Berta Sándor

Jegelte kínai keresője fejlesztését a Google

Elérték céljukat a projekt ellen tiltakozó alkalmazottak. Az adatvédelemért felelős csapat állítólag nem tudott az egészről semmit.

A Google módosított keresőt kínált volna Kínában és az ügyben már tárgyalt is a helyi kormány képviselőivel. A projekt Dragonfly néven futott, de a vállalat korábban nem erősítette meg hivatalosan a terv létezését. Sundar Pichai, a webes konszern vezetője annyit ismert csak el, hogy vannak kísérleteik, de már ez is elegendő volt arra, hogy az alkalmazottak lázongani kezdjenek. A Google több mint 1400 munkatársa írta alá a megfogalmazott tiltakozó levelet és Mike Pence amerikai alelnök is azt követelte a cégtől, hogy állítsa le a tervei megvalósítását. December elején pedig a a Google 300 alkalmazottja írt nyílt levelet, amelyben leszögezték, hogy nem akarnak módosított keresőt készíteni a kínai piacra és követelték a fejlesztés azonnali leállítását. Külön botrányt okozott, hogy a társaság adatvédelmi és a biztonsági szakértők bevonása nélkül fejleszti a kínai keresőjét. December közepén kongresszusi meghallgatásán Pichai cáfolta, hogy módosított keresőt készítenének a kínai piacra, ugyanakkor azt elismerte, hogy voltak ilyen elképzeléseik.

Most a The Intercept bennfentesekre hivatkozva arról számolt be, hogy a Google jegelte a projektet. A platform már augusztusban megjelentetett részleteket a Dragonflyról. Akkor kiderült, hogy az amerikai vállalat már 2008-ban megvásárolta a 265.com nevű oldalt, hogy piackutatást végezzen. A portálon a vállalat többek között aktuális híreket és más, repülési, illetve szállodai információkat tesz elérhetővé a felhasználók számára. Emellett lehetőség nyílik keresésre is, igaz, ezekben az esetekben az embereket a legnépszerűbb kínai keresőnek számító Baiduhoz irányítják át.

A The Intercept most azt írta, hogy a Google kielemezte a felhasználók ottani kereséseit azért, hogy így mérje fel a helyi piacot. Az eredményekről és az egész projektről nem tájékoztatták a cég adatvédelemért felelős belső csapatát. A kinyert információk alapján fejlesztették ki a Dragonfly prototípusát, amely cenzúrázta és kiszűrte a Kínában tabunak számító olyan kifejezéseket, mint például az "emberi jogok" vagy a "diáktüntetések".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #2
    Inkább azért gyűjtse valaki az adataim hogy megfelelő reklámot mutasson minthogy azért hogy valami véleményem miatt elvigyenek.

    Méginkább egyik miatt sem és duckduckgo.
  • dyra #1
    Képmutató egy cég. Mindig is az volt. A reklámos agymosás mehet, az állami nem.