95
  • BlackRose
    #95
    Az alapok nem követelnek meg 3-4 évet akkármennyire szilárdak. Különben félreértés ne legyen itt nem éppen egy dologra gondoltunk, ha figyelembe vesszük a technikai ágazatokat akkor ott nem is annyira az a gond, hogy mi a program, amire én gondoltam, hogy az egyetemeken kb. 50% van annál is több egyetemista előre esélytelen iranyzatot tanul, arra gondoltam, hogy amit tanul (és itt nem lebecsülni akarok valamit) arra a munkaerőpiacnak semmi szüksége sincs.

    Tehát ha elképzelünk egy világot ahol az egyetemek az elején az alapokat, később pedig az irányzat jelenlegi praktikus oldalát tanítják és a cégekkel való együttműködés által ezt valós környezetbe is helyezik (intership) akkor nem lenne semmi gond. A gond ott van, hogy ezermilliárdokat költünk el olyan irányzatok oktatására akkora számban amelyet a gazdaság nem ma, hanem az elkövetkező 50 évben sem lesz képes kihasználni. És akkor ezeknek az embereknek akik a.) nincsennek semmi szakmára kiképezve, b.) amire kivannak képezve arra nincs semmi valós szükség és c.) olyan magasképzésel sem rendelkeznek amit használni lehet, nem marad más hátra mint "munkahelyet" teremteni az állami birokráciában és ráhajtani különböző törvényekkel és jogszabályokkal a magánszférát is, hogy munkahelyet teremtsen nekik a bürokratikus irodai környezetben. Erre gondoltam.

    Különben a világ nem változik éppen annyira gyorsan, hogy 4-6 évre ne lehetne előrelátni mi az amire viszonylag szükség lehet és mi az amire nem. De mondom nem ez a cél és nem ez a lényeg. Különben én éppen azt szoktam kritizálni ha az alapokat nem tanítják meg, de szerinted ha az alapok megvannak akkor gondja lehet valakinek néhány héten-hónapon belül alkalmazkodni a jelenlegi "divatirányzathoz", nem beszélve arról, hogy akit érdelel a szakma az ha az egyetemen nem is tanítják meg a jelenlegi menő technikákra azt már maga nem teszi szabadidejében? Szóval a gond talán nem is annyira ott van, hogy megtanítják e az alapokat vagy sem, hanem hogy azokat az alapokat amelyeket tanítanak arra szüksége van e a világnak.

    A tanulás/oktatás nem cél, hanem eszköz és akkor igy is kellene kezelni.
  • mrzool
    #94
    A mondat első része igaz, de a második nem, mert ez kellene legyen a feladatuk, vagy ha valaki azt állítja, hogy nem, akkor mégis mi?

    Akkor gondoljunk ebbe bele. Tehát szerinted az a cél, hogy a cégek mondják meg mit oktassanak? Szerinted lehet 4-6 évre előre látni, hogy milyen szakemberekre lesz szükség? Szerinted ildomos aktuális divatirányzatokat követni ahelyett, hogy szilárd alapokat építenének fel a diákok fejében?

    Persze nincs nekem semmi gondom a céges kapcsolatokkal, csak a helyén kell kezelni őket. Választható tárgyak, szakirány-laborok, stb, stb. De az alapképzésben semmi helyük nincs szvsz.
  • homeless
    #93
    Hol mondtam én olyat, hogy az én adómból? Annyit írtam, hogy az adófizetők pénzéből. De ha ez megnyugtat, akkor normálisan, bejelentve dolgozok és nem "alacsony fizuért", szóval jogosan mondhatnám, hogy az én adómból is. Mellesleg nem az államilag finanszírozott képzéssel van bajom, hanem az államilag finanszírozott ms termékekkel.
  • BlackRose
    #92
    "Az egyetemek NEM a munkaerőpiacra készítenek fel. Nem ez a feladatuk."

    A mondat első része igaz, de a második nem, mert ez kellene legyen a feladatuk, vagy ha valaki azt állítja, hogy nem, akkor mégis mi? Különben az egyetemek a cégekkel való együttműködésel junior pozicióra kellene, hogy felkészítsenek, aztán pl. 2 év ilyen mukahely után már szakembernek nevezhetné magát az ember, igaz még zöldfülűnek de azért már szakembernek. Persze ez egy kollektivista rendszerben ahol az a cél, hogy minnél többen diplomásak legyenek és nem az, hogy a gazdaság igényeit fedezve lépésről lépésre minőségi és nem csak mennyiségi növekedést produkáljunk az oktatásban az egyetem elveszíti az eredeti értelmét és mint minden más csak azért szolgál, hogy a bankok és az állam együttműködve egy elképesztő fogyasztói rendszert hozzanak létre amelyben a hitelek az égbe szöknek és amelyben nincs semmi reális erőfeszítés és eredmény csak csupán az a fontos, hogy rendelkezel e olyan társadalmi státusal amely lehetővé teszi részedre, hogy a társadalom az részébe tartozzál amely kap az nélkül, hogy adna valamit.

    Erről szól ma minden, érdekeségként megemlíteném, hogy az 1800-as évek elején pl. Kína volt a világ legnagyobb gazdasági hatalma kb. 35%-al, ez az 1900-as évek elejére mindössze 5%-ra esett vissza, csupán azért mert a Kínai-ak is akkor tőkéjüket nem a produktivitás növelésébe (eredmény, erőfeszítés, tanulás stb.) hanem "státuszvásárlásba" fektették, a különbség csupán az volt, hogy ott ez a vásárlás nem járt azzal, hogy 3-4 évet járjunk az egyetemre és megkapjuk a semmi tudásal járó diplomát (tisztelet a kivételnek de kevés ilyen van személy is és egyetem is). Végeredményként amikor egy ország 1. kölcsönökböl él, 2. termelésének 90% nem ütközik semmi féle versenybe (mert versenyképtelen a világpiacon és törvényekkel "védik" ezt a helyzetet) akkor csak még jobban képtelen lesz az életre. Ha valakit (aki egyébként egészséges) évekig visznek a hátukon előbb vagy utobb elhalnak a lábai és használhatatlanak lesznek, az aki a hátán visz az pedig izmosabb lesz. Ez a helyzet a nyugatal is már egy ideje, és velünk is, annyira megszoktuk az adóságból való életet, a versenyképtelen gazdaságot, és a szociális államot, az elképesztő költségvetési hiányt... hogy nem is akarunk erőfeszítést produkálni és már nem is tudunk még ha kell sem.

    Windows 7? Nagyon jó, hogy jön, csak szeretném ha az átlag sőt még az attól jöval magasabb szint is legalább most 2009-ben a Windows2000 felét ki tudná használni, de sajnos az alkalmazások 90%-a még a '90-es évek szintjén tart. Miért? Erről lehetne vitatkozni, de gondolom nagy részben a fent leirt dolgok miatt.
  • mrzool
    #91
    Szerintem képzavarban vagy. Ismétlem, az egyetem nem a munkaerőpiacra készít fel, ha ezért mész felsőoktatási intézménybe, akkor el vagy tévedve. Wikiről másolva:

    Az egyetem felsőoktatási és kutatási intézmény, amely harmadfokú és negyedfokú oktatást nyújt, ezzel alapszintű egyetemi diploma és tudományos fokozat megszerzését teszi lehetővé.
  • roliika
    #90
    Kimondtad. Igen. Itt van a kutya elásva, és ez a baj.

    Kiadsz, vagy az állam ad ki (most mindegy) 1,5-8 milliót, és a diák nem kap megfelelő képzést, hogy a munkaerős piacon rendes munkához jusson, akkor ugyan minek lett kifizetve ez a halom pénz?

    Hogy a diák kapjon szemléletet, perspektívát, széles látókört, elméleti tudást?

    A céghez odamegy, mert oda fog menni, merthogy neki van diplomája és nem kapta ingyen akárhonnét nézzük a dolgot, és abban a tudatban él, hogy azért végezte el a fősulit/egyetemet merthogy hiányszakma az amit ő épp elvégzett, aztán egy egyszerű teszten megbukik amivel azt mérik le, hogy egyáltalán képben van-e az adott munkakörnyezetet illetően, akkor szerencsétlen mit tegyen?

    Azért tanulok, hogy jó állásom legyen. Ha ez az egyszerű egyenlet nem valósul meg akkor az egész semmitsem ér.
  • mrzool
    #89
    Mint mondtam, nem bérnigerreket, nem szakmunkásokat képeznek a felsőoktatásban. Ad használható tudást, más kérdés, hogy az mihez használható, és a munkaerőpiacon azzal hogyan tudsz elhelyezkedni.

    Az egyetemek NEM a munkaerőpiacra készítenek fel. Nem ez a feladatuk.
  • Sanyix
    #88
    Ez így van, láttam már koppanó emberkét. De azért azt elvárnám, a felsőoktatástól, ha oda járok évekig akkor valami használhatót is adjon, és ne önképzéssel kelljen elérnem valamit, mert akkor mi értelme oda járni, ha anélkül is menne.
  • Sanyix
    #87
    minden körben divat :) már szerintem elenyésző azon középiskolások száma, akik azt mondják ők nem fognak diplomát szerezni. A túlnyomó többség akar. Egy része kibukik és hagyja, másik része keres egy diploma gyártósort (bölcsész, közgáz, meg az elte néhány szakja) csak hogy "legyen mer mérne, talán így könnyebb lesz a meló, amiről fogalmam sincs hogy mi lesz", a legkisebb rész meg tényleg valami szakmát akar, és azért (de nagy része, még ha végig is csinálja, általában csalódik a minőségben).
  • mrzool
    #86
    A diploma manapság már egyenlő azzal, hogy az emberke azt hiszi, ha meg van minden cukormázból lesz, 2 perc alatt talál munkát, és bizony ő kurva okos lesz.
    Régen még ha meg akartál tanulni valamit, nem volt más... de ma már van egy olyan okosság, hogy internet, iszonyú mennyiségű információval.


    Ez így van. Lehet annyira nem is különbözik a véleményünk, csak én némileg más szemszögből szemlélem ugyanazt.

    Azt viszont szerintem te sem tagadhatod, hogy sokan, nagyon sokan vannak úgy vele, hogy majd a sima alapképzéses, saját erőbefektetés önképzés nélkül szerzett diplomától királyok lesznek, aztán koppannak. És ez nem az adott felsőoktatási intézmény, hanem az egyén hibája.
  • Sanyix
    #85
    "1. azt hiszitek minden felsőoktatásban dolgozó tanerő alapból síkhülye, csak ti vagytok a helikopterek"

    Nem minden, csak kb 70% :) (tapasztalat), meg a munka is helikopter :D

    "2. azt hiszitek, hogy ha megszerzitek a papírt, akkor mindenhez érteni fogtok"

    Nem hiszem, inkább azt hiszem, hogy nem sok esélye van hogy BÁRMIHEZ is érteni fogtok :)

    "3. azt hiszitek, hogy bérniggereket képeznek az egyetemeken."
    Hát pedig lehet hogy van benne igazság, egyébként meg melegedőnek használják főleg :)

    "az alapképzés, mint a neve is mutatja egy alapot ad, amelyre biztosan lehet építeni a jövőben. Voltak szopató tárgyak? Hogyne, nem is egy."
    Ez már lejárt bullshit, túl sokszor el lett sütve, mint a "szemléletet ad szöveg is", és persze mindenki tudja, hogy mennyire nem igaz.
    Az is fura, hogy valahogy nekem elég széles látóköröm van, diploma nélkül. Csak úgy érdeklődésből a szakmámon a programfejlesztésen kívül, mindenféle dolog érdekel, és sok dologból folyamatosan fejlesztem magam, pl elterjedt digitális átviteli szabványok (xDSL, DOCSIS, xPON+ hozzájuk a modulációk, elektronikai felépítés), úgy egészben minden ami a számítógéphez tartozik (processzor architektúrák, buszrendszer, gpu felépítés, és ezek működése), és kevésbé "kocka" irányok is erősen érdekelnek, pl az űrutazás(ez utóbbi annyira, hogy simán elolvasgatom és értem az STS(űrsikló) rendszer kézikönyvét, ami bizony sok helyen elég nyers szakmai szöveg), repülés, földrajz, biológia, stb.

    Aztán a számítógépen kívül nincs más diplomás droidra mondhatod hogy széles látókör :)
    Tudod ez nem diploma függő, hanem ember függő, sőt az ész sem diplomafüggő.
    A diploma manapság már egyenlő azzal, hogy az emberke azt hiszi, ha meg van minden cukormázból lesz, 2 perc alatt talál munkát, és bizony ő kurva okos lesz.
    Régen még ha meg akartál tanulni valamit, nem volt más... de ma már van egy olyan okosság, hogy internet, iszonyú mennyiségű információval.
  • mrzool
    #84
    a mcdonaldsos diplomás meg főleg :DDD (mert ugye sok van belőlük, mert annyira hasznos, és sokat adó dolog az a diploma).

    Épp ezért írtam, hogy nem kötelező diplomát szerezni. Lehet bizonyos körökben divat, de attól még azokon a szakokon csak egy semmit sem érő papír marad.
  • mrzool
    #83
    Akkor te vagy az, akinek nem inge, tehát ne vedd fel.
  • Sanyix
    #82
    "sok diplomás megirigyelné a fizetésem." ehhez még hozzátenném, hogy a mcdonaldsos diplomás meg főleg :DDD (mert ugye sok van belőlük, mert annyira hasznos, és sokat adó dolog az a diploma).
  • Sanyix
    #81
    relatíve alacsony fizu?? :D sok diplomás megirigyelné a fizetésem.

    Tudod nemnagyon van olyan állás amit diplomát követelne meg ;) diploma csak mérésre használható hogy mennyi esze van az embernek. (ez persze múlt idő, mert ma már olyan sok sötét barom diplomást gyártanak, hogy nem ér semmit), pár vízfejű mánáger még a múltban él, de a modernebb munkaerőkeresők TESZTELNEK, és bizony ott simán alulmaradhat a diplomás, ha nem tud semmit...
    Én is "elvileg" diplomát követelő pozicióban vagyok okj papírral. És képzeld nem én jelentkeztem egyedül... még is 1 éve dolgozom itt.

    Egyébként ha nem lettem volna évvesztes, és nem okj-ztem volna, mostanára 23 éves koromra simán meglenne egy diploma, úh nemtudom miről beszélsz? (az más kérdés, hogy segget törölhettem volna vele, a 0 hasznos tudással amit ad).

    BTW havonta 150k-t adózok le, + áfa+ kamatadó, de igazából teljesen mindegy, ha 5 forintot adóznék, 2 fillért se adnék ingyenvindózra, mondom VEGYÉK MEG MAGUK, a majdani kurva nagy fizetésükből (vegyenek fel addig hitelt), ha nem tetszik, lehet mást használni, vagy ahogy tanult miniszterelnökünk mondta "el lehet menni, itt lehet minket hagyni".
  • codylcran
    #80
    Na először is. Anyámék életük során kifizettek ennyi adót, ami az én oktatásom fedzheti az egyetemen. Azt a pénzt legalábbis ők így fogják fel. Amikor majd a a te gyereked fog egyetemre járni, ha van egy kis eszed te is így fogod fel. Az a baj, hogy inkább oktatásre kéne költeni az állami bevételek 50% -át. Minél jobb szakemberek képzésére persze, de nem a töltelékszakokra. DE amikor azt mondják, hogy 5 milliárd forint lenne a bp-i szabadtéri műjégpálya felújítása, akkor az egekben van a pumpám. Meg attól a sok embertől, aki manapság rokkantnyugdíjas lesz. Meg a sok rendőrtől, meg tűzoltótól aki manapság 40-45 éves korában nyugdíjas lesz !!! Az én nagyapám is rendőr volt és 55 éves koráig, az akkori normális nyugdíjkorhatárig dolgozott. Minek mennek ma ennyi idősen ezek az emberek nyugdíba? Meg a sok ingyenélőről már ne is beszéljek, akik várják a havi jattot, mert az alanyi jogon jár, akkor is ha nem dolgozik...

    Visszatérve az egyetemre. Én az orvosira járok. Ha fizetni kéne, tuti nem tudnám kifizetni, mert 1. dolgozni lehetetlen mellette, 2. anyám nem tudja kifizetni, nemhogy a 850 000-et félévente, jelenleg a 250-et sem, mert a válás óta lakáshitelt fizet. Akkor belőlem így ne legyen orvos? Mert nem tudnánk kifizetni?

    A másik. Most mindenki nézzen magába. Itt az én helyzetem. Elvégzek kiváló eredménnyel egy nehezebb gimit. Felvesznek az ország talán legnehezebb egyetemére, ahol évente legalább 4000 oldalból szigorlatozom, átlag 3 szigorlat/év, ez 6od évre olyan 28 szigorlat. Más egyetem jó, ha van 4-6 amíg el nem végzik. Ezek után kapok egy ált. orvosi diplomát, amivel egyedül még nem dolgozhatok. Újabb 5 év tanulás, kórházi munka, szakosodás, Mo-on ez átlag diplomás fizetés mellett. Jobb esetben, ha vége, 29-30 évesen megvan a szakvizsga. Lehet kezdeni egyedül melózni. Eleinte nem, persze utána pár évvel később könnyedén folyik be a lóvé. DE kérdem én. Ha ott a lehetőség, hogy minden szenvedés után, az általános orvosi diplomával 24 évesen kimenjetek az országból és 6szor annyit keressetek, utána szakorvosként 8-10szer annyit, mint itthon hivatalosan... Akkor ki maradna itthon? Kezeteket fel
  • mrzool
    #79
    Igen, nyilván reális, hogy 3 napod volt felkészülni FONY-ból, mert nyilván soha senki nem mondta meg, hogy mi a féléves anyag, mi a követeleményrendszer, hanem pikk-pakk a vizsga előtt 3 nappal nyomták a kezedbe a jegyzetet, és nyomták le az anyagot. Hihető.

    Ott vagytok eltévedve páran, hogy

    1. azt hiszitek minden felsőoktatásban dolgozó tanerő alapból síkhülye, csak ti vagytok a helikopterek
    2. azt hiszitek, hogy ha megszerzitek a papírt, akkor mindenhez érteni fogtok
    3. azt hiszitek, hogy bérniggereket képeznek az egyetemeken.

    Nos egyik sem igaz (BME tapasztalat), bár ehhez az is kell, hogy az ember tegyen valamit a saját érdekében. Millió választható tárgy van, ahol aktuális, friss és értékes tudást szedhet magára az, aki tesz érte. SOHA senki nem állította, hogy a kötelező tárgyak elvégzése után te fogod szarni a spanyolviaszt.

    Az alapképzés, mint a neve is mutatja egy alapot ad, amelyre biztosan lehet építeni a jövőben. Voltak szopató tárgyak? Hogyne, nem is egy. Megbántam? Nem, mert széles látókört, biztos alapot adott arra, hogy később építsek rá. Voltak olyanok, amiket elfelejthetek? Igen, persze, erről szól a szakosodás. Viszont amikor x száz gólya beül a padba, akkor ki dönti el, hogy milyen trackre kerüljön? Senki, ergo indul az alapképzés.

    Ezek nem nehéz, teljesen könnyen megérthető és belátható dolgok. Ha neked nem jött be a felsőoktatás, fine. Nem kell mindenkinek diplomásnak lennie, nem kell minden munkához x papírt lobogtatni. Ez ilyen egyszerű.
  • mrzool
    #78
    Nyilván vannak ingyenélők, de biztos vagyok benne, aki még nem ment ki, az itthon busásan leadózza már az első néhány évben azt, amit úgymont ráköltött az állam. Én biztosan...:/

    Win szervert sosem láttam campusban, lehet most már máshogy van. És különben is, inkább erre menjen az adóm, mint egyéb faszságokra... Az is meglepő, hogy igen sokan érveltek itt azzal, hogy a 'ti adótokból', míg az adatlapotok szerint 18-25 között vagytok. Nos akkor vagy nem végeztetek felsőoktatást (részben meg is magyarázza az egyetemisták elleni ellenszenvet) és relatíve alacsony fizuval tengődhettek olyan állásokban, amely csak érettségit követel meg, vagy még tanultok / épp végeztetek, de hogy sok adót nem fizettek, azt szinte borítékolom. Tisztelet a kivételnek persze, meg akinek nem inge, stb, stb, de így elsőre nagyon kilóg a lóláb...

    A francia rendőrséges linket köszi, ezek szerint vannak kivételek. Igaz alig 1 hónapos a hír, ami ahhoz képest, hogy lassan 10 éve kísérleteznek itt-ott a linuxra váló áttéréssel, még igencsak harmatos. De legalább megvannak az első fecskék.

  • homeless
    #77
    Nem elég, hogy az adófizetők pénzéből fizetik az egyetemisták többmillió forintos oktatását, de még az ms szoftvereket is ingyen kapják? Aztán a fele kimegy külföldre és Magyarországon egy fillér adót nem fog befizetni, a másik fele meg bölcsész lesz, amiből aztán geci sokat profitál az ország. Adjon kedvezményt az ms a diákoknak, de ne az állam fizesse már ki. Meg miért kell win2003/2008 server egy egyetemistának? Van 180 napos próbaverzió, exchange-ből szintén. Meg gyanítom, hogy az összes többi ms termékből is. De nembaj, húzzuk le az embereket mégjobban.

    "Na erre linkelj konkrét híreket"
    Pl itt egy
  • chuky123
    #76
    Naja akinek kell a win az megveszi vagy lewarezolja. De ne a mi adóforintukból pumpálják nagyobra az mst. Ez kb olyan mint üresadathordozókon lévő artijusos jogdíj amit maguknak osztanak ki.
  • gothmog
    #75
    Cseszheted. Van rá egy ezresem, hogy a sok aliasa között akad egy, amelyik moderátor. A többi arra való, hogy annak az egynek a létjogosultságát igazolja.
  • Sanyix
    #74
    Sok ilyen relative jelképesből lesz az a gecinagy államadóság ami van, meg ezekre a relative jelképes összegekre megy el többszáz ember életében összes befizetett adója.
  • Gerygrey
    #73
    100ezer kalóz vindóz, office, visual studio, stb, stb létezett már eleve, erre az állambácsi fizetett egy relatíve jelképes összeget (osszad már le a jogosultak és az elérhető szoftverek számával, majd nyiss meg egy webshopot, hogy ugyan mennyibe is kerül az a fullos office v. visual studio...)

    Én, mint adófizető, kurvára leszarom, hogy kalóz Windows van valakinek a gépén. Vegyen magának, vagy használjon mást. Főleg a "fullos office" akaszt ki, a fasznak költik ilyesmire az én pénzemet.

    Ha "relatíve jelképes" a 25 milliárd, akkor akár nekem is adhatta volna Állam bácsi.
  • Bith
    #72
    "Mindenesetre t*kon szurnam magam, ha a Vistat kemeny penzert megvasaroltam volna (dejo, hogy notebookok tobbsegere gyarilag telepitve adjak...)..."

    Sajnos, el kell, hogy keserítselek. Amelyik notebookon rajta van, arra meg is vetted, nem véletlen kerülnek 50ezerrel legalább kevesebbe azok a gépek, amin linux van, vagy semmilyen oprendszer.
    Szal, mégiscsak kezdheted a tökönszúrást.
  • mousee
    #71
    Lehetőleg ne ide... Mint ahogy már régebben is írtam, a hülyeségeddel nem elég, hogy teljesen leégeted magad, de legtöbbször a minden gondolkodást mellőző idióta fikázásaiddal a teljes opensource közösséget is.

    Kedves hottold/vajon kiki/arrakistor és még tudja a tököm hogy hány alreggel rendelkező evolúciós zsákutca!! Kérlek takarodj innen, és ne szemeteld tele a topikokat a marhaságaiddal!!

    Egy modi igazán kivághatná már innen az összes létező regjével együtt...
  • hottold
    #70
    "Közel a Windows 7 megjelenése?"

    [brutálnagy]És akkor most hova szarjak ???!!!
  • peterx
    #69
    Várjuk szeretettel!

    Aki kipróbálta már volt valami tapasztalata afelől hogy futnak (vagy nem futnak) ezek a játékok: régebbi TR részek, AVP2, GTA részek?

    thx
  • codylcran
    #68
    Szerintem az is idióta volt, aki bevezette ezt a Bsc Msc rendszert. Még szerencse, hogy a mi szakunkon megoldhatatlan... A fő gond a mo-i oktatással az, hogy ma mindenkit felvesznek. Tisztelet a kivételnek, de mégis mi a fenének annyi bölcsész, földrajzos, tanár és még sorolhatnám. Nem egy ismerősöm van aki elvégezte a tanári szakot, de nem kapott melót. Egy barátom pont most mondta nemrég, hogy ne rinyáljak amiatt, hogy ő már szakdogát ír és végez töri szakon, én meg még évekig szívok, mert én legalább azonnal munkát kapok majd, ő meg kereshet napestig.

    A gond tehát röviden, hogy mindenkit felvesznek, a legnagyobb barmot is, elkúr az állam egy csomó pénzt az ilyen emberekre és akik eljutnak a Bsc végéig nagy nehezen, lehet nem nyernek felvételt Mscre. Volt értelme ugye???
  • savoo
    #67
    Látom, itt is hozod a színvonalat. (bocs.. )
  • Sir Quno Jedi
    #66
    Hmmm. Ezeket magadtól is mind meg kell tudnod tanulni pár hónap, de max. pár év alatt, ha szükséged van rájuk. :D

    Az elmélet az más. AZ sajna bullshit többnyire. Módszertant kéne inkább tanítani...
  • Sanyix
    #65
    Az érettségi alap tudást ad (jó esetben), ami kellhet sokmindenre. Felsőoktatásban meg nagyrészt olyan tudást kapsz, amit nemhogy bárhol, de még a szakmádban se fogsz SOHA használni, és hasznát venni. Arról nem is beszélve hogy vannak bizonyos szakok, amelyeknek semmi értelme úgy alapból sem.

    Az hogy kérnek ingyen vindózt mert csak, az részben ő hibájuk, "merazállamothúzzukle" (ami meg lehúzza a dolgozókat, remélem őket is majd), de főleg a kormány hibája, mert lehetőséget ad erre.
  • macleod2005
    #64
    Felsőoktatásban nem lehet megtanulni programozni... tapasztalat. Otthon leülsz, kiválasztasz egy nyelvet és azzal foglalkozol, neten megvan minden segédanyag.
    A mi fenomenális főiskolánkba(még ide járok, ezért nevet nem mondok, akinek ismerős a helyzet, úgyis rájön :) ) a programozás így néz ki:
    1. félév: Bevezetés a programozásba: Pascal - logikus, tanuló nyelv
    2. félév: Programozás - C, és eléggé okos ember tartotta nem volt vele probléma
    WEB programozás - Tanár magasról tojt ránk, egy fiatal srác, megvoltak a haverjai is csoporton belül, programozást nem tanított, hanem a haverjaival nyomatta a tipikus linux-huszár szöveget, vizsgára önállóan felkészültem, megtanultam php-zni, vizsga elött egy nappal benyögi, hogy lesz elmélet is, php24 óra alattot tessék megtanulni ... (végülis 24 óra alatt)
    3. félév: Vége lett a jóvilágnak, tanszékvezetőnek kaptunk egy nőt, aki programozni nem, mást "anál" jobban tud csinálni. 1 nyelvhez ért c#.
    akkor az óra: Programozás 2: minden tanár c++ -t tanít, a néni c# -ot(nameg az uccsó 2 órába megmutatták mi az a Java), hülye voltam hozzá vettem föl, hiba volt, de lényegtelen, mert mindenkit megváktak az elméleti feladatokkal.
    4. félév: Szoftverfejlesztés: Delphi (a néninél c#), a tanár inkább programozó mint tanár, 2-en vagyunk a csoportba, akik valmit tudunk produkálni (egyik srác harmadszorra járja, nekem meg apum delphibe programozik, ragadt rám is valami), többiek 0.00 eséllyel indulnak(természetesen lesz elmélet a néninél c#-ból...)

    Na ilyen lehetőségekkel induljon neki valaki a programozói pályának, 6 nyelv, 4 külön csoportra lehet osztani, és akkor a mérnököknek meg a gazdászoknak egyszerre van programozás....
  • roliika
    #63
    Nézd. Egy Bsc képzés másfél millió 1 500 000 forint.

    Ilyen szarságokkal ne etessenek hogy szemléletet ad meg mittoménmit, én használható alapokat kérek ennyi pénzért, nem egy halom kamut ami szarrasemjó.

    A BME-n a javat elég rendesen megtanítják és amúgy az informatikai HASZNÁLHATÓ alapokat...pl azt, hogy mire jó a 128-256 bit .. és ha majd eltelik pár év és oktató lesz a diákból, nemondja azt hogy nemjó semmire...nade most az iparágnak főleg itthon szakértelemre van szüksége, kreativitásra, és olyan emberekre akik nem csak úgy nagyjából értenek valamihez.

    Ha valaki mérnök infóra jelentkezik elvárható lenne ennyi pénzért, hogy megtudja, mi az a számítógép...tehát valamiféle történelem, aztán legyen tisztában a szükséges matematikai alapokkal, aztán lássa, hogy hardver szinten hogy működik a gép, esetleg architektúrális, mikroarchitektúrális szintről is legyen egy olyan fogalma, ha azt mondják neki, hogy északi híd, ne a Dunára gondoljon, tudja mi az hogy kernel...stb stb...miaszarért nem tudnak összetákolni egy épkézláb tantervet? Miért kell méretezést és makroökonómiát, meg mikroökonómiát tanulni?

    Persze jó, ha a diák képben van a gazdasági témákkal is, de ha a frankó recept van a könyvben, akkor miért dőlt be az egész gazdaság? Miért kell oktatni a szart? Miért tanítanak egyes oktatási intézményben kiszuperált dilettánsok?
  • tomcsa4
    #62
    Egy kombájn kezelő és szerelő nyitó fizetése netto 150 ezer. Magasabb, mint a tanároké, szakácsoké, cukrászoké, programozóké. Mivel hiány van belőlük, ezért a megfizetés.
  • tomcsa4
    #61
    Tévedsz. Jelenleg kell egy megfelelő iskolai végzettség (nagy százalékban diploma) és szakma. Csak diploma kezd kevés lenni. Csak szakmunkás még jó, de nem a százezredik szakács (hiába is keresett), meg a mérlegképes könyvelő, meg bolti eladó.
  • roliika
    #60
    "...még az érettséginek sincs semmi értelme..." <- Miért...van?
    Jelenleg nagyobb esélyekkel indul az aki ért is valamihez és van bármilyen területen szakmai tapasztalata. Adott esetben még jobban is keres.
  • tomcsa4
    #59
    Az iskola egy általános tudást ad. Be baszna, ha csak robotokat "gyártanánk". Kell egy általános tudás, mait az iskola ad. Pláne az alapképzés (BSc). Otthon lehet programozást tanulni, megvan hozzá minden a neten, sőt az iskolai adhat támogatást.

    Sokan azt iszik, hogy az iskola azért van, hogy mesterembereket képezzenek. Pedig nem. Nem kellenek a csőlátó idióták! Általános tudás kell, ez az iskola dolga. Egy MSc képzés már más viszont.
  • Rexhawk
    #58
    "Mondom a diákok ÖNKÉNT használtak, használnak vindózt és a visual studiót. Ez kész tény. Persze fasiszta módon odamehetsz mindenkihez, majd csőre töltött fegyverrel kényszerítheted őket linux telepítésére, de mit is nyernél ezzel?"

    haha én sose használtam visual studiót:)

    általánosba com logót és turbó pascalt középsuliban turbo c/c++t és egyetemen pedig gcc-t
    otthon is utóbbi kettőt használtam

    SZTEn már linuxon tanultunk C -t,C++ -t, és senki se mondta a csoportban, hogy fuj linux mért nem kindózon programozunk:)
  • mcganyol
    #57
    lassan érdemes lesz megnézni a win7-et sok jót olvasni róla mostanság, bár szerintem igen kevés a személyes tapasztalat.

    OFF:
    Sanyix ennyi erővel még az érettséginek sincs semmi értelme, hisz a munkaerő piacon kevésbé hasznos tudás pl. a Dózsa féle parasztfelkelés ismerete... :)
    a bme amúgy szerintem jó. az meg hogy a diákok kérnek windózt meg offiszt mert "ingyen van" az azért nem az ő hibájuk (szvsz).
  • Sanyix
    #56
    bmf-nik-re. "ingyen", bár nem kértem se vindózt, se ofiszt, se visual studiot, sőt még be se jelentkeztem a vizsgákra, hogy ne vegyem el mástól a lehetőséget, mivel úgy is tudtam, hogy ez az első, és utolsó félévem.
    Aztán elmentem dolgozni (a legtöbb majom persze nem teszi, inkább beiratkozik még egy félévre, aztán átmegy egy másik intézménybe, csak hogy ne dolgozzon, ezt viszont nap mint nap látom, és emellett még vindózt és ofiszt meg vs-t is kér, csak "mert ingyen van"). Én többször láttam ott gépet, heti 4 órában is :D persze nem valami magasröptű téma volt, alap html szerkesztés, alap word, alap excel, és az oo programozás alapjai, iszonyat lassan haladva.

    Érdekesebb tantárgy csak 3 évnyi nullázás, magolás után lett volna, úgyhogy szépen eltávoztam. És azok a tantárgyak is inkább érdekesek voltak, mint a munkaerőpiacon hasznosak...