69
  • False
    #69
    Nekem pl a Jagged Alliance 2 volt ilyen,nem mai darab de semmi nem ér a nyomámba,mai napig inkabb ezzel játszom,meg az ujak közül a Supremeel,mert ezek jók,és nem ilyen fent emlitett arcade szarok.De ugye ezek réteg játékok,ma már nem csinálnsk ilyenek,mert nem árt ha gondolkozol játék közben....
  • mousee
    #68
    IG2... általános iskola 6-7-8. osztály, és a közöttük lévő nyár. Mind a három fajjal, mind a három nehézségi szinten végigvittem. Nem picit épültem rá :D

    Kb 3 hete megint feltettem, gondoltam retrózok egy picit. Normál szinten széttéptek a mocskok :D

    Cikkhez: Az a baj, hogy tényleg nagyon kevés olyan játék van, amire azt mondom, hogy tényleg lekötött, és adott valami plusz élményt. Játszok pl a WoW-al, mert csapatjáték, és egy komolyabb bosst leverni tényleg kihívás. Vagy a pvp-t is szeretem benne. Alapvetően tök jó szórakozás, hogy 3-4 fős csapatokban megyünk, TS az agyunkon, és írtjuk a jónépet. Csapatjáték. :P
  • n0k0m
    #67
    Emlitest nyerhetett volna, hogy nemkeves jatek ko papir ollo alapu. Foleg a strategiak, de pl. a Battlefield is ilyen. Repulo leszedi a tankot, a tank pedig a gyalogost es az esetek 99%-ban ez a felallas. Ezeknel a jatekoknal nem szukseges kulonosebben balanszolni az egysegeket, mivel egy helkopterrel egy kevesbe tapasztalt jatekos is konnyeden kilo egy tankot, es majdnem mindegy, hogy 2 vagy 3 lovessel teszi meg. Ilyenkor az, hogy mennyire vagy jo jatekos inkabb csak azon mulik, hogy mennyire tudsz a csapatban mozogni. Oda tudsz e erni helikopterrel kiszedni a tankokat a gyalogsag elol, vagy a terkep szelen kolbaszolsz a pusztaba.

    Strategiaknal jo pelda a World in conflict, ami tipikusan ilyen. Ott is a hangsuly a csapatjatekon van. Betudsz kerni olyan egysegeket, hogy foldi es legi egysegek ellen is jo legyel, de akkor vagy tul sok tankkal vagy tul sok helikopterrel jonnek rad es el is fogyott a csapatod.

    Persze ezeknel a jatekoknal nem is tudod egyedul lehozni a kort. Ami neha eleg frusztralo.
  • galocza
    #66
    ó, szegény neocron, első és egyetlen mmo-m...
    én bétáztam kicsit, tetszett nagyon (bár lehet, hogy több időt töltöttem a történelme és társadalma tanulmányozásával, mint a játékkal 8).
    tesóm meg is vette nekem karácsonyra - azt hiszem, nem is regisztráltam. rövid az életem ilyesmihez.
  • kvp
    #65
    Jelenleg ott tartunk, hogy ahhoz, hogy sikeres legyen egy jatek nagyon egyszerunek kell lenni, ugyanakkor nagymerteku sikerelmenyt kell hoznia minden jatekos szamara, tovabba minel hosszabb ideig jatszhatonak kell maradnia es a jatekosoknak kepesnek kell lenniuk azonosulni a karaktereikkel.

    A wow ezt ugy oldotta meg, hogy vett egy nagyon primitiv mud motort, belerakott egy korokre osztott kartyajatek alapu harcrendszert (korido 1 masodperc) es ugy szerkesztette meg a szabalyokat, hogy exponencialisan minel hosszabb ido kelljen a sikerek eleresehez, viszont a siker csak a jatekido fuggvenye legyen, a jatekoson ne muljon semmi. Akarhogy nezi az ember a wow szabalyrendszeret a hibazas egyetlen buntetese, hogy probald meg ujra. Igy gyakorlatilag minden jatekos csak gyozni tud, az egyetlen fokmero az, hogy milyen gyoran kepes ra. Mivel a sebesseg nem a jatekoson mulik, hanem a jatekkal toltott idon, ezert az lesz a kiraly aki tobbet jatszik ugyanazon ido alatt. Szerintem ilyen szempontbol a wow inkabb hasonlit egy szerencsejatek vagy egy drog hasznalati mintajara, mint egy hagyomanyos jatekera.

    A masik oldalon ott vannak a sikertelen mmo-k, pl. a 10 eve indult neocron. Akkoriban mar kepesek voltak egy mmo-fps-rpg rendszert osszehozni, ahol a foleg a jatekosok tudasa es nem a szintjei szamitottak. Igy egy kezdo, de ugyes jatekosnak volt eselye egy profival szemben. Persze a profiknak jobb felszerelesuk lehetett, de ez nem vedte meg oket egy jo strategia vagy egy ugyes jatekos elol. Igy igazabol a jo jatekosok egy kezdo karakterrel is jobban boldogultak mint egy kezdo jatekos egy vasarolt magas szintu karakterrel.

    Akkor miert nem lett sikeres? Kezdetnek 18+-os besorolast kapott a tul realiszitikus es tul durva vilaga miatt. Ez alapbol kizarja a gyerekeket, akik eleg jelentos reszet teszik ki egy-egy jatek kozonsegenek. A legtobb technikai skill-t igenylo feladat tul nehez lett, pl. a hackeleshez nem artott ismerni a bool algebrat es az aramkortervezes alapjait, de a targyak osszeszerelese is eleg bonyolult feladat tudott lenni, egy tank tobb ezer alkatreszbol all, amik tobb tizezer alapanyagbol es reszegysegbol epulnek fel. A mai jatekokban ezt altalaban 2-4 elemre redukaljak. Kovetkezo hiba a tul realisztikus harcrendszer lett, mivel fps alapu celzast, sebzesi zonakat es tipusokat, tovabba serulesek altal befolyasolt karaktermozgasokat hasznaltak. Raadasul a gepi ellenfelek is ugyanazt a felszerelest es modellt kaptak, tovabba az mi-k ki is hasznaltak ezeket az opciokat. A mai nepszeru jatekokban az autoaim, autoattack a nepszeru megoldas, mivel igy nem mulhat a jatekos ugyessegen es reakcioin a jatek. Tobbek kozott ezert is vannak 1 masodperces korok a wow-ban, 20 milisec-es update-ek helyett. A csapatstrategiakat is tul elethure csinaltak, tehat egy bandatag ha megtamadta ot az ember tobbnyire segitseget hivott es a mob-ok egymast fedezve, a terep adta fedezekeket kihasznalva, kulonbozo strategiak szerint probaltak elbanni a jatekossal. Ez mondjuk egy fps-ben jo, de egy mmo eseten ma az ilyen huzasoktol a legtobb jatekos par masodperc alatt kihalna. Masik hiba volt a jatekosok altal iranyitott gazdasag, tehat a boltokban szinte semmi jo minosegu dolgot nem lehetett kapni, tovabba az ellenfeleknel csak azokat a targyakat lehetett talalni amit hasznaltak is a jatekosok ellen, tehat pl. egy csovesnel max. italt es kest. Ebbol kovetkezett az a problema, hogy minden felszerelest es jarmuvet a jatekosoknak kellett legyartaniuk. Igy kb. 2-3x annyi tudos/mernok/technikus/orvos/stb. kellett a jatekba mint amennyi harcos es a harcosok csak par oraig voltak eletkepesek a hatorszaguk ellatmanya nelkul. A targyaknak nem nagyon volt ertekuk, egyreszt mert ha meghalt egy karakter akkor az ot megolo ellenfel kifoszthatta, masreszt mert mindent le lehetett es igazabol le is kellett gyartni, ha mas miatt nem akkor az amortizacio miatt. Mindezt megfejeltek azzal, hogy a jatek endgame resze egy vegyes pvp/pvm harc volt, ahol nem mindig tudta az ember, hogy most eppen gep vagy ember ellen harcol. Altalaban vagy ket jatekos vagy ket klan vagy ket faction vagy a ket (harom/negy) oldal harcolt egymassal, de mindezt ugy, hogy minden faction-nek voltak baratai, ellensegei es persze semleges felek. Igy aztan eleg nehez volt kovetni, hogy politikai szempontbol eppen ki kivel milyen viszonyban van. A wow eseten csak ket oldal van, azon belul nincsennek ellentetek, nincs olyan fel aki mindket oldalnak dolgozna, vagy mindkettovel szemben ellenseges lenne. Mi-k sem nagyon rohangalnak benne, tehat ritkan latni olyat, hogy ket faction mi-jei harcolnak egymassal, emberi jatekosok jelenlete nelkul, csak azert nem a ket mi utalja egymast, de ugyanugy hianyoznak a mozgo, cselekvo npc-k is, tehat egy varosban setalva a tomeg nem eppen arra jaro npc-kbol tevodik ki, de a bolti eladokkal sem lehet beszelgetni, vagy eppen fegyvert rantva kirabolni oket. Egy ilyen vilagban egyszeruen elvesznenek a jatekosok es nem tudnak mit kell csinalni, foleg ha a quest-eket nem egy elore megirt szovegkonyv alapjan kapnak, hanem a jatek generalna, tobbnyire ugy hogy egy masik jatekosnak/klannak/faction-nek tegyunk keresztbe a tevekenysegunkkel. Egy dinamikus mmo vilagban, ahol nincs jo recept a sikerre nem sokan akarnak jatszani, akik meg igen, azok inkabb valasztanak az offline jatekok kozzul pl. az oblivion-t. Vegul hatalmas problema volt a vilag megvalasztasa, mivel fantasy helyett kepesek voltak egy bladerunner/neuromancer/shadowrun alapu cyberpunk vilagot valasztani, ami manapsag valamiert nem vonzza az embereket. Valoszinuleg azert mert pl. azt hogy a fasiszta allam szetvereti a nagytokesek ellen tiltakozo tuntetoket eloben is megtapasztalhatjak (sot eloben is visszalohetnek) vagy azert mert a cyberpunk futurista epiteszete es vilaga mara tulsagosan is a valosag reszeve kezd valni.

    A fentiek fenyeben a wow agyhalott vilaga tokeletes annak aki ki akarja kapcsolni az agyat es csak egy kis napi sikerelmenyre vagyik. Aztan meg tobbre, amihez persze meg tobb jatekido kell... amig aztan elkezd a wow-ban elni, mivel az szebb, szinesebb, es jobb mint az a vilag ami irl korulveszi.
  • Szefmester
    #64
    pedig valóban élvezetesebb és keményebb lenne a játék ilyen esetekben
  • Balumann
    #63
    A játékok bizonyos elemeit tekintve van reálisabb és kevésbé reális. 2 ellen példa, Crysisban sok lövés kell, de ugyan úgy tudsz mozogni meg lőni ha alig van életed, és regenerálódsz. Szemben az Armed Assaultal, ahol általában 1 lövéstől meghalsz, ha megsebesülsz akkor ugrál a célkereszt, ha lábon találnak akkor csak kúszva tudsz haladni tovább. Nekem ilyen szempontból is az utóbbi tetszik. Alig van játék, amiben a sérülés hatással van teljesítményünkre, meg lenne külön medic... Regenerálódás meg többnyire kurvasok élet van. Én már ilyenre nem vágyok már, főleg nem katonai játékokban.
  • Balumann
    #62
    "A COD 5-ben játszál wart,vagy krájziszt,hatalmi harcba kurvára nem számit milyen ügyesen lösz le valakit ,nézz utána egy kicsit..."
    Tehát akár hason lövöm, akár fejen, ugyan úgy meghal 1 vagy 2 lövésre, nincs olyan hogy hirtelen megfordul meg ugrál és lelő? CoD 5-el valóban nem multiztam, de így cod 4 után nem sok változást láttam játékmenetben, és nekem túlságosan arcade minden téren.
    Crysis első részével játszottam, ismerem a Power Struggle módot, 2x bírtam kb. 2 óráig, utána töröltem a játékot, elég is volt.

    "látom csapatba nem játszottál még soha.."
    Általánosságban írtad? Világosan leírtam, hogy rendszeresen játszottam csapatban, Hamachit is azért preferálom, mert jó csapatok alakultak ki, pl. 1 egész nyáron keresztül játszottunk GRAW 2-vel (5v5, 6v5), cod uo-ban klánban is voltam majdnem fél évig...

    Aztán ezekszerint nem írtam le világosan, ÉN elítélem az ilyen pont meg pénz meg energiaszerzős rendszert, mert;
    -azt szeretem, ha a csapatok végig egyenlő eséllyel kűzdenek egymás ellen (épp elég az a különbség, amennyi a játékosok különböző hardverei miatt van, teljesítmény illetve irányítás szempontjából is). Tehát legyenek választható lehetőségek, de ne változzon, vagy ha változik akkor mind2 csapatnak változzon
    -nem stratégiával szeretnék játszani, hanem taktikai fps-el.
    Ebből kifolyólag nekem sem a Far Cry 2 nem tetszett (pontokat -> gyémántokat kell gyűjteni, és unlockolni a fegyvereket...), és a Crysis power struggle módja sem (bár nekem abban az életrendszer volt a döntő, hogy töröljem).

    Nem írtam, hogy csak egymás fedezése van, direkt írtam pl. swat4-re és rsvegas 2-re is hivatkozva, hogy ott van a fegyver és páncélzat fokozat beosztása, eszközök tervezett használata (pl. rsvegas 2-ben a C4 -el lehetett jó csapdákat állítani), megtervezett előrehaladás, aztán járművek szintén taktikus használata ha van. Nagyon kevés játékban lehet például helyet vagy célt megjelölni, vagy automatikusan megjeleníti a térképen az ellenséget ha meglátja, vagy kikapcs.

    Ezek a legjobban Arma-ban vannak megcsinálva, ha távolabb van (5-600 méternél távoabb), akkor a target gombot kell lenyomni kb. arra nézve, és akkor jelenti (!), a parancsok aztán ki tudja adni célnak, ekkor már látni is halvány sárga négyzettel.

    Ezektől függetlenül megértem amit mondasz, neked kevésbé számít a realitás, csapatok egyenlítettsége, és szerinted nem kell ennél több összjátékot támogató lehetőség, vagys pont az ellentetje számít neked, mint nekem. De nem értem miért mondod, hogy hülyeséget beszélek, meg nem játszok csapatban, mikor csak a véleményed más.
  • KasztnerTokman
    #61
    cateran fertelmesen nagy kock vagy xD

  • jaspercry
    #60
    Az 5 év játék pedig elés sok,de én 26éve játszom ,de legalább 13-15éve multyzom...boccs ráadásul ugyan azokkal az emberkékel nyomom a cod 5-ot,mint C64-en ace 2őt,vagy a blood 1-et.....vagy sorolhatnám a jobbnál jobb mp-s játékokat...
  • jaspercry
    #59
    életszerü játék nincs!(csak az életben)
  • jaspercry
    #58
    hát csak annyi ,hogy a csapat játék nem mindig az egymás fedezésévelmerül ki,(pl crysis warhead hatalmi harc),cod 4-szar sok csalással nincs értelme rólla beszélni) a töbfunkciós stratégiai fps-eknél sokat számít a taktika milyen modszert használunk a party megnyeréséhez.Kár hogy hülyeségeket beszélsz.
    A COD 5-ben játszál wart,vagy krájziszt,hatalmi harcba kurvára nem számit milyen ügyesen lösz le valakit ,nézz utána egy kicsit,látom csapatba nem játszottál még soha..
    cod 5 ben CTF(capture the flag)pl nem azt jelenti a csapat munka,eggyutt megyunk es akkor milyen jó,hanem a játék két zászló között zajlik,az elenfél zászlója felé 3 uton mehetsz,jobról .középröl,és balról,a játék zónákra vannak osztva(ezek a zónák az ujraéledésnél fontosak)ha sikerül egy zónába életben maradni a társaid ,abbol a zónából tudnak a zászlóra támadni,ezt addig el lehet vinni ,hogy majdnem az elenfél zászlójánál élednek ujra a csapattársaid,igy azt az oldalt le tudod védeni,igy a zászlót is el tudod arrol hozni....igy pontot csinálsz!(nem a másik fedezésével,ill aki elhozza a zászlót érdemes segiteni neki..
    Crysiswars(hatalmi harc)itt az ellenfél bázisát kell atommal megsemmisíteni)
    sok sok épület birtoklásával,és energia központok foglalásával,tudsz különbözö fegyvereket vásárolni,ha a fő épület birtokába van a csapatodnak,és az energia eléri a 100%-ot akkor lehet atomfegyvert vásárolni,teljesen stratégiai a játék,
    szerintem nézz utána igazábol sokat tudnék írni rólla ,nem minden olyan egyszerü mint aminek kinéz..
    Én már nagyon vágyok egy cod5 höz hasonló középkori,vagy öskóri fps játékra.
    (majd 5 ölés után küldöm a Mamutokat)Na mindegy ......
  • Molnibalage
    #57
    Közepes nehézségi szinten 3-4 délután alatt végig lehetett tolni. Legnehezebben, meg reménytelen...
  • BIOS
    #56
    Szerintem az MMORPG a legjobb mert van olyan szeró amin egyzerüen lehet fejlödni de van olyan is amin nehezen
  • Hugh Hefner
    #55
    jesszus, ig2-vel mennyi időt csesztem el. nagyon jó kis játék volt, kevés játékot vettem meg eredetiben, még kevesebbet nem bántam meg utólag, ezt egyáltalán nem...
  • Carbine
    #54
    "Az IG 2 még mindig veri az utódait komplexitásban(űr rtsben)"
    Az IG2 nem RTS, hanem 4X Game. Ebben a kategóriában azért a Space Empires nem kicsit komplexebb, pláne diplomáciában.
  • rtfmZoli
    #53
    Az IG 2 még mindig veri az utódait komplexitásban(űr rtsben)
    Egyébként meg "easy to learn, hard to master" (nagy játékosszám, de a HC gamerek, és a modderek is ráugranak)
    RTS-ben még a Total Annihilition, SupCom vonulat az érdekes számomra, mert 200-1000 egységgel(et) egészen más támadni, és menedzselni, mint 20-50-et.
  • Molnibalage
    #52
    Kismilló játékra mondták hogy húúúúúúú, de fontos a diplomáció. CIV IV-től kezdve az IG-ig soha nem működött rendesen, de még az IG volt a legjobb.
  • liberty2
    #51
    Nem kapott említést a stratégiai játék, úgyhogy szeretném pótolni ezt a hiányosságot mint hűséges SG.hu olvasó :)

    Az FPS/TPS-ek internetes változatainál mint pl a WoW vagy a Cod5 azz alapvető különbséget a játékosok között két dolog határozza meg:
    - A számítógép és a karakter fejlesztésével eltöltött idő
    - Valamint a felszerelés

    Ezekről nincs mit mondani, tökéletesen le lettek írva a cikkben. Azonban a játékok egy másik szegmensében az egyensúly az teljesen más dolgokon alapul. Ezek pedig az RTS-ek ( Red Alert 3, Imperium Galactica 2, Transport Tycoon Deluxe ) vagy a körökre osztott stratégia ( Heroes fo Might and Magic sorozat ).


    Open Transport Tycoon Deluxe - Örök klasszikus :) Tied legyen a legmenőbb társaság

    Ha valaki játszik egy RTS-t a számítógépe ellen, az egy idő után, ha olyan a játék, a betanulható stratégiák elleni védekezéssel hamar unalmassá válhat. Habár vannak olyan esetek amikor a gép is képes megizzasztani még a legprofibb játékosokat is. (Ref Alert 3 maximális Brutál számítógép ellen ).
    Azonban, ha ezekkel akar valaki interneten játszani ismerősökkel akkor egy új fajta kihívással el szembesülnie. A bevált stratégiák nem mindig jók. Ugyanis a másik fél nem valószínű, hogy pontosan ugyanazt fogja csinálni mint az AI. Ahány ember, annyi féle stratégiát kell kigondolni.


    Red Alert 3-ban az AI vagy túl gyenge vagy túl nehéz

    Mi van ebben az esetben, ha valaki kezdő? Nincsen technológiai előnye a "profinak", nincsenek erősebb egységei. Minden pontosan ugyanolyan adott esetben mint az ellenfelének. A különbség a játékkal töltött idő lehet. A "profi" az úgy lehetett azzá, hogy már sok emberrel játszott és sikerült kitalálnia egy olyan stratégiát aminek nagy a hatásfoka. Azonban, ha valakinek van hozzá érzéke akkor kezdőként is hamar belejöhet és ki tudja ... lehet, hogy a 7. party után már legyőzi az ellenfelét aki egy "profi".

    Vannak olyan RTS-ek is amik nem minden esetben az ellenség bázisának az elpusztítása, hanem például az ellenségünk szövetségessé-tétele. Az Imperium Galactica 2-ben a stratégia új értelmet nyert. Nem a szokásos, építs, gyárts, támadj stratégia az egyetlen mód. Meg lehet nyerni a játékot kémkedéssel, diplomáciával is. Ezen kívül figyelni kell a bolygóin állapotát, építeni kell az épületeket, de a flottát is fejleszteni kell, valamint a kereskedelemre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni ... egy szóval összetett. Egy ilyen játékkal az interneten vagy LAN hálózatban való játékok élvezeti faktora nagyon magas lehet a komolyabb RTS kedvelők számára.
    A cikk címére visszautalva: Itt szintén nincs olyan nagy hátrányban az aki kezdő és mondjuk még életében nem látta az IG2-t ( van valaki ilyen? :D ). Nem kell sok és, ha olyan a gondolkodásmódja akkor rövid időn belül képes lesz legyőzni másokat is. Ugyanakkor ugyanúgy sebezhető marad mint a legelején, mert bármikor jöhet egy új valaki.


    Imperium Galactica 2 - Minden bolygón külön lehet/kell építkezni

    Szóval én úgy érzem, hogy egy játék akkor van igazán egyensúlyban a nehézséget nézve, ha a többi játékossal egy szinten képes mozogni a játék alatt. Ilyenkor a kezdőnek ugyanannyi esélye van nyerni ( nem szó szerinte ) mint a profinak. A karakterfejlesztős játékokkal tényleg az a baj, hogy aki sokat "kockul" az verhetetlen lesz míg az aki csak élvezni szeretné a játékot esélytelen, így az élvezet hiánya miatt inkább hagyja az egészet a francba ...

    Remélem jó lett amit írtam :)
  • galocza
    #50
    kinek a pap, kinek a papné. bőven el tudom képzelni, hogy valakinek az ultrarealisztikus dolgok tetszenek, annak ellenére, hogy én unnék a bozótban kúszni órákig (tudom, túlzás, értitek mire gondolok).
    viszont ezek sem lesznek soha fővonal, a kiadók meg példányszámra mennek. azért jó, hogy modokkal erre is van lehetőség, ha nekem nem is kenyerem.
  • BCS pixel
    #49
    kifejezetten utálom, ha egy játék szinte tökéletesen ki van egyensúlyozva, nekem az már túl messze van a logikai realitástól

    a vézna kis szar, néhány béna trükkel, ne hogy már alapból ugyanolyan hatékony legyen, mint egy tuningolt terminátor hasznosabb tulajdonságokkal
  • Balumann
    #48
    Jah és nem azt mondtam, hogy nem lehet a játékokban összejátszani, természetesen csapattal lehet. Csak azt, hogy sokkal jobb is lehetne, amivel így online, nem csapattal is arra ösztönöz, hogy ne mindenki saját feje után menjen. Battlefield 2-t említem, megjelenés után pár nappal játszottam vele, magyar szerveren, valaki commander, többiek squadokba, voice chat-et megfelelően alkalmazva (commanderrel és squadon belül is) taktikázva támadtuk a pontokat. Csak sajnos az életrendszer ott sem tetszett, és ott is általános hogy elkezdek lőni valakit, rámnéz és lelő... nameg akkor iszonyatosan szaggatott is még. :(
  • Balumann
    #47
    Körülbelül 5 éve rendszeresen multizok, fel nem tudnám sorolni mennyivel játszottam, FPS/TPS -ekkel szinte az összessel (valamivel csak Hamachin, de neten is sokat). Klánban is voltam még CoD UO -ban, emellett hamachin szerveztünk több játékban is jó kis taktikus játékot (pl. GRAW 2).
    Ha van 1 jó csapat, akkor persze valamilyen összjátékra mindig sor kerül, de egy CoD -ban sosem lesz annyival hatásosabb és fontosabb az összjáték, mint egy reálisabb játékban, aminél tényleg arra mennek rá, és lehetőséget adnak. 1 jól kiegyenlített játékban nincs olyan, hogy megölsz egymás után 30 ellenséget, egyből headshot meg minden, és olyan sem hogy életben maradsz ha csak úgy szaladgálsz össze-vissza meg ugrálsz és úgy lősz.

    Jó példának tartom ilyen szempontból a GRAW 2-t, lassan mozog, futásból is idő kell míg megáll, így hatékonyabb ha fedezzük egymást, ha felváltva haladunk. Vagy mint arma-ban, ott például nagyonlasús mozgás közben szinte el sem lehet találni senkit, és nehéz célzás is. Ha már 2 ellenség van, egyedül is nehéz kiszedni (főleg AI javító módokkal).

    A Capture the flag módot én mindig utáltam, ahol próbáltam a respawn miatt láttam értelmetlennek. Hatalmi harc-ot nem ismerem, a Crysis így multiban az életrendszer miatt nem tetszik főképpen.

    Ahogy más is írta, én is utálom egy játékban, ha több lövés kell valakibe. Egyszerűen azért, ha egyszer megtámadom és én látom meg előbb, ráadásul el is találom, ne legyen már esélye arra hogy megforduljon és fejbelőjjön és menjen tovább... legyen akármennyire arcade a játék, legalább ez legyen valamennyire reális.

    Azt kifejtenéd, hogy miben nincs szerinted igazam?
  • jackcsabi
    #46
    személy szerint utálom wowot...
    De ottvan Guild Wars, amit 1 évig játszottam és igazi jó MMO.
  • Adam II
    #45
    Legyen testreszabható, legyen könnyű üzemmód meg nehéz. Jah már vannak ilyenek...

  • Wuhy
    #44
    ·33as-ra ment
  • Wuhy
    #43
    jajdehüJe
  • Hugh Hefner
    #42
    de csak hogy a cikkhez is szóljak, gusztustalannak tartom pl, hogy cod4-ben azzal oldották meg, hogy a kezdők ne rúghassanak labdába, hogy bevezették a perk rendszert. ráadásul a pályák is akkora hozzáértéssel lettek megtervezve, mint ahogy ez a cikk megírva...
  • Hugh Hefner
    #41
    cikkíró, nem sokat, tényleg nem, csak egy icipici észt... a choppa pl tesztként van benne a játékban, még alakítják... és ha már dilettánsoknak írsz cikket, ne felejtkezz már meg arról, hogy egy mmo nem egy 1v1 miniharcok sorozata.

    abból látszik, hogy nem tudsz cikket írni, ne vedd sértésnek, hogy látszik, hogy tudod miről beszélsz, mert játszottál velük, csak épp ötleted nincs hogyan tedd ezt közzé

    alkalmazzatok már olyat, aki egy icipicit is tud írni...
  • galocza
    #40
    hát, elég jól leírtad az én helyzetemet. foghatom bármire, időhiány, lustaság, türelmetlenség - a lényeg az, hogy egy komplexebb játék megtanulásába ritkán vagyok már hajlandó energiát belefektetni (igaz, nem is nagyon van új, ami érdekelne).
    ez egyrészt azt is jelenti, hogy egy ritka várva várt játék elkezdése előtt iszonyatos harctéri idegesség tud elkapni, és abszurd mód halogatom, másrészről szívesebben veszek elő egy régi kedvencet x.-szerre is (melyet ismerek és szeretek), minthogy leálljak egy csilivilivel.
    casualig még nem süllyedtem, kivéve audiosurf, de az tán megbocsátható 8).
  • Azorut
    #39
    Attól, hogy casual egy játék, nem biztos, hogy igénytelen, a casual azt jelenti, hogy laza, könnyed. Alapjában véve erre kitalálva a videojáték, igen, hogy Józsi néni este 5-kor hazaérve és 7 körül PC elé ülve laza kikapcsolódásban részesüljön.
    A videojátékokban pont az a jó, hogy nem realisztikusak. Persze, repülőgépet vezetni nem mehet csak úgy el az ember hétvégén, de például a focis játékok...

    Akinek meg katonaszimulátor kell, az keljen fel hajnalban, irány futni, utána krumplipucolás, éjjel meg álljon őrt.
  • Szefmester
    #38
    sajnos ez nem csak a gépen van így.. a pen&paper RPG közben is találkoztam ilyen esettel amikor is a magus beli barbár laza max15ÉP-jével nekiáll bunyózni, majd a kemény csata közepénél átvált 5ÉP-re és fel sem veszi amíg a KM külön nem szól neki.. merthogy a játékokban is így működik :S
  • Molnibalage
    #37
    Én is ezt gondolom. Nekem reális FPS kéne. Az nem is FPS. Az csúnya szó rá. Katona szimulátor. Az RPG-kre is ráférne egy kis életszerűség. Ha 600 HP-d van, 1 HP-s állapotban is úgy zúzol vissza, mint 600 HP-san. Vicc...
  • IMYke2.0.0.0
    #36
    Bezony...
    A "The Witcher" nekem bejön - még mindig fenn van a gépemen [sok játékkal szemben].
    A baj valóban az (tényleg nem árt így is nézni a témakört), hogy az embereknek nincs idejük megküzdeni egy-egy fejtörővel, pályával... és most nem a 11 éves szomszéd Kázmérra, vagy a 18 éves Ubulra, aki nem megy be elsőévesként az egyetemre gondolok... hanem azokra, ránk, akik bizony nem ennek és ebből élnek meg: nekik a játék szórakozás lenne, ha lenne rá idejük. Így nem fogyasztanak annyi játékot.
    Így pedig, a fejlesztők kénytelenek olyan, szinte már "casual" játékokat készíteni, melyeket az este 5-kor hazaérő, és 7 körül PC elé ülő Józsi néni elkezdhet, de a legkésőbb éjféli fekvésig mondjuk vagy kijátszhat (sicc!), vagy legalább is nem egy pályán szöszmötölt el addig... ergo: BUTABIZTOS játékok kellenek.

    A minőségpártiak - mint én is - pedig szívnak.
  • Vogel
    #35
    Lehet akkor én vagyok a hülye, hogy ha FPS akkor csak szimulátorszerű (stalker szig. redux mod), ha autós akkor GTR2, LFS, és még nem is beszéltem a repszimekről ami a fő hobbym. Én imádok kapcsolgatni, saját magam eszközöket moddolni, hogy minél reálisabb legyen.
    Én már azon felbaszom magam, ha valakibe több golyó kell hogy harcképtelen legyen, meg hogy a pisztoly mihaszna fegyver.
    Engem nem fog meg a csilivili NFS, a moziszerü COD4, az árkád repülős játékok.
  • Jubei
    #34
    jah azt elfelejtettem irni hogy hiaba csilli villi a grafika ha a jatekmenet SZAR
  • Jubei
    #33
    gw-t azert nem jatszok mert az is inkabb pvp bealitotsagu ugyanugy mint a who mi ertelme van annak hogy akkor lepek szintet ha leolok xy jatekost
  • galocza
    #32
    én végignyomtam őket, de emlékezzünk: a gyakori töltögetést pyroék megfejelték azzal, hogy a töltés ISZONYAT LASSÚ is volt 8).
  • Molnibalage
    #31
    Na és akkor a hardcore repszimek? Igaz, hogy néha túlzó de több száz oldalas kézikönyveikkel?
  • Molnibalage
    #30
    A commandos egy szép köpenybe bujtatott egyszerű logikai játék volt és a végén tényleg idióta nehézséggel. Én 2001-ben 18 évesen asszem a 15 pálya környékén adtam fel.