liberty2#51
Nem kapott említést a stratégiai játék, úgyhogy szeretném pótolni ezt a hiányosságot mint hűséges SG.hu olvasó :)
Az FPS/TPS-ek internetes változatainál mint pl a WoW vagy a Cod5 azz alapvető különbséget a játékosok között két dolog határozza meg:
- A számítógép és a karakter fejlesztésével eltöltött idő
- Valamint a felszerelés
Ezekről nincs mit mondani, tökéletesen le lettek írva a cikkben. Azonban a játékok egy másik szegmensében az egyensúly az teljesen más dolgokon alapul. Ezek pedig az RTS-ek ( Red Alert 3, Imperium Galactica 2, Transport Tycoon Deluxe ) vagy a körökre osztott stratégia ( Heroes fo Might and Magic sorozat ).
Open Transport Tycoon Deluxe - Örök klasszikus :) Tied legyen a legmenőbb társaság
Ha valaki játszik egy RTS-t a számítógépe ellen, az egy idő után, ha olyan a játék, a betanulható stratégiák elleni védekezéssel hamar unalmassá válhat. Habár vannak olyan esetek amikor a gép is képes megizzasztani még a legprofibb játékosokat is. (Ref Alert 3 maximális Brutál számítógép ellen ).
Azonban, ha ezekkel akar valaki interneten játszani ismerősökkel akkor egy új fajta kihívással el szembesülnie. A bevált stratégiák nem mindig jók. Ugyanis a másik fél nem valószínű, hogy pontosan ugyanazt fogja csinálni mint az AI. Ahány ember, annyi féle stratégiát kell kigondolni.
Red Alert 3-ban az AI vagy túl gyenge vagy túl nehéz
Mi van ebben az esetben, ha valaki kezdő? Nincsen technológiai előnye a "profinak", nincsenek erősebb egységei. Minden pontosan ugyanolyan adott esetben mint az ellenfelének. A különbség a játékkal töltött idő lehet. A "profi" az úgy lehetett azzá, hogy már sok emberrel játszott és sikerült kitalálnia egy olyan stratégiát aminek nagy a hatásfoka. Azonban, ha valakinek van hozzá érzéke akkor kezdőként is hamar belejöhet és ki tudja ... lehet, hogy a 7. party után már legyőzi az ellenfelét aki egy "profi".
Vannak olyan RTS-ek is amik nem minden esetben az ellenség bázisának az elpusztítása, hanem például az ellenségünk szövetségessé-tétele. Az Imperium Galactica 2-ben a stratégia új értelmet nyert. Nem a szokásos, építs, gyárts, támadj stratégia az egyetlen mód. Meg lehet nyerni a játékot kémkedéssel, diplomáciával is. Ezen kívül figyelni kell a bolygóin állapotát, építeni kell az épületeket, de a flottát is fejleszteni kell, valamint a kereskedelemre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni ... egy szóval összetett. Egy ilyen játékkal az interneten vagy LAN hálózatban való játékok élvezeti faktora nagyon magas lehet a komolyabb RTS kedvelők számára.
A cikk címére visszautalva: Itt szintén nincs olyan nagy hátrányban az aki kezdő és mondjuk még életében nem látta az IG2-t ( van valaki ilyen? :D ). Nem kell sok és, ha olyan a gondolkodásmódja akkor rövid időn belül képes lesz legyőzni másokat is. Ugyanakkor ugyanúgy sebezhető marad mint a legelején, mert bármikor jöhet egy új valaki.
Imperium Galactica 2 - Minden bolygón külön lehet/kell építkezni
Szóval én úgy érzem, hogy egy játék akkor van igazán egyensúlyban a nehézséget nézve, ha a többi játékossal egy szinten képes mozogni a játék alatt. Ilyenkor a kezdőnek ugyanannyi esélye van nyerni ( nem szó szerinte ) mint a profinak. A karakterfejlesztős játékokkal tényleg az a baj, hogy aki sokat "kockul" az verhetetlen lesz míg az aki csak élvezni szeretné a játékot esélytelen, így az élvezet hiánya miatt inkább hagyja az egészet a francba ...