204
C++ / Játék fejlesztés / Saját Projectek
  • tigeroo
    #204
    köszi, megvan.
  • Dodo55
    #203
    Mert a new sejtésem szerint minden lefoglal a heapben új területet amit pointerként ad vissza, a p változóban felülírja a korábbi lefoglaláshoz tartozó pointert, így ha nem lenne a delete már előtte, akkor az előzőleg lefoglalt területre hivatkozó pointer a lefoglalás feloldása nélkül elveszne és a folyamatosan gyűlő elvesztett című lefoglalt memóriadarabok által memory leak keletkezne.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.06.24. 00:45:30
  • tigeroo
    #202
    Konstruktorokkal kapcsolatban lenne kérdésem. Pontosabban az értékadó operátorokról. Itt miért kell a delete[] p?

    String& operator=(const String& elso)
    {
    cout << "operator = " << endl;
    if (this != &elso)
    {
    delete[] p; //felszabadítjuk az eredeti területet
    size = elso.size;
    p = new char[size]; //újrafoglaljuk a kellő számú elemnek
    for (int i = 0; i < size; i++)
    {
    p[i] = elso.p[i];
    }

    }
    return *this;

    }
  • tigeroo
    #201
    planet chili
  • MerlinW
    #200
    iOS és Android fejlesztőkre van szükségetek, web és adatbázis ismeretekkel. Adjatok fel álláshirdetést a nagyobb oldalakon.
  • Gladiator
    #199
    Nem talaltam neki jobb topikot, ugyhogy itt kerdezem.

    Ha szeretnek csinaltatni okostelefon alkalmazast iOS-re meg Androidra, akkor milyen programozoi tudasu emberekre van szuksegem?

    Az alkalmazas egy szigetrol ilyen info app, amiben benne vannak a helyi cegek adatai, latnivalok, idojaras, hirek, mozimusor, repter menetrend, turak foglalasa es kifizetese alkalmazason belul, utvonaltervezo, stb.

    Milyen emberekre van szuksegem es hol talalok ilyeneket?:)

    A project kiszervezese kulsos alkalmazasfejleszto ceghez nem megoldhato ebben az esetben, szoval nekunk kell felvenni az embereket.
  • fuszhi
    #198
    Üdv olvasgattam az oldalt és jókat derültem rajta. Komolyra fordítva a dolgot. Mire a legalkalmasabb ez a nyelv? Azt tudom hogy egy ásóval ásni lehet, a lapát az meg lapátolásra alkalmas. Lehet a lapátot is ásásra használni , de nem célszerű , mert kialakítása miatt kevésbé alkalmas arra a műveletre. Az ásóval is lehet lapátolni. Lehet villával is levest enni, de ki az aki úgy szeretné? Hasonló módon a programokkal/programnyelvekkel kapcsolatban is. Jobb tudni, mit tud. Miket tud? Nehogy aztán nekem útközben kiderüljön hogy a veteményes kertet nem tudom karbantartani mert hiányzik az ásó, vagy a lapát, esetleg csak gereblyém van és locsolni se tudok, mert nincs locsoló csövem a kerti csaphoz. Így 2015-ben annak semmi értelmét nem látom, hogy ezer egy oldal parancssort gépeljek mint a basic -ben, ahhoz hogy egy egyszerű dolgot elérjek. Akinek egyszerű az élete, annak a problémái se lesznek körülményesek. Így jobb ha most tudom hogy kilométernyi parancssort kell legépeljek ahhoz hogy egy gombhoz animációt rendeljek valós időben , mert akkor arra kalkulálok hogy az őskorban vagyunk. Egyébként a soraimat egyben szórakoztató jelleggel is igyekeztem begépelni. Előre is köszi ha valaki tud tömör és lényegre törő választ. Ha nem, akkor egészségére. Egyébként ha meg van a válasz, induljunk lefelé a billentyűzet irányában és kezdjünk gépelni. Egyszerűbb. Jó ? Nem szeretném idővel azon kapni magam, hogy közli valaki : - bátran számoljak 3 évet egy funkció megvalósítására. Egyszerű programot szeretnék. Alacsony felbontású textúrákkal, és alacsony poligonszámú alakzatokkal. Azt is papírra vetettem hogy működik majd a dolog. tehát a motorja a játéknak csak a parancssorokat kell a megfelelő helyre létrehozni. Állítólag ez az amin készítik a játékokat is, tehát van némi esély rá hogy én is eltudom készíteni amit kitaláltam. Semmi komolyat nem szeretnék. Azt én úgyse tudnám :) Azt viszont igen, hogy ha összehozom a dolgot, biztos emlegetnek majd sokan. Majd megígérem hivatkozok rátok is, hogy sokat segítettetek a kezdetek kezdetén :) Kellemes napot. És előre is köszi ha tudtok érdemben tényleg segíteni Üdv
  • Dj Faustus #197
    "Nem tudom, hogy mozgassam a pályát, azaz hogy haladjon előre a játék."
    A pályát tárold le egy nagy képben és mozgasd azt az offsetjének állításával.
    Lásd az image függvény 2. és 3. paraméterét.
  • HEszkimo
    #196
    Jó kis program ez, már csináltam vele 3féle pongot. Most egy mászkálós játékkal próbálkozom, de akadályba ütköztem. Nem tudom, hogy mozgassam a pályát, azaz hogy haladjon előre a játék. Valaki ötlet?

    Félreértés ne essék, nem kódot szeretnék kérni, csak tippet, hogy fogjak hozzá.
  • HEszkimo
    #195
    Köszi, ez egyszerűnek, de mégis megfelelőnek tűnik.
  • Desiderata #194
    Processinget ajánlanám
    van sok 2D-s játék, forráskóddal együtt
  • HEszkimo
    #193
    Sziasztok!

    Szeretnék egy egyszerű 2D-s játékot csinálni c++ -ban, de nem tudom, hogy fogjak hozzá. Tudnátok segíteni?

    C++ alapjait már elsajátítottam.
  • Klub
    #192
    Azt a lapot amit beadott azért nem lehetett kitölteni mert meg kell venni a programot, több mint másfél milláért.
  • Desiderata #191
    komplex, első körben demoscene demót írj szerintem
  • repvez
    Szüli
    #190
    Az idövel nem lenne probléma (legalábbis remélem még sok évem van hátra)
    DE legalább lehetne valahogyan szépen haladni itthon hobbybol magam szorakoztatására valamit összeütni, de mint irtam lehetetlen Azokbol a könyvekböl amiket ma találni a neten, mert egyböl a mélyvizbe találja magát az ember.
    Valami hasonlot szeretnék majd összedobni:

    Frakk repszimje
    Régebben emileztem vel és egy alap forrásfájlt oda is adott rola, de nem sikerült modositani, benne semmit, hogy esetleg uj gépet tudtam volna beletenni vagy kicserélni a benne lévöt.Ha jol emlékszem nem volt 1000 sor sem, plusz 4-5 header fájl.

    Az OKJ-s oktatások meg egy kalap sz@r, csak a pénzt nyulják le, sajna most én is beleugrottam egybe(soft üzemeltetö és webdesigner), de már bánom mert annyit amit ott oktatnak a neten is megtaláltam volna ingyen.(de legalább lesz rola papirom)
  • MerlinW
    #189
    A C programozás (ilyen szinten való) megtanulásához hosszú évek kellenek. Na meg szakirányú oskola sem árt:) Megtanulható, ha van hozzá érzéked - és kedved. Vannak jó 1-2 éves oktatások (OKJ-s és freelance is), amelyek helyre teszik az alapokat.

    A lényeg, hogy egy számológép elkészítése lehet hobbi, egy játék elkészítése viszont már inkább szakma.
  • repvez
    Szüli
    #188
    köszi akkor ugy látom ezt itthon addhoc jelleggel lehetetlen megtanulni, mert van elég sok könyvem mindenfajta C,C++,DX és openGL programozásrol, de mindegyiknél már a 5. oldal után olyan szavakat és leirásokat használnak mintha azt mindenkinek egybol kéne tudnia.
    Talán nekem is megvan ez a q2-es forráskód valahol, de itt is az a baj hogy ha nem tudja az ember hogy melyik fájl mire valo akkor neki sem tud állni.
    Azt hittem van valami olyasmi mint a 3D-s rajzprogiknál, olyan tutorial ami lépésröl lépésre végigvezet egy auto modellezésen itt meg mondjuk egy alap FPS vagy bármi programozásán.
  • MerlinW
    #187
    Nincs. Ez olyan dolog, hogy ha tudsz programozni (magas szinten), akkor tudod magadtól mit és hogyan. Könyvekben "leírják hogyan kell programozni", onnantól rajtad áll, mire és hogyan használod fel a tudást:)

    Tanuld meg a C++ nyelvet (a HTML nem programozás, csak egy egyszerű leírónyelv), és onnan fogod tudni hogy mestere vagy, hogy már az "engine"-t tervezgeted a fejedben.

    A lényege egyébként a végtelenségig paraméterezhető objektumok, a függvénykönyvtárak és nagy mennyiségű egyetemi matek és persze a legfontosabb; a kreativitás.

    Itt van egy nyílt forráskódú 3D motor, betekintésre pont jó.

    Vagy itt a Quake 2 teljes forráskódja
  • repvez
    Szüli
    #186
    valahol le van irva érthetö magyar nyelven , hogy egy játék enginnek, hogyan kell felépülnie?
    Gondolok itt olyanra, mint a HTML-be a header, body stb..
    Hogy a különbözö részeket(fizika, modellek, AI, GUI stb..) hova kell beilleszteni az enginebe,és hogyan kell kinézni hogy müködjön vagy ha egy ingyenest letölt az ember akkor lássa hogy mit hol talál.
  • Klub
    #185
    Valakinek megvan a kódja?
  • Klub
    #184
    http://kep.psharing.com/481687.jpg

    itt van normálisan is ezt hogy csináljam meg?
  • Klub
    #183
    Ezt, hogyan tudom kitölteni?
  • kl24h
    #182
    Négyzetes mátrix determinánsát (ha n>3) úgy lehet kiszámitani, hogy kell írj egy modszert, ami átalakítja a négyzetes mátrix elemmeit a Gauss-elimináció modszerrel, és akkor a determináns értéke a főátló elemeinek a szorzata lesz.
    A Gauss-elimináció már elég bonyolult dolog.

    Ha csak egész 3x3 matrixig kell kiszámítani, akkor már nagyon könnyű a helyzet.
  • topi302
    #181
    Üdv!
    Egy kérésem lenne.
    Az alábbi feladat megoldását szeretném megkérdezni!: (természetesen C++-ban)

    Négyzetes mátrix determinánsának a kiszámítása tetszőleges sor/oszlopszám (és elemek) mellett.

    Aki tud segítsen. Fontos és SÜRGŐS.
    Köszi előre is!!!
  • repvez
    Szüli
    #180
    devC++ cuccot használok , de nem tudom hogy a grafikát azt hogyan kéne megoldani hozzá.
    Hogy az x és az y tengelyeket és a skálát is megrajzolja és ebbe a koordináta rendszerbe rajzolja fel a képlet által kiszámolt értékeit.

    A képletek azok fixek a repülésben használatosak , felhajtöerö légellenállás stb..
  • Dj Faustus #179
    "És eddig ugy csináltam, hogy a képletben szereplö összes változoját külön declaráltam(pl. felület a, sebesség v stb...)
    Biztos van jobb megoldás ennél."

    Ha egy adott képleted van, akkor jó megoldás - egy értékhez egy változót rendelsz.

    "Meg azt szeretném a végén kihozni belöle, hogy a képletben szereplö értékeket egy meghatározott intervallumban számitsa ki"
    Ez esetben meg bekérsz egy kezdőértéket (például vstart), egy végváltozót (például vstop), egy lépésközt (például vkoz) és egy for ciklusban felhasználod például eképpen:
    for (v=vstart; v<=vstop; v+=vkoz) {
    /* Ide kerülhet a képlet, a grafikon kirajzolása, stb... */
    }


    A grafikon kirajzolása meg attól függ, milyen fejlesztőkörnyezetet használsz.
  • repvez
    Szüli
    #178
    tud valaki segiséget addni azzal kapcsoaltban, hogy hogyan lehet a legegyszerübben declarálni különbözö jelöléseket és értékeket?
    Egy olyan egyszerü kis progit szeretnék késziteni ami a bekért számokat behelyettesiti a képletekbe és kiszámolja az erétékét.
    És eddig ugy csináltam, hogy a képletben szereplö összes változoját külön declaráltam(pl. felület a, sebesség v stb...)
    Biztos van jobb megoldás ennél.
    Meg azt szeretném a végén kihozni belöle, hogy a képletben szereplö értékeket egy meghatározott intervallumban számitsa ki (pl:a sebesség 50-300km/h között 1km/h lépésközönként) és az eredményt egy grafikonon jelölje ha valaki tud segiteni az jo lenne
  • joshfeed
    #177
    Aki eladásra fejleszt játékot, valamint komolyan gondolja és Sound Designert (Hang Effektest) keres annak állok rendelkezésére.
    A www.membrans.hu címen megtekinthetők a referenciáim és megtalálható az elérhetőségem.
    Csak bátran... :)
  • Dj Faustus #176
    Az Infinity Engine-nek van egy nyílt forrású változata a GemRB.
  • Peakman
    #175
    Valaki nem ismer egy jó izometrikus engine-t? Olyan klasszikus 2 - 2,5D-set?
  • MerlinW
    #174
    Tartalmasabb játékokat Visual C, akár Delphi (OO Pascal) segítségével. A grafikai részét meg Photoshop + 3DS/Lightwave
    Kevésbé komplikált játékokat készíthetsz Flash+Action script-el, de bármivel lehet írni, akár Javascriptel is. Ízlés kérdése, illetve természetesen a projektől függ.

    Hozzáértéssel 3D-s játékokat is össze lehet ügyeskedni,- pl a Quake 1,2 engine teljes forrása (Visual C#) letölthető ingyen, ami igen nagy segítség.
  • Gideon Wieth
    #173
    sziasztok!

    Ha valaki olyan, mint például én szeretne megtanuli alapszintű 2d-s játékokat csinálni //kezdetnek// akkor mivel érdemes kezdenie?

    Tudom hogy C++ -t minden képpen meg kell tanulni valamennyire. Ti mit ajánlotok, hol és mivel kezdjem ? :)
  • Justil
    #172
    nekem mondod? vért izzadok a PTM-en :)
  • Dj Faustus #171
    A fiatalság már ilyen. ;)
    Lát sok csúcsszuper 3D grafikájú játékot, egyszerű kezelőfelületeket az operációs rendszerében, és úgy gondolja, hogy ő is tud egyszerűen csinálni ilyesmit (mert a kattintgatós-irodai/szorakoztató-eszközzé silányult látvány ezt elhiteti vele).

    Csak sajnos a dolog nem ilyen egyszerű...
  • Justil
    #170
    wehehe, nem akarok rosszmájú lenni, de két lehetőséget látok:

    1) az uitzu gyerek csak trollkodik
    2) totál hiperaktív

    mire ezeket leírtam szépen rá is jöttem, hogy igazából kb fél éve írt utoljára, de nem baj, én k*rva jól szórakoztam a postjain, ha nem kérdezett ezer dolgot, akkor egyet sem :)
  • Dj Faustus #169
    Sőt ha itt a fórumot átolvasod, megtalálhatnád a már feltett (0x07d9-0x0a-0x16 ;) ) kérdésedre a választ is.
  • MerlinW
    #168
    Késő van már hozzá nekem, de ha google-ba beírod egyesével, pl: "c++ páros számok" akkor mindenre találsz konkrét megoldást.
  • REPS0L
    #167
    Sziasztok!
    Tudom hogy ez a C++ másik oldala, nem éppen játékfejlesztés, de hátha!

    Nagyon szeretném, ha valaki segítene ezen feladatok megoldásában, esetleg megoldaná valaki, valami kiíndulási pontot, vagy honlap linket adna, mert holnap elvileg ilyenből írok, és nemigazán vágom... Tudom még nagyon az eleje, de minden kezdet nehéz.

    Köszönöm!
  • vaczak
    #166
    uiztu,
    fejlesztéshez szerintem használjatok Turbo C-t MS-DOS vagy FreeDOS alatt, de csak a nyelvszintű elemeket használjátok, standard library-t ne. ehelyett assembly-ben (pl NASM) írjatok saját io függvényeket: BIOS megszakitásokat kell hivogatni (http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_call) a billintyűzet és képernyő kezeléséhez, viszont egy 15 éves gép nem biztos hogy magát ki tudja kapcsolni (de lehet hogy volt már ilyen BIOS szolgáltatás is, nem tudom), a floppyn az MBR-t állítsátok be, hogy betöltse az ominózus szövegszerkesztő programotokat. ha a szerkesztett szöveget még el is akarjátok menteni az gáz, mert le kell programozni a lemezkezelést is + valami fájlrendszer se ártana. de ez persze még nem igazi oprendszer csak egy pure szövegszerkesztő ami oprendszer nélkül fut, és kb azt tudja amit megcéloztatok. de ha ez sikerül, akkor már nyugodtan neki vághattok valami primitiv kernel megírásának is..
    mi drukkolunk (ha nem is látjuk az egész értelmét)
  • KILLER2
    #165
    Igen, ez itt a baj, hogy nem tud a dologról semmit, ami nem is baj, csak akkor ne akarjon rögtön egy ilyen összetett és bonyolult dolgot csinálni, még akkor se, ha ennyire kevés dologra kell. Pláne, hogy valóban értelmét veszti a dolog, mivel rengeteg munkát és időt kellene belefektetni a dologba, ami közel sem ér ennyit.