41716
  • Although
    #41716
    Ez így van. A gond az a skyrim effektíve semmilyen előrelépést nem jelent sztoriban és karakterekben ehhez képest.
    Sőt. A sztori sokkal gagyibb.
    Akkor ez a csúcs volt a maga nemében. Ehhez képest már a TES V. Már nem akkora ugrás mégis istenítették. Mert pont azt tartalmazta amit kell. A csili vili látványt. Ez a lényeg ez a maga idején óriási szám volt.
    Meglátjuk a TES VI. milyen lesz, mondjuk nem várom. A Beth nagyjából az Oblivionnal befejeződött.
  • Lengyel2
    #41715
    Nosztalgiából elővettem újra sok év után és elkezdtem játszani egyelőre a vanilla verziót (lassan, egyenként pakolom bele a modokat). Érdekes szembesülni a fiatalkori emlékeimmel. A játék ma is erősen addiktívan leköt, a lore nagyszerű, és imponál az is, ahogy az NPC-ket különböző háttérsztorik, háttér-rokoni kapcsolatok átgondoltan összekötik egymással. Jó pár dologra viszont nem így emlékeztem.

    - Én pl. úgy emlékeztem, hogy a városokban jó kis nyüzsgés, élet volt mindenhol. Mai szemmel nézve kihaltak. Mászkálok Skingrad fő utcáján - kísértetváros. Alig jön szembe valaki. Imperial City Marketplace: itt már van valamennyi élet, de nagyobb forgalomra, pletykálkodásra emlékeztem itt is.

    - Én árnyaltabb szerepjátékra emlékeztem. Mintha több non-lineáris quest lett volna - most ritkán látok ilyet, van ilyen, de a legtöbb quest egy cső, végigmegyek rajta, csak azt dönthetem el, hogy elvállalom-e vagy nem. De az árnyaltabb quest-ek is ugyanazzal az eredménnyel végződnek, csak az odavezető út variálható.

    Van ugye Cheydinhal-ban a korrupt tiszt, aki folyton szabálysértési díjat szed mindenkitől, és ebbe belekeveredik egy személyes szál is, egy idős dunmer asszony bosszút akar állni rajta. Na itt eldönthetem, hogy a város kapitányának segítek letartóztatni és vád alá helyezni a korrupt tisztet, vagy a dunmer nőnek segítek a személyes bosszújában. De a vége ugyanaz, a korrupt tiszt elbukik. Nincs pl. olyan, hogy odamegyek a korrupt tiszthez és elárulom neki, hogy mi készül ellene, de némi aprópénz fejében neki segítek, vagyis a sötét oldalra állok át. Már ha éppen ilyen karaktert akarok játszani.

    - Az erdőben mászkálni is más, mint régen: még most is át tudom élni azt a bizonytalan, "bármikor a nyakamba ugorhat valami ismeretlen dolog" érzést, mint az első játszáskor, ami azt jelzi, hogy erős az atmoszféra még mindig - de mai szemmel már nincs annyi minden az erdőkben, mint amennyire én emlékeztem.

    Szóval sok emléket megszépít a nosztalgia, meg az is, hogy a saját idejében nyilván ezek az Oblivion városok, erdők, quest-ek voltak a csúcs, és nem fair 2020-as szintű nyüzsgő városokat elvárni. Viszont tényleg nagyon jó játék, még ma is, nagyon erős a hangulata, és hát mod-okkal mindenki olyanra hegeszti magának, amilyenre akarja.
  • grebber
    #41714
    Rengeteget fejlődött a Skyblivion

  • steweee
    #41713
    van hozzá olyan mod, amivel pl: kétkezes fegyverrel az összes közelben lévő ellenfelet sebzi ?

    skyrimban láttam ilyet
  • SaGa
    #41712
    Az Oblivion anomation fixer lehet. A kulcsszó a kereséshez az "A-bomb"
  • steweee
    #41711
    wyrebash

    de volt egmásik jobb is, csak az nem ugrik be
  • Fantusz
    #41710
    Az Oblivion legnagyobb betegsége az volt, hogy a játékidő előrehaladtával egyre több szemét fájl ragad be láthatatlanul a mentésekbe, ami az általad említett jelenséghez vezetett (hosszú betöltési idő,. kifagyás)
    Volt erre valami kis program, ami kitakarította a mentésekből a szemetet, de sajnos a nevére már nem emlékszem, pedig használtam én is - létezett, és működött
  • rozsar88
    #41709
    Sziasztok!
    Egy kis segítségre lenne szükségem! Remélem olvassa még valaki ezt a fórumot, mert bizony nem egy mai játék... Szóval nosztalgiából elővettem újra az Obliviont. Maradt még pár kis mellékküldetés és az SI amit még nem próbáltam ki, szóval ezért is akarom folytatni.
    A problémám a következő: Nem tudom betölteni egy rendes és a gyorsmentésemet. A rendes mentés betöltésénél a kis piros csíkon mutatja ahogy tölt és egyszercsak leáll a közepe körül. A quicksave-nél már van, hogy el sem indul a kis jel a csíkon. A játék teljesen kifagy, már csak a Ctrl+Alt+del kombóval tudok kilépni.
    A régebbi állásokat be tudom tölteni, és újakat is tudok menteni. Vajon tudom még folytatni valahogyan a legutolsó (301. óra) mentéstől a játékot?

    2012-ben játszottam utoljára, akkor 821 mentés és 296,5 óra után hagytam abba. Most pedig a 825. mentés + a gyorsmentés és 301. óra után akadtam el.
    Az alapjáték mellett csak a hivatalosan kiadott kis dlc-ket raktam fel, SI nélkül.
    Más, vagy nem hivatalos módokat nem telepítettem, konzolt, csalást nem alkalmaztam.
    A játék verziószáma: 1.2.0416.

    Kérlek szépen Titeket segítsetek!
  • basho
    #41708
    Szia! Nálam sokáig az R-billentyű volt beállítva alapból. De már meguntam, hogy ahányszor csak felveszek, vagy elemelek valamit, néha mellényúlok az E-gombnak, és megnyomom az R-t. Átállítottam K-ra. K - mint külső nézet. Javaslom, tedd Te is ezt. A játék betöltése után az irányítópanelen van erre lehetőséged.
  • basho
    #41707
    Sziasztok! Ki tudja, hogyan lehet a nem kívánt, vagy már régen nem használt varázslatokat törölni? Előre is köszönöm a válaszokat!
  • basho
    #41706
    Nem tudom, mi lehet a probléma. Talán kezd előröl ezt a küldetést. A magam részről készítettem egy nagy mentést,amikor a Szürke Róka kiadta a feladatot. Mert hibák előfordulhatnak, sajnos. A leírásod alapján, csak most kezdtél bele abba az az utolsó feladatba. Talán még javíthatod, ha újra felveszed a küldetést.
  • experto11
    #41705
    Sziasztok
    Tolvajok céhénél az utolsó küdletésnél az old way ajtaja nem nyílik ki pedig aktiváltam a homokórát.
  • genndy
    #41704
    R vagy F, van rá külön billentyű, nyomogasd végig.
  • tfrecc
    #41703
    Sziasztok!

    Bocs, lehet hogy lámát fogok kérdezni. Hogyan tudom a játékot átállítani külső nézetesre? Az Elder Srcolls Anthology-t vettem meg, amiben 5 játék van. Köszi előre is:
    frecc
  • basho
    #41702
    Valamikor, még régebben, írta itt valaki, hogy az anyagi gyarapodását az alkímiával oldotta meg. Ezt kétkedve olvastam, ugyanis a kereskedők, csakúgy a BV-ben, mint más városokban, a smucigságukról hírhedtek. És ugye egyre-másra nyomják a pletykát és az információt a játék karakterei, hogy itt és ott mezők, erdők, farmok találhatóak. Soha nem értettem, hogy ez mire jó. Az alkímiai képzettség fejlődésének legfőbb akadálya az alapanyag hiánya. Márpedig folyamatos hiányról lehet beszélni. Napokat, szó szerinti, igazi napokat, és nem játékbeli napokat, töltöttem el csak az alapanyagok keresésével, és gyűjtögetéssel északtól-délig, kelettől-nyugatig. A hordozható lyukban lévő alkímia eszközök is elégségesnek bizonyultak. Kétezernél is több lötyit készítettem, persze közben alkímiai mesterré lett a karakterem. Mire azokat is eladtam, annyi pénzem lett, hogy már-már szinte szégyelltem, hogy a anno,a kezdtek kezdetén konzolparancsokkal kreáltam lóvét, ha nagyon-nagyon muszáj volt.(Kiképzések és egyebek, ugyebár...) És igaza volt annak a valakinek itt a fórumban - alkímiával lehet jó pénzt keresni. És olyan mérgeket készíteni, hogy még az ellenfelek is megnyalják utána mind a tíz (vagy ki tudja hány...) ujjukat. Ha közben föl nem fordulnak...
  • basho
    #41701
    Köszönöm. Csak annyi történt, hogy kétszer kellett volna elsütnöm a varázslatot, és megjelenik a dremora. Ami azt illeti nagyot néztem, mert nem is akármilyen közönséges dremora volt, hanem dremora főherceg. Sajnos nem halhatatlan. Viszont mindig újra idézhető, és addig marad a játékban, amíg "él". Viszont ha elpusztul, újra idézhető. A páncéljai és fegyverei megörökölhetőek. Azt viszont kifogásolom, hogy a páncélját és a fegyvereit nem tudom megbűvölni ugyanúgy, ahogyan a társak eszközeit.n Gyors és hathatós segítség a főherceg, de sajnos igen hamar visszatérhet oblivion vizeire. Az eszközei pedig nem jelentenek kárpótlást az elmaradt segítségért. Főleg akkor, amikor még gyönge a karakterem...
  • basho
    #41700
    Igaz. Közben megoldódott a probléma... Azért köszönöm.
  • PiszkosFred
    #41699
    Sosem probaltam ki ezt a modot, bar latom, hogy a MorroHUN szeretettcsomagban is benne van, vagyis nagyon rossz nem lehet :). Annyit tudok javasolni, hogy a nexusmod oldalon itt nezz utana az egyes ficsorok mukodesenek! Hatha...
  • Madi92
    #41698
    Ha figyelmesen megnézed, én nem erre válaszoltam.
  • basho
    #41697
    Pedig bizony Ez itt a TES.IV. fóruma!
    Arra lettem volna kíváncsi, mások hogyan oldották meg ezt a problémát.
    Visszatöröltem a játékot a Hadarath-küldetés elejéig.
    És a torony elfoglalása után újrakezdtem a harci szimulációt.
    Szó szerint az egész napom ráment...
    De megint csak egy "Dremora Idő" varázslatot kaptam egy másodperces időtartalommal!!
    Holott a lélekkő tárolóba hetvenkettő (72!!!!!) hatalmas lélekkőnek megfelelő energiát gyűjtöttem össze a legyőzött ellenfelek után megmaradt lélekkövekből!
    Elképzelhetitek, hogy micsoda adok-kapok lehetett...
    És végeredménnyel nem tudok mit kezdeni...

    Vagyis inkább nem tudom, mit kell vele tennem.
    Hogyan lesz ebből egy hordányi dremora követő, lehetőleg minél hosszabb időtartalommal??
    Erre adjatok nekem választ, ha kérhetlek Benneteket.
  • Madi92
    #41696
    Tán mert nem ez a helye ilyen kérdéseknek.
  • basho
    #41695
    Hadarath Tornya. Végigküzdöttem a harci szimulációt. Mind a 19 szintjét. A legyőzött ellenfelekben talált minden egyes lélekkövet betöltöttem a lélekkőtárolóba. A tároló el is fogadta. A 19 harci szimulációs szint után közölte velem a játék, hogy én bizony most már rájöttem, hogyan idézhetek mg egy Dremora Követőt. Nem egy Falkát, nem egy Hadsereget, csak - egyet. Aki a betöltött lélekkövek energiájának mennyiségétől függően marad velem hosszabb ideig. Csakhogy - nem jöttem rá semmire sem. A varázslataim között nem szerepel semmiféle Dremora Követő megidézése. Dremora Herceget eddig is tudtam idézni, most éppen készítettem egy ötven másodpercre megidézhetőt, de ez nem a Dremora Követő. Nyilván nem erről beszélt a program. De akkor hogyan kell megidézni a Dremora Követőt?? Azt, amelyikért végigküzdöttem mind a 19 szintet?? Még valamit - nem bánom, nem bánnám, ha minden egyes Dremora Követőért újból és újból ringbe kellene szállnom a Harci Szimulációs Teremben. Ez viszont nem mond semmit sem: https://www.youtube.com/watch?v=hMwa_y3yBxc
    Négy részben tárgyalja ki - angol nyelven - a semmit.
    Tudna valaki segíteni? Mi kell a Dremora Követő, Követők megidézéséhez?
  • basho
    #41694
    Minden kritikát kimerítő, nem létező válaszaitokat Hálásan Köszönöm! Már így két hónap után...
  • basho
    #41693
    Erre gondoltam:

    Lehet, hogy ez valakiknek egyszerű, de én még soha nem használtam ilyesmit. Nem értem a beállításait sem. És jó lenne majd azt is tudnom, hogy hová menti a program a videó felvételeket. Nagyon kezdő vagyok. Újonc, ha így jobban értitek...


    Utoljára szerkesztette: basho, 2015.07.24. 15:56:00
  • basho
    #41692
    Köszönöm Szépen! Letöltöttem a fraps program 3.5.99-es verzióját. Indításkor kiadott egy kis ablakot, ahol öt opciót lehet kipipálni. Alapból már ki van pipálva a második - "Fraps window always on top". Ezt nem értem. (nem tudok angolul...) Van még négy opció, amelyeket szintén nem értek: Start "Fraps minimized" (gondolom minimódban,vagy kisalkalmazásban...), Van a "Run Fraps when Windows starts", van még a Monitor Aero desktop (DWDM)" és utoljára van még a "Minimize to system tray oinly"

    Hogyan kell ezt használnom?
  • basho
    #41691
    Köszönöm!
  • benőmenő
    #41690
    Ha van rengeteg tárhelyed és erős cpu-d, valamint a kristálytiszta minőség a legfőbb, akkor Fraps.
    Ha nincs bika géped és nem zavar, egy kicsit gyengébb minőség (értsd a youtube 1080p-t még így is körberöhögi) akkor Radeonnál az AMD Gaming Evolved progiban van felvevő, míg Nvidia gtx-ekre ott a shadowplay.
    Az előbbi kettőhöz hasonlóan lehet felvenni msi afterburnerrel is Előnye, hogy nincs megkötve milyen kártyával vehetsz fel.
    Esetleg, ha közel 0 teljesítményvesztéssel akarsz rögzíteni és nem bánsz egy kis plusz input lagot akkor be lehet ruházni egy capture card-ra, amikből az értelmesebbek ~40k körül mozognak, de mint általában a felső határ a csillagos ég. Az avermediáról és a blackmagic márkákról hallottam eddig ezen a fronton.
    Utoljára szerkesztette: benőmenő, 2015.07.24. 06:51:51
  • Szaruman
    #41689
    Fraps pl ilyen program, amit keresel.
    http://www.fraps.com/
  • basho
    #41688
    Sziasztok! Van-e arra valami mód, hogy a játékot filmre vegyem? Valahogyan úgy, ahogyan a Youtube-on is látni lehet a játékot... Kell-e ehhez valamiféle program? Ha igen, hol lehet letölteni, és hogyan kell használni? Ha nem kell hozzá program, akkor gondolom a windows-ban van erre valamiféle lehetőség, és akkor mit, és hogyan használjak? Előre is köszönöm a választ!
  • basho
    #41687
    Sziasztok! Ezek a módok mire jók? Mire valók?
  • steweee
    #41686
    nem érdekes, elleszek vele, van mod bőven. nekem is vannak saját válogatásaim, de érdekes módon nagoyn régen csak az ooo-t próbáltam ki. am a nagymodokhoz tudom hol van az MMM kompatizáló :) vagy mi a fene peccsek, ha lesz időm foglalkozni vele megkeresem
  • SaGa
    #41685
    Emlékeim szerint vannak kompatibilitási foltok (patchek) az MMM-hez a nagyobb overhaulok mellé. Azt, hogy melyiket hol találod, már nem tudom megmondani. Van amelyik az MMM mellett, másokat meg az adott overhaul mellett lehet megtalálni a nexuson. Érdemes rákeresni a Martigen szóra vagy az MMM-re, és végigböngészni a találatokat.

    Illetve régebben volt valami az FCOM oldaláról elérhető modgyüjtemény, ahol kivesézték, hogy melyik mit hoz a játékba, melyik hogyan illeszthető, esetleg azt érdemes lenne megkeresni. Már nem tudom megmondani, hol van, több éve nem Oblivionoztam már, az sem kizárt, hogy közben megszűnt az oldal.
  • steweee
    #41684
    azt hiszem meggyőztél..... :)

    mivel már régóta "ismerlek" innen és főként az rpg-s topicocból, ráadásul már többször segítettél is nekem különféle feltett problémák megoldásában (dark souls win7 alatt dirX9-et külön kell telepíteni a friss windózra stb.) így hiszek neked.

    akkor hagyom a fenébe, egyenként játszok a franceskoval, ooo és warcry modokkal egy harcos, egy varázsló és egy tolvaj karival + teszek hozzá egyéb modokat

    apropó, a fentiekkel külön külön is kompatibilis a martigen féle szörnynevelde ?
  • SaGa
    #41683
    Ismerjük. A telepítése igencsak pilótavizsgás (nem véletlen, hogy először a Wrye Bash-t kell feltelepíteni), a stabilitása meg erősen kérdőjeles. Persze nem kizárt, hogy mióta utoljára láttam, sokat fejlődött, de a fájlok dátumaiból itélve nem igazán. Az utolsó is 2012-es. Arra figyelj, hogy a megadott modokat nem mindet kell teljes egészében felrakni, van amiből csak bizonyos fájlokat. A telepítési leírást nagyon alaposan olvasd végig, legalább háromszor, mielőtt belevágsz és közben is tartsd kézközelben.

    Amúgy az értelme is kérdőjeles. Ha az egész fenn van (másképp meg nem nagyon működik), akkor ott, ahol eddig 2-5 goblinnal kellett megküzdeni, a FCOM alatt úgy 20-30-ra lehet számítani... És a többi változás is hasonló lesz.

    Sok sikert hozzá, de ha a felsoroltakon kívül más modot is bele akarsz illeszteni, sok utánaolvasásra és szívásra készülj...
    Utoljára szerkesztette: SaGa, 2015.01.26. 09:48:54
  • steweee
    #41682
    erről tudtatok ? véletlenül kerestem rá mert nagy kalandjátékos időszakomban vagyok, és lám végül is csak elkészült, nem túnik lehetetlenül bonyolultnak a telepítése sem . csak mert nem volt erről hozzászólás. vagy mindenki már rég skyrim ezik ?

    http://tesalliance.org/forums/index.php?/files/file/1294-fcom-convergence/

    http://www.nexusmods.com/oblivion/mods/12249/?

  • gyonax
    #41681
    A komment második részével egyetértek, de az elsö rész így nem igaz: egy 128 bites sávszélességgel rendelkezö kártya adott esetben gyorsabb is lehet, mint akár egy 256 bites. A három faktor ami a memória sebességében közrejátszik, az a busz sávszélessége (bit), a memória sebessége (MHz) és típusa (GDDRx). Az egyiknek a kiragadása nem sokat mond a tényleges teljesítményröl. Amit én javasolnék, az teljesítménytesztek keresése és tanulmányozása.
  • Fantusz
    #41680
    A videokártya vásárlás kiadásokkal jár, ami a vevő zsebét terheli.
    Játékokhoz én már 256 bites kártyában gondolkoznék, nem 128-ast vennék...
    A videokártya azonban csak egy darab, aminek a többi hardverrel összhangban kell lenni, hiába az erős videokártya, ha abból a processor, vagy a táp gyengesége miatt nem lehet kihozni azt, amit tud.
    A mostanság kiadott játékok zömének már kevés a 128 bites videokártya, a jobbak pedig drágábbak, de amint írtam, az is szempont, hogy a gép többi eleme mit bír el - de ha már videokártyára költök, szeretném, hogy ne csak a több éves játékokhoz legyen elég.
  • basho
    #41679
    Sziasztok! Egy programozó barátom ezt a videokártyát ajánlotta:

    http://www.arukereso.hu/videokartya-c3142/gigabyte/radeon-r7-250x-oc-2gb-128bit-ddr5-pci-e-r725xoc-2gi-p226869902/

    Mi a meglátásotok róla??
  • gyonax
    #41678
    A videókártya valóban borzasztó gyenge, de az Oblivionnak futni kell rajta (textúra modok nélkül és nem legmagasabb beállításokon). A LOOTot csak futtatni kell, utána felejtsd el (csak ne nyisd meg utána a gyári indító modlistáját).
  • basho
    #41677
    Ezt a verziót töltöttem le: 0.61
    Futtattam és ezt az eredményt kaptam:


    Active Plugins: 39
    Dirty Plugins: 2
    Total Plugins: 43
    Warnings: 3
    Errors: 0

    Őszintén megmondom, hogy nem lettem bölcsebb.
    Kérdésem, hogy ettől még végigjátszható lesz-e a játék?

    Köszönet a segítségért! Rám fér...