41795
  • Plata
    #41795
    Az is valami. :D
  • PiszkosFred
    #41794
    Easter eggnek nem neveznem, csak clickbait cimnek meglovagolando a meg par napig tarto Oblivion hypeot. Arrol van szo, hogy a latohatarba beraktak Skyrimbol a Throat of the Worldot, es ennyi.
  • Plata
    #41793
    Te meg találtad a skyrim easter egget?
  • PiszkosFred
    #41792
    Jo, neked van vasad hozza es csak azert rossz a performance, mert szarul optimalizaltak. Nekem a vas keves, igy mokolnom kell :) Megerett mar egy gepcsere, csak tul kenyelmes es lusta vagyok belekezdeni a folyamatba.
  • lwb
    #41791
    Hát nekem nyilván game passos a játék :) Nem akarom az RT-t kikapcsolni, nekem még így is teljesen játszható a játék. Azért jó lenne, ha csiszolnának még rajta valamit.
  • PiszkosFred
    #41790
    Csak konzolon es msstore verzioban lett kikapcsolva a DLSS, nekem steamen meg hasznalja, segit is sokat, mert a nyomorult beepitett RT miatt a gyengebb kartyakat megeszi. Amiota kikapcsoltam a Lument az .ini-ben, azota 3060-ason stabil 60fps high-on mindenhol, dlss qualityvel (azelott medium kellett ehhez meg dlss performance es meg igy is 45-60 kozott ugralt), bar a bokroknal picit mosott az arnyekolas.
  • lwb
    #41788
    A performance tényleg nagyon gyenge, ráadásul az új patch kikapcsolta a dlss-t is ügyesen :D Native-ban 3440x1440 minden maxon, dlss nélül most nekem 50-60 fps kint, 80+ bent, ami teljesen játszható a gsync monitoron, de azért nem optimális. Főleg, hogy eléggé erős gépem van (i7-13700, 4080).

    De nem is az fps a gáz, hanem az UE miatti rendszeres stuttering. Ezen dlss és 100+ fps se segített semmit sem.
  • Plata
    #41788
    Láttam másik fórumban valaki akkora hisztit nyomott mert a 32 gigás kártyáján akad a játék hogy végül kapott pár nap pihit. XD

    Meg azt is láttam hogy a játékban van egy Skyrim easter egg, ami az eredetiben nem volt.
  • kjozsef056
    #41787
    A gépigénye botrányos.. ez tény.Cefet szarul fut de ez igaz majdnem az összes UE5-ös játékra

    The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered im Test: Benchmarks

    Mondjuk még mindig jobb mint az Expedition 33 az is egy moslék ilyen tekintetben
  • Plata
    #41786
    Gémsztárosok igen negatív cikket írtak a játékról.
    link.
  • lwb
    #41785
    Nem tudom, az a helyzet, hogy a construcion kit meg se nyílik úgy, hogy nem teszem vissza a régi obliviont előtte, így le se tudom ellenőrizni hozzá.
  • Plata
    #41784
    Olvastam egy érdekes cikket.
    Link
  • PiszkosFred
    #41783
    Igen, ennyi elvileg.

    Az item ID valtozatlan, a GB kezeli ezeket.
    UESP-n meg tudod nezni a regi kodokat, itt meg az ujakat, ugyanazok.

    Ha a pluginod uj cuccot, uj ID-vel rendelkezo targyat ad a jatekhoz, akkor az lesz a hunyo, hogy azt nem erzekeli. Esetleg load order, a plugin.txt-ben mas helyre teszed?
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2025.04.24. 10:36:55
  • lwb
    #41782
    Azért leírom a lépéseket, de szerintem jól csináltam:

    1. megkerestem a mappát, ami kb ...\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content\ stb.
    2. becopyztam a plugint
    3. ugyanitt megkerestem a plugin.txt-t és beleírtam az utolsó sorba a plugin teljes filenevét kiterjesztéssel együtt notepad plus-szal, admin módban

    Szerintem így kell csinálni a mod installálást.
  • lwb
    #41781
    Igen, betettem a Devs akármi mappába, ahol a többi esm és esp file is van, a hivatalos dlc-k. És bele is írtam a filenevet a plugin.txt-be. De gondolom azért nem működik, mert egy tárgy volt és a tárgyak ugye a creation kitben egy már létező tárgya ID-jára épültek, amelyeket gondolom az újrarajzoláskor át is neveztek szépen, ezért nem működik.
  • PiszkosFred
    #41780
    De a pluginodat a megfelelo helyre raktad, plugin.txt-ben meghivtad, stb-t vegigcsinaltad elotte?
  • lwb
    #41779
    Ezt csináltam. Volt egy 20 éves sajátgyártású pluginem és azt próbáltam alávarázsolni. A tárgy nyilván nem volt ott, ahol a régiben kellett volna, de azt hittem ID alapján le tudom generálni console commanddal, de az se ment. Oh well...
  • PiszkosFred
    #41778
    Allitsd at a billkiosztast US-re es akkor el tudod erni a szokasos tilde gombbal. Magyarral csak ugy, hogy vmelyik ini-ben atirod a tilde key keybindjet egy extra sorral, anno unreal motor alatt egyszer mar csinaltam, de most fingom sincs, merre, hol es mivel. A billkioszt valtas gyorsabb es egyszerubb.
  • Plata
    #41777
    Vajon a remasterhez lesz magyarítás?
    Nem gépi baromítás. :D
  • PiszkosFred
    #41776
    Na kozben rajottem, mi volt a legnagyobb bajom az Oblivionnal. Hogy egyszer hagyom ott (valahol) a lovat es utana (gyorsutazas nelkul) sose talalom meg :D Nem jon utanam, hivni sem tudom mod nelkul.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2025.04.23. 19:09:42
  • Calver
    #41775
    Érdekel amúgy, majd jelezzetek vissza hogy mizu, megkockáztatom használhatóbb lesz ha valaki nem húzza fel magát felesleges skillekkel baromi magas szintre... bár asszem alapjáték 25 felett nem nagyon fejlődtek ellenfelek, szóval talán ez a része mentsvár lehet.

    Nehézségi szint hasonló akkor alapjátékhoz, ott maxon 6x bekapott sebzés és 1/6x kiosztott sebzés volt, ami egészen vállalhatóvá vált amikor az ember már paralyze 1s, 100% weakness to magicka, 100% weakness to lightning spellekkel rohangált, amik édesen lefektették az ellenfeleket pár másodpercre és megnégyszerezték a sebzésedet... de legalább úgy is volt valami kihívás, ellentétben a Skyrimmal, ahol max nehézségi szinten is úgy mentél át ellenfeleken, mintha wc-papírból lennének :D
  • PiszkosFred
    #41774
    Nagyon kivancsi vagyok, hogy a gyakorlatban itt milyen lesz az elet 20-30 szinten, mert papiron jol hangzik a valtoztatas, de... :)

    Ha minden kotel szakad, ott a nehezsegi fokozatok 5 opcioja:

    Alap esetben az adept (aka "normal") nehezseg azt jelenti, hogy 1.0 a sebzesed es 1.0 a sebzodesed. Ez az ot fokozat kozepso resze.
    A legkonnyebb (Novice) fokozaton csak az eredeti sebzes 20%-at (*0.2) utik rajtad a mobok, mig te az eredeti sebzesed otszorosot (*5,0) csapod belejuk, easy mode.
    Apprenticen ugyanez 60% (*0.6) bekapott pofon és haromszoros kiosztott pofon *3.0
    Experten megfordul, haromszoros sebzest kapsz 300% (*3.0), illetve csak 60%-ban (*0.6) sebzed oket
    Masteren meg otszoros pofon 500% (*5.0) es 20% (*0.2 ) a sebzesed.

    Ezek alapjan lehet akar ezzel is konnyiteni majd, ha a skalazodas megis csak egy remalom lesz az uj fejlodesi valtoztatasokkal. De, tutira lesz ra mod, a vanillahoz is volt, ezeket az erteket varialo modokat meg lehet csinalni a remaster ala is, hiaba nincs hozza szerkeszto.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2025.04.23. 16:45:28
  • Calver
    #41773
    Fred írta lejjebb, hogy szerencsére nem, határozottan használhatóbb amit mondott, most már nem kell karaktert megtervezni. Tesztelni nem tudom, vas is kevés meg amúgy is mással kockulok.

    Őszintén szólva igen, az eredetiben lévő dinamikus fejlődés ultranagy faszság volt és ha úgy játszottál, ahol egyértelmű lett volna, a világ túlfejlődött rajtad... bár így is Oblivion volt a legjobban kiegyensúlyozott TES játék, Morrowind-ben meg Skyrim-ban undorító hogy hogyan el tudtad magad tápolni és nevetségessé tenni az egészet, a balansz illúziója sem volt meg.
  • Calver
    #41772
    Na, ez határozottan pozitív, így a világ nem fog tudni túlfejlődni raktad... meg is értem mondjuk a változást, lehet 2025-ben már a játékosok nem nyelnék eredeti rendszert le :D

    Bár megkockáztatom így is sarokba tudja magát szorítani szépen egy játékos, ellopakodik a falhoz csapódva meg alkímiát tolja, miközben a környező világban az ellenfelek gyúrnak.
  • militavia
    #41771
    Akkor majd kell rá MOD. Félelmetes, hogy ekkora ökörséget találtak ki anno. Lényegében értelmetlenné teszi a szintlépést / kabaréba hajlóvá teszi.

    A Gothic világa ezért is jó. Mert nem hogy erős leszel, de külvilág is érzékeli. Aki az elején csicskáztatott, csak előszeded a fegyvert és jajveszékel, hogy hagyd őt béként. A naaaaaaaaaaaaaaaaagy tesben, meg félisenre ráront a félisten útonálló meg farkas (?) is? LOOOOOL
  • lwb
    #41770
    Benne bizony. Az alap obliviont játszod lényegében.
  • militavia
    #41769
    Benne hagyták a dinamikus szintezés marhaságot is...????
  • kjozsef056
    #41768
    Az volna a jó, ha olyan lenne mint a skyrim aminél pl xbox alatt is be lehet tolni a magyarítást. Bárcsak minden game ilyen volna
    Utoljára szerkesztette: kjozsef056, 2025.04.23. 12:36:19
  • lwb
    #41767
    A modok egy része működik, mivel az engine a csilivili ue5 alatt ugyanaz, ami régen volt. Csak kicsit körülményesebb minden. Meg leginkább az olyasmi megy, ami nem érintette a grafikát, hangokat stb, tehát pl. a script extender meg unofficial patch-ek, ahogy elnéztem.

    A modderek megtalálják a módját a többinek is szerintem.
  • Plata
    #41766
    Jelenleg 92 mod van fent.
  • kjozsef056
    #41765
    Az jó ,mert pont most megy a cikkezés róla hogy nem támogatja a modokat egyelőre :)
  • PiszkosFred
    #41764
    "Grab mechanic is no longer a separate button, now it's a long press of "take item" button, also you no longer grab the item by where you pointed and the item is now stuck to cursor instead of being physically forced with inertia."

    Na, akkor ezt csinaltam nem tudatosan :)
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2025.04.23. 12:04:46
  • lwb
    #41763
    Valaki megtalálta már a console-t behozó billentyűt magyar billentyűzeten?
  • PiszkosFred
    #41762
    Huh, ez egy jo kerdes, Na latod ezt nem probaltam, de ugy emlekszem, egyszer el akartam dobni tegnap este egy targyat, es hosszan kattintottam ra az inventory, az meg bezarult es ott volt elottem a targy, aztan leesett. Na, este megnezem.
  • PiszkosFred
    #41761
    Azert a fejlodes picit valtozott most.

    Eddig (vanillaban) azokat az attributumokat tudtad fejleszteni, amelyekhez kapcsolodo skilljeid fejlodtek a korabbi szintlepes ota.
    Most a remasterben egysegesen kapsz 12 pontot amit elkolthersz barmelyik szabadon valasztott attributumra, illetve minden skill novekedes beleszamit a szintlepeshez szukseges 10 egysegbe, nem csak a major-minor.

    Picit szabadabb kezet kap igy a jatekos, nincs kenyszer bizonyos skillek monoton hasznalatara, csak hogy a kivant, az adott skillhez kapcsolodo attributumot tudd novelni az alvas utan.

    En ennek speciel orulok, egy ido utan a vanillaban ugy kellett patikamerlegen megtervezni a major es minor skilleket, ha gyorsan akartal szintezni akkor is, ha pedig nem, akkor is. Sok energia rament erre, most azert nyugdijasabb a tempo igy :)
  • lwb
    #41760
    Ez minden exploitra igaz, de azért kipróbálom mindet, mert érdekel, hogy mit sikerült átvinni a remasterre.

    Még egy kérdés, mert ezt sehol nem találom. Az alap oblivionban volt először ilyen, hogy megfoghattál tárgyakat és rángathattad őket, a demoban 2005-ben pl a kezdő cellában a lógó láncokat rángatta az ember. Viszont a remasterben nem látom, hogy ez lehetséges-e. Úgy arrébb rakni tárgyakat, hogy nem veszed fel őket.
  • Plata
    #41759
    Nexusmod-on egyre több mod kerül fel a játékhoz.
  • Calver
    #41758
    Breton 50-es willpowerrel kezd, szóval kevesebb mint egy perc alatt maxra regenerálja magickáját.

    Igazi móka akkor jön, ha mondjuk magasabb szint vagy már és mondjuk high elf, 100-as willpowerrel és sigil stone-oknak hála van egy 600-as magickád meg egy szép 100-as restoration-od. Simán össze lehet rakni olyan spelleket, amik mindet megeszik, de cserébe 35-40-el megdobják a speedet és athletics-et meg adnak egy szép 100-as feather effektet két percre, aztán úgy közlekedsz, mint egy gyorsvonat (high elfek eleve kurvagyorsan magasságuk miatt, de ezen a ponton simán lefutod a legjobb lovakat is), és közben az egész visszatöltődik 36 másodperc alatt.
    Utoljára szerkesztette: Calver, 2025.04.23. 11:23:25
  • Calver
    #41757
    Oblivion-ban mindig is regenerálódott a magicka. Sneak "exploit" pedig nem is igazi exploit, így fejlődtek mindig is a skillek, sőt, ha használod töketlenül, igazából magadat szívatod vele.

    Oblivion fejlődési rendszere mindig is érdekes volt, de ha 20-as szint körül meg akartál állni, úgy, hogy minden attribute-ra maxos szorzót szerzel minden szintlépésnél, a legegyszerűbb az volt, hogy beraktál 3 olyan skillt a major-ok közé, amit használsz (de ebből egyet nem fogsz maxra húzni), és 4 olyat, amit soha az életben nem fogsz megérinteni, a minorokkal meg szépen kiigazítottad a szorzókat - egyéb esetben baromi gyorsan túlfejlődtek rajtad az ellenfelek.

    Ez pl nálam úgy nézett ki a legjobb verziójában, hogy Blade, Restoration és Destruction volt a használatos skillek, amiből utóbbi kettő kurva lassan fejlődik és leginkább trainerrel tudod őket húzni (viszont nevetségesen hasznosak, főleg max restoration), míg a soha nem használatosak közé ment Mysticism (Soul Trap-ra van más jó megoldás, Telekinesis-re tudsz staff-ot csinálni), Marksman, Speechcraft (mindkettő teljesen felesleges), és még egy szabadon választott, én Alteration-t szúrtam ki, mert Feather effektet könnyebb volt más spellekbe beépíteni és nem igazán számított a szintje, de ez komplikálja willpower attribute húzását... Conjuration, Alchemy, Blunt/Hand to Hand ugyanúgy jó választás lehet.
  • lwb
    #41756
    Én valamiért úgy emlékeztem, hogy a magicka regen az alapban iszonyú lassú volt, ez viszont mintha skyrim-szerűen gyors lenne. De már tényleg régen volt mondjuk.