1651
  • XLR8
    #1651
    hónapok, ugyan
    én már 2 éve nem M.A.G.U.S.-oztam pedig ez volt az első szerepjátékom és már hiányolok némi játékot :)
  • Brolly28
    #1650
    nos köszönöm hogy te azt megtudtad fogalmazni amit én nem :D
    ezzel valahogy így vagyok én is
    nem baj kivárom a végét, bár engem nem fenyeget ez mert már hónapok óta nem játszottunk
  • Shiwo
    #1649
    ööö.. biztos én vagyok túl cinikus, de már a fejemet fogtam, mire eljutottam az "Többszintűség és variálhatóság" pontig...

    a szerepjáték közel 40 éves múltra tekint vissza, ők meg úgy állnak hozzá, hogy nah, most feltaláljuk a spanyol viaszt...

    még ha úgy írták volna le, hogy "ezt próbáljuk elérni", akkor oké, de minimum követelményként ilyeneket felállítani úgy, hogy még egyedi is legyen és hű a régihez, én lehetetlennek tartom elérni...

    de ez is vicces:
    "Az eredmény meghatározása legyen egyszerű, járjon kevés számolással"

    majd X sorral lentebb:
    "A normál szabályok mellé egyszerűsített szabályokat és kiegészítő szabályokat is alkalmazunk"

    tehát tök egyszerű lesz, de azért még egyszerűbbé is tesszük kiegészítő szabályokkal, csak hogy ne legyen bonyolult...


    szerintem a "rátok ront a tolvajkirály őrsége, de a gyengén képzett csőcseléket percek alatt elintézitek" -nél nem fognak egyszerűbbet kitalálni (:


    ezek alapján, amit itt összehordtak, én eléggé szkeptikus lettem, erősen "sokat markolunk de keveset fogunk" érzete van a dolognak...
  • Brolly28
    #1648
    hát azt nem tudom hogy 2007es e de pl itt van EZ


  • Shiwo
    #1647
    Calver, 4 sorban tökéletesen megfogalmaztad Worluk világát :D

    nem is az, hogy magas szinten, sőt..

    az akadémikus mágia még csak-csak rendben van, a szabad mágia, az már necces, főleg mivel nehezebb létrehozni, egy kezdő kari, ha nem ember v gilf akkor max 3. szinten rendelkezhet vele, azzal tán 1. szintű varázslatokat tud ellőni, ami kábé semmire nem jó.. viszont ha nem rutinos a mesélő, cserébe nagy terhet ró a nyakába, hogy minden rögtönzött varázslatnál felmérje annak erejét, hatótávját, stb..

    vadmágia dettó ugyan ez, csak ott pluszba nagy esély van rá, hogy a vadmágus belehal a saját varázslatába.. egyszer valahol olvastam egy statisztikai számítást, hogy kábé meddig húzná egy vadmágus... valami olyasmi rémlik, hogy 1-2 évnél tovább biztos nem, mert a nagy számok törvényei szerint tuti széttépik az esszenciaszörnyek, tehát normális esetben elképzelhetetlen, hogy megérjék a felnőttkort...

    és ha nem is tépik szét, a saját társait is simán ledózerolja egy-egy vadhatással...

    nálam is játszik egy vadmágus, én mondjuk annyi engedményt adtam, hogy ha kijön kockadobásra, hogy széttépik az esszenciaszörnyek, akkor pár nap múlva összeáll a teste, a tudata megmarad, viszont más-más személyiségjegyet kap (mint a Dr Who), persze ezek a személyiségek kellően megdolgoztatják a játékos szerepjáték tudását

    7 kaland alatt már a 3. személyiségénél jár...

    a páncélokkal meg kicsit átestek a ló túloldalára.. ha valakin egy jó vértezet van, mondjuk olyan 5-7 szintű (teljes vért asszem olyan 8-9), akkor egy átlagos erejű karakter sima karral minimális eséllyel sebzi meg, egy tolvaj meg szinte esélytelen a tőrével.. komolyabb orgyilokhoz meg már tapasztalt karakter kell...

    akin viszont nincs vért, az nagyon könnyen fűbe harap...

    nagy erejű karakterek kétkezes fegyverrel meg szinte megállíthatatlanok... egyszer kell eltalálniuk valamit, és annak satu... és előbb-utóbb eltalálják...

    mert oké, hogy d100-zal dobják a támadást, viszont a célszám 10%-onként nő... tehát mondjuk egy 5-ös támadású karakternek így fejből tán 55% esélye van, hogy eltalálja az 5-ös védettségű karaktert... a lényeg, hogy mit dobsz a tízes helyiértékű kockával.. a második kocka max akkor lényeges, ha azonost dobsz.. példám esetében ha az első kocka 5-ös, akkor az ötvenvalahány, akkor számít, hogy mennyi a második dobás.. de ha belegondoltok, mennyi esély van arra, hogy 10 oldalú kockán hatost vagy nagyobbat dobtok.. azért 4-5 dobásnál már sanszos, hogy becsúszik egy ilyen tasli.. viszont kétkezes fegyverrel ha egy ilyen bemegy, azt csak a legszívósabbak bírják meg úgy, hogy ne kapjanak levonásokat... a többség meg simán belehal.. végül is maga a sebzés reális, csak a támadás/védekezés egyensúlya nem túl megfelelő...

    és igen, 4-5 játékos + egy kétszeres túlerő esetében már elég macera számon tartani, hogy ki hol tart, eléggé be tud lassulni a harc menete...


    hogy a támadás befolyásolja a sebzés nagyságát, az több rendszerben is jelen van... például a World of Darkness-ben vagy a Shadowrun-ban is, és mondjuk az "új" WoD rendszert sokkal egyszerűbbnek érzem, mint mondjuk a Káoszét...


    Brolly, új MAGUS alatt mit értesz? a 2007-es változatot ? arról sok jót nem hallottam, inkább nem is ástuk bele magunkat, megmaradtunk a d20-nál (sokat dnd-ztünk is, így szeretjük azt a rendszert)

    vagy készül megint egy újabb kiadás ? arról nem tudok..



    amúgy tudom, offolunk a káosszal, de a szerepjáték topikot valamiért bezárták :\ így legalább van egy kis élet itt...
  • Brolly28
    #1646
    hallottatok amúgy az új magus-ról? átdolgozzák az egészet szinte minden új lesz benne
    nektek mi a véleményetek erről?
  • nearo
    #1645
    Hmm... kiegészítőknek mondjuk nem néztem utána, de valóban, egy értelmesebb bestiárium hiánya megnehezíti a dolgokat.
    Vadmágussal még csak a példakarakter alkotásánál találkoztam, elég furának tűnt már ott is.

    Ami első belekóstolásra nagyon tetszik benne az a harcrendszer. Tetszik, hogy elszakad a klasszikus támadó és védőértéktől, meg hogy a célértéktől való eltérés nagysága is befolyásolja a sebzés nagyságát.... ilyet máshol még nem láttam. Bár mégis, magusban féligmeddig megvan (túlütés ugye), de az azért más.
    A másik (ami szerintem a d&d rendszerének pl nagy hiányossága) a vért nélküli harc támogatása. Múltkor spartacus közben tűnődtem el rajta, hogy nagyobb karakterek között egy vértezet nélküi harc hogy nézne ki d&d-ben, és arra jutottam, hogy nevetségesen... kb minden támadás találat lenne, és az nyerne, akinek az elején több élete volt. Magusban azért ez is megoldott, ott csak a pajzs ad kifejezetten plusz védőértéket... de ez a káoszos rendszer megintcsak alapjaiban más. Itt tulajdonképpen a forgatott fegyverben való jártasságtól függ, hogy az ember túléli e a harcot.
    A körökre bontás helyett a folyamatos kezdeményezés is nagy ötletnek tűnik... bár érdekelne, hogy ez mennyire követhető az elhúzódóbb, nagyobb csatákban. 6-8 résztvevőnél számontartani, hogy a csata közepén ki mikor jön...

    A komolysághoz: szerintem egy szerepjáték komolysága a résztvevők felfogásától függ. Egy magust/d&d-t is lehet ugyanúgy hülyülve játszani, mint komolyan.
    Bár tény, hogy itt a könyv elején a kisregény egy oldottabb hangulatot ad a további olvasáshoz, és az egész könyvben jön folyamatosan az utánpótlás a kisebb-nagyobb regényrészletekkel :)
  • Calver
    #1644
    Worluk mint világ (amihez készült a Káosz RPG) hangulatilag egy gigantikus, kellően sötét fekete komédia, aminek a "nagy hősei" egy elbaszott fél-ork a világ egyik legtáposabb varázsigéjével a buksijában, egy beszari, gerinctelen, idővel kilencujjú tolvaj (akit meglepő módon Fürge Calver-nek hívnak ), és hasonló, színes egyéniségek... a hozzá tartozó regények is (legalább is Nemes István, a megalkotó tollából) ilyen stílusban vannak megírva, az egész erőteljesen Rejtő Jenőt idézi, kellően véres, szemét, és mind rohadtul vicces

    szóval igen, rá lehet mondani h poénos ha a mesélő "világhoz hűen" vezeti a történetet, de a sajátos, rohadtul szemét módján.

    Shiwo: "magas szinten" mennyire van elbaszcsizva szerinted a mágia? emlékeim szerint friss karaktereknél még úgy-ahogy okés volt, később mocsokmód szétesett az egész

    vadmágusok meg viccesek, főleg amikor a kaland első fél órájában elkettyint valamit, majd egy laza mozdulattal lebontja az egész helyszínt, önmagával és az összes játékos karakterrel együtt
  • Shiwo
    #1643
    hát, mi se vittük túlzásba a komolyságot (:
  • Brolly28
    #1642
    én annyira nem ismerem a miskolci sárkánytűzben volt vagy 2 éve hogy 3an játszottak vele de mondjuk akkor úgy hogy ők nem éppen komolyabb hangvételű játékot folytattak
  • Shiwo
    #1641
    komolyan is lehet játszani, de azért egy-két faj és lehetőség adja a komolytalankodás lehetőségét (pl mikor az egész bandának csökkent szaglása és büdös szája volt, mint hátrány...)

    de azért úgy hallottam, hogy a totális idiótaság az a Gallia nevű szerepjátékocska...
  • Brolly28
    #1640
    lehet hogy összekeverem egy másikkal
    nem ez az a totál idiótaság? vagy legalább is ilyen poénos nem?
  • Shiwo
    #1639
    valamint vannak át nem gondolt dolgai... pl a vadmágus.. nagy eséllyel nem él meg 3-4 kalandnál többet, de nálunk volt, hogy már az első varázslatánál széttépték az esszencia-szörnyek...
  • Shiwo
    #1638
    én eléggé vágom, néha szoktunk játszani... nem rossz rendszer, de szerintem picit túl bonyolított a karakteralkotás, valamint sajna nem jött ki hozzá semmi kiegészítő, így előre kreált lényből van vagy 2 tucat, több nem, ami megnehezíti a mesélő dolgát...

  • nearo
    #1637
    Ha megnézed jobban nem hiányzik az összes. Sőt, csak pár helyen hiányoznak, nekem is feltűnt
  • XLR8
    #1636
    hát azt nem fogom elolvasni mert nekem hiányoznak az ékezetes betűk de ami minden szerepjátékra vevő vagyok :)
  • nearo
    #1635
    Káosz rpg-t vágja valaki? Most csak úgy felületesen beleolvastam a harcrendszerébe, meg kicsit belecsippentettem a karakteralkotásba és mágiába, első ránézésre egész jónak tűnik. Kockákból csak d100-at és d6-ot használ, nem tűnik túl bonyolultnak (harcban pl szerintem a kezdeményezést a legnehezebb követni, mivel nem körökre osztott a harc, hanem folyamatos - de ez se túl bonyolult). A d100-ak tulajdonképpen csak százalékdobások, olyasmi, mint magusban a %-os képzettségek használata. A célszázalékot három 10x10-es táblázatból lehet megkapni, amik nagyjából lefednek mindent (van egy a jártasságoknak, egy a mágiának és egy a harcnak). A tulajdonságok sincsenek túlbonyolítva, négy főérték van, amik további két részre oszlanak, egy aktívra és egy passzívra - pl fizikum főérték erőre (aktív) és szívósságra (passzív).
    Így hirtelen most ennyi jutott eszembe, ha valakit érdekel itt egy szabálykönyv pdf-ben.
  • nearo
    #1634
    http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1341147654
    Nem néztem meg, csak annyit tudok róla, amennyi az első hsz-ben van... de gondoltam jófej leszek és linkelem ide.
  • Malakai
    #1633
    Probléma mentes rendszer, ha nincs rendszer, csak játék. ^_^
  • Thuby
    #1632
    htá szerintem az összes rendszer úgy jó, ahogy van. persze vannak hibák és előnyök mindegyikben. el lehet lenni akármelyikkel. bár az kétségtelen, hgoy a d100 nekem jobban tetszik, mert nagyobb szórása az értékekenek, és így jobban kijönnek a különbségek karakter, és karakter között, viszont d20 kidolgozottabb, és relatíve egyszerűbb. én mindegyik rendszert ajánlom mindenkinek.
    am meg ha egy tökéletes játékredszert akartok, ami teljesen n bug mentes, és mindent teljesen lemodellez a valóságból, akkor csináljátok egyet, és szóljatok nekem is mert arra én is kíváncsi lennék :D mi elkezdtünk egy saját rendszert csinálni, az SR d6 alapjaira, elég durván átdolgozva. egy egyszerű, könynen játszható, és megjegyezhető rendszert akartunk, ami reális is, de minnél jobban végiggondoltuk, és alakítgattuk, egyre bonyolultabb lett. mindenre módosító, számolgatás, a lőfegyvereknek kb külön karakterlap kell. jó, mert nagyjából leírja a valóságot a renszer, de iszonyat nehézkesen játszható lett. viszont azóta már a v3.0 megy, az már sokkal kiegyensúlyozttabb. nem rosz, csak a tököm tudja, minek kellett nekünk egy saját rendszer :D
  • Auren
    #1631
    d100 + újtekercsek kombó, nincsenek kasztok iskolák vannak, nem kapsz szintenként kp-t hm-et stb... hanem van minden szintre ún karakteralkotó pontod, abból veszed őket (az iskolát is ami véglegesen levonódik).
    5 szintes képzettségrendszert használ. De nincs benne annyi bug mint a tekercsekbe, meg jóval kevesebb is van.
    A módosítók asszem nem változtak ETK-hoz képest.
  • nearo
    #1630
    új törvénykönyv
  • Auren
    #1629
    Ja tényleg, Új Tekercsek vagy ÚJ Törvénykönyv? :D
  • Auren
    #1628
    Ez így igaz, minden mást szidnak mintha sz*r lenne alapból...

    Nekem bejön a rendszer, érdemes kipróbálni.
  • nearo
    #1627
    Hát nem tudom... nem én szervezek, nem én mesélek, csak játszanék, nem tudom illene e úgy embert vinnem, hogy nem is ismerlek... bocsi.
  • nearo
    #1626
    Velem meg haverok közül senki nem akar d&d-zni, pedig én személy szerint jobban kedvelem (és jobban is ismerem)... csak a baráti körből egyedül nekem vannak meg a könyvek, nekem van játéktapasztalatom, és nem akarnak betanulni egy másik rendszert... pedig még azt is felajánlottam, hogy leszek km. Namindegy :/
  • Shiwo
    #1625
    én speciel nem próbáltam, de több negatívat hallottam róla, mint pozitívat..bár ebbe közre játszhat az a tény, hogy sok magus-os foggal-körömmel ragaszkodik az eredetihez, és ész nélkül szid mindent, ami kicsit is más... de pl mi a haverokkal speciel jól megvagyunk a d20-szal, szintén dnd-s tapasztalatokra alapozva
  • XLR8
    #1624
    hát ha szervezel egy M.A.G.U.S. játékot én szívesen elmagyarázom mert már én is ki vagyok éhezve egy kis Ynev földi kalandozásra:)
  • nearo
    #1623
    Sziasztok!
    Remélem nézi még valaki a topicot :)
    Pár haverral beszéltük, hogy kéne néha mágusozni, jó mondom előveszem a jó öreg '97-es ETK-mat az jó lesz e... erre mondják, hogy UT. Az milyen? D20 helyett d100. Az fasza. A régi d100-at kb vágom, a d20-at is megszoktam már d&d-ben, viszont erről az új d100-ról nem tudok semmit. Amikor játékra kerül a sor biztos elmondják majd, hogy mi merre hány óra, de úgy nagy vonalakban mégis mi a különbség a régi és az új d100 rendszer között? Vagy esetleg (ami még jobb lenne) ha tudna valaki adni egy pdf-et, bár a vérbeli szerepjátékosok gondolom könyvvel rohangálnak...
    Szóval valaki legyen szíves egy kicsit felvilágosítani, előre is köszönöm! :)
  • Brolly28
    #1622
    erről már mi is beszéltünk, női BM-ek miért ne lehetnének, nincs megszabva hogy csak férfi legyen.
    a férfi boszorkány nem tom... elvileg elsajátítható
  • Shiwo
    #1621
    nahjó..Boszihoz d20 is írja a hosszú leírásban...
  • Shiwo
    #1620
    MAGUS d20-ban mennyire lenne elvetemült dolog/lehetetlen elképzelés/megvalósítható nőnemű Boszorkánymester, illetve férfi Boszorkány ? Konkrétan nem írja a kasztnál, hogy csak az adott nemű lehet...

    Régi MAGUS-ban írta a Boszorkánynál, hogy csak nő lehet, Boszmesternél most így futtában nem láttam sehol...

    mert hát a BM az sötét tapasztalati mágiát űző egyén...miért ne lehetne nő...

    férfi Boszi meg lehet a nőket csábítaná el, illetve lehetne neki némi látens homokos beütése...

    Szerintetek?
  • High end PC #1619
    :)
    Ha megvan mèg, le tudnád fènykèpezni azt a 4 oldalt, es feltölteni, ha szèpen megkèrlek? :)
  • Thuby
    #1618
    A készlet játékosoknak-ot ne is nagyon keresd sehol. az egy négyoldalas borító, ahol össze vannak szedve táblázatokba a fontosabb dolgok, a kar. alkotás dobáskódjaitól kezdve, a faji módosítók, pszi, fegyverek, vértek. anno amikor vettem, volt hozzá 10 db eredeti(!) négy oldalas karlap is.
    meg van a régebbi kiadású is, amit még a legelső kiadású EThez csináltak. az meg ilyen leporellós, széthajtogatható cucc, de abban meg minden varázslat is benne van
    aranyosak, de csak a klaszsik EThez valóak, és sztem csak akkoriban lehetett kapni őket, egy pár hónapig
  • Auren
    #1617
    -Enoszuke (2002)
    láttam nCore-n.
  • Shiwo
    #1616
    nekem van ott accon, de nem találtam meg rajta egyiket sem a háromból
  • High end PC #1615
    hát esküszöm sehol nem találtam ezeket a köteteket, pedig tegnap óta túrom a netet (kaptam olyan tippet is, hogy Bitbookon nézzek szét,de oda nincs acc-om), lehet ha nyárig nem találok rájuk, beszerzem őket valami online antikváriumból, vagy a vateráról, és beszkennelem őket magamnak pdf-be.
  • High end PC #1614
    Aha, okés, az Új tekercsek is megvan már. :)

    Akkor már csak a Ynevi kóborlások, Ynevi kalandozások, és Készlet játékosoknak hiányzik a gyűjteményből, meg az Enoszuke

    Aztán ha sikerül beszereznem őket, lehet a Középfölde szerepjátékkönyveket is elkezdem begyűjteni, régen olyanjaim is voltak :)
  • Shiwo
    #1613
    Titkos Fóliánsok - A Második Törvénykönyvet és a Harcosok, Barbárok, Gladiátorok kiegészítőt magába foglaló kötet.


    hmm...akkor kevertem az Új Tekercsek-kel...ez esetben a titkos fóliánsok nem olyan lényeges, viszont az új tekercseket vadászd le...
  • High end PC #1612
    Köszi, hát akkor majdnem megvan az összes nCore-on, ezek hiányoznak a szerepjáték könyvek közül a torrent oldalról:

    -Készlet játékosoknak (1994)
    -Ynevi kóborlások (1998) - kalandmodul
    -Titkos Fóliáns (1999)
    -Ynevi kalandozások (2000) - kalandmodul
    -Enoszuke (2002)

    Ebből a Ynevi kóborlásokat megtaláltam a padláson az előbb, emlékeztem is, mintha az meglett volna a 90-es években :DD
    Esetleg ezen 5 fellelhető valahol e-book-ként/pdf-ként/.doc-ként? Mert ha valaki tud linket, ahol igen, azt megköszönném, ha nem, akkor pedig elkezdem túrni Google-el a netet :)))