-
#1647
Calver, 4 sorban tökéletesen megfogalmaztad Worluk világát :D 
nem is az, hogy magas szinten, sőt..
az akadémikus mágia még csak-csak rendben van, a szabad mágia, az már necces, főleg mivel nehezebb létrehozni, egy kezdő kari, ha nem ember v gilf akkor max 3. szinten rendelkezhet vele, azzal tán 1. szintű varázslatokat tud ellőni, ami kábé semmire nem jó.. viszont ha nem rutinos a mesélő, cserébe nagy terhet ró a nyakába, hogy minden rögtönzött varázslatnál felmérje annak erejét, hatótávját, stb..
vadmágia dettó ugyan ez, csak ott pluszba nagy esély van rá, hogy a vadmágus belehal a saját varázslatába.. egyszer valahol olvastam egy statisztikai számítást, hogy kábé meddig húzná egy vadmágus... valami olyasmi rémlik, hogy 1-2 évnél tovább biztos nem, mert a nagy számok törvényei szerint tuti széttépik az esszenciaszörnyek, tehát normális esetben elképzelhetetlen, hogy megérjék a felnőttkort...
és ha nem is tépik szét, a saját társait is simán ledózerolja egy-egy vadhatással...
nálam is játszik egy vadmágus, én mondjuk annyi engedményt adtam, hogy ha kijön kockadobásra, hogy széttépik az esszenciaszörnyek, akkor pár nap múlva összeáll a teste, a tudata megmarad, viszont más-más személyiségjegyet kap (mint a Dr Who), persze ezek a személyiségek kellően megdolgoztatják a játékos szerepjáték tudását
7 kaland alatt már a 3. személyiségénél jár...
a páncélokkal meg kicsit átestek a ló túloldalára.. ha valakin egy jó vértezet van, mondjuk olyan 5-7 szintű (teljes vért asszem olyan 8-9), akkor egy átlagos erejű karakter sima karral minimális eséllyel sebzi meg, egy tolvaj meg szinte esélytelen a tőrével.. komolyabb orgyilokhoz meg már tapasztalt karakter kell...
akin viszont nincs vért, az nagyon könnyen fűbe harap...
nagy erejű karakterek kétkezes fegyverrel meg szinte megállíthatatlanok... egyszer kell eltalálniuk valamit, és annak satu... és előbb-utóbb eltalálják...
mert oké, hogy d100-zal dobják a támadást, viszont a célszám 10%-onként nő... tehát mondjuk egy 5-ös támadású karakternek így fejből tán 55% esélye van, hogy eltalálja az 5-ös védettségű karaktert... a lényeg, hogy mit dobsz a tízes helyiértékű kockával.. a második kocka max akkor lényeges, ha azonost dobsz.. példám esetében ha az első kocka 5-ös, akkor az ötvenvalahány, akkor számít, hogy mennyi a második dobás.. de ha belegondoltok, mennyi esély van arra, hogy 10 oldalú kockán hatost vagy nagyobbat dobtok.. azért 4-5 dobásnál már sanszos, hogy becsúszik egy ilyen tasli.. viszont kétkezes fegyverrel ha egy ilyen bemegy, azt csak a legszívósabbak bírják meg úgy, hogy ne kapjanak levonásokat... a többség meg simán belehal.. végül is maga a sebzés reális, csak a támadás/védekezés egyensúlya nem túl megfelelő...
és igen, 4-5 játékos + egy kétszeres túlerő esetében már elég macera számon tartani, hogy ki hol tart, eléggé be tud lassulni a harc menete...
hogy a támadás befolyásolja a sebzés nagyságát, az több rendszerben is jelen van... például a World of Darkness-ben vagy a Shadowrun-ban is, és mondjuk az "új" WoD rendszert sokkal egyszerűbbnek érzem, mint mondjuk a Káoszét...
Brolly, új MAGUS alatt mit értesz? a 2007-es változatot ? arról sok jót nem hallottam, inkább nem is ástuk bele magunkat, megmaradtunk a d20-nál (sokat dnd-ztünk is, így szeretjük azt a rendszert)
vagy készül megint egy újabb kiadás ? arról nem tudok..
amúgy tudom, offolunk a káosszal, de a szerepjáték topikot valamiért bezárták :\ így legalább van egy kis élet itt...