Mikeyy

Jól haladnak az F-22 Raptor logisztikai tesztjei

A Lockheed Martin vezetésével tevékenykedő F-22 Raptor fejlesztőcsapat sikeresen befejezte az LT&E (logistics testing and evaluation - logisztikai tesztelés és kiértékelés) egy fontos fázisát, így jövőre a USAF elkezdheti a géppel a hadműveleti teszteket. A szakértők szerint 500 ezer dollár fejlesztési költséget spóroltak csak azzal, hogy ezeket a teszteket a Lockheed Martin egyik telepén végezték, és nem az Edward Légibázison.


Április közepe óta a Raptor 4009-en - a program legújabb, a repülési teszteken megfelelt repülőgépe - számos tesztet hajtottak végre annak érdekében, hogy kiderítsék, az F-22-t mennyire könnyű karbantartani és javítani. Bob Rearden, a Lockheed Martin Aeronautics alelnöke, és az F-22 program általános menedzsere azt nyiltakozta, hogy a tesztek szerint az F-22-ket könnyebb lesz karabantartani, mint az Egyesült Államok Légierejének jelenlegi generációját.


"A tesztek során többszáz alkatrészt távolítottunk el, és raktunk vissza, így meggyőződve arról, hogy a gép karbantartási instrukciói megfelelnek a Légierő követelményeinek" - mondta. "A tesztcsapat azt is ellenőrizte, hogy megfelelően felhasználóbarát-e a felszerelés, és megállapították, hogy az összes szükséges emberi és környezeti biztonsági tényezőt figyelembe vették a Raptorok tervezése és gyártása során" - tette hozzá.

Az F-22 Raptorban Pratt and Whitney hajtóművek találhatók, és a gépet a Lockheed Martin a Boeinggel közösen építi. A Raptorok 2005-ben fogják leváltani az F-15 Eagle vadászgépeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • JAS 39 #23
    Úgy tudom a Raptor igen csak nem úgy sült el ahogy azt tervezték.
  • Bekomman #21
    2:De mennyivel jobb! Ráadásul csak a kis sorozat miatt ojan nagyon drága.
    3: nekem is jobban tetszett de az kevés, ráadásul nem volt megoldható a tolóerővektor eltérítés
  • Bekomman #20
    De az AK van ojan jó mint az M-16os
  • Sith #14
    az F22 ADF nek tervezték és a légiflény kivivása nem kis dolog egy lopakodó vadászrepülő ellen sok esetben fel se merik küldeni az elenséges vadászokat szóvla igen csak jó valamire....
    Igazság szerint én a a föld harcra nem hiszem hogy olyan gyenge lenne a JDAM nem ép a tömegpusztitó fefgyverek közé tartozik de pontos és az utóbbi időbenefelé tartanak a fegyverek
    az AIM120 ra ugyanez igaz
  • Laci73 #13
    Hello Predator!

    Amiből sok készül majd, az a JSF lesz, az F-22 relatíve kis példányszámban épülő légifölény-vadászként kerül - valószínűleg kizárólagosan - az USAF-hoz. (azaz nemigen adják külföldre el)

    Hello Bekomann!

    A B-52 valóban szép kort élt (és él) meg, de ezt elsősorban annak köszönheti hogy nagy darabszámú fegyverrendszereket hordoz (köztük nukleárisakat) és a B-1B vel vagy B-2 vel történő kiváltása túl drága lenne. Meg aztán nem ez a fő géptípus az USAF-on belül.
  • Sith #9
    hmm nem tudom de szerintem elég futurisztikus elképzelés az F-35 mivle jelenleg a AK se NATO kompatibilis.. talán nema vadásgépeknél kéne kezdeni :)
  • Bekomman #8
    "Náluk meg ezek védik nemsokára a hazát."
    Mondjuk inkább támadják az afgánokat.
  • Bekomman #7
    Nincs az a teszt, legyen az akár csak egy 10 perces berepülés is aminek a költségei ne milliókban lennének mérhetőek.
  • Bekomman #6
    B-52 1950től rendszerben áll és 2030-ig állni fog.
    A grippent csak 10 évig béreljük, szerintem 2015ben rendszeresítjük az F-35-öst (feltéve ha normális kormányubnk lesz, aki fog érteni a technikához.
  • Laci73 #3
    Hello Tódor!
    Nálem épp ez a helyzet, csak fordítva: az F-23 engem egy repülő rombuszra (rambus-ra :) emlékeztetett... és hirtelen eszembe jutott a Magyar Légierő is: az új Gripen vadászbombázókat egy ismert szakértő állítása szerint az évszázad KÖZEPÉIG kívánják hadrendben tartani... ami az enyhe amortizáció mellett totál versenyképes lesz a NATO-n belül (a jenki gyerekek átlag húsz-harminc évenként váltanak egész típusrendszereket...)