Mikeyy
Légi lovasok a harcmezőkön
Az amerikai hadsereg eddig a kifejezetten nagy, drága, és nagyon erős tankok illetve helikopterek fejlesztésére koncentrált, miközben a civil repülésben olyan kis helikoptereket fejlesztettek ki, mint amilyen például az ASI Ultrasport 496, ami csak 50 ezer USD-be kerül, és ezek jelenthetik a kulcsot a jövő hadviseléséhez.
Az üresen 245 kilogrammot nyomó kétüléses helikopter első próbarepülése 1995-ben volt, de azóta számos módosítást hajtottak végre rajta, többek között az 55 lóerős motort kicserélték egy négy karburátoros 90 lóerős motorra. A helikopter átlagos utazósebessége 112 km/h, és maximálisan 268 kg hasznos tehert tud szállítani.
Az amerikai hadsereg nemrég vásárolt 18 új AH-64D Apache helikoptert, amelyek nagytudásúak, azonban széleskörű logisztikai támogatást igényelnek, ráadásul csak kis számban elérhetőek és nagyon drága fenntartani, illetve kicserélni őket. A költséges lopakodó technológiák megvédik őket a nagy hatótávú légvédelmi rendszerek ellen, azonban számos gépet lelőttek a közelmúltban amiatt, mert nem tudták hogy 1000 méteres körzeten belül jól felfegyverzett gyalogos egységek tartózkodtak, amelyek ellen nem voltak hatásosak ugyanezek a technológiák.
A mai légi lovasság a 101. Légi Hadosztályban többnyire Blackhawk helikopterekkel repül, így sebezhető a levegőben és csak akkor harcképes, ha földet ért a helikopter és a katonák kiszálltak. Ezekkel a kis gépekkel azonban mindegyik katona kaphatna egy saját "Pegazus" szárnyas lovat, így a légi lovasság uralhatná a harcmezőt.
Egy hadosztályban 300 ilyen helikopter a darázsrajokhoz hasonlóan lerohanhat több nagy páncélozott gépet, amelyek így nem sok eséllyel rendelkeznek, bár 1-2 kis gépet leszedhetnek. Ráadásul igen költséghatékony megoldás, mert egy 74 ilyen minihelikopterből álló osztag létrehozása olcsóbb, mint egyetlen Comanche helikopter.
Az üresen 245 kilogrammot nyomó kétüléses helikopter első próbarepülése 1995-ben volt, de azóta számos módosítást hajtottak végre rajta, többek között az 55 lóerős motort kicserélték egy négy karburátoros 90 lóerős motorra. A helikopter átlagos utazósebessége 112 km/h, és maximálisan 268 kg hasznos tehert tud szállítani.
Az amerikai hadsereg nemrég vásárolt 18 új AH-64D Apache helikoptert, amelyek nagytudásúak, azonban széleskörű logisztikai támogatást igényelnek, ráadásul csak kis számban elérhetőek és nagyon drága fenntartani, illetve kicserélni őket. A költséges lopakodó technológiák megvédik őket a nagy hatótávú légvédelmi rendszerek ellen, azonban számos gépet lelőttek a közelmúltban amiatt, mert nem tudták hogy 1000 méteres körzeten belül jól felfegyverzett gyalogos egységek tartózkodtak, amelyek ellen nem voltak hatásosak ugyanezek a technológiák.
A mai légi lovasság a 101. Légi Hadosztályban többnyire Blackhawk helikopterekkel repül, így sebezhető a levegőben és csak akkor harcképes, ha földet ért a helikopter és a katonák kiszálltak. Ezekkel a kis gépekkel azonban mindegyik katona kaphatna egy saját "Pegazus" szárnyas lovat, így a légi lovasság uralhatná a harcmezőt.
Egy hadosztályban 300 ilyen helikopter a darázsrajokhoz hasonlóan lerohanhat több nagy páncélozott gépet, amelyek így nem sok eséllyel rendelkeznek, bár 1-2 kis gépet leszedhetnek. Ráadásul igen költséghatékony megoldás, mert egy 74 ilyen minihelikopterből álló osztag létrehozása olcsóbb, mint egyetlen Comanche helikopter.