64
  • molnibalage83
    #64
    Mindig csodálkozom azon, hogy sok hülyegyereknek honnan jön a mérhetetlen önbizalma úgy, hogy két kibasztott szorzás és középiskolás fizika is megugorhatatlan akadály nekik..
  • gforce9
    #63
    A linkelt videó alá elkezdtek kommentelni a tesla fanboyok :)

    reakció ezekre :)

    https://www.youtube.com/watch?v=18cXL6Rzf14
  • duke
    #62
    "Olajozás 2.0 :D"

    Ja majd "aramozas" lesz.
  • defiant9
    #61
    A gigaliner nem akkus, ugyanúgy diesel olajat éget, csak hosszabb, több árút képes úgy szállítani hogy megmarad a last-mile hozzáférése amije a vasútnak nincs.
  • gforce9
    #60
    hehe :)

    Szerintem a kamionra lesz téve fekete doboz plombálva aztán csókolom. Biztos lesz olyan is aki trükközni akar, de egy jól megemelt büntgetés a legtöbb ember kedvét elveszi.... ha mondjuk több a bünti mint a kamion ára.
  • fonak
    #59
    Az vicces lesz, amikor a NAV vadászik majd a jövedéki áramot szolgáltató "kutak" helyett konnektorból rezsicsökkentett árammal töltögető autósokra (ahogy most elkaptak egy "gazembert", aki étolajjal autózott). Olajozás 2.0 :D
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2017.12.19. 14:41:37
  • molnibalage83
    #58
    Pont rosszul látod. A vasút az, ami simán vihetne többet is, a fajlagos ára alig romlana. A kamion meg burtálisan megérzio az akkus bohóckodás. Eleve versenyképtelenné teszik még úgy is, hogy az áram MÉG nem jövedéki termék.... Mert, ha tömeges lenne a használata, akkor az is lesz. Az állam nem fog lemondani az adóról...
  • defiant9
    #57
    Volt smile az akku pack-os utánfutóra...
    A másik fele érdekesebb, a már eleve csak 17%-os részesedésű vasútnak nagyon fájna ha alulról beleharap még egyet a közúti szállítmányozás a piacába. A vasúti szerelvény rövidebb lesz de a költségei alig csökkenek, a kamion meg hosszabb de a költségnövekedése kisebb lesz a hatékonyság növekedésnél. Vasút árat emel->még kevésbé versenyképes->közút kihasználtsági mutatója tovább javul spirál új egyensúlyi állapota sokkal távolabb lehet mint ami közvetlenül egy adott árutömeg elvesztéséből következne.
    Szenet persze ettől nem fognak kamionnal szállítani.
  • gforce9
    #56
    30 tonna hasznos teherből ha lejön a 10 tonnás akkupack súlya, a kamion nem lesz versenyképes. 10 tonna holtsúlyt visz mindenhova. Ha semmi mást nem nézünk csak ezt, már akkor eleve halott ötlet az egész.
  • molnibalage83
    #55
    Mert faszság a kijelentés azért. Meg az akku/szállított áru tömegét is nézd meg. Na, ezért nem megoldás...
  • defiant9
    #54
    Valójában van megoldás az az elektromos kamionra, úgy hívják gigaliner A hátsó szekcióban simán elfér az akku pack:)
    A vasúti árú-szállítóknak persze nem tetszik:
    arguing that gigaliners will shift freight back onto the roads, and one rail group is threatening to take legal action against
  • cateran
    #53
    "Sehogy sem tudják a zöld balfaszok felfogni, hogy hosszútávú áruszállításra csak a kötött-pályás eszközök alkalmasak?"

    Nyilvan...es nyilvan nem hallott meg kamionokrol es mas hosszutavu teherszallito, nem kotott-palyas jarmuvekrol...Ertem en, hogy az elektromos cuccost akarta leszolni, csak hat...(nem mondom, hogy nincs igaza, csak a megfogalmazas....rossz :D)
    Az elektromos autok meg csak-csak, de a tobbi.....
  • molnibalage83
    #52
    A szomorú az, hogy amikor a MÉRNÖK munkatársamnak érvelek, akkor még ő is szarik ezekre.

    Ennyire erős agymosást végeztek a zöldek egyeseknél és az, hogy valaki valamit csinál az érv arra, hogy működik...
  • gforce9
    #51
    pont idevágó:

    https://www.youtube.com/watch?v=LlvYv1SJJEY
  • teddybear
    #50
    Egyébként kifejezetten rövid hatótávú ez a hajó. 800 km, az semmi. Főleg, hogy egy folyón úgy sem lehet ennyit menni ekkora hatósugárral. Mert a folyó ugye folyik, és árral szemben sokkal többet fogyaszt egy kilométer távolságra.
    Ez mondjuk el tudna menni Bp.-ről Bécsig, de enyhén kétlem hogy mondjuk Linzet még elérné...Lefele viszont akár a dupláját is megteheti, segít a víz.

    Ami azt illeti, ez is tipikus zöld balfaszkodás, a környezetszennyező erőműbe szállítja a szenet, majd abban megtermelt árammal töltik fel ismét....Nesze neked semmi.
  • teddybear
    #49
    Reklámból. Meg azért, hogy a hozzád hasonló sötétzöldek békén hagyják a céget.
    Ezek a kamionok max tejkihordásra jók. Egy Hamburg-Bp. útvonalra hát röhejes már elképzelni is. Pedig a banánt pont így hozzák ide.
  • teddybear
    #48
    Inkább ne akarj történész lenni, mert ehhez is sötét vagy mint a technikai dolgokhoz.
    Hitler kezdeti sikerei többé-kevésbé az agresszor sikere, illetve abból adódik, hogy az ellenfelei lassan reagáltak. Ha a '44-es állapotú Szovjetuniót támadja meg, max Kijevig tud előrenyomulni, és '43-ban kopogtatnak az oroszok a bunkerajtaján. És akkor a spanyol határon, illetve a Csatorna partján állnak le a T-34-esek.
  • teddybear
    #47
    A kamion nem jár a belvárosban, hanem hosszútávon, autópályán. A fékezés-visszatöltés nem játszik, annyira nem, hogy nincs is értelme beleszerelni.
  • teddybear
    #46
    Gazdasági nonszensz. Ha jól emlékszem a szovjet időkben építették ki a világ leghosszabb trolivezetéket a Krímben, környezetvédelmi okokból. Nem akarták ugyanis, hogy az ócska, zajos buszaik telefüstöljék a legfelkapottabb üdülőkörzetüket. Kb. a Hegyeshalom-Bp. távolság. Ja és ez sem volt olcsó.
  • teddybear
    #45
    Vagy törlik a törvényt, mert gazdasági csőddel fenyegeti a teherfuvarozást, és kárt okoz a gazdaságnak. Nem lenne az első eset, hogy később, a következményekkel szembesülve törölnek egy törvényt, bár a kár amit okozott már megvolt, és meg is maradt.
  • teddybear
    #44
    De az akkus-elektromos hajó mivel jobb óceánjáró, mint a hagyományos dízel?

    Egyetlen olyan hajóról tudok, ami teljesen elektromos meghajtású, az ausztrálok építették demónak. Mindössze 50 kW a teljesítménye, és napelem-akkuból áll az energiaforrása. És volt rá példa, hogy napokig sodródott a tengeren, mert nem sütött a nap......
  • teddybear
    #43
    El tudok képzelni olyat is, hogy a folyó vagy csatorna partjára kiépítenek egy vezetéket, és arról táplálják meg a hajót, de ez igencsak drága és műszakilag sem könnyű. De még mindig jobb, mint az akku.
  • molnibalage83
    #42
    Nyilvánvalóan a szárazföldi járművekre gondolt.
  • cateran
    #41
    Meselj meg a tenger vagy oceanjaro kotottpalyas jarmuvekrol...
  • defiant9
    #40
    Ez csak szabályozás kérdése, ha az EU kimondja hogy 20xx-tő csak euro-x kibocsájtású diesel kamiont lehet forgalomba helyezni amihez egy borzasztó drága motor konstrukció tartozik akkor rögtön elkezd mindenki alternatíva után kutatni.
    Maga a villamosítás pedig tipikusan olyan ami központi pályázati finanszírozásból mehet, a nép körében szvsz. magas lenne az elfogadottsága, az EU egyik országa sem jelentős kőolaj termelő.
    A kamion/trolibusz felső-vezeték viszont már túl magasan lenne a személygépjárműveknek. Én inkább egy közös ground level megoldást támogatnék. Az jobban is néz ki:)
    Tehát előbb legyen kikutatva az úttestbe építhető tápsín műszaki megoldása, utána erre lehet szabványt húzni és ösztökélni a kiépítését.
  • gforce9
    #39
    Hozzátartozik: És hány kamiont szerelnének fel áramszedővel?
  • molnibalage83
    #38
    A probléma az, hogy eszméletlen igény esetén lehetne csak. A villamos és trolinál vagy bányákban azért van értelme, mert majdnem 0-24 és insta nagy üzem. Ki és miért építené ki ezt országos távolságon néhány kaminonnak? Ha holnaptól ezerszám adnáknak el ilyet, akkor talán lenne értelme, csak a mai kaminokok sem ehhez megfelelő.

    Szóval eléggé sci-fi, mert az ok-okozat igény támsztása és az igény gerjesztése közötti összefüggések miatt gazdasági képtelenség.
  • giacomo gesso
    #37
    De mi lenne, ha az autópályákon kiépítenének egy felsővezetéket kifejezetten a kamionok hajtására és töltésére, akkumulátor kapacitást meg csak a jellemzően néhány tíz km-es nem autópályás le- felvezető utakara kellene magukkal cipelni?
  • molnibalage83
    #36
    Igen, PR. Nevetségesen kis teher, kis távolságra és n+1 megkötöttséggel való szállítása lehetséges. Az is csak addig, amíg olcsó az áram. Egy elektromos kamion Ausztrában, Svájcban vagy ha át akarsz keli a Sziklás-hegységen kb. szart sem ér.
  • fonak
    #35
    Viszont a villanykocsi generátoros féküzemben vissza tud nyerni energiát. Bp-en is járnak elektromos buszok, a hegyre is felmennek. Jó, ezek könnyű járművek, de volt pár éve rendes méretű BYD elektromos busz is próbán a BKV-nál. Kamion mondjuk más tészta, ha elfogy a kakaó felfelé, akkor ciki. Gondolom sík vidéken fogják őket használni. És ma még inkább csak PR...
  • molnibalage83
    #34
    Mert ostobák. A saját szememmel láttam, ahogy egy utasokkal megrakott busz azzal, hogy felmászott a Lágymányosi hídra és hajtott kb. 500 métert. Ezalatt olyan 1,0 liter gázolajat megevett.

    1 liter b/g energiatartalma durván 10 kWh, a buszmotor és hajtáslánc összhatásfoka legyen 25%. Tehát a busz kb. 15 méter szintdifiért és 0,5 km-en megevett 1 litert amiből az jön ki, hogy a szükséges igény 3 kWh.

    A Tesla akupakk kapacitása 540 kg mellett 85 kWh tud. Névlegesen. A valóság ennél kevesebb. Az egyik kamionnál valami 8 tonnás akku kapacitást hallottam, (röhejsen nagy tömeg a haszonos tömeg kárára...) ami ennek 14-szere. Csak a jármű is vagy 20-30-szor nehezebb.

    Ez alapjá az eletromos kamion a Mátrán nem tudna nemhogy keresztülhajtani, de még felmenni sem Kékesig.
  • gforce9
    #33
    Az nem stimmel, hogy az amerikai potenciált emelted ki, holott a fő oka a buktának nem az volt. De ez már fullofftopic. Szóval písz :)
  • paragic
    #32
    Most mi nem stimmel?

    Az amerikai gazdaság önmagában is nagyobb volt a németnél, ÉS az oroszok segítségével győzték le őket. Ebben nincs ellentmondás.
  • gforce9
    #31
    "Miért? Mert Amerikában több volt a potenciál."

    Ennyit erről.
  • paragic
    #30
    Az Oroszok is a szövetségesek közé tartoztak.
  • paragic
    #29
    Miért vesz bárki is ilyen kamiont, ha tényleg nem tud 200 métert felfelé menni, lángész?
    Ja, mert hogy megint hazudsz.
    A Pepsico is nyilván poénból rendelt 100 db-ot.
    Röhejes vagy.
  • paragic
    #28
    Ezt leírtam. Nem olyan hosszú hozzászólás, fuss neki mégegyszer.
  • paragic
    #27
    Mutasd.
  • paragic
    #26
    Nem.
  • molnibalage83
    #25
    Elég balfék hasonlatot sikerült kitalálnia...