Gyurkity Péter
Jövőre rajtol el a Virgin Galactic űrrepülője
Addig azonban több tesztre kerül sor, hogy megelőzzék az újabb baleseteket.
Utoljára még decemberben számoltunk be a Virgin Galactic saját űrrepülőjének tesztjéről, akkor azonban a hajtómű beüzemeléséről nem volt szó, hiszen mindössze a leoldást, valamint az ezt követő lassú ereszkedést próbálták ki. Most jönnek az éles tesztek, immár saját meghajtásra támaszkodva.
A cég első embere július elején tett közzé egy újabb frissítést, amely szerint folytatódik a munka. Ezt egy interjú egészítette ki, amelyben elhangzott, hogy 3 hetente terveznek egy-egy újabb repülést, novemberre ennek részeként már a világűrt is elérhetik, hogy jövőre megtegyék az első valódi utat, amelyet 2018 végén követne a kereskedelmi szolgáltatás beindítása – az első úton maga a cégalapító venne részt, aki továbbra is bízik a sikeres bemutatkozásban. Erre eredetileg évekkel ezelőtt került volna sor, a 2014-es baleset után azonban leállásra kényszerültek, amit éppen most hagynak fokozatosan maguk mögött.
A SpaceShipTwo az alapító szerint messze nem lesz elég az igények kielégítésére, és valószínűleg soha nem tudunk majd kellő mennyiségű járművet az utazóközönség számára elérhetővé tenni. A Virgin Orbit névre hallgató leánycég a két fokozatra építő rendszeren dolgozik, amelynek segítségével kisebb műholdakat juttatnának az űrbe (a SpaceX és a többi magáncég mintájára), bár az első rakétákat csak jövőre, repülőgépekről ledobva próbálnák ki. Itt a gyors rendelkezésre állás, valamint a sűrű menetrend számít majd nagy előnynek, míg a tehetősebb magánszemélyek a már említett űrrepülőt próbálhatják majd ki. Szeretnének közreműködni a Boom Technologies által beígért szuperszonikus repülő legyártásában is, az ezzel kapcsolatos munka pedig még az idén elindulhat.
Hogy mennyiben valósulnak majd meg a rövidebb űrutazások, az csak jövőre derül ki – remélhetőleg el tudják kerülni az újabb galibákat.
Utoljára még decemberben számoltunk be a Virgin Galactic saját űrrepülőjének tesztjéről, akkor azonban a hajtómű beüzemeléséről nem volt szó, hiszen mindössze a leoldást, valamint az ezt követő lassú ereszkedést próbálták ki. Most jönnek az éles tesztek, immár saját meghajtásra támaszkodva.
A cég első embere július elején tett közzé egy újabb frissítést, amely szerint folytatódik a munka. Ezt egy interjú egészítette ki, amelyben elhangzott, hogy 3 hetente terveznek egy-egy újabb repülést, novemberre ennek részeként már a világűrt is elérhetik, hogy jövőre megtegyék az első valódi utat, amelyet 2018 végén követne a kereskedelmi szolgáltatás beindítása – az első úton maga a cégalapító venne részt, aki továbbra is bízik a sikeres bemutatkozásban. Erre eredetileg évekkel ezelőtt került volna sor, a 2014-es baleset után azonban leállásra kényszerültek, amit éppen most hagynak fokozatosan maguk mögött.
A SpaceShipTwo az alapító szerint messze nem lesz elég az igények kielégítésére, és valószínűleg soha nem tudunk majd kellő mennyiségű járművet az utazóközönség számára elérhetővé tenni. A Virgin Orbit névre hallgató leánycég a két fokozatra építő rendszeren dolgozik, amelynek segítségével kisebb műholdakat juttatnának az űrbe (a SpaceX és a többi magáncég mintájára), bár az első rakétákat csak jövőre, repülőgépekről ledobva próbálnák ki. Itt a gyors rendelkezésre állás, valamint a sűrű menetrend számít majd nagy előnynek, míg a tehetősebb magánszemélyek a már említett űrrepülőt próbálhatják majd ki. Szeretnének közreműködni a Boom Technologies által beígért szuperszonikus repülő legyártásában is, az ezzel kapcsolatos munka pedig még az idén elindulhat.
Hogy mennyiben valósulnak majd meg a rövidebb űrutazások, az csak jövőre derül ki – remélhetőleg el tudják kerülni az újabb galibákat.