Hunter
Kigördült a SpaceShipTwo
Bemutatta utasszállító rakéta-repülőgépét a Virgin Galactic. A SpaceShipTwo 2010-ben repül először, ekkor még csak próbarepüléseket teljesít, az első kereskedelmi útra 2011-ben kerülhet sor.
Az immár legendásnak mondható, X-díj győztes SpaceShipOne-on alapuló SS2 könnyűsúlyú szén-kompozit anyagokból épült, amit egy hibrid rakéta erőforrás hajt. A Virgin Groupot vezető Richard Branson tervei szerint az első repülések Új-Mexikóban zajlanak le, majd fokozatosan terjesztik ki a működésüket a világ több más pontjára. "Azt szeretnénk, ha ez a program az űrutazás kereskedelmi korszakának egy teljesen új kezdete lenne" - nyilatkozott Sir Richard a hivatalos bemutató előtti sajtótájékoztatón.
A SpaceShipTwo úrrepülő-rendszer, középen a hordozógéphez csatolva az új űrrepülőgép a VSS Enterprise
Az SS1 2004-ben lett a világ első magán-űrrepülőgépe. Az utód 18 méteres hosszával a történelmet írt gép duplája. Az együléses pilótafülkét egy kétüléses váltotta fel, mögöttük pedig hat utas számára alakítottak ki helyet. Eddig megközelítőleg háromszázan iratkoztak fel az űrugrási várólistára, ők egyenként 200 000 dollárt áldoznának a két órás utazásra, amiből körülbelül hat percet töltenének a súlytalanság állapotában. "Elképesztő, ha belegondolunk, hogy mindeddig csak 450 ember járt az űrben, beleértve az összes oroszt, kínait és amerikait" - nyilatkozott Branson a BBC-nek. "Mi képesek lehetünk új kereskedelmi űrrepülő vállalkozásunkkal, a Virgin Galactic-kal akár ezer ember felvitelére az indulást követő 12 hónapon belül."
A jövő "asztronautáinak" jelentős része - köztük több híresség - ott volt a Mojave Légi- és Űrkikötőben tartott bemutatón, míg a hat tagúra tervezett flotta első űrrepülőgépének, a Virgin SpaceShip (VSS) Enterprise-nak a keresztelőjét Kalifornia és Új-Mexikó kormányzói, Arnold Schwarzenegger és Bill Richardson közreműködésével tartják meg. Új-Mexikó közel 200 millió dollárral járult hozzá egy kiszolgáló létesítmény építéséhez, ami magába foglal egy 3000 méteres kifutópályát, egy stílszerűen az új űrkorszak jegyében született terminált és hangárt.
A Virgin Galactic alapítója Sir Richard Branson és a tervező Burt Rutan pózol a White Knight Two és a SpaceShipTwo előtt
Branson szuborbitális űrvállalkozásának minden bizonnyal lesznek versenytársai, az azonban szinte biztos, hogy az ő cége lesz az első a piacon, miután lezajlott a 18 hónapos tesztsorozat.
Az immár legendásnak mondható, X-díj győztes SpaceShipOne-on alapuló SS2 könnyűsúlyú szén-kompozit anyagokból épült, amit egy hibrid rakéta erőforrás hajt. A Virgin Groupot vezető Richard Branson tervei szerint az első repülések Új-Mexikóban zajlanak le, majd fokozatosan terjesztik ki a működésüket a világ több más pontjára. "Azt szeretnénk, ha ez a program az űrutazás kereskedelmi korszakának egy teljesen új kezdete lenne" - nyilatkozott Sir Richard a hivatalos bemutató előtti sajtótájékoztatón.
A SpaceShipTwo úrrepülő-rendszer, középen a hordozógéphez csatolva az új űrrepülőgép a VSS Enterprise
Az SS1 2004-ben lett a világ első magán-űrrepülőgépe. Az utód 18 méteres hosszával a történelmet írt gép duplája. Az együléses pilótafülkét egy kétüléses váltotta fel, mögöttük pedig hat utas számára alakítottak ki helyet. Eddig megközelítőleg háromszázan iratkoztak fel az űrugrási várólistára, ők egyenként 200 000 dollárt áldoznának a két órás utazásra, amiből körülbelül hat percet töltenének a súlytalanság állapotában. "Elképesztő, ha belegondolunk, hogy mindeddig csak 450 ember járt az űrben, beleértve az összes oroszt, kínait és amerikait" - nyilatkozott Branson a BBC-nek. "Mi képesek lehetünk új kereskedelmi űrrepülő vállalkozásunkkal, a Virgin Galactic-kal akár ezer ember felvitelére az indulást követő 12 hónapon belül."
A jövő "asztronautáinak" jelentős része - köztük több híresség - ott volt a Mojave Légi- és Űrkikötőben tartott bemutatón, míg a hat tagúra tervezett flotta első űrrepülőgépének, a Virgin SpaceShip (VSS) Enterprise-nak a keresztelőjét Kalifornia és Új-Mexikó kormányzói, Arnold Schwarzenegger és Bill Richardson közreműködésével tartják meg. Új-Mexikó közel 200 millió dollárral járult hozzá egy kiszolgáló létesítmény építéséhez, ami magába foglal egy 3000 méteres kifutópályát, egy stílszerűen az új űrkorszak jegyében született terminált és hangárt.
A Virgin Galactic alapítója Sir Richard Branson és a tervező Burt Rutan pózol a White Knight Two és a SpaceShipTwo előtt
Branson szuborbitális űrvállalkozásának minden bizonnyal lesznek versenytársai, az azonban szinte biztos, hogy az ő cége lesz az első a piacon, miután lezajlott a 18 hónapos tesztsorozat.