Gyurkity Péter
Javításra szorul az új amerikai romboló
Máris gondokkal küszködik a USS Zumwalt, ezért visszavontatják a bázisra.
A múlt hónapban adták át az új amerikai rombolóosztály első tagját, amely a USS Zumwalt (DDG 1000) nevet kapta. Még a hosszabb teszteket megelőző első útja sem zajlott problémamentesen, a felmerült gondok miatt pedig vissza kellett vontatni.
A beszámolók szerint a hajó a Panama-csatorna alsó felén haladt éppen át, amikor a belső erőműben valamilyen zavar keletkezett, az itt szükséges hőcsere leállása révén pedig megszűnt az áramszolgáltatás. Ennek következtében sem a meghajtásról, sem pedig az érzékelők további működtetéséről nem lehetett szó, így a bajba jutott egységet először egy volt haditengerészeti bázisra vontatták, ahol felmérték a javítási munkálatok várható időigényét, a számára megszabott menetrendet pedig továbbra is lazára engedik, hogy garantálják a biztonságos visszatérést San Diego kikötőjébe, amely jelen pillanatban a hajó kijelölt otthona.
A harmadik flotta parancsnoka úgy döntött, hogy a Rodman (korábban Balboa Naval Station) állomáson segítik ki az egységet, ez helyezkedik el ugyanis legközelebb a Miraflores zsilipekhez, ahol át kellett vontatni a hajót, hogy a csatorna csendes-óceáni kijáratához érjenek. Azt még nem tudni, hogy pontosan mi okozta a fennakadást, ezt nyilván nem is fogják majd az orrunkra kötni, de azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy már szeptemberben, a szolgálatba állítás előtt megjelentek beszámolók, amelyek kisebb technikai problémákról (így például a tengervíz szivárgásáról) szóltak, ezt pedig október folyamán további malőrök követték, immár egy floridai haditengerészeti bázison.
Egyes vélemények szerint mindez teljesen természetes egy vadonatúj egység esetében, így jó eséllyel további problémák felbukkanására kerül majd sor.
A múlt hónapban adták át az új amerikai rombolóosztály első tagját, amely a USS Zumwalt (DDG 1000) nevet kapta. Még a hosszabb teszteket megelőző első útja sem zajlott problémamentesen, a felmerült gondok miatt pedig vissza kellett vontatni.
A beszámolók szerint a hajó a Panama-csatorna alsó felén haladt éppen át, amikor a belső erőműben valamilyen zavar keletkezett, az itt szükséges hőcsere leállása révén pedig megszűnt az áramszolgáltatás. Ennek következtében sem a meghajtásról, sem pedig az érzékelők további működtetéséről nem lehetett szó, így a bajba jutott egységet először egy volt haditengerészeti bázisra vontatták, ahol felmérték a javítási munkálatok várható időigényét, a számára megszabott menetrendet pedig továbbra is lazára engedik, hogy garantálják a biztonságos visszatérést San Diego kikötőjébe, amely jelen pillanatban a hajó kijelölt otthona.
A harmadik flotta parancsnoka úgy döntött, hogy a Rodman (korábban Balboa Naval Station) állomáson segítik ki az egységet, ez helyezkedik el ugyanis legközelebb a Miraflores zsilipekhez, ahol át kellett vontatni a hajót, hogy a csatorna csendes-óceáni kijáratához érjenek. Azt még nem tudni, hogy pontosan mi okozta a fennakadást, ezt nyilván nem is fogják majd az orrunkra kötni, de azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy már szeptemberben, a szolgálatba állítás előtt megjelentek beszámolók, amelyek kisebb technikai problémákról (így például a tengervíz szivárgásáról) szóltak, ezt pedig október folyamán további malőrök követték, immár egy floridai haditengerészeti bázison.
Egyes vélemények szerint mindez teljesen természetes egy vadonatúj egység esetében, így jó eséllyel további problémák felbukkanására kerül majd sor.