Gyurkity Péter
Jövőre csúszik a Virgin Galactic első útja
Az első műholdakat jövőre lövik fel, de a felszerelések egy része már beérkezett.
Legutóbb februárban számoltunk be arról, hogy a Virgin Galactic által tervezett űrutazások terén miként áll a helyzet. A cég azonban nemcsak saját űrrepülővel készül az új korszakra, hanem műholdakat is pályára állítana, mégpedig a szokásostól eltérő módszerrel, amely szerintük életképes alternatívát jelent. A határidő csúszik, viszont a telephelyen már egyre több felszerelés áll rendelkezésre.
Erre kívánja felhívni a figyelmet egy rövid Twitter-bejegyzés, amely ezúttal egy képpel egészült ki. Ezen jól látható, hogy a jövőre esedékes rajthoz szükséges komponensek és egyéb felszerelések egyre több helyet foglalnak el az erre kijelölt épületben, ami szerintük igazolja, hogy nem pusztán papíron létező tervekről van szó. Ha minden jól megy, 2016 helyett valamikor 2017 során kerülhet majd sor az első fellövésre, amelyet azonban a WhiteKnightTwo névre keresztelt repülő segítségével hajtanának végre, mivel a műholdakat nem a felszínről, hanem a levegőből indítanák útnak.
A Virgin Galactic eredetileg még 2004-ben alakult meg, mégpedig a Virgin Atlantic légitársaságot és a Virgin Csoportot is létrehozó Sir Richard Branson jóvoltából, aki saját korábbi, légballonokhoz köthető tevékenysége és eredményei alapján nem tekinthető teljes mértékben laikus vállalkozónak. A legnagyobb problémát eddig a folyamatos csúszások jelentették, Branson ugyanis még 2009 második felére vetítette előre az első űrutazást, a tesztek azonban nem igazolták a várakozást, 2014-ben pedig az egyik SpaceShipTwo űrrepülő is megsemmisült egy balesetben, amelyet a gép újragondolása és módosítása követett.
A WhiteKnightTwo egyik példánya ezzel szemben sikeresen lezárta a négy és fél évig tartó tesztelési fázist, így jövőre jöhet az első műholdak pályára állítása.
Legutóbb februárban számoltunk be arról, hogy a Virgin Galactic által tervezett űrutazások terén miként áll a helyzet. A cég azonban nemcsak saját űrrepülővel készül az új korszakra, hanem műholdakat is pályára állítana, mégpedig a szokásostól eltérő módszerrel, amely szerintük életképes alternatívát jelent. A határidő csúszik, viszont a telephelyen már egyre több felszerelés áll rendelkezésre.
Erre kívánja felhívni a figyelmet egy rövid Twitter-bejegyzés, amely ezúttal egy képpel egészült ki. Ezen jól látható, hogy a jövőre esedékes rajthoz szükséges komponensek és egyéb felszerelések egyre több helyet foglalnak el az erre kijelölt épületben, ami szerintük igazolja, hogy nem pusztán papíron létező tervekről van szó. Ha minden jól megy, 2016 helyett valamikor 2017 során kerülhet majd sor az első fellövésre, amelyet azonban a WhiteKnightTwo névre keresztelt repülő segítségével hajtanának végre, mivel a műholdakat nem a felszínről, hanem a levegőből indítanák útnak.
A Virgin Galactic eredetileg még 2004-ben alakult meg, mégpedig a Virgin Atlantic légitársaságot és a Virgin Csoportot is létrehozó Sir Richard Branson jóvoltából, aki saját korábbi, légballonokhoz köthető tevékenysége és eredményei alapján nem tekinthető teljes mértékben laikus vállalkozónak. A legnagyobb problémát eddig a folyamatos csúszások jelentették, Branson ugyanis még 2009 második felére vetítette előre az első űrutazást, a tesztek azonban nem igazolták a várakozást, 2014-ben pedig az egyik SpaceShipTwo űrrepülő is megsemmisült egy balesetben, amelyet a gép újragondolása és módosítása követett.
A WhiteKnightTwo egyik példánya ezzel szemben sikeresen lezárta a négy és fél évig tartó tesztelési fázist, így jövőre jöhet az első műholdak pályára állítása.