• kvp
    #6
    Az eredeti koncepcio kompresszorral biztositotta volna a kvazi vakumot a jarmu korul es a hajtast is (a jarmu mogott kb. tulnyomassal), amit azota kulso szivattyura (tehat vakum kozeli csore) es magneses meghajtasra finomitottak. A filmen lathato magneses meghajtas egy hullamvasut megneses inditosinjehez hasonlo (ha nem pont az).

    Ezzel szemben a japan koncepcio, amibol mar van mukodo (utasszallitasra alkalmas) rendes vonat, sokkal nagyobb atmeroju alagutat hasznal, igy ha nincs vakum akkor is mukodokepes. Az alagutak kozepe tajan lehet kiszivini a levegot, igy csokkentve (de nem megszuntetve) a legellenallast az alagut belseje fele (fokozatosan). A jarmuvek hajtasa ott is magneses, viszont bizonyos (allomasi) sebesseg alatt ez lekapcsol es gumigorgokon (kerekeken) megy tovabb, igy kepes egyszeru modon valtokon is athaladni, tovabba az allomasok gyakorlatilag csak par betonteknot jelentenek a jarmuvek szamara. Ez a megoldas sokkal eletkepesebbnek tunik, de ne felejtsuk el, hogy a 60-as evekben ok is a fenti modon kezdtek a fejlesztest egy sinre ultetett dobozzal, amit linearis meghajtassal kilottek. Aztan abbol lett mara a tobbkocsis, mageneses jackobs forgovazas, ket vegen aramvonalas, vezeto nelkuli maglev vonat.