Ötvös Tibor
Dishonored: The Brigmore Witches kritika
Corvo első kalandja nagy sikert aratott és épp ezért volt merész húzás a Dishonored fejlesztőitől, hogy az első kiegészítő, a The Knife of Dunwall főszereplőjének azt a Daudot tették meg, aki az eredeti nyitányában rögtön megöli a Császárnőt.
Ám a DLC remekül teljesített, egészen pazar és eddig ismeretlen oldalát mutatta meg a város és Daud is, akire eddig egy szemét gyilkosként gondoltunk csupán. Épp ezért örömteli most már az a tény, hogy a napokban megjelent második kiegészítő, a The Brigmore Witches hőse is Daud és újra egy teljesen más oldalát mutatja meg nekünk a karakter.
A sztori ezúttal Delilah és kompániája körül bonyolódik, akik az elhagyatott és szebb napokat is megélt Brigmore birtokon élnek. De míg Daud ide eljut, rengeteg más küldetést kell teljesítenie, melyek közül sok a már ismert helyszíneken játszódik, de természetesen megnyílnak Dunwall új területei is.
Az első helyszínen például nem sokkal Corvo után kerülünk be. A Coldridge börtönből az egykori testőr épp megszökött, ám új hősünkkel mi most teljesen más területekre jutunk el, bejárhatjuk az összes szárnyat és dönthetünk a rabok sorsa felől is (kiszabadíthatjuk őket vagy végignézhetjük a kivégzésüket - illetve az utolsó pillanatban be is avatkozhatunk, így mentve meg őket).
És ez utóbbi többnyire a Corvo szökésekor őrségben lévő katonákra vonatkozik, akik igen hálásak, ha segítünk rajtuk - persze nem mindenki. Mindenesetre Daud új képessége (a levegőbe rántva az ellenfelet még ott kaszabolhatjuk le őt) változatosság teszi az akcióinkat eme környezetben is.
Bár a sztori alapját szolgáló boszorkányok a Brigmore birtokon élnek, a történet gerincét mégis Drapers Ward adja. Ez a rész több kisebb területre van osztva, ám összességében két banda uralja. A Kalaposok (Hatters) igen színes mellényekben és kalapokban róják az utcákat és nagyon veszélyesek, míg az Angolnák (Eels) helyi kalózok, akik régimódi bárdokkal próbálnak kifilézni minket.
A játékmenetnek köszönhetően mint egy külső szemlélő is figyelhetjük, ahogy a két csapat összecsap a legkülönfélébb helyeken. Nem kell beavatkoznunk és nagyon sokáig oldalt sem kell választani. A küldetések előtt választhatunk, milyen fegyverekkel indulunk el, milyen segédeszközöket viszünk magunkkal és beválthatunk "szívességeket" is, melyek a különböző bandáknak, személyeknek tett segítségek után jár.
Ezek többsége az aktuális missziónál ad valamilyen támpontot. Ám ha több szívességet gyűjtünk össze, akkor valami igen fontos dolgot kapunk - például a főbejárat kulcsát vagy a terület részletes térképét őrökkel, biztonsági berendezésekkel, kódokkal együtt.
A legnagyobb elismeréseket akkor kapjuk, ha egyetlen gyilkosság nélkül tudjuk le a küldetéseket és közben senki (de szó szerint senki) nem figyel fel ránk vagy szúr ki minket. Mellette azonban érdemes szinte minden sarkot feltúrni a különböző aranyakért illetve Rúnákért, melyekkel fejleszthetjük Daud képességeit.
A Dishonored: The Brigmore Witches egy újabb bizonyíték arra, hogy a megfelelően összerakott és értő kezek között készülő DLC-ről egy pillanatig nem lehet feltételezni, hogy csak a pénzlehúzásról szólna és valószínű... elnézést, inkább minden rajongó boldogan fizet érte, ha cserébe olyan kalandot kap, amit most Daud kínál a számunkra. És most már nem is tűnik olyan nagyképűnek az a mondat, amit a Bethesda egyik vezetője ejtett el egy interjúban a kiadója kapcsán: "Mi vagyunk a játékvilág Pixarja!".
Ám a DLC remekül teljesített, egészen pazar és eddig ismeretlen oldalát mutatta meg a város és Daud is, akire eddig egy szemét gyilkosként gondoltunk csupán. Épp ezért örömteli most már az a tény, hogy a napokban megjelent második kiegészítő, a The Brigmore Witches hőse is Daud és újra egy teljesen más oldalát mutatja meg nekünk a karakter.
A sztori ezúttal Delilah és kompániája körül bonyolódik, akik az elhagyatott és szebb napokat is megélt Brigmore birtokon élnek. De míg Daud ide eljut, rengeteg más küldetést kell teljesítenie, melyek közül sok a már ismert helyszíneken játszódik, de természetesen megnyílnak Dunwall új területei is.
Az első helyszínen például nem sokkal Corvo után kerülünk be. A Coldridge börtönből az egykori testőr épp megszökött, ám új hősünkkel mi most teljesen más területekre jutunk el, bejárhatjuk az összes szárnyat és dönthetünk a rabok sorsa felől is (kiszabadíthatjuk őket vagy végignézhetjük a kivégzésüket - illetve az utolsó pillanatban be is avatkozhatunk, így mentve meg őket).
És ez utóbbi többnyire a Corvo szökésekor őrségben lévő katonákra vonatkozik, akik igen hálásak, ha segítünk rajtuk - persze nem mindenki. Mindenesetre Daud új képessége (a levegőbe rántva az ellenfelet még ott kaszabolhatjuk le őt) változatosság teszi az akcióinkat eme környezetben is.
Bár a sztori alapját szolgáló boszorkányok a Brigmore birtokon élnek, a történet gerincét mégis Drapers Ward adja. Ez a rész több kisebb területre van osztva, ám összességében két banda uralja. A Kalaposok (Hatters) igen színes mellényekben és kalapokban róják az utcákat és nagyon veszélyesek, míg az Angolnák (Eels) helyi kalózok, akik régimódi bárdokkal próbálnak kifilézni minket.
A játékmenetnek köszönhetően mint egy külső szemlélő is figyelhetjük, ahogy a két csapat összecsap a legkülönfélébb helyeken. Nem kell beavatkoznunk és nagyon sokáig oldalt sem kell választani. A küldetések előtt választhatunk, milyen fegyverekkel indulunk el, milyen segédeszközöket viszünk magunkkal és beválthatunk "szívességeket" is, melyek a különböző bandáknak, személyeknek tett segítségek után jár.
Ezek többsége az aktuális missziónál ad valamilyen támpontot. Ám ha több szívességet gyűjtünk össze, akkor valami igen fontos dolgot kapunk - például a főbejárat kulcsát vagy a terület részletes térképét őrökkel, biztonsági berendezésekkel, kódokkal együtt.
A legnagyobb elismeréseket akkor kapjuk, ha egyetlen gyilkosság nélkül tudjuk le a küldetéseket és közben senki (de szó szerint senki) nem figyel fel ránk vagy szúr ki minket. Mellette azonban érdemes szinte minden sarkot feltúrni a különböző aranyakért illetve Rúnákért, melyekkel fejleszthetjük Daud képességeit.
A Dishonored: The Brigmore Witches egy újabb bizonyíték arra, hogy a megfelelően összerakott és értő kezek között készülő DLC-ről egy pillanatig nem lehet feltételezni, hogy csak a pénzlehúzásról szólna és valószínű... elnézést, inkább minden rajongó boldogan fizet érte, ha cserébe olyan kalandot kap, amit most Daud kínál a számunkra. És most már nem is tűnik olyan nagyképűnek az a mondat, amit a Bethesda egyik vezetője ejtett el egy interjúban a kiadója kapcsán: "Mi vagyunk a játékvilág Pixarja!".