Ötvös Tibor
Az Outlast lehet minden idők legfélelmetesebb játéka
Manapság sajnos nagyon kihalóban van a vérbeli túlélő-horror a játékvilágban. A Resident Evil sorozat mára nagyon akciódús lett és a Dead Space sem olyan félelmetes, mint mondjuk anno a Silent Hill volt.
A PC-sek az utóbbi években mindössze az Amnesia: The Dark Descent okozta rettegést élhették át, melynek szerencsére készül a folytatása. Azonban nagyon is érdemes odafigyelni a tavaly októberben bejelentett Outlast címet viselő alkotásra, melytől valóban belénkfagyhat majd az a bizonyos.
Az már alapból jó jelnek tűnhet, ha egy program fejlesztését valódi veteránok végzik és ez most nincs másképp. A Red Barrels munkatársai ugyanis korábban olyan játékokban bizonyítottak, mint a Prince of Persia, az Uncharted, az Assassin's Creed vagy a Splinter Cell. Persze ezek egyike sem a rettegésről volt híres, így érdeklődve vártuk, mit is kapunk majd az első prezentáción.
A sztori szerint Coloradóban járunk, ahol ott áll az elhagyott Mount Massive Elmegyógyintézet. A pletykák szerint titokzatos dolgok történnek ott, mely az újságíró, Miles Upshur figyelmét is felkelti. Természetesen el is megy a helyre, ahol aztán meglepő dolgokat tapasztal. Egyetlen "fegyvere" a kamerája, mellyel mindent rögzít és ez jelenti az egyetlen fényforrást is.
Mint azt a fejlesztők elárulták, az intézetben titkos kísérleteket végeztek különböző embereken, ám ezek nagyon balul sűltek el és mint kiderül, az összes őrült csak ránk vadászik majd. Mivel semmilyen fegyverünk nincs és a játék során is csak elvétve találunk - ráadásul Miles nem is tudja nagyon használni őket, hiszen nem képzett ebben -, így a hangsúly a lopakodáson, a csendes közlekedésen van.
És itt jön be a képbe a korábbi fejlesztések nyújtotta tapsztalat. A feljebb felsorolt alkotások szinte mindegyikében kellett ugyanis lopakodni, csak ott Sam Fisher vagy Altair a végén egy látványos gyilkossággal fejezte be a műveletet. Miles ugyanekkor erre nem képes. Így marad a futás, a bújkálás, rejtőzködés.
És mindezt teljesen sötétben tesszük. Az intézetben évtizedek óta nincs áramszolgáltatás, a fényt, amit a kameránk ad pedig rögtön kiszúrják az ellenfelek. Ők ugyanis nem csökött agyú zombik, hanem kimondottan emberi módon viselkedő őrültek. Tehát ha kiszúrtak minket, mindent átkutatnak, hogy megtaláljanak. Nem nyugszanak meg, ha benéznek egy-két tárgy mögé - főleg, ha meg is láttak minket.
Érdekel a játék?
Így előfordulhat, hogy aki az első pályán meglát minket, az folyamatosan keresni fog. A játékmenet épp ezért számos parkour elemet tartalmaz majd, hogy gyorsan el tudjunk rejtőzni mondjuk egy szekrény tetején vagy az ágy alatt. És ilyenkor azonnal ki kell kapcsolni a kameránkat, mert meglátják a fényt és végünk. Ha elkapnak, meghalunk, esélyünk sincs harcolni.
A jó történetért pedig az első Splinter Cell játék írói felelnek, akik segítséget kértek a Millenium-trilógia (A tetovált lány) szerzőjétől, Mikael Blomkvisttól és már előre bejelentették, hogy egy nagy csavart várhatunk a sztori végén.
A Red Barrels gőzerővel dolgozik a programon, mely hamarosan kap egy demót is, amit már nagyon várunk. Megjelenési dátum azonban még nincs kitűzve.
A PC-sek az utóbbi években mindössze az Amnesia: The Dark Descent okozta rettegést élhették át, melynek szerencsére készül a folytatása. Azonban nagyon is érdemes odafigyelni a tavaly októberben bejelentett Outlast címet viselő alkotásra, melytől valóban belénkfagyhat majd az a bizonyos.
Az már alapból jó jelnek tűnhet, ha egy program fejlesztését valódi veteránok végzik és ez most nincs másképp. A Red Barrels munkatársai ugyanis korábban olyan játékokban bizonyítottak, mint a Prince of Persia, az Uncharted, az Assassin's Creed vagy a Splinter Cell. Persze ezek egyike sem a rettegésről volt híres, így érdeklődve vártuk, mit is kapunk majd az első prezentáción.
A sztori szerint Coloradóban járunk, ahol ott áll az elhagyott Mount Massive Elmegyógyintézet. A pletykák szerint titokzatos dolgok történnek ott, mely az újságíró, Miles Upshur figyelmét is felkelti. Természetesen el is megy a helyre, ahol aztán meglepő dolgokat tapasztal. Egyetlen "fegyvere" a kamerája, mellyel mindent rögzít és ez jelenti az egyetlen fényforrást is.
Mint azt a fejlesztők elárulták, az intézetben titkos kísérleteket végeztek különböző embereken, ám ezek nagyon balul sűltek el és mint kiderül, az összes őrült csak ránk vadászik majd. Mivel semmilyen fegyverünk nincs és a játék során is csak elvétve találunk - ráadásul Miles nem is tudja nagyon használni őket, hiszen nem képzett ebben -, így a hangsúly a lopakodáson, a csendes közlekedésen van.
És itt jön be a képbe a korábbi fejlesztések nyújtotta tapsztalat. A feljebb felsorolt alkotások szinte mindegyikében kellett ugyanis lopakodni, csak ott Sam Fisher vagy Altair a végén egy látványos gyilkossággal fejezte be a műveletet. Miles ugyanekkor erre nem képes. Így marad a futás, a bújkálás, rejtőzködés.
És mindezt teljesen sötétben tesszük. Az intézetben évtizedek óta nincs áramszolgáltatás, a fényt, amit a kameránk ad pedig rögtön kiszúrják az ellenfelek. Ők ugyanis nem csökött agyú zombik, hanem kimondottan emberi módon viselkedő őrültek. Tehát ha kiszúrtak minket, mindent átkutatnak, hogy megtaláljanak. Nem nyugszanak meg, ha benéznek egy-két tárgy mögé - főleg, ha meg is láttak minket.
A jó történetért pedig az első Splinter Cell játék írói felelnek, akik segítséget kértek a Millenium-trilógia (A tetovált lány) szerzőjétől, Mikael Blomkvisttól és már előre bejelentették, hogy egy nagy csavart várhatunk a sztori végén.
A Red Barrels gőzerővel dolgozik a programon, mely hamarosan kap egy demót is, amit már nagyon várunk. Megjelenési dátum azonban még nincs kitűzve.