Ötvös Tibor

Az Outlast lehet minden idők legfélelmetesebb játéka

Manapság sajnos nagyon kihalóban van a vérbeli túlélő-horror a játékvilágban. A Resident Evil sorozat mára nagyon akciódús lett és a Dead Space sem olyan félelmetes, mint mondjuk anno a Silent Hill volt.

A PC-sek az utóbbi években mindössze az Amnesia: The Dark Descent okozta rettegést élhették át, melynek szerencsére készül a folytatása. Azonban nagyon is érdemes odafigyelni a tavaly októberben bejelentett Outlast címet viselő alkotásra, melytől valóban belénkfagyhat majd az a bizonyos.

Az már alapból jó jelnek tűnhet, ha egy program fejlesztését valódi veteránok végzik és ez most nincs másképp. A Red Barrels munkatársai ugyanis korábban olyan játékokban bizonyítottak, mint a Prince of Persia, az Uncharted, az Assassin's Creed vagy a Splinter Cell. Persze ezek egyike sem a rettegésről volt híres, így érdeklődve vártuk, mit is kapunk majd az első prezentáción.


A sztori szerint Coloradóban járunk, ahol ott áll az elhagyott Mount Massive Elmegyógyintézet. A pletykák szerint titokzatos dolgok történnek ott, mely az újságíró, Miles Upshur figyelmét is felkelti. Természetesen el is megy a helyre, ahol aztán meglepő dolgokat tapasztal. Egyetlen "fegyvere" a kamerája, mellyel mindent rögzít és ez jelenti az egyetlen fényforrást is.

Mint azt a fejlesztők elárulták, az intézetben titkos kísérleteket végeztek különböző embereken, ám ezek nagyon balul sűltek el és mint kiderül, az összes őrült csak ránk vadászik majd. Mivel semmilyen fegyverünk nincs és a játék során is csak elvétve találunk - ráadásul Miles nem is tudja nagyon használni őket, hiszen nem képzett ebben -, így a hangsúly a lopakodáson, a csendes közlekedésen van.

És itt jön be a képbe a korábbi fejlesztések nyújtotta tapsztalat. A feljebb felsorolt alkotások szinte mindegyikében kellett ugyanis lopakodni, csak ott Sam Fisher vagy Altair a végén egy látványos gyilkossággal fejezte be a műveletet. Miles ugyanekkor erre nem képes. Így marad a futás, a bújkálás, rejtőzködés.


És mindezt teljesen sötétben tesszük. Az intézetben évtizedek óta nincs áramszolgáltatás, a fényt, amit a kameránk ad pedig rögtön kiszúrják az ellenfelek. Ők ugyanis nem csökött agyú zombik, hanem kimondottan emberi módon viselkedő őrültek. Tehát ha kiszúrtak minket, mindent átkutatnak, hogy megtaláljanak. Nem nyugszanak meg, ha benéznek egy-két tárgy mögé - főleg, ha meg is láttak minket.

Érdekel a játék?
  • Igen
  • Nem
Így előfordulhat, hogy aki az első pályán meglát minket, az folyamatosan keresni fog. A játékmenet épp ezért számos parkour elemet tartalmaz majd, hogy gyorsan el tudjunk rejtőzni mondjuk egy szekrény tetején vagy az ágy alatt. És ilyenkor azonnal ki kell kapcsolni a kameránkat, mert meglátják a fényt és végünk. Ha elkapnak, meghalunk, esélyünk sincs harcolni.

A jó történetért pedig az első Splinter Cell játék írói felelnek, akik segítséget kértek a Millenium-trilógia (A tetovált lány) szerzőjétől, Mikael Blomkvisttól és már előre bejelentették, hogy egy nagy csavart várhatunk a sztori végén.

A Red Barrels gőzerővel dolgozik a programon, mely hamarosan kap egy demót is, amit már nagyon várunk. Megjelenési dátum azonban még nincs kitűzve.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Etinger #21
    Vágom mire gondolsz. Igen. Jó lenne, ha nem csak a hangokkal tudnának ijesztgetni, hanem magával az eseményekkel, a látvánnyal, a hangulattal. Ebben a videóban is elég földhöz ragadt az egész, és valóban unalmas. Ezzel szemben egy természetfeletti, megfoghatatlan vonal, sokat számítana. Pl a Bioshock nem egy horror, de a hangulata mégis jobban megijeszt és elborzaszt néha. Brr.
  • bakkerman #20
    azért a videón picit befostam az utolsó másodperceken :D
  • csuszi #19
    oszt ezt mégis hogy szopcsizta be?
    de legalább Ő nem úgy tolja mint viki, aki kitörli a kommented és szarik bele hogy vagy
    - faszságot írt
    - vagy alap dolgot nem írt le
    mondjuk nem tudom hogy a faszba nem látták még értelmes helyen hogy megy ez?

    KIJAVÍTJUK
    a kommentet meg ha lehetővé tettük, vállaljuk hogy nekünk nem tetszőt olvasunk...
  • Ender Wiggin #18
    Az eredeti cikkben:
    "In terms of what plot there is, Morin likens reporter Upshur to Mikael Blomkvist, the hard-hitting reporter from the Millenium novel trilogy that spawned The Girl with the Dragon Tattoo."

    Magyarul: a sztorit illetően, Morin Mikael Blomkvist, a Millennium trilógia (melyből készült a Tetovált Lány) tökös riporteréhez hasonlítja Upshur karakterét.
  • Ender Wiggin #17
    @lollerka: "A sztori szerint Coloradóban járunk, ahol ott áll az elhagyott Mount Massive Elmegyógyintézet. A pletykák szerint titokzatos dolgok történnek ott, mely az újságíró, Miles Upshur figyelmét is felkelti. Természetesen el is megy a helyre, ahol aztán meglepő dolgokat tapasztal. Egyetlen "fegyvere" a kamerája, mellyel mindent rögzít és ez jelenti az egyetlen fényforrást is.

    Mint azt a fejlesztők elárulták, az intézetben titkos kísérleteket végeztek különböző embereken, ám ezek nagyon balul sűltek el és mint kiderül, az összes őrült csak ránk vadászik majd. Mivel semmilyen fegyverünk nincs és a játék során is csak elvétve találunk - ráadásul Miles nem is tudja nagyon használni őket, hiszen nem képzett ebben -, így a hangsúly a lopakodáson, a csendes közlekedésen van."

    Én nem tudom, mi lesz a sztori, de ötvös tini tudja :-D és az bizony klisé.

    Ez pedig tibi pályafutásának mélypontja azt hiszem:

    "segítséget kértek a Millenium-trilógia (A tetovált lány) szerzőjétől, Mikael Blomkvisttól és már előre bejelentették, hogy egy nagy csavart várhatunk a sztori végén."

    Elképesztő, milyen nevetséges ez az ember.
  • weskerrebort #16
    Az Amnesia alapból parásabb, a Machine for Pigs szerintem még azt is túlszárnyalja.... biztos jó lesz nem azon múlik, de a "leg" jelző kissé elfogult :)
    szerintem...
  • Csibe001 #15
    Akkor ajánlom a Silent Hill 1-2-3-at. :)
  • zakzag #14
    De telleg, annyi masfele sztori lehetne. Ez csak arra az egyre epit, hogy megijedj. Attol felsz, hogy megijedsz, de ezt a legegyszerubb elerni. Azt nehez, amit a Twean Peaks nezese kozben erzel, vagy E.A.Poe olvasasa alatt, amit Bierce tesz a fejedbe, vagy Lovecraft ismeretlen teremtmenyei okoznak. Az allando szorongato erzes, hogy valami rossz dolog tortenik, valami van a levegoben. Talan tudod, talan nem, mi az , az bizos h nem akarod. Baljos. Iszonyat. Halal.
  • zakzag #13
    hat, nem tudom, de ennyire elcsepelt sztorit... Tenyleg ez az egyetlen, amit ki tudnak talalni? hogy egy orultek hazaban okos zombik uldoznek? Ilyen meg tenyleg nem volt sosem.
    Jaszottam par jatekkal, igaz keves horror volt koztuk, de azok kozul az egyetlen eredeti a 20 evvel ezelotti "Alone in the dark" volt, de az is csak azert mert reszben Lovecraft mitoszvilagara epitett, ami viszont zsenialis. Egyszeruen hihetetlen, hogy ennyire ne legyen fantaziaja a jelenlegi jatekkeszito iparnak. Halal unalmas.
  • Pityu83 #12
    Már megint egy gagyi jaj de legfélelmetesebb játék,valami újat is kiötölhetnének már