Ötvös Tibor
State of Decay: egy újabb zombis alkotás
A zombik sokadik reneszánszukat élik manapság, de a játékvilágban is sok program készül mostanság a főszereplésükkel. Van ebben logikai (Plants vs Zombies), akció (Left 4 Dead, Dead Island), kaland (The Walking Dead) és online játék (The War Z) is.
Ma pedig egy újabb alkotás mutatkozott be, melyben az élőhalottak fontos szerepet kapnak. A State of Decay egy kifejezetten a szóló játékra kihegyezett, nyitott világgal rendelkező akciójáték lesz, melyet az Undead Labs készít. A csapatot egyébként a World of WarCraft fejlesztésében aktívan részt vevő Jeff Strain vezeti, ami nem rossz előjel.
Maga a játék leginkább a Dead Rising sorozathoz hasonlít. Adott egy hatalmas, szabadon bejárható terület, benne rengeteg megmentésre váró NPC-vel és vezethető járművekkel (autók, motorok stb.). Ám ez csak a játék felét öleli fel. Igazából itt egy kis Fable III is befigyel, hiszen a játék második felében menedzselnünk kell a túlélők életét és mindennapjait.
Ez a következőképpen néz ki. Elkezdjük a játékot hősünkkel, akivel megmentünk jó pár másik karaktert. Ezzel a zombi-irtó képességünk nagyon fejlődik, ám hősünk folyamatosan fárad. Ekkor pihenőre tesszük őt és átváltunk az egyik megmentett karakterre, aki például magas építési képességgel bír és elkezdjük fejleszteni a bázisunkat vele.
Ettől kezdve átvált egy stratégiai programmá a State of Decay, hiszen itt már figyelünk kel olyan részletekre is, hogy melyik karaktert hova irányítsuk (például a műszerészt a garázsba és ne az orvosi szobába) és hogy milyen épületeket újítunk fel vagy alakítunk át.
A State of Decay nagyon érdekes és izgalmas projektnek tűnik és PC mellett csak X360-on jelenik majd meg a program. Megjelenési dátumot még nem kapott a játék.
Ma pedig egy újabb alkotás mutatkozott be, melyben az élőhalottak fontos szerepet kapnak. A State of Decay egy kifejezetten a szóló játékra kihegyezett, nyitott világgal rendelkező akciójáték lesz, melyet az Undead Labs készít. A csapatot egyébként a World of WarCraft fejlesztésében aktívan részt vevő Jeff Strain vezeti, ami nem rossz előjel.
Maga a játék leginkább a Dead Rising sorozathoz hasonlít. Adott egy hatalmas, szabadon bejárható terület, benne rengeteg megmentésre váró NPC-vel és vezethető járművekkel (autók, motorok stb.). Ám ez csak a játék felét öleli fel. Igazából itt egy kis Fable III is befigyel, hiszen a játék második felében menedzselnünk kell a túlélők életét és mindennapjait.
Ez a következőképpen néz ki. Elkezdjük a játékot hősünkkel, akivel megmentünk jó pár másik karaktert. Ezzel a zombi-irtó képességünk nagyon fejlődik, ám hősünk folyamatosan fárad. Ekkor pihenőre tesszük őt és átváltunk az egyik megmentett karakterre, aki például magas építési képességgel bír és elkezdjük fejleszteni a bázisunkat vele.
Ettől kezdve átvált egy stratégiai programmá a State of Decay, hiszen itt már figyelünk kel olyan részletekre is, hogy melyik karaktert hova irányítsuk (például a műszerészt a garázsba és ne az orvosi szobába) és hogy milyen épületeket újítunk fel vagy alakítunk át.
A State of Decay nagyon érdekes és izgalmas projektnek tűnik és PC mellett csak X360-on jelenik majd meg a program. Megjelenési dátumot még nem kapott a játék.