Ötvös Tibor

Dead Space 3 - Emberek ellen is harcolunk

Nyílt titok, hogy az Electronic Arts a közepesen teljesítő Dead Space első és a sikeres második része után trilógiává bővíti a szériát. A program harmadik részét az idei E3-on leplezik le, de a neten már felbukkant pár érdekes infó.

Az értesülések szerint a Dead Space 3 ko-op módja bizonyos módon tükörképe lesz az egyszemélyes kampánynak, de Isaac sztorija alkalmazkodik majd a játékmenetben beálló változáshoz és a második fél belépéséhez. Például Isaac és társa a történet egy bizonyos részénél összetörve és megsebezve vánszorognak elő egy roncsból, míg a szóló módban mindezt csak hősünk teszi meg. Ha jelen van a társunk, akkor a hallucinációs részek kimaradnak, mivel lesz egy állandó pont az életünkben.

A játékosok együtt is működhetnek, megoszthatják egymással a lőszereket és az egészségügyi csomagokat. Ha azonban az egyikük meghal, akkor az utolsó checkpoint automatikusan visszatöltődik.



A fegyverek is sokat változnak majd. Eddig ugye mi szerelhettük rá a különböző dolgokat a munkapadon, ami ezúttal sem lesz másként. Ám sokkal nagyobb szabadságot kapunk és szinte minden fegyvert újraterveztek a készítők. A legnépszerűbb eddig a Plasma Cutter volt, melynek másodlagos módjában eddig vízszintesen tüzelhettünk. Mostantól azonban függőlegesen tehetjük mindezt.

Isaac mostantól képes lesz fedezékbe bújni, guggolni és bukfencezni is. A telekinézis is sokkal fontosabb szerepet kap. Ezúttal nem csak a különböző logikai feladványoknál vehetjük hasznát. A legfontosabb váltás azonban az ellenfeleknél történik.

A sorozat történetében először hősünk nem csak a Necromorphok ellen kell, hogy felvegye a harcot, hanem emberi lények ellen is hadba indul. Gépfegyveres és gránát vetős ellenfelek állnak majd az utunkba, akik a Necromorphokat szolgálják. A jeges bolygón folyamatosan változik körülöttünk a környezet és egy kis Lost Planet koppintás is felfedezhető lesz.

A nagyobb ellenfeleknél ugyanis egy sárgán világító gömbszerűség jelzi majd a gyenge pontot, melyet folyamatosan tüzelve tudjuk az adott végtagot leszedni vagy a szörnyeteget kiiktatni. Felbukkannak majd hatalmas, több képernyős ellenfelek is, például egy jégféreg.

Az E3-on remélhetőleg mozgásban is megláthatjuk majd mindezt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tower Guard #12
    Jajj de minek kell embereket vinni az ellenségek oldalára. Nehogy itt a végén ész nélküli akciólövölde legyen ebből, és néha-néha felbukkan egy szörny, mert akkor agyf@szt kapok...
  • Bhalage #11
    azert a 2ik reszben mikor visszamegyunk az ishimurara, es percekig nem tortenik semmi azert az eleg komoly volt para szempontjabol ^^

    sztem mind2 jatek jo, en fostam mind2ben a 2ik vegigjatszasokat mondanam akciodusnak, elso vegigjatszasra mind2 jatek fosat rendesen
  • Hoz_Hun #10
    A cikket elolvasva és összefoglalva a lényeget, tehát a 3. rész egy minimális horror környezetbe ültetett tps shooter lesz. Sok lövöldözéssel, robbangatással. :(
  • Hoz_Hun #9
    2 szerintem nagyon jó volt. Nekem jobban bejött mint az egy.
  • koschwarz #8
    én inkább azt mondanám, hogy az első rész után a másodikban azért már annyira nem lepődtünk meg a dolgokon, ezért - értelemszerűen - hiányzott a 2. részből a meglepetés ereje és a bizonytalanság miatti para. de nem volt rossz a 2. sem.
  • Pares #7
    Manapság divat a folytatást szapulni. A kettesben egyáltalán nem éreztem több akciót, csak finomított gameplayt, a hangulat is megvolt. Bár az egyes abszolút örök kedvenc, a kettes összességében jobban összerakottnak, átgondoltabbnak tűnt.
  • Skynet #6
    Az 1 jó volt...A kettő már egy gyenge hentelde,néhol 1. részt megközelítő hangulattal (nagyon csak néhol....).... Ez már így a leírások alapján is egy jelenlegi fő játékosgenerációnak készülő szenny lesz....
  • tomboy013 #5
    Az a baj a 2 is elment már nagyon az akció irányába. Nem értem miért... Gyanítom most még jobban arra gyúrnak. Biztos jó lesz a 3 is, de az 1-et nem fogja ez sem felülmúlni. Az első rész teljes egészében nyomasztó hangulattal rendelkezett, a 2. rész esetén ez már csak nyomokban volt észlelhető. Valami érdekes módon a horror játékok elmennek egy ilyen irányba, akár a Resident Evil esetében is. Nekem ez kifejezetten taszító dolog de van rá kereslet, úgyhogy sajnos ez van.
  • mochee #4
    Remélem azért a hangulat és a para meg fog maradni és nem csinálnak belőle resident evilt.
  • tomboy013 #3
    "A legnépszerűbb eddig a Plasma Cutter volt, melynek másodlagos módjában eddig vízszintesen tüzelhettünk. Mostantól azonban függőlegesen tehetjük mindezt." Elsődleges tüzelés függőleges volt eddig, a másodlagos vízszintes. Most akkor nem lesz másodlagos tüzelési mód, vagy ugyanaz lesz mint az elsődleges? De akkor mi értelme? Vagy mi a f.szomat ír ez az ember?