Ötvös Tibor
Gone Home
Aki emlékszik az olyan alkotásra, mint a Realms of the Haunting akkor bizonyára már rögtön képben lesz azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen játékmenetet kínál a Gone Home.
A '90-es években kétféle FPS uralta a piacot. Az egyik ág a Doom és "leszármazottjai" által képviselt "megyek előre és lövök" játékmenettel bírt, míg az olyan címek, mint a Realms of the Haunting vagy akár a Clive Barker's Undying azért kevesebb harccal és több feladvánnyal mozgatta meg a játékosok agytekervényeit.
Aki pedig kedvelte az utóbbi, teljesen szkriptmentes játékokat, azok bizonyára örömmel veszik majd tudomásul, hogy a The Fullbright Company nevet viselő csapat nekifogott a Gone Home címet kapott alkotásukba, mely játékmenetét tekintve a '90-es évek közepére repít majd vissza minket. Harc szinte alig lesz benne, cserébe viszont hatalmas bejárható területet, komoly logikai feladványokat és érdekes történetet kapunk.
A BioShock 2-t készítő csapatból kivált emberek által alkotott csapat programjának hőse a Kaitlin Greenbriar nevet viseli és foglalkozását tekintve egyetemi tanuló. Egy éves amszterdami tanulmánya után hazatért a családi kúriára, ám ott nem talál senkit. Mindössze egy cetlire lel, melyet tinédzser húga, Sam írt és ebben azt kéri, hogy ne keresse őt meg.
A telefonok süketek, a vezetékek el vannak vágva, így segítséget nem hívhatunk. Egyetlen esélyünk, ha egyedül próbáljuk kideríteni, mi is történt a távollétünkben. A fejlesztők nagyon jól eltalálták a program hangulatát, hiszen maga a program is 1995-ben játszódik. Így a tévében az X-akták aktuális epizódját láthatjuk, de megnézhetünk pár jelenetet, a Walker texasi kopóból is.
A Gone Home grafikailag nem tartozik majd az élvonalba, ám ennek ellenére nem lesz miért szégyenkeznie. Nyomozásunk során teljesen szabadon bejárhatjuk az egész házat és annak környékét és folyamatosan keresnünk kell a különböző nyomokat, furcsa dolgokat. A történetről többet nem árultak el a fejlesztők, mivel nem akarják lelőni a sztori csavarjait.
Az eddig látottak alapján a Gone Home igazi felüdülést jelent majd a Call of Duty által uralt piacon és aki szereti kicsit megtornáztatni az agyát egy-egy játék során, annak mindenképpen érdemes lesz kipróbálni a programot. Megjelenési dátumot még nem kapott a Gone Home.
A '90-es években kétféle FPS uralta a piacot. Az egyik ág a Doom és "leszármazottjai" által képviselt "megyek előre és lövök" játékmenettel bírt, míg az olyan címek, mint a Realms of the Haunting vagy akár a Clive Barker's Undying azért kevesebb harccal és több feladvánnyal mozgatta meg a játékosok agytekervényeit.
Aki pedig kedvelte az utóbbi, teljesen szkriptmentes játékokat, azok bizonyára örömmel veszik majd tudomásul, hogy a The Fullbright Company nevet viselő csapat nekifogott a Gone Home címet kapott alkotásukba, mely játékmenetét tekintve a '90-es évek közepére repít majd vissza minket. Harc szinte alig lesz benne, cserébe viszont hatalmas bejárható területet, komoly logikai feladványokat és érdekes történetet kapunk.
A BioShock 2-t készítő csapatból kivált emberek által alkotott csapat programjának hőse a Kaitlin Greenbriar nevet viseli és foglalkozását tekintve egyetemi tanuló. Egy éves amszterdami tanulmánya után hazatért a családi kúriára, ám ott nem talál senkit. Mindössze egy cetlire lel, melyet tinédzser húga, Sam írt és ebben azt kéri, hogy ne keresse őt meg.
A telefonok süketek, a vezetékek el vannak vágva, így segítséget nem hívhatunk. Egyetlen esélyünk, ha egyedül próbáljuk kideríteni, mi is történt a távollétünkben. A fejlesztők nagyon jól eltalálták a program hangulatát, hiszen maga a program is 1995-ben játszódik. Így a tévében az X-akták aktuális epizódját láthatjuk, de megnézhetünk pár jelenetet, a Walker texasi kopóból is.
A Gone Home grafikailag nem tartozik majd az élvonalba, ám ennek ellenére nem lesz miért szégyenkeznie. Nyomozásunk során teljesen szabadon bejárhatjuk az egész házat és annak környékét és folyamatosan keresnünk kell a különböző nyomokat, furcsa dolgokat. A történetről többet nem árultak el a fejlesztők, mivel nem akarják lelőni a sztori csavarjait.
Az eddig látottak alapján a Gone Home igazi felüdülést jelent majd a Call of Duty által uralt piacon és aki szereti kicsit megtornáztatni az agyát egy-egy játék során, annak mindenképpen érdemes lesz kipróbálni a programot. Megjelenési dátumot még nem kapott a Gone Home.