Ötvös Tibor

A folytatások megölik a kreativitást

A Quantic Dream fennállása óta folyamatosan egyedi és az éppen aktuális stílusoktól teljesen eltérő alkotásokkal örvendeztetik meg a játékos társadalmat. Az Omikron: The Nomad Soul, a Fahrenheit vagy a Heavy Rain mind más vonalon futottak, mint az aktuális tendencia.

Mindenesetre aki a fenti alkotások folytatását várja, az nagyot fog csalódni. David Cage, a Quantic Dream vezetője és társ-alapítója ugyanis egy friss interjúban kifejtette véleményét a folytatásokról és sok mindent lehet mondani rá, de azt, hogy támogatná ezeket nem.

"Sokan mindig ugyanazt akarják és ha ezt felajánljuk nekik, akkor örömmel vásárolják meg. Az eredmény nagyon egyszerű. A játékosok ezzel támogatják a kiadókat, akik így nem érzik, hogy újítani, fejleszteni kellene a programjaikon. A játékosok ezzel azt jelzik a kiadóknak, hogy minden Karácsonykor ugyanazokat a játékokat csinálják meg és mindenki boldog."



"Ha azonban az innováció érdekel és azt gondolod, hogy a játékok nem csak lövöldözésből állhatnak, akkor észre kell venned, hogy a folyamatos folytatások, ugyanazon séma ismételgetése megöli a kreativitást és az innovációt. Mi azonban nem azt nyújtjuk, amire az emberek számítanak. Azt adjuk nekik, amit igazából akarnak nélkül, hogy tudnának róla."

Épp ezért nem lesz se Omikron 2 vagy Heavy Rain sorozat. Helyette újra más utakra léptek a fejlesztők, hiszen a Beyond: Two Souls ismét nagyon egyedinek tűnik. A dologban egyébként van valami, hiszen a fórumokat olvasva folyamatosan látható az az elégedetlenség, ami például a Call of Duty aktuális részeit övezi, ennek ellenére folyamatosan bevételi rekordokat dönt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Etinger #8
    AC2 magasan veri az AC1. Mindenben. És ezt nem én mondom, hanem a vásárlók és kritikusok zöme. A TE egyéni véleményed is számít azért, csak nem annyit :(
  • Zoliz #7
    Gondoljunk csak a tökéletes alkotásokra, amiket képtelenség is lenne normálisan folytatni. Az ilyen filmek több év munkái 2 órában kifejtve.

    pl.
    Aliens - A bolygó neve halál

    Semmi se ér még a nyomába se és nem is lenne értelme az eleve tökéletesre építeni..
  • zorrobomber #6
    Rosszabb példát nem is hozhattál volna mint az AC
  • Etinger #5
    Assassin's Creed 1-2? Régebben: Aquanox 1-2?
  • flashpointer #4
    Azért ennyi a sorozat mert elég drága lenne új dolgokat csinálni úgy, hogy kétes a kimenetel (nagy az esélye a bukásnak) vagy annyi erőforrás kell hozzá hogy nem éri meg.
    Minden területen.
  • Loverman #3
    Fura de én általában nem csalódok egy játék felfejlesztett második részében, a folyamatos "sorozatokat" viszont általában kerülöm (pl csak a COD 1-gyel játszottam összesen a franchise-ból). De azért ne mondja már hogy ha valamit nagyon szeretnek az emberek abból ne legyen új... A Heavy Rain pedig inkább csak interaktív film volt, nem játék.
  • NEXUS6 #2
    Hát ja. A sorozatok nem azért vannak mert az emberek annyira akarják, hanem mert a kiadóknak egy biztonságos útnak tűnnek, szemben azzal, hogy minden egyes új proginál új brandet építsenek, kísérletezgessenek.

    Persze azért szerintem van olyan sztori, amit csak sorozatban lehet elmesélni. Másrészt hányszor csinálják, hogy ua címmel, gyak sorozatként adnak ki tök más játékokat. II. VH/modern környezetben játszódó FPS-ek kitűnő példa.
  • gombabácsi #1
    az emberek azt eszik amit eléjük raknak, mert lusták kutatni, keresni

    amit bemarketingelnek az tetszik nekik