Ötvös Tibor

Ilyen lett volna a Call of Duty: Devil's Brigade

A Call of Duty mára egy igen jól bejáratott márkanév lett, melyet az Activision folyamatosan "karban tart". Jelenleg négy csapata dolgozik a különböző részeken (Treyarch, Infinity Wars, Raven Software, Sledgehammer Games), melyek megjelenésükkor újabb és újabb rekordokat állítanak fel a médiában.

Korábban már mi is beszámoltunk arról, hogy a Modern Warfare előtt egy másik Call of Duty is készült, mely a Devil's Brigade címet viselte. Akkor képeket is láthattunk belőle, ma azonban az egyik fejlesztő bemutatta a végül törölt program életútját. Érdemes megismerni ezt, hiszen így képet kaphatunk az Activision belső működésének egy szeletéből is.

Jason VandenBerghe, Scott Bandy és Trevor Jalowitz 2005-ben hagyták ott az Electronic Arts berkeit, hogy a Z-Axis és az Activision számára elkészítsék a bukást jelentő X-Men: The Official Game címet kapott alkotást. A megjelenés 2006. májusában volt esedékes a harmadik mozifilmmel együtt, mely után sokan otthagyták a csapatot és ezzel a Z-Axis tulajdonképpen meg is szűnt létezni.

A triónak azonban tetszett a közös munka és megalapították az Underground Development nevet viselő csapatot és ezután már csak egy programra volt szükségük. Scott Bandy fejéből pattant ki, hogy mi lenne, ha készítenének egy II. világháborús FPS-t, mely a híres Piszkos osztagot (Devil's Brigade) mutatná be (később ők alapították meg a Zöldsapkásokat).



Mivel a rajongók elég szkeptikusak voltak a Modern Warfare bejelentésekor és a kiadó is szerette volna egy külső nézetes akciójátékkal bővíteni a Call of Duty franchise-ot, így a dolog zöld utat kapott. Az Underground Development azonban tovább ragozta a dolgot és a Codaa munkacímen futó projekt egy csapat alapú TPS-nek készült, melynek fejlesztését 2006 végén el is kezdték.

VandenBerghe elkezdte bővíteni a csapatot, így került be a képbe Kyle Brink vezető dizájnerként, James Schomer és D. Aarron Steelman dizájnerként, valamint James Portnow, aki a hangokért felelt. Steve Ross közben számos művészt vett fel, míg Bill Chinn és csapata a Quake Wars fejlesztését hagyta ott a játék miatt.

Első körben azonban a kiadót kellett újra meggyőzni, hogy képesek lesznek fogyasztható alkotást készíteni, így minden erejükkel egy 12-15 perces, az összes játékmeneti elemet bemutató részre koncentráltak. Az elkészült pályán egyébként egyszerű feladatot kaptunk: meg kellett akadályozni, hogy a nácik felrobbantsanak egy hidat Rómában.



A csapat tagjainak képességeit kihasználva kellett a jóval nagyobb erőket képviselő német sereg a hídra már feltelepített bombáit hatástalanítani és megtisztítani az adott területe, hogy az amerikai sereg gond nélkül behatolhasson. A játékmenetben parkour elemei is helyet kaptak, mivel a speciális egységek egészen más fizikummal és képességekkel bírtak, mint az átlag katonák.

Ezt meg is mutatták a fejlesztésért felelős producereknek is, akik azonban nem láttak fantáziát a dologban. Pedig a csapat még az Infinity Ward áldását is megszerezte, akik azonban ekkor már "nagyon frusztráltak voltak, mivel a saját sorozatuk irányítása nem az ő kezükben volt." Ennek ellenére álltak a csapat rendelkezésére és számos dologban be is segítettek.



Mindez azonban cseppet sem számított 2007-ben, mikor a Modern Warfare bankot robbantott. Ezzel az Activision és a Call of Duty kapcsolata is megváltozott, ám ugyanekkor történt egy másik, a Devil's Brigade sorsát szinte megpecsételő lépés is. A Vivendi és az Activision egyesültek és ennek számos alkotás látta kárát.

Erre a sorsa jutott a Devil's Brigade is, ám akkoriban - mivel hivatalosan a program nem is létezett - erről nem lehetett hallani. És persze kiadót sem lehetett váltani, hiszen a Call of Duty név valamint a játék alapját szolgáló motor és programok is az Activision tulajdonában voltak. Ráadásul az Infinity Ward is ragaszkodott ahhoz, hogy ők irányíthassák a Call of Duty sorozatot, így közel kilenc hónapi munka után az Undergroun Development alkotását törölték.



Pedig a Devil's Brigade valódi fejlesztésének elindításához már csak egyetlen jóváhagyásra volt szükség, ám ez - a fentiek tükrében - nem érkezett meg.Ez tulajdonképpen a csapat végét is jelentette és mindenki ment, amerre látott. James Schomer jelenleg a Starhawkon dolgozik, VandenBerghe jelenleg kreatív producer a Ubisoftnál, Kyle Brink az Iron Man 2-n dolgozott a Segánál.

Az, hogy a döntés mennyire volt jó, mindenki döntse el maga. Egy azonban tény: a Call of Duty sikert sikerre halmoz és nagyon meglepődnénk, ha a jövőben elmozdulna a már megszokott sémáktól és esetleg egy TPS vagy RPG mellékágat kapna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jackoneill90 #7
    Nem tették letölthetővé azt a 12-15 perces játékot? Játék egyáltalán?
  • Rayden02 #6
    "Infinity Wars" FAiL!
  • metalos #5
    Pedig van egy pár: Sniper Elite, The Saboteur, Velvet Assasin, The Great Escape, Hidden and Dangerous 1,2. Bár a H&D 1,2 inkább FPS-TPS hibrid, viszont a játékos dönti el, hogy TPS vagy FPS néztben játszik.
  • Kalman11 #4
    Megerősítem, TPS II. világháborús játékot még nem láttam, érdekelt volna
  • gombabácsi #3
    pedig ezt is kétpofára habzsolta volna a nép
  • lostprophet #2
    "Jelenleg négy csapata dolgozik a különböző részeken (Treyarch, Infinity Wars, Raven Software, Sledgehammer Games)"
    Infinity Wars, miért nem lepődök már meg?
  • a_n_d_r_e_w #1
    Egy CoD-dal tobb vagy kevesebb, nem teljesen mindegy?