Ötvös Tibor

Ravaged - egy Mad Max környezetben játszódó multi-FPS

A Mad Max által behozott poszt-apokaliptikus világ már számos játékot ihletett meg, elég csak a Fallout szériára gondolni.

Most egy újabb alkotás merít ihletet a filmsorozatból. A Ravaged azonban nem egy akció-RPG, hanem egy, kifejezetten multis játékmódokra építő FPS (röviden Counter-Strike klón). A program szokás szerint két játszható oldalt kínál. A Resistance a lázadók csoportját fedi, míg a Scavengers szintén valami hasonlóval próbálkozik.

Itt más ki is jön a játék első negatív pontja: nincs lényegi különbség a két oldal között. Szinte ugyanazok a fegyverek, a járművek, a karakterek, a ruhák - vagyis majdnem minden. Ezt azonban feledteti velünk a hatalmas világ, melybe belecsöppenünk.



A környezet a megszokott. Mindenfelé a pusztulás nyomai, a természet szinte sehol nincs jelen és itt is az üzemanyag az úr. Minden róla szól, mindenki csak erre hajt. Épp ezért a játékmódok is átalakultak. Capture the Flag helyett Resource Capture van, melyben az üzemanyagot kell megszereznünk, majd bevinni a bázisra.

A pályákon egyszerre 32-en leszünk jelen és igazán nagy csaták tudnak emiatt kialakulni. A fegyverek ismerősek lehetnek a mai korból, ám természetesen mindegyikük kapott egy új stílust, hiszen mégiscsak a nem túl távoli jövőben járunk, egy lepusztult világban.

A legpozitívabb dolog a Ravaged kínálatában azonban a vezethető járművek. Kapunk láthatóan kézzel eszkábált, repülésre képes eszközöket, autókat, motorokat. A hangulatot igazából az ezekkel való közlekedés jelenti, mely sokat emel a játék megítélésén. Mindegyik jól vezethető, könnyen kiismerhető és valódi élményt jelent a velük való harc.

A Ravaged azonban ezek ellenére is csak egy közepes játék marad, mely nem valószínű, hogy olyan vetélytársak mellett, mint a Battlefield, Left 4 Dead vagy épp a Call of Duty sorozat multis részei sokak emlékezetében megmarad. Egy próbát azonban mindenképpen megér, mert okozhat kellemes perceket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    Idealis esetben az eroforrasok nem a masik fel bazisan vannak, hanem szetszorva a terepen, valtozo pozicioban. Tehat nem tudhato, hogy mi hol van es egyszerre tobb, de az ido elorehaladtaval fogyo szamu 'zaszlo' van. Persze semmi nem garantalja, hogy ez igy is van a jatekban.
  • Szefmester #2
    Ha kilöttyenhet, vagy ki lehet lőni, és megfelelő mennyiség esetén jár az 1 pont akkor végül is, módosul.. de ha csak modellre más akkor hagyjuk... :D
  • cateran #1
    "Épp ezért a játékmódok is átalakultak. Capture the Flag helyett Resource Capture van, melyben az üzemanyagot kell megszereznünk, majd bevinni a bázisra."

    Aham..nagy kulonbsegnek tunik, teljesen mas jatekmod:S Vegtere is 1 zaszlo helyett 1 kanna benzint cipelni atirja az egeszet...