Ötvös Tibor
Peter Molyneux leállított projektjei
Peter Molyneux zsenialitásához nem férhet kétség, hiszen olyan alkotásokat álmodott monitorokra, mint a Theme Hospital, a Dungeon Keeper vagy a Populous. Ám még neki is voltak olyan ígéretes projektjei, melyeket nem tudott megvalósítani. Most ezeket vesszük sorba.
Creation
A Bullfrog nagy reményekkel fogott bele a Creation fejlesztésébe. Igazából Molyneux személyesen "erőltette" a projektet, mert neki sem a szintén akkor készülő Theme Park és Magic Carpet sem nyújtott elég kihívást. Eredetileg egy logikai játéknak indult, ám 1994-ben már egy víz alatt játszódó bázisvédő program volt az alkotás, melyben tengeri állatokat használhattunk volna fel a védelmünkre.
A Creation a Magic Carpet módosított grafikus motorját használta volna és ugyanabban az univerzumban játszódott, mint a Syndicate. Célunk pedig a bázis megvédése mellett a környezet terraformálása és a konkurens csapatok kiiktatása volt. Az egész nagyon érdekesnek hangzik, ám akkoriban egy valós idejű stratégia - menedzser - FPS játék összehangolt működéséhez nem volt elég forrás, így a program fejlesztése 1997-ben leállt.
The Indestructibles
A The Indestructibles szintén nagyon ígéretesnek hangzott. A múlt század végén játszódó alkotásban egy olyan világban jártunk volna, ahol szuperhősök és szupergonoszok feszültek volna egymásnak. A programban mindent felhasználhattunk volna, ami a kezünk ügyébe kerül és teljesen lerombolhattuk volna a környezetet is. A fejlesztésben részt vett a Watchmen képregények alkotója is.
Azonban a Bullfrog akkoriban elég nagy változásokon ment át, az EA nem akart túl nagy szabadságot adni nekik már és ezért a játékot teljesen átalakították. Ám az úgy meg nem működött igazán, így végül le lett állítva a munka.
B.C.
Az eddigi projektek is nagyon jónak tűntek, ám személy szerint számomra a B.C. tűnt a legkiemelkedőbbnek. A játék egy igazi sandbox program lett volna, vagyis szabadon mászkálhattunk volna benne az adott területen. A dinók és emberek által lakott világban természetesen a saját és törzsünk túlélésének biztosítása volt a cél.
Ám ehhez minden részletre oda kellett volna figyelni. Nem volt mindegy, mikor milyen állatra vadászunk, mivel a B.C.-ben külön figyelmet szenteltek a tápláléklánc felépítésére is. Ha például túl sok kis állatot ejtünk el, akkor a közepes dinók (pl: Velociraptorok) elkezdenek kihalni vagy sokkal agresszívabban támadnak ránk is. De ha túl sok Velociraptort gyilkolunk meg, akkor a kisebbek szaporodnak el és utána már csak őket ejthetjük el, ami nem jelent túl nagy változatosságot a törzsnek.
De még a gyümölcsök érése is szimulálva volt. Minden cselekedetünk következményeket vont maga után és ezekkel számolnunk kellett. Ám ezúttal is túl nagy falatnak bizonyult a dolog a fejlesztőknek (itt már a Lionhead Studios végezte a munkálatokat). Bár ezúttal minden működött, a fejlesztés vége felé már túl sok feszültség alakult ki csapaton belül, ráadásul sokan előre szkriptelt jeleneteket is szerettek volna bele tenni. Végül a szinte teljesen kész játék nem jelent meg.
Milo and Kate
A Milo and Kate volt a Kinect bemutató igazi ásza, ám később kiderült, hogy az egész csak átverés volt. A bejelentés alapján a játékban hangunkkal utasíthattuk volna a kisfiút és kutyáját és teljesen hétköznapi dolgokat tehettünk volna benne. Ám a Microsoft később elismerte, hogy a Milo and Kate csupán egy technikai demó volt és sosem készült valódi játéknak.
Creation
A Bullfrog nagy reményekkel fogott bele a Creation fejlesztésébe. Igazából Molyneux személyesen "erőltette" a projektet, mert neki sem a szintén akkor készülő Theme Park és Magic Carpet sem nyújtott elég kihívást. Eredetileg egy logikai játéknak indult, ám 1994-ben már egy víz alatt játszódó bázisvédő program volt az alkotás, melyben tengeri állatokat használhattunk volna fel a védelmünkre.
A Creation a Magic Carpet módosított grafikus motorját használta volna és ugyanabban az univerzumban játszódott, mint a Syndicate. Célunk pedig a bázis megvédése mellett a környezet terraformálása és a konkurens csapatok kiiktatása volt. Az egész nagyon érdekesnek hangzik, ám akkoriban egy valós idejű stratégia - menedzser - FPS játék összehangolt működéséhez nem volt elég forrás, így a program fejlesztése 1997-ben leállt.
The Indestructibles
A The Indestructibles szintén nagyon ígéretesnek hangzott. A múlt század végén játszódó alkotásban egy olyan világban jártunk volna, ahol szuperhősök és szupergonoszok feszültek volna egymásnak. A programban mindent felhasználhattunk volna, ami a kezünk ügyébe kerül és teljesen lerombolhattuk volna a környezetet is. A fejlesztésben részt vett a Watchmen képregények alkotója is.
Azonban a Bullfrog akkoriban elég nagy változásokon ment át, az EA nem akart túl nagy szabadságot adni nekik már és ezért a játékot teljesen átalakították. Ám az úgy meg nem működött igazán, így végül le lett állítva a munka.
B.C.
Az eddigi projektek is nagyon jónak tűntek, ám személy szerint számomra a B.C. tűnt a legkiemelkedőbbnek. A játék egy igazi sandbox program lett volna, vagyis szabadon mászkálhattunk volna benne az adott területen. A dinók és emberek által lakott világban természetesen a saját és törzsünk túlélésének biztosítása volt a cél.
Ám ehhez minden részletre oda kellett volna figyelni. Nem volt mindegy, mikor milyen állatra vadászunk, mivel a B.C.-ben külön figyelmet szenteltek a tápláléklánc felépítésére is. Ha például túl sok kis állatot ejtünk el, akkor a közepes dinók (pl: Velociraptorok) elkezdenek kihalni vagy sokkal agresszívabban támadnak ránk is. De ha túl sok Velociraptort gyilkolunk meg, akkor a kisebbek szaporodnak el és utána már csak őket ejthetjük el, ami nem jelent túl nagy változatosságot a törzsnek.
De még a gyümölcsök érése is szimulálva volt. Minden cselekedetünk következményeket vont maga után és ezekkel számolnunk kellett. Ám ezúttal is túl nagy falatnak bizonyult a dolog a fejlesztőknek (itt már a Lionhead Studios végezte a munkálatokat). Bár ezúttal minden működött, a fejlesztés vége felé már túl sok feszültség alakult ki csapaton belül, ráadásul sokan előre szkriptelt jeleneteket is szerettek volna bele tenni. Végül a szinte teljesen kész játék nem jelent meg.
Milo and Kate
A Milo and Kate volt a Kinect bemutató igazi ásza, ám később kiderült, hogy az egész csak átverés volt. A bejelentés alapján a játékban hangunkkal utasíthattuk volna a kisfiút és kutyáját és teljesen hétköznapi dolgokat tehettünk volna benne. Ám a Microsoft később elismerte, hogy a Milo and Kate csupán egy technikai demó volt és sosem készült valódi játéknak.