Ötvös Tibor

Silent Hill: Downpour

A Silent Hill sorozat első két része a mai napig klasszikusnak számít a túlélő horrorok rajongói számára, ám az utána következett epizódok már valahogy nem találták a régi hangulatot.

Legutóbb a Homecoming osztotta meg a rajongókat és ezt a negatívabb reakciót már a Konami sem hagyhatta figyelmen kívül. Épp ezért azt ígérte, hogy a Downpour alcímet kapott epizód valóban visszanyúl az alapokhoz és minden rajongó megtalálja majd a maga számítását. A megjelenés után kijelenthetjük, hogy ez meg is történt.

A nyolcadik Silent Hill történet főhőse egy fegyenc, név szerint Murphy Pendleton, akit épp a Ryall Állami börtönből szállítanak át egy másik helyre, mikor a busz balesetet szenved és hősünk Silent Hill külső kerületében találja magát. A történet során az egyszer sem derül ki, hogy Murphy egy ártatlanul elítélt férfi vagy egy valódi gyilkos. Mindenesetre menekülünk a törvény elől, ám Silent Hillben más is van, ami sokkal veszélyesebb, mint pár zsaru.



A fejlesztést végző Vastra Games megtartott jó pár elemet az eredeti alkotásból, ám a legtöbbet valami újítással dobta fel. Ilyen a már klasszikusnak számító köd is, ami eddig sűrű volt és sötét. Itt azonban sokkal átláthatóbb és esőben szinte teljesen el is tűnik. És mivel itt szinte mindig esik, így végig jól látunk majd. Ráadásul ebben az esőben az ellenségek is sokkal ingerlékenyebbek lesznek.

Ahogy az elődökben, úgy a Downpourban is van egy normális világ és van egy másik világ, melyek folyamatosan váltakoznak. Előbbiben zajlik a legtöbb harc, a logikai feladványok és a felfedezés, utóbbiban pedig jönnek a keményebb ellenfeleket jelentő harcok. Mivel Murphy egyszerre csak egy fegyvert tarthat magánál, így mindig meg kell gondolni, hogy éppen mit tartunk meg vagy mit cserélünk le.

Ráadásul a fegyvereink folyamatosan használódnak el, így egy komolyabb csatában több baltát is elhasználhatunk ugyanarra az ellenfélre. Sokat fogunk harcolni a nyolcadik részben, de természetesen a felfedezés és a logikai kihívások is jelen vannak a programban.



Ezek mellett pedig van rengeteg mellékküldetés is, melyek valamilyen szinten kapcsolódnak a fő történeti szálhoz: meg kell keresnünk egy eltűnt gyermeket vagy ki kell nyomoznunk egy gyilkosság körülményeit. A Silent Hill játékok védjegye volt mindig is a zene, melyre most sem lehet panasz. A hangok is nagyon kellemesek - pontosabban hátborzongatóak.

Sajnos azonban akadnak hibák is. A harcrendszer nem olyan kifejlett, mint azt vártuk volna. Ezen a ponton sokan fognak szitkozódni, ahogy a néha el-eltünedező mentések miatt is. Ezek azonban nem rontanak a Downpour érdemein, mely hosszú idő után a legélvezhetőbb Silent Hill alkotás lett. Reméljük PC-n is élvezhetjük Murphy kalandjait.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tower Guard #5
    Silent Hill kategóriában legalább a hororr horror maradt és nem ész nélkülé lövöldévé változott át, mint sajnos a resident evil...
  • Merces #4
    szokássá vállt lehuzni a szériát, pedig nem érdemli meg tényleg jó játékok....
  • Hoz_Hun #3
    Én Xboxon játszottam végig. Nem voltak eltünedező mentések. Kifejezetten jó rész. Nem értem a lehúzásokat. Ami pár kritikát láttam ott olyan dolgokat soroltak fel hibaként, ami marhaság. pl a sistergő rádió hiánya... ami VAN a játékban csak a kedves tesztelő nem találta meg. Amit meg sok kritikában olvastam, az a harcrendszerre vonatkozott. Ezt sem nagyon értem. Először is nem olyan vészes, másodszor, kb minden töltési képernyő tippjén, a manualban és folyamatosan hangoztatják, hogy ha lehet NE harcolj, hanem fuss el. A 6 befejezés változását is jelentősen befolyásolja ez a tényező. Aki végi Rambózik egy Silent Hill játékot,... na az vessen magára...
  • mochee #2
    Tapasztaltál eltünedező mentéseket? az egész cikkből engem ez zavar a legjobban, bár én xboxon fogom játszani.
  • Seth #1
    IGN mehet a sunyiba a 4,5 pontos Silent Hill Downpour értékelésével,a Gamespot-os 7,5 pont most jobban tükrözi a játék értékét, én magam pedig simán adnék neki 8 pontot, ha nem lenne benne 1-2 baki.

    Az 1-3 után ezt a részt élveztem a legjobban. A technikai malőröket(erős akadozás mentéskor,új helyszín betöltésekor, de erre talán jön patch, pc-n meg gondolom nem lesz jelen) illetve a gyenge harcrendszert leszámítva remek élményt gyújtott.Ilyen kellemes 14 órát régen töltöttem el Silent Hill játékkal. Jó sztori,jó karakterek, a város felépítése talán az eddigi legjobb, változatosabb helyszínek,ötletes elemekkel, mellékes tennivalók,jól időzített ijesztésekkel.A számomra frusztráló otherworld háttérbe szorult,hamar letudhatóak,mert egy dolog üldöz minket, ezért csak "átfutunk" rajtuk.Ami még felróható esetleg,azok az ellenfelek.Kb 5 féle van, ebből 4 humanoid. Nyoma sincs a szürreális kreatúráknak. De kb ennyi a negatívum, ezért ajánlom bátran bárki figyelmébe