Ötvös Tibor

Amnesia: A Machine For Pigs

Az Amnesia: The Dark Descent kétségtelenül az egyik legjobb horrorjáték volt, melyet valaha a monitorjainkra álmodtak a fejlesztők. A független alkotás megtalálta a saját közönségét is és szép lassan sikerjátékká vált.

Féltél az első részen?
(Összesen 414 szavazat)
  • Igen
    54 % (224 szavazat)
  • Nem
    4 % (18 szavazat)
  • Nem ismerem
    39 % (161 szavazat)
Épp ezért nem volt meglepő, hogy a Frictional Games bejelentette a folytatást, mely az Amnesia: A Machine For Pigs címet kapta. A munkálatokban ráadásul közreműködik a szintén remek Dear Esther alkotógárdája, a thechineseroom is. Ma egy kicsit bővebb bepillantást is engedtek az alkotásukba.

"Volt elég pénzünk, hogy elkészítsük a folytatást, ám a munkaerőt tekintve elég rosszul álltunk" - árulta el Thomas Grip. "Mivel a létszámbővítés nem tűnt túl jó és kényelmes megoldásnak, így az együttműködés mellett döntöttünk." A csapat választása a thechineseroom gárdájára esett, akik ekkor már túl voltak a Korsakovia és a Dear Esther fejlesztésén.



Dan Pinchbeck, a thechineseroom kreatív igazgatója maga is nagy Amnesia rajongó, így örömmel tettek eleget a felkérésnek. Dan szerint az Amnesia: A Machine For Pigs legnagyobb kihívása, hogy hűek maradjanak az eredeti alkotáshoz, ugyanakkor valami újat és a programba illő elemet is belevigyenek.

"A helyzet az, hogy ha nem ijednek meg annyira a rajongók, mint az első résznél, akkor bizony elbuktunk" - árulta el Dan. "A dizájnerek legnagyobb kihívása a következő: Hogyan óvjuk meg azokat a dolgokat, amik naggyá tették az első részt, ugyanakkor milyen újdonságokat vigyünk bele, hogy mégis friss és új legyen?"

Az igazgató szerint ezt úgy érhetik el, ha számítanak arra, hogy mit várnak a játékosok, milyen megoldásokra várnak és ezeknek az ellenkezőit vetik be. Szóval olyankor is rettegniük kell, amikor arra a legkevésbé számítanánk.



Ahhoz, hogy ezt elérjék első lépésben fejleszteni kellett a vizuális megoldásokat. "A játékkal az a célunk, hogy egy olyan világot teremtsünk, ami annyira gazdag és drámai, hogy a rajongók be akarják járni minden szögletét és kutassák, hogy mi lehet még eldugva. És természetesen rettegjenek, hogy mi vár ott rájuk."

A fejlesztők szerint minden egyes tárgynak, eseménynek szerepe lesz a programban - semmi nem történik véletlenül. "Szeretnénk, ha a játékosok nem csak félnének. Azt akarjuk elérni, hogy a rettegés fusson végig az egész testükön és folyamatoson ott motoszkáljon az elméjükben a gondolat: Mi vár még rám?

Az Amnesia: A Machine For Pigs Halloween környékén jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pcgammer #16
  • botond22 #15
    Az Amnesia:The dark descent egyik kontrájához azt írták, hogy túl ijesztő. Szerintem itt sem lesz másképp.
  • Cef #14
    Ezek szerint rosszul emlékeztem, már rég játszottam a játékkal, csak annyi maradt meg, hogy sose érdekelt meghalok-e benne vagy sem, mert kb. ott folytattam ahol abbahagytam. Valahogy sokkal jobban parázok azokban a horrorjátékokban, ahol meg is tudom ölni az ellenséget. Itt maga a játék hangulata és a története volt az ami megfogott, nem a félelmetessége.
  • weskerrebort #13
    Ne haragudj, de nem épp így van....
    Ha egy monszta elkapott a játék folyamán, az ugye a biztos halál. Miután megmurdáltál, nem visszadobott az elejére... vissza kellett tölteni az állást.
    Viszont! a legvégén, bár én se értem miért, ha az utolsó szinten öltek ( ahol már 2-4 monszta is rád ronthatott egyszerre)meg belibben a felírat a halálod után... "nem adhatod fel" vagy "folyatnod kell". Normál eseben, más pályán meg csak tanácsot kaptál és contunie vagy load game volt ugyanúgy az opció.
    de belegondolva, akkor lenne vérfagyasztó ez a játék, ha a való életben is meghalna az ember ... :D na jó ez baromság, akkor nyomnép egy pause t és meg se mozdulnék többet.
  • Cef #12
    Nem volt ez egy rossz játék. Érdekes volt a története, jó volt a hangulata, de tényleg nem volt igazán félelmetes. Az lehetett volna, de miután az ember rájön, hogy a szörnyek elöli menekülésnek az égvilágon semmi tétje nincs, hiszen ha kinyír, visszakerülsz oda ahol voltál, az ellenfelet meg belöki a pálya túlsó végébe. Ha belefutsz egy szörnybe csak hagyod, hogy elkapjon és mehetsz is tovább. Ez a "feature" nálam minden feszültséget és félelmetességet kinyírt.
    Ettől függetlenül jó kis játék volt, kíváncsi vagyok az új részre.
  • DontKillMe #11
    Big lájk..:).
  • nextman #10
    Talan a szeretet meghatarozobb erzes. Persze nehez lenne ra jatekot irni.
  • pamparampa #9
    A félelem a legnyomatékosabb, legmeghatározóbb érzés.Én kifejezetten szeretek félni.Semelyik más játék nem tud olyat nyújtani mint a horror.Egyszerűen izgalmasabb mint a többi.
  • nextman #8
    Miert akar valaki a szabadidejeben rettegni?
    En utalok felni..
  • pamparampa #7
    Nekem sem sikerült végigjátszani.Felénél be***rtam, és nem mertem tovább játszani.Pedig bírom a horrort.A legidegesítőbb hogy kiiktatták annak a lehetőségét hogy meg tudd védeni magad, szerintem ettől lett olyan félelmetes.