Ötvös Tibor

A játéktörténelem legnagyobb csavarjai - 2. rész

A múlt héten már bemutattunk pár olyan játékot, mely igazán meglepő végkifejlettel szolgált vagy egyszerűen csak volt a történetben egy nagy csavar, mely után csak az állunkat keresgettük a monitor előtt. Most újabb játékokat mutatunk be.

Call of Duty: Modern Warfare
A Modern Warfare első részében akadt pár igen meglepő jelenet (ilyen volt például már maga a bevezető is a nyilvános kivégzéssel), de a legjobb és legemlékezetesebb jelenet kétségtelenül a Sólyom végveszélyben "utánérzés" volt. Itt egy lezuhant helikopter legénységét kellett kimentenünk, ám az oroszok nukleáris bombája miatt a mi helikopterünk is lezuhan és bármit is teszünk, a gépből kimászva meghalunk.

Heavy Rain
Melyik játék az, amiben egy sorozatgyilkost keresünk és végül kiderül, hogy tulajdonképpen az egyik, általunk irányított karakter az elkövető? A helyes válasz a Heavy Rain. A döbbenet, amikor a sokak által kedvelt magánnyomozóról kiderül, hogy tulajdonképpen végig őt kerestük és mindenkit - köztük magát a játékost is - végig átvert, elmondhatatlan. A Quantic Dreams ismét remekművet alkotott, mely sajnos csak PS3-ra jelent meg.


Second Sight
A Second Sight egy méltatlanul elfeledett akciójáték, mely a Psi-Ops-szal jelent meg szinte azonos időben. A játék hőse kalandjai közben számtalan alkalommal "emlékszik vissza" egy szibériai küldetésére, melyben egy csapat katona társaságában kutattak fel egy tudóst. A játék végén azonban kiderül, hogy az emlékeink a jelenünk és a játék, amit eddig játszottunk egy lehetséges jövő, melyet hősünk a szibériai akció során képzel el.

Portal
A Portal egyszerű sztorival indít: egy számítógép által vezérelt épületben kell különböző feladatokat megoldanunk és a végén kapunk egy tortát is. Ám természetesen a játék során kiderül, hogy a dolog nem ilyen egyszerű, ám a legfájóbb mozzanat mégis a végén következik be. Kiderül, hogy nincs semmilyen torta. Ez a szöveg (The Cake is a Lie) azóta a széria vezető mondata is lett egyben.

System Shock 2
A világ egyik legjobb játéka, mely még mindig nem kapott folytatást. Röviden így lehetne jellemezni a System Shock 2-t melyben hősünk a Von Braun fedélzetén ébred, melynek legénysége agymosott zombivá változott. Hősünk elindul, hogy átjusson egy másik fedélzetre, ahol egy másik túlélő, bizonyos Dr. Janice Polito vár minket. Ám odaérvén kiderül, hogy Polito rég halott és az első rész főgonosza, SHODAN kevert be ismét.


Bionic Commando
A Capcom játéka nagyon megbukott és őszintén megmondva, nem is nagyon sajnáljuk. Ám van egy pillanat, amikor döbbenten tekintettünk a monitorokra. Ez pedig az a perc, amikor kiderül, hogy az elveszett feleségünk, akit egész úton kerestünk végig a bionikus karunkban volt. Egy kísérletnek köszönhetően ugyanis a nejünk életesszenciáját beültették a karba, mert kell egy bizonyos kapcsolat a gazda és a viselője között, különben a "szerszám" nem működik rendesen.

Shadow of the Colossus
Az egyik legjobb PS2-es játék vége is elég nagy meglepetést okozott. A játékban hősünkkel és hűséges paripájával 6 gigantikus szörnyeteget kell megölnünk, ám amint az utolsót is megöltük és mennénk, hogy barátnőnket újjáélesszük, egy hatalmas, minden eddiginél veszélyesebb lélek támad fel. Mint kiderül, a "szörnyek" őrizték a világunkat és mivel mi kiirtottuk őket, így a gonosz most már szabadon járhat a világon.


Prince of Persia
A Cell-shaded megoldással készített Prince of Persia lezárása is nagyon nagy meglepetést és felhördülést okozott a rajongók körében. Hősünk egész végi a sötétség ellen harcol, majd a végső csatában halálos sebet kap a segítőnk, akibe a kalandok során beleszerettünk. Hősünk végül úgy dönt, hogy mindent feláldoz érte és visszahozza őt az életbe. Cserébe viszont az egész világ összeomlik és minden, amiért addig harcoltunk eltűnik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mester1987 #21
    sajna a Modern Warfare 1-2-t ne mtudja az új felűlmúlni, de voks rá :)
  • Loverman #20
    persze a portal utolsó videójából kiderül hogy volt torta...
  • Ender Wiggin #19
    sajnos ezt a belső nézetes kivégzés dolgot azóta az MW és a BF3 is túlhasználta. Már a tököm ki volt, mikor a 6. karaktert is kinyírták...hihetetlen, hogy milyen fantáziátlan szart felvesztek a listára.
  • crackyS #18
    akkor inkább prince of persia, warrior within.
    ott a végén kiderül, hogy akit ellenségnek hittél, valójában te vagy, csak a jövőből tértél vissza, és saját magadat mented meg.
  • taj #17
    Nekem kb. 4 ilyen élményem volt játékos éveim alatt, és bizony a Half-Life egyértelműen köztük van, mert a wolfenstein, blood, doom, duke, quake, hexen és hasonlók se nem ágaztak el sztoriban, se azzal nem volt gond, hogy a végén egyértelműen győztesnek kiáltsd ki magad, és úgymond minden kiderült. A Half-Life mindenben újat hozott az fps-ek között, és úgymond hiába harcoltál, mert a végén betörtek/meghaltál, és akármelyik befejezést választottad, nem tudtál meg többet az aktatáskás fazonról, aki végig kavart. Ez akkoriban, amikor a játékok tök egyszerűek voltak, nulla sztori volt, csak lőni kellett, igenis wtf érzést váltott ki az emberből.

    Diablo: amikor megölöd Diablot, levágod róla a rubint, Diablo teste normális emberré válik egy lyukkal a homlokán, nézegeted a rubint, majd késztetést érzel, és a homlokodba szúrod, ordítás, vörös fény izzik a sötétség mélyén...(Azaz itt is hiába küzdöttel a gonosz ellen, te magad válsz a Lord of Terrorrá.)

    Tomb raider II: legyőzöd a főellenséget, jön egy otthoni átvezető videó, ahol már csak hálóköntösben ücsörögsz fegyver nélkül, várod a befejezést, majd egyszer csak fékcsikorgást hallasz, és azt látod, hogy behajt néhány autó az udvarodra, fegyveresek ugranak ki a kocsikból, és még otthon is meg kell védened magad, amikor már azt hitted, hogy mindent győztél.

    A negyedik a Max Payne 2 során volt talán (ha nem az első rész volt), a történések egy része mindig egy noir képregényből derült ki, és volt valami kavarás, hogy elárult egy nő, lelőttek, őt is lelőtték, a karjaimban halt meg, de egyszer végigszenvedtem a legnehezebb fokozaton, és legnagyobb meglepetésemre a csaj így túlélte, és happy end lett.

    Bizonyára lehet még csűrni csavarni a dolgokat mai játékokban is, de már korábban lelőttek minden poént, ezek a dolgok csak egyszer ütnek be igazán, amikor sokadszorra is wtf érzést akarnak kiváltani az emberből, azt már nehéz elérni könyvben, filmben, játékban egyaránt. Persze ízlések és pofonok, de szerintem egy-két régi játék is elfért volna a listán, ha már játéktörténelemről van szó. Egyébként jó ötlet volt ilyen cikket írni, a tetrises poénkodást pedig még mókásnak is vehetném, de nem vágom, hogy a call of dutyban meghalás mivel csavarosabb a half life-ban meghalásnál, amikor a HL 9 évvel korábban elsütötte ugyanezt, vagy a prince of persiás "mégis elpusztítom a világot, amiért harcoltam" csattanóját a diablo 10 évvel előzte meg :-p
  • RoyalPredator #16
    MADAFAKIN TETRIS!!! <3

    Nagyon durva volt, amikor hirtelen két pálcika rohanta meg a csatamezőt!! O.o
  • Seth #15
    Azoknak soha nem volt vége, valószínűleg kiakad és kezdi nulláról.
    De pl a NES "eredeti" különféle figurákat mutatott, a pontszámtól függően
  • jackoneill90 #14
    Nem arra gondolhat, hogy vajon mi van a játék végén? Én például nem emlékszem mi történik ha eléred a maximumot. Vagy mégis? Egy nagy csavarral az összes pontom elvesződik és kezdi nulláról a számolást. A kézbe vehető elemes tetrisr gondolok.
  • Seth #13
    Ó igen, a Tetris.Mai napig emlékszem mekkora megdöbbenést keltett, mikor egyszerre eltűnt 4 sor. Baromi nagy csavar volt
  • dzsagon #12
    és hol marad a tetris?