Ötvös Tibor

The Lord of the Rings: War in the North előzetes

Anno elég sokan kételkedve fogadták Peter Jackson bejelentését, hogy filmet készít a Gyűrűk ura könyvsorozatból. Ám a trilógia kirobbanó sikert aratott és mára olyan bejáratott márkanév lett Tolkien úr művéből, mint amilyen a Star Wars vagy a Final Fantasy.

A mozis sikerre építve a játékvilág sem akart kimaradni a jóból és elkezdte ontani magából a jobb-rosszabb Lord of the Rings programokat. Véleményem szerint ezek közül a Battle for Middle-Earth két része lett a legkellemesebb, de a konzolosok kellemes emlékeket őriznek a filmek aktuális játékadaptációitól is.

Ezekben a játékokban azonban végig ügyeltek rá, hogy ne legyenek túl brutálisak, hogy így a fiatalabb korosztály is élvezhesse őket. Ám a Conquest bukása után az addig a jogokat birtokló Electronic Arts megunta Középföldét és így a jogok a Warner Bros játékrészlegéhez kerültek. A kiadó pedig a Snowblind stúdiót bízta meg egy új alapokon nyugvó Gyűrűk ura játék elkészítésével és így a kicsit hosszúra nyúló bevezető után el is érkeztünk jelen előzetesünk tárgyához.

Az élet nem mindig igazságos, hiszen "mindenki" úgy tudja, hogy Frodó, Aragorn, Samu és a többiek győzték le Szauront és seregét. Közben azonban sokan dolgoztak a háttérben azon, hogy megkönnyítsék a főszereplők dolgát és a War in the Northban három ilyen karaktert irányíthatunk majd. Ők Andriel Völgyzugolyból, Eradan, a dúnadanok kószája és Farin, a Hegymélyi Királyság bajnoka. A tünde-ember-törpe trió Szarumán kedvenc csatlósa, Agandaur ellen száll harcba, aki épp ura számára "toboroz" hatalmas sereget.



A három főszereplő közül kell kiválasztanunk a nekünk legszimpatikusabbat és végig őt fogjuk irányítani, társaink pedig követnek minket. A kalandjaink során hasonló helyekre jutunk el, mint a Gyűrű Szövetsége tette, így havas hegytetőkön, törpök által készített barlangrendszerekben, erdős területeken és falvakban visz majd az utunk. Számos hely a filmekből is ismerős lesz és jó pár karakter is visszaköszön majd a vásznakról.

Bármely karaktert is választjuk, alapból három támadást tudunk majd kivitelezni. Van egy könnyű és egy kemény csapásunk, valamint távolsági fegyvert is tarthatunk magunknál. Ha egy ellenfelet kellően legyengítettünk, akkor egy szimbólum jelenik meg a feje fölött és ilyenkor a keményebb támadásunkkal kritikus sebzést vihetünk be (tulajdonképpen kivégezzük). Az ellenfelek elég változatos képet mutatnak, hiszen az önmagát felrobbantó goblintól kezdve a félelmetes Uruk-haiokig mindenki megpróbálja megakadályozni a küldetésünk sikerét.

A harcrendszer alapjaiban egy egyszerű hack'n'slash, ám számos elemet átemeltek a népszerűbb akciójátékokból is. Így ha egy társunk életereje elfogy, akkor nem hal meg azonnal, csak összeesik és bizonyos ideig még megmenthetjük, ha időben odaérve mellé meggyógyítjuk (lásd Gears of War vagy Army of Two). Ha azonban mégis meghalunk, akkor az előzetes verzióban látottak szerint az automatikus mentési rendszernek köszönhetően egy jóval korábbi mentésünket tölti vissza a gép, így pár jelenetet nagyon sokszor fogunk látni majd. Ráadásul csak ez a rendszer van, saját mentést nem kreálhatunk.



Természetesen a sikeres feladatok végrehajtása illetve a győztes harcok után Tapasztalati pontokat kapunk, melyeket tetszőlegesen osztatunk el karakterünk különböző képességei között. Ezekre szükségünk is lesz, hiszen a játék folyamatosan nehezedik és például Andriel "gyógyító köre" vagy Eradan kétkezes fegyverei nélkül jóval nehezebb dolgunk lesz.

A bemutatott verzióban az ellenfelek néha igen érdekes dolgokat tudnak elkövetni, de összességében az MI-re nem lehet nagy panasz. Társaink is viszonylag okosan oldják meg a dolgukat, de azért egy ilyen játék varázsa a ko-op módban rejlik. Szerencsére erre a fejlesztők is gondoltak, így akár két barátunkkal is kalandozhatunk Középfölde tájain. Így természetesen sokkal nagyobb élményt nyújt a program.

A vizualitást tekintve a War in the North közepesre vizsgázik. Vannak elképesztően hangulatosra és állkoppanósra sikeredett területek (a havas tájak tipikusan ide tartoznak), de legalább ugyanennyi a maximum közepesre értékelhető rész is (falvak). Összességében a The Lord of the Rings: War in the North egy kellemes kikapcsolódást nyújtó akciójátéknak tűnik, mely minden Gyűrűk ura rajongónak nagyon jó élményt jelenthet.

Azonban a novemberi zsúfolt időszak (valamint a feljebb felsorolt hibák) miatt eléggé valószínű, hogy nem lesz kirobbanó siker a program, pedig a War in the North mindenképpen helyet érdemel a jobban sikerült adaptációk táborában. A játék Amerikában már megjelent, nálunk holnaptól válik elérhetővé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #1
    Eddig minden akció LOTR nagyon béna volt. Vissza kéne térni a strathoz...