Ötvös Tibor

Így készült: Amnesia - The Dark Descent

Az Amnesia: The Dark Descent a tavalyi év egyik legjobb alkotása volt, mely megmutatta, hogy hogyan is kell egy valódi horror címet készíteni. Az idei Független Játékok Fesztiválján számos jelölést kapott a program és ezen alkalomból a Frictional Games egyik alapítója, Thomas Grip arról beszélt, hogy hogyan is jött létre a program.

"Én tulajdonképpen egy hobbi-programozó vagyok, akinek volt szerencséje, hogy ezt végül teljes állásban végezhesse" - kezdte Grip. "A Frictional Games megalapítása előtt 4 évvel volt mindössze két apróbb feladatom, de előtte semmi. Azt is hozzátenném, hogy 15 éve foglalkozom ezzel az iparral."

"Az Amnesia: The Dark Descent fejlesztéséhez három programot használtunk: Visual Studio, Maya és Photoshop. A fejlesztési idő pedig egészen pontosan 3 évet tett ki. Az első évben többnyire a motorral és a fejlesztői készletek megalkotásával foglalkoztunk és aztán kezdtük el szép lassan felépíteni magát a programot."



"Az alap koncepciónk azonban nagyon megváltozott a munkálatok során. Az egész Amnesia tulajdonképpen egy akció-központú horror Super Mario lett volna, de lassan rájöttünk, hogy ez rossz irány és ezért változtattunk a dolgon. Egyes alapvető részek, mint a sötétségtől való félelem, már a kezdetektől ott voltak a programban. Mások azonban viszonylag későn kerültek be. Voltak olyanok, amiket tavaly adtunk hozzá a játékmenethez (például az őrület-mérőt), szóval a végső dizájn szinte a teljes fejlesztési idő alatt változott."

"Szerintem az Amnesiat az különbözteti meg a többi horrortól, hogy az egész nagyon lassan és tulajdonképpen eseménytelenül indul. De mivel a játékosoknak nem kell semmit csinálni, így van idejük gondolkodni. És így minden egyes zaj mögé beképzelnek valamit és nekünk így lehetőségünk van egy kicsit feldühíteni a kalandorokat. Ez kicsit kockázatosnak tűnhet, de a visszajelzések alapján remekül működött."



"Az volt a célunk, hogy a játékos folyamatosan úgy érezze: veszélyben van. Rájöttünk, hogy ha a játékosok már nem tekintik kihívásnak a programot, akkor sokkal jobban rájuk lehet ijeszteni. Ez eléggé eltér attól, amit az átlag horror játékban látunk, hiszen azokban a limitált lőszerrel vagy kevés mentési ponttal próbálják növelni a kihívást."

"A játékos az Amnesiaban soha nem érezheti biztonságban magát, még ha épp nem is történik semmi. És ez a bizonytalansági faktor nagyban segíti a helyes atmoszféra megteremtését. Ahogy egy régi mondás tartja: A legősibb és legerősebb félelem az a félelem az ismeretlentől. De ez a taktika nem mindenkinél működik. Egyes emberek csak akkor rémülnek meg, ha az látványos."

Az Independent Game Festival február 18-án zajlik le.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vajo #21


  • BlueRain #20
    bocs a helyesírási hibákért:P
  • BlueRain #19
    Tényleg kellenek idegek a játékhoz, én többször vittem végig és minden alkalommal megvolt a hatás, pedig minimum a 3. végigjátszásnál már lazábnak kéne lennie. Hát nem volt az. Ugyanúgy szarat, de rendesen, akárhányszor kezded újra. Játszottatok már a Justine DLC-vel, egész rövid, de nagyon nehéz, és mentési lehetőség sincs. Ha meghalsz, kezdheted előről. Annyi a lényeg, hogy meg kell menteni 3 embert a haláltól, a következő pályára 2-féle képpen juthatsz el: vagy működésbe hozod a kínzógépet, amin az áldozat van és amivel össze van kötve a köv. helység ajtaja vagy találsz más megoldást az ajtó kinyitására, hogy ne nyírd ki. Marha nehéz, de próbáljátok ki. Nekem tetszik és a sztori sem rossz...már aki tud egy kicsit angolul.
  • armageddon666 #18
    Én is kb. ott szüneteltetem most :DDD
  • NeoExDeath #17
    Tavaly szeptemberben rögtön a megjelenéskor kezdtem el játszani vele. Most fejeztem be 2 hete :D

    Volt egy hosszabb kihagyásom, a 2 börtönszint után. Azok egyszerűen olyan szinten parásak voltak, hogy hetekig-hónapokig nem vettem újra elő a játékot :) (amúgy a gamefaqs-on van egy jó leírás, ott is írja a szerző hogy a börtönszintek után sokan abbahagyják :) ).

    Egyébként meg, mi az hogy pocsék grafika? Ennek a játéknak nagyon jó a grafikája. Nincsenek nyitott terek, csak belső terek, amik kb. elképesztően kidolgozottak.
  • merai #16
    hopp az ijesztés akart lenni :)
  • merai #15
    nekem is volt olyan , hogy ezzel egy percet se tudok tovább játszani aznap
    értenek az ilyesztéshez az bizti
  • Merces #14
  • Rotyoka #13
    Húha én 1 hónap alatt nem tudtam végig játszani, az gáz? :D
  • hitman08 #12
    Skacok én pár hónapja szedtem le, mértem az időt. A tizedik perc körül léptem ki, pedig enyhén nem vagyok már kisgyerek :) Zseniális atmoszférával bír.