Ötvös Tibor
Ilyen lett volna a 2002-es BioShock
Néha jó dolog kicsit belátni a programozás kulisszatitkaiba, egy-egy játék keletkezésének bizonyos fázisába. Az Irrational Games most a hozzám hasonló ínyencek kedvében járt, hiszen tegnap este nyilvánosságra hozott egy 2002-es dokumentumot, melyben az első és jóváhagyott BioShock tervezet lapult.
A BioShock eddig két részt ért meg és mindkettő szép sikereket aratott a kasszáknál. A játék egy víz alatti világban, Rapture városában játszódott, ahova egy repülőgép-szerencsétlenség egyetlen túlélőjeként jutottunk el és "nézeteltérésbe" keveredtünk a helyi rosszfiúval. A játék első része pazarul sikeredett, a sztori kerek egészet alkotott és a fegyverek mellett különböző "varázslatokra" is képesek voltunk.
És akkor lássuk, milyen lett volna a BioShock, ha a jóváhagyott 2002-es tervet valósítják meg. A leírás szerint a játék az 1999-es Év játéka, a System Shock 2 "lelki" követője lett volna és az Unreal Warfare motor felhasználásával újraértelmezték volna a belső nézetű akció-RPG-k műfaját. A fejlesztők öt fontos részre osztották fel terveiket:
Játék dizájn: A BioShock teljes szabadkezet ad a játékosoknak mind a fegyverek mind pedig a bio-implantátumok tekintetében. A fegyvereknek és implantátumoknak csak a képzelet szabhat határt.
Vizualitás: Az Unreal Warfare felturbózott verziója segítségével megalkothatjuk minden idők legszebb FPS-ét.
Fizika: A BioShock a már bizonyított Karma fizikai motort használja.
Multiplayer: A BioShock történet alapú Deathmatch küzdelmeket kínál.
Történet: Ken Levine, a Thief, System Shock 2 és Freedom Force írója készíti a BioShock sötét, modern és könyörtelen sztoriját.
A történet szerint a játékos Carlos Cuello bőrébe bújhatott volna, aki egy lecsúszott és épp ezért munkahelyéről elbocsátott programozó. Ám megkapja utolsó lehetőségét, mikor egy titokzatos társaság egy távoli szigetre küldi, hogy kiszabadítson egy gazdag örökösnőt, akit egy vallási szekta tart fogva. De a szigeten már semmi nem az, aminek látszik.
A saját készítésű fegyverek és bio-implantátumok mellett lehetőségünk lett volna a System Shock 2-ben is látott biztonsági rendszerek feltörésére. Ha bejutottunk a rendszerbe, akkor kamerákat kapcsolhattunk volna ki, lőtornyokat irányíthattunk volna, riasztókat indíthattunk volna be és őrrobotokat irányíthattunk volna.
Mindenesetre végül ebből rengeteg dolog nem valósult meg és ez talán nem is baj. A történet például a végleges változatban jobb volt, mint amit ez a rövid összefoglaló kínál. Mindenesetre más programok kapcsán is szívesen olvasnánk ilyen "első tervezet" dokumentumokat.
A BioShock eddig két részt ért meg és mindkettő szép sikereket aratott a kasszáknál. A játék egy víz alatti világban, Rapture városában játszódott, ahova egy repülőgép-szerencsétlenség egyetlen túlélőjeként jutottunk el és "nézeteltérésbe" keveredtünk a helyi rosszfiúval. A játék első része pazarul sikeredett, a sztori kerek egészet alkotott és a fegyverek mellett különböző "varázslatokra" is képesek voltunk.
És akkor lássuk, milyen lett volna a BioShock, ha a jóváhagyott 2002-es tervet valósítják meg. A leírás szerint a játék az 1999-es Év játéka, a System Shock 2 "lelki" követője lett volna és az Unreal Warfare motor felhasználásával újraértelmezték volna a belső nézetű akció-RPG-k műfaját. A fejlesztők öt fontos részre osztották fel terveiket:
Játék dizájn: A BioShock teljes szabadkezet ad a játékosoknak mind a fegyverek mind pedig a bio-implantátumok tekintetében. A fegyvereknek és implantátumoknak csak a képzelet szabhat határt.
Vizualitás: Az Unreal Warfare felturbózott verziója segítségével megalkothatjuk minden idők legszebb FPS-ét.
Fizika: A BioShock a már bizonyított Karma fizikai motort használja.
Multiplayer: A BioShock történet alapú Deathmatch küzdelmeket kínál.
Történet: Ken Levine, a Thief, System Shock 2 és Freedom Force írója készíti a BioShock sötét, modern és könyörtelen sztoriját.
A történet szerint a játékos Carlos Cuello bőrébe bújhatott volna, aki egy lecsúszott és épp ezért munkahelyéről elbocsátott programozó. Ám megkapja utolsó lehetőségét, mikor egy titokzatos társaság egy távoli szigetre küldi, hogy kiszabadítson egy gazdag örökösnőt, akit egy vallási szekta tart fogva. De a szigeten már semmi nem az, aminek látszik.
A saját készítésű fegyverek és bio-implantátumok mellett lehetőségünk lett volna a System Shock 2-ben is látott biztonsági rendszerek feltörésére. Ha bejutottunk a rendszerbe, akkor kamerákat kapcsolhattunk volna ki, lőtornyokat irányíthattunk volna, riasztókat indíthattunk volna be és őrrobotokat irányíthattunk volna.
Mindenesetre végül ebből rengeteg dolog nem valósult meg és ez talán nem is baj. A történet például a végleges változatban jobb volt, mint amit ez a rövid összefoglaló kínál. Mindenesetre más programok kapcsán is szívesen olvasnánk ilyen "első tervezet" dokumentumokat.