Ötvös Tibor
2010 legalulértékeltebb címei
Idén is számos olyan cím jelent meg, melyek az első bejelentéskor még szinte csodának tűntek, majd megjelenésükkor is viszonylag pozitív kritikákat kaptak - ám ennek ellenére a kasszáknál az elvárt szint alatt teljesítettek.
Ilyen volt a Bizarre Creations alkotása, a Blur is, melyre tipikusan illik a "rosszkor volt rossz helyen" kifejezés. A felnőtteknek szóló, leginkább a Mario Kart játékmenetére emlékeztető autóverseny nem volt kimondottan szép, de a multis része okozta játékélmény maximálisan kompenzálta a hiányosságait.
Ám szinte ugyanebben az időben jelent meg a Split/Second, mely játékmenetét tekintve nagyon hasonlított a Blurre (előbbi azért kicsit komolyabb volt), de jóval látványosabbra sikeredett és a legtöbben inkább azt választották. Így a Blur végül csúnyán megbukott és a Bizarre Creations inkább egy James Bond játékot készítettek, majd annak bukása után visszatértek a PGR-sorozathoz.
Melyik tetszett a legjobban?
(Összesen 534 szavazat)
A Batman: Arkham Asylum megmutatta, hogyan lehet egy értelmes és a képregényhez hű játékadaptációt készíteni egy ismerős szuperhős főszereplésével és éppen ezért sokan úgy gondoltuk, hogy ettől kezdve egyre sűrűbben jönnek majd az ilyen címek. A rajongók 2010-ben legjobban a Spider-Man: Shattered Dimensions című alkotást várták, melyben négy különböző játékmenetet és számos újító megoldást (például harc közben átvált a kamera belső nézetre) ígértek.
Nos, a játék végül megjelent és a fenti ígéreteket szinte be is tartotta. Ám ennek ellenére akadtak komolyabb gondok is (néha irányíthatatlan volt hősünk, a lopakodós részek messze elmaradtak Denevérember pályáitól stb.), melyek végül látszólag megpecsételték a játék sorsát. A szinte mindenhol jó értékeléseket kapott Pókember kaland ugyanis a kasszáknál megbukott és ezzel elvágták egy esetleges folytatás lehetőségét. Kár érte.
Az Alan Wake "bukása" azonban több mint meglepő. Persze sokan előre megjósolták, hogy a Remedy hosszú évekig készülő játéka egyszerűen nem lehet sikeres. Ennek két oka is van. Először is az Alan Wake X360 exkluzív lett, ami ugyan számos más címnek nem okozott gondot, de a thriller műfaj nem volt ennyire kapós. A másik pedig a gyenge marketing.
Pedig az Alan Wake az utóbbi évek egyik legjobb thrillere (a túlélő horror nem igazán illik rá, hiszen nem támadtak ránk lépten-nyomon és rengeteg kaland elem szerepelt benne) lett és talán épp ez okozta a vesztét. Mindenesetre a Remedy még bizakodik. Az Alan Wake azonban például szolgálhat a Duke Nukem Forever fejlesztőinek, vagyis nem túl előnyös a hosszú fejlesztési idő, mert a rajongók ennyire azért nem türelmesek.
A végén jöjjön 2010 egyik legjobb FPS-e, a Singularity, melynek bukása sokakat meglepett. A Raven egy remek hangulatú és sok újítást tartalmazó játékot rakott össze, melynek története is tartalmazott pár érdekes fordulatot és egyedi megoldást. A kritikák szerették a programot, a játékosok azonban elkerülték azt. Ennek oka valószínű a rossz időzítés (a nyári megjelenést sokan kerülik, ilyenkor ugyanis sokkal kevesebb játék fogy, mint tavasszal vagy ősszel) és épp ezért a korábban tervezett második rész sem készülhet el.
Ilyen volt a Bizarre Creations alkotása, a Blur is, melyre tipikusan illik a "rosszkor volt rossz helyen" kifejezés. A felnőtteknek szóló, leginkább a Mario Kart játékmenetére emlékeztető autóverseny nem volt kimondottan szép, de a multis része okozta játékélmény maximálisan kompenzálta a hiányosságait.
Ám szinte ugyanebben az időben jelent meg a Split/Second, mely játékmenetét tekintve nagyon hasonlított a Blurre (előbbi azért kicsit komolyabb volt), de jóval látványosabbra sikeredett és a legtöbben inkább azt választották. Így a Blur végül csúnyán megbukott és a Bizarre Creations inkább egy James Bond játékot készítettek, majd annak bukása után visszatértek a PGR-sorozathoz.
(Összesen 534 szavazat)
-
Alan Wake
31 % (164 szavazat) -
Blur
8 % (44 szavazat) -
Singularity
30 % (158 szavazat) -
Spider-Man
7 % (35 szavazat) -
Egyik sem
23 % (122 szavazat)
Nos, a játék végül megjelent és a fenti ígéreteket szinte be is tartotta. Ám ennek ellenére akadtak komolyabb gondok is (néha irányíthatatlan volt hősünk, a lopakodós részek messze elmaradtak Denevérember pályáitól stb.), melyek végül látszólag megpecsételték a játék sorsát. A szinte mindenhol jó értékeléseket kapott Pókember kaland ugyanis a kasszáknál megbukott és ezzel elvágták egy esetleges folytatás lehetőségét. Kár érte.
Az Alan Wake "bukása" azonban több mint meglepő. Persze sokan előre megjósolták, hogy a Remedy hosszú évekig készülő játéka egyszerűen nem lehet sikeres. Ennek két oka is van. Először is az Alan Wake X360 exkluzív lett, ami ugyan számos más címnek nem okozott gondot, de a thriller műfaj nem volt ennyire kapós. A másik pedig a gyenge marketing.
Pedig az Alan Wake az utóbbi évek egyik legjobb thrillere (a túlélő horror nem igazán illik rá, hiszen nem támadtak ránk lépten-nyomon és rengeteg kaland elem szerepelt benne) lett és talán épp ez okozta a vesztét. Mindenesetre a Remedy még bizakodik. Az Alan Wake azonban például szolgálhat a Duke Nukem Forever fejlesztőinek, vagyis nem túl előnyös a hosszú fejlesztési idő, mert a rajongók ennyire azért nem türelmesek.
A végén jöjjön 2010 egyik legjobb FPS-e, a Singularity, melynek bukása sokakat meglepett. A Raven egy remek hangulatú és sok újítást tartalmazó játékot rakott össze, melynek története is tartalmazott pár érdekes fordulatot és egyedi megoldást. A kritikák szerették a programot, a játékosok azonban elkerülték azt. Ennek oka valószínű a rossz időzítés (a nyári megjelenést sokan kerülik, ilyenkor ugyanis sokkal kevesebb játék fogy, mint tavasszal vagy ősszel) és épp ezért a korábban tervezett második rész sem készülhet el.