Ötvös Tibor
Az első X-Men Destiny részletek
Eddig mindössze egy viszonylag keveset mutató teasert láthattunk a hivatalosan X-Men Destiny címet kapott új játékból, melyet az Activision ad majd ki, a fejlesztésért pedig a korábban minőségi és klasszikus címeket készítő (pl: Blood Omen: Legacy of Kain) Silicon Knights lesz a felelős.
A ma napvilágot látott információk szerint egy egészen érdekes játékkal lesz majd dolgunk a megjelenés után (mely még nincs kitűzve). Először is a sztoriért az a Mike Carey felel, aki magát a képregény sorozatot is készíti, így itt nagy gond nem lehet. A játék X Professzor halála után játszódik, mikor is a történet helyszínéül szolgáló San Francisco két részre lett osztva: emberekre és minden egyébre.
A sztori elején egy békés gyűlésen találjuk magunkat, melyet az elhunyt "vezér" emlékére tartanak és itt választhatunk magunknak karaktert a mutánstömegből. A program valós időben zajlik majd, de lesznek úgynevezett "döntési pillanatok", mikor a kép szinte kifagy és ilyenkor lehetőségünk lesz "nagy döntéseket" meghozni.
Az első rögtön az extra képességeink kiválasztása lesz, mely alapvetően befolyásolja kinézetünket és fejlődési lehetőségeinket. Lehetőségünk lesz azt is eldönteni, hogy kivel barátkozunk az X-Men univerzumból és kit tartunk ellenségünknek. Ez annyit jelent, hogy nyugodtan lehetünk gonoszok, de attól még lehetnek jó barátaink is. Az már biztos, hogy Küklopsz, Higanyszál, Surge, Magneto, Árnyék, Farkas és Gambit szerepet kapnak a történetben.
De természetesen ez közel sem a végleges lista, azt majd később teszi nyilvánossá a kiadó. Maga a játék elég sötét képi világgal rendelkezik majd. A készítők szerint lesz benne "erőszak, brutalitás" és épp ezért talán nem meglepő, hogy a fejlesztők szerint majd csak 18 éven felülieknek besorolást kap a játék. Ezt azonban a kiadó nem hagyja majd (áll az Activision közleményében) és így valószínű finomítanak majd a dolgokon.
Fontos lesz még a "Mutáns erő" mutató, melyet akkor tölthetünk fel, ha több mutánssal egyesítve erőnket közösen támadunk meg valakit vagy valamit. Ezzel jóval nagyobb sebzést okozhatunk majd, így megéri majd csapatban gondolkodni. Egy ilyen speciális támadást be is mutattak. Ez volt a "Force Pillars", mely bevetésekor mutánsunk lecsapott a földre, mely ettől megremegett és az ellenfelek elestek.
Első körben ennyit tudtunk meg a játékról, mely nagyon érdekesnek ígérkezik (külső nézetes akció-RPG lesz - a fejlesztők legalábbis ezt állítják), csak sajnos a Silicon Knights utolsó munkája, a Too Human fájóan rossz lett, így kissé félve várjuk a programot.
A ma napvilágot látott információk szerint egy egészen érdekes játékkal lesz majd dolgunk a megjelenés után (mely még nincs kitűzve). Először is a sztoriért az a Mike Carey felel, aki magát a képregény sorozatot is készíti, így itt nagy gond nem lehet. A játék X Professzor halála után játszódik, mikor is a történet helyszínéül szolgáló San Francisco két részre lett osztva: emberekre és minden egyébre.
A sztori elején egy békés gyűlésen találjuk magunkat, melyet az elhunyt "vezér" emlékére tartanak és itt választhatunk magunknak karaktert a mutánstömegből. A program valós időben zajlik majd, de lesznek úgynevezett "döntési pillanatok", mikor a kép szinte kifagy és ilyenkor lehetőségünk lesz "nagy döntéseket" meghozni.
Az első rögtön az extra képességeink kiválasztása lesz, mely alapvetően befolyásolja kinézetünket és fejlődési lehetőségeinket. Lehetőségünk lesz azt is eldönteni, hogy kivel barátkozunk az X-Men univerzumból és kit tartunk ellenségünknek. Ez annyit jelent, hogy nyugodtan lehetünk gonoszok, de attól még lehetnek jó barátaink is. Az már biztos, hogy Küklopsz, Higanyszál, Surge, Magneto, Árnyék, Farkas és Gambit szerepet kapnak a történetben.
De természetesen ez közel sem a végleges lista, azt majd később teszi nyilvánossá a kiadó. Maga a játék elég sötét képi világgal rendelkezik majd. A készítők szerint lesz benne "erőszak, brutalitás" és épp ezért talán nem meglepő, hogy a fejlesztők szerint majd csak 18 éven felülieknek besorolást kap a játék. Ezt azonban a kiadó nem hagyja majd (áll az Activision közleményében) és így valószínű finomítanak majd a dolgokon.
Fontos lesz még a "Mutáns erő" mutató, melyet akkor tölthetünk fel, ha több mutánssal egyesítve erőnket közösen támadunk meg valakit vagy valamit. Ezzel jóval nagyobb sebzést okozhatunk majd, így megéri majd csapatban gondolkodni. Egy ilyen speciális támadást be is mutattak. Ez volt a "Force Pillars", mely bevetésekor mutánsunk lecsapott a földre, mely ettől megremegett és az ellenfelek elestek.
Első körben ennyit tudtunk meg a játékról, mely nagyon érdekesnek ígérkezik (külső nézetes akció-RPG lesz - a fejlesztők legalábbis ezt állítják), csak sajnos a Silicon Knights utolsó munkája, a Too Human fájóan rossz lett, így kissé félve várjuk a programot.