Ötvös Tibor

Újabb Batman: Arkham City infók

Tudom, sokadszor foglalkozunk a Rocksteady játékával, de a Batman: Arkham Asylum szerkesztőségünkben is mély nyomokat hagyott és ezért minden Arkham City infóra rávetődünk. Ezúttal az egyik neves angol magazin kritikusának volt szerencséje kipróbálni a második Batman játékot és beszámolójából rengeteg újdonság kiderült.

Azt már mindenki tudja, hogy az Arkham City ötször nagyobb területet kínál, mint elődje. A játék helyszínéül szolgáló terület egyébként Gotham City egy elkerített része, melyet Quincy Sharp választott le a városról és ide dugják be a bűnözőket. Itt mindössze egyetlen szabály létezik: senki nem léphet ki innen.

Ezen kívül a város semmiben nem akadályoztatja őket és ebben a "karanténban" a titokzatos Hugo Strange vezetése mellett minden elítélt "szabadon" élheti az életét. Denevérembernek azonban nem tetszik az egész. A felvezető videóban számtalanszor elmondja, hogy "Arkham City egy időzített bomba és egyszer fel fog robbanni."



Épp ezért hősünk úgy dönt, hogy járőrözni fog a területen és ezzel végül is el is kezdődik a játék. A kritikus szerint "olyan, mintha a Tim Burton filmet nyakon öntötték volna a Menekülés New Yorkból sztorijával" és ezzel így látatlanban sem tudunk vitába szállni. Jó hír, hogy elméletileg járműveket is használhatunk a programban, de ezt a Warner Bros. hivatalosan még nem erősítette meg. Elmondásuk szerint "erről majd később nyilatkoznak".

Mindenesetre újdonságként Batman ezúttal valóban képes lesz számos új mozgásra. A korábban már megemlített Grapple Boost segítségével hősünk szinte fellövi magát az égbe és új kampója segítségével a Just Cause 2-ben látott mozgásokra is képes. Emellett kap egy második kampót is és a kettő felváltva használva Pókember módjára közlekedhet. De Batman képes lesz "háztetőkön futkosni, elvegyülni a tömegben, kampózás közben futni és átcsúszni bizonyos objektumok alatt."



De beugorhatunk a szobákba is a házak ablakain keresztül és a kerítések sem jelentenek többé akadályt. A Rocksteady egy olyan küldetést mutatott meg a kritikusnak, melyben Macskanőt kellett kiszabadítania Kétarc fogságából. A misszióban mesterlövészekkel kellet szembeszállni, majd a végén egy 40 fős fogadóbizottságot kellett legyűrni.

Sefton Hill, a játék rendezője szerint a harcok nagyjából maradtak az előző rész színvonalán, de azért lesznek új lehetőségek is. Ilyen a lövedékek visszaküldése a feladónak, a számos magasabb helyről indítható támadás és a "dühöngő mód" is, melynek megjelenésekor tulajdonképpen egy őrjöngésbe kezdünk és ilyenkor végzetes támadásokat vihetünk be az ellenfeleinknek.



Ráadásul most már szinte biztos, hogy Macskanő is játszható karakter lesz, de ezt Hill továbbra sem kommentálhatta. Az azonban biztos, hogy ezúttal jóval több nyomozós részt kapunk, ráadásul számos mellékküldetés is rendelkezésünkre áll majd. Ám ezeket nem kötelező megcsinálni. "Erről a játékos dönt" - állítja Hill.

A legnagyobb újdonság azonban a végére maradt. Felbukkant Harley Quinn és a vele és embereivel való küzdelem során új elemként mutatkozott meg a tárgyakon való átnyúlás. Ez annyit jelent, hogy egy vékony fal vagy fedezék simán átüthető és egy ilyen ütéssel ki is végezhetjük a túloldalon álló ellenfelet.

A Batman: Arkham City 2011 őszén jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • etmanuk #5
    Egyre jobban várom, az első része az egyik kedvenc játékom lett! Bár tegyük hozzá, igen nagy batman fan vagyok :)
  • GG #4
    Nekem olyan B13 utóérzésem van a történet kapcsán(ha valaki nem ismerné ezt a kafa filmet akor potólja)
  • fergusonpapa #3
    Felvesz egy newyorkerres polót :D
  • Evoluti0N #2
    Mondjuk én is kíváncsi vagyok rá, h miként valósítja meg az elvegyülést
  • blessyou #1
    "De Batman képes lesz (...) elvegyülni a tömegben"