Ötvös Tibor
Nadirim - az Imperium Galactica fejlesztőinek új játéka
A Digital Reality neve minden bizonnyal sokaknak ismerősen cseng. Ez nem csoda, hiszen a csapat egyike azon fejlesztőknek, akiken keresztül a hazai játékfejlesztés világszínvonalúvá vált. Ezt pedig olyan játékokkal érték el, mint az Imperium Galactica 1-2, a Haegemonia vagy a Desert Rats vs. Afrika Korps.
Az utóbbi években azonban meglehetősen nagy volt a csend a csapat háza táján - legalábbis látszólag. A készítők ugyanis gőzerővel dolgoztak egy böngészős játékon, mely ráadásul teljesen ingyenesen lesz elérhető. A Nadirim címet kapott program fejlesztése mostanra a véghez közeledik és ezért a játékot kiadó Twisted Tribe lehetőséget adott, hogy bővebben is beletekintsünk a játékba.
A Nadirim történetének elején Anwar, a szegény és jólelkű tolvaj, egyik vándorútja során a sivatag homokjában egy kopott olajlámpást talált. A lámpa a sötétség urának, a világ leghatalmasabb dzsinnjének, a Nadirnak szolgált börtönül hosszú évszázadokon át, míg Anwar ki nem szabadította onnan. Cserébe a dzsinn teljesítette a tolvaj egyetlen kívánságát, amely nem volt más, mint egy tündöklő birodalom a sivatag közepén. Generációk jöttek és tűntek el a múlt feledésében, mialatt Anwar halhatatlan, legendás uralkodóként irányította hálás alattvalóit birodalma élén.
Az emberek és dzsinnek szerződéseinek ősi törvénye alapján viszont minden jót, ami a dzsinnek által száll az emberekre, ugyanolyan mértékű rossz követ. Pusztulás és szenvedés várt Anwar birodalmának lakóira, amikor a Nadir visszatért, hogy betöltse az egyezség sötét oldalát, hogy tűzzel és vassal vegye vissza azt amit korábban adott. A Nadir démoni seregei éjjel támadták a birodalmat, nappal viszont tehetetlenek voltak. Anwar seregei nappal javíthatták a rombolások nyomait, de éjjel védtelenek voltak a sötét erők pusztításaival szemben. Az elkeseredett küzdelem egészen addig folytatódott, míg Anwar a birodalma megmentése érdekében feláldozta magát a Nap Templomában, megállítva ezzel a Napot a Zeniten és végképp elűzve a Nadir seregeit.
Ezzel megszületett Az Örök Nap birodalma, ahol soha nincs éjszaka, és tíz generáció nőtt fel úgy, hogy nem látta a csillagokat és nem tapasztalta meg a gonoszság pusztító erejét. A nemes lelkű lakosok tudatában Anwar leszármazottai, az Inama papnők tartották életben Anwar emlékét és őrizték a jóság erényét. Azonban mire a tizenegyedik generáció felnőtt, a gonoszság kezdett visszaszivárogni az emberek lelkébe és ezzel egyidejűleg a Nap lassan újra elmozdult a zenitről, ereszkedni kezdett, előre jelezve ezzel a Nadir rettegett visszatérését. Az Inama papnők harcba hívnak hát mindenkit, aki felveheti a küzdelmet a gonosz erőivel, és itt érkeztünk el arra a pontra, ahol a játékos az Inamák hívó szavára bekapcsolódik a történetbe.
A Nadirim leginkább a klasszikus Diablora és a Throne of Darknessre emlékeztet, ám hangulatilag magasan túlnő rajtuk. A sivatagi miliő, az arab világ remekül van ábrázolva és mindehhez jön még a fantasztikusan eltalált zene is. A kalandjaink különböző küldetéseket kell majd végrehajtanunk, melyek többségében harcolnunk kell. A harcok megvalósítása is rendkívül jól sikerült. A csata körökre osztva zajlik és így van időnk átgondolni a lépéseinket, amire sokszor szükségünk is lesz, mert néhány ellenfél alaposan meg fogja izzasztani a játékosokat.
Mivel RPG-ről van szó, így természetesen különböző karakterek közül választhatunk magunknak hőst. Ezek: a Harcos (Warrior), a Bölcs (Sage), a Nomád (Nomad), az Haramia (Ruffian) és a Karaván mester (Caravan Master). Ahogy egy RPG játékban ezt megszokhattuk, mindegyik karakterosztálynak megvannak a saját speciális tulajdonságai, erősségei és gyengeségei. Mindegyik karakter osztálynak három különböző "skill tree"-je van, valamint lehetőség lesz kísérő, kiegészítő karakterek, ún. minion-ok harcba állítására is.
Az ellenfeleink is három csoportra oszthatók majd. A legtöbbször valamilyen emberrel kell összecsapnunk (banditák, katonák stb.) de lesznek még állatok (farkasok, rókák stb.) és mitikus lények is. A legyőzésükre számos fegyver áll majd rendelkezésünkre (a fejlesztők szerint több mint 2 ezer fegyver, ruha, kiegészítő lesz elérhető), melyekkel a kufároknál kereskedhetünk. Természetesen akadnak majd olyan eszközök, melyek használatához egy bizonyos fejlettségi szintre lesz szükségünk és ezeket érdemes megtartani.
A Nadirim is a mostanában divatos mikro-transzakciós rendszert használja majd. Ez annyit jelent, hogy a játékban minden ingyenes, de aki gyorsabban akar fejlődni, az egy bizonyos összeg befizetésével hamarabb megszerezheti az erősebb fegyvereket, jobb pajzsokat stb. Újdonság, hogy lehetőségünk lesz az úgynevezett "offline workre" is, ami annyit jelent, hogy karakterünk dolgozik, míg mi fel nem lépünk a szerverre.
A Nadirim zárt béta tesztelése már december 8-tól gőzerővel zajlik és jelen pillanatban csak angol nyelven elérhető a játék. De a kiadó szerint a megjelenés után jönnek a lokális változatok, melyek között szerepel a magyar nyelv is. És a Twisted Tribe jóvoltából 100 olvasónk már most betekintést nyerhet a Nadirim világába. A kiadó ugyanis 100 béta-kulcsot juttatott el a szerkesztőségünkhöz, melyeket az első 100 e-mailezőnknek osztunk ki (Cím: [email protected]). A jelentkezőknek mindössze a Tárgy rovatba kell beírni a Nadirim szócskát és az első 100 beküldőnek már küldjük is a kulcsot. (A kulcsok elfogytak. Frissítve: 06:00-kor)
És bár a béta-teszt végeztével minden karaktert törölnek, a kiadó az abban résztvevőknek egy csomagot ad majd a végleges verzió indulásakor, mellyel kisebb előnyöket élvezhetnek a többiekkel szemben. A Nadirim megjelenése jövő év tavaszán várható.
Az utóbbi években azonban meglehetősen nagy volt a csend a csapat háza táján - legalábbis látszólag. A készítők ugyanis gőzerővel dolgoztak egy böngészős játékon, mely ráadásul teljesen ingyenesen lesz elérhető. A Nadirim címet kapott program fejlesztése mostanra a véghez közeledik és ezért a játékot kiadó Twisted Tribe lehetőséget adott, hogy bővebben is beletekintsünk a játékba.
A Nadirim történetének elején Anwar, a szegény és jólelkű tolvaj, egyik vándorútja során a sivatag homokjában egy kopott olajlámpást talált. A lámpa a sötétség urának, a világ leghatalmasabb dzsinnjének, a Nadirnak szolgált börtönül hosszú évszázadokon át, míg Anwar ki nem szabadította onnan. Cserébe a dzsinn teljesítette a tolvaj egyetlen kívánságát, amely nem volt más, mint egy tündöklő birodalom a sivatag közepén. Generációk jöttek és tűntek el a múlt feledésében, mialatt Anwar halhatatlan, legendás uralkodóként irányította hálás alattvalóit birodalma élén.
Az emberek és dzsinnek szerződéseinek ősi törvénye alapján viszont minden jót, ami a dzsinnek által száll az emberekre, ugyanolyan mértékű rossz követ. Pusztulás és szenvedés várt Anwar birodalmának lakóira, amikor a Nadir visszatért, hogy betöltse az egyezség sötét oldalát, hogy tűzzel és vassal vegye vissza azt amit korábban adott. A Nadir démoni seregei éjjel támadták a birodalmat, nappal viszont tehetetlenek voltak. Anwar seregei nappal javíthatták a rombolások nyomait, de éjjel védtelenek voltak a sötét erők pusztításaival szemben. Az elkeseredett küzdelem egészen addig folytatódott, míg Anwar a birodalma megmentése érdekében feláldozta magát a Nap Templomában, megállítva ezzel a Napot a Zeniten és végképp elűzve a Nadir seregeit.
Ezzel megszületett Az Örök Nap birodalma, ahol soha nincs éjszaka, és tíz generáció nőtt fel úgy, hogy nem látta a csillagokat és nem tapasztalta meg a gonoszság pusztító erejét. A nemes lelkű lakosok tudatában Anwar leszármazottai, az Inama papnők tartották életben Anwar emlékét és őrizték a jóság erényét. Azonban mire a tizenegyedik generáció felnőtt, a gonoszság kezdett visszaszivárogni az emberek lelkébe és ezzel egyidejűleg a Nap lassan újra elmozdult a zenitről, ereszkedni kezdett, előre jelezve ezzel a Nadir rettegett visszatérését. Az Inama papnők harcba hívnak hát mindenkit, aki felveheti a küzdelmet a gonosz erőivel, és itt érkeztünk el arra a pontra, ahol a játékos az Inamák hívó szavára bekapcsolódik a történetbe.
A Nadirim leginkább a klasszikus Diablora és a Throne of Darknessre emlékeztet, ám hangulatilag magasan túlnő rajtuk. A sivatagi miliő, az arab világ remekül van ábrázolva és mindehhez jön még a fantasztikusan eltalált zene is. A kalandjaink különböző küldetéseket kell majd végrehajtanunk, melyek többségében harcolnunk kell. A harcok megvalósítása is rendkívül jól sikerült. A csata körökre osztva zajlik és így van időnk átgondolni a lépéseinket, amire sokszor szükségünk is lesz, mert néhány ellenfél alaposan meg fogja izzasztani a játékosokat.
Mivel RPG-ről van szó, így természetesen különböző karakterek közül választhatunk magunknak hőst. Ezek: a Harcos (Warrior), a Bölcs (Sage), a Nomád (Nomad), az Haramia (Ruffian) és a Karaván mester (Caravan Master). Ahogy egy RPG játékban ezt megszokhattuk, mindegyik karakterosztálynak megvannak a saját speciális tulajdonságai, erősségei és gyengeségei. Mindegyik karakter osztálynak három különböző "skill tree"-je van, valamint lehetőség lesz kísérő, kiegészítő karakterek, ún. minion-ok harcba állítására is.
Az ellenfeleink is három csoportra oszthatók majd. A legtöbbször valamilyen emberrel kell összecsapnunk (banditák, katonák stb.) de lesznek még állatok (farkasok, rókák stb.) és mitikus lények is. A legyőzésükre számos fegyver áll majd rendelkezésünkre (a fejlesztők szerint több mint 2 ezer fegyver, ruha, kiegészítő lesz elérhető), melyekkel a kufároknál kereskedhetünk. Természetesen akadnak majd olyan eszközök, melyek használatához egy bizonyos fejlettségi szintre lesz szükségünk és ezeket érdemes megtartani.
A Nadirim is a mostanában divatos mikro-transzakciós rendszert használja majd. Ez annyit jelent, hogy a játékban minden ingyenes, de aki gyorsabban akar fejlődni, az egy bizonyos összeg befizetésével hamarabb megszerezheti az erősebb fegyvereket, jobb pajzsokat stb. Újdonság, hogy lehetőségünk lesz az úgynevezett "offline workre" is, ami annyit jelent, hogy karakterünk dolgozik, míg mi fel nem lépünk a szerverre.
A Nadirim zárt béta tesztelése már december 8-tól gőzerővel zajlik és jelen pillanatban csak angol nyelven elérhető a játék. De a kiadó szerint a megjelenés után jönnek a lokális változatok, melyek között szerepel a magyar nyelv is. És a Twisted Tribe jóvoltából 100 olvasónk már most betekintést nyerhet a Nadirim világába. A kiadó ugyanis 100 béta-kulcsot juttatott el a szerkesztőségünkhöz, melyeket az első 100 e-mailezőnknek osztunk ki (Cím: [email protected]). A jelentkezőknek mindössze a Tárgy rovatba kell beírni a Nadirim szócskát és az első 100 beküldőnek már küldjük is a kulcsot. (A kulcsok elfogytak. Frissítve: 06:00-kor)
És bár a béta-teszt végeztével minden karaktert törölnek, a kiadó az abban résztvevőknek egy csomagot ad majd a végleges verzió indulásakor, mellyel kisebb előnyöket élvezhetnek a többiekkel szemben. A Nadirim megjelenése jövő év tavaszán várható.