• WhiteRiC
    #46
    Persze lehet, hogy igazatok lesz, de én egyelőre nem így látom Nadirim helyzetét. Elképzelhetően azért is, mert a baráti köröm főleg hc játékosokból áll, és így más megvilágításból látjuk az ilyen játékokat. De igazából azért vagyok ennyire kétkedő, mert egy kisebb volumenű f2p webes játéknak (pl. Erepublik) -nak is minimum 30-40 ezer aktív játékos kell, hogy havi szinten fizetni tudják a szerver költségeit és a cégnél dolgozó , fejlesztő stb kollégákat, és a jelenleg kb. 50 ezer aktív játékos mellett is panaszkodnak, hogy kevés a befolyt összeg. Persze az ilyen játékoknál, ok lehet a nem megfelelő "premium shop" rendszer, de egy rpg esetében (főleg ahol pvp is lesz) még nehezebb eltalálni. Ha semmilyen + előnyt nem ad, akkor azért nem folyik be megfelelő pénz, ha meg túl sok előnyt ad, akkor meg sok játékost eltántorít a játéktól.
    Az tény, hogy működnek nagyon jó nyereséggel büszkélkedő webes játékokat futtató cégek, a legnagyobb a bigpoint 2,5 millió aktív játékossal (13 online játék). Az elég nagy szám, de figyelembe kell vennünk, hogy ezek a játékok széles körben lefedik a piacot (értem azalatt, hogy itt minden rétegnek van megfelelő játék). Viszont a Nadirim jóval nagyobb költségvetésű, így nem lesz elég neki 50 vagy akár 130 ezer játékos se, hogy 4-6 éven belül megtérüljön. Egyenlőre a játék iránti érdeklődés sem olyan nagy (onrpg-n 1300 kulcs több mint 2 hét alatt fogyott el). Oldallátogatásban pontos számot nem tudok mondani, de Alexatraffic-ban és a google trendeknél elég hátul van. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ha kijön a játék jelentősen javulni fog ez az arány, de egyelőre kétkedek a sikerében. Az, hogy el lébicel valahogy, abban biztos vagyok, de hogy megtérül a ráfordított összeg, abban már nem.