Ötvös Tibor

Friss Dragon Age 2 információk

A BioWare az egyik legnépszerűbb és talán a legmegbízhatóbb fejlesztőcsapat az akció-RPG-k műfajában. Az olyan sorozatok, mint a Baldur's Gate, a Neverwinter Nights vagy a Star Wars: Knights of the Old Republic szinte alapvetésnek számítanak a műfajban.

Hamarosan azonban egy másik sikeres BioWare alkotás, a Dragon Age: Origins is folytatódik, mely anyagilag sikeresebb volt, mint a számos Év játéka díjat bezsebelő Mass Effect sorozat. Mindenesetre a Dragon Age 2 egy teljesen új alapra építkezik és így próbálja meg az előző részben csalatkozó játékosokat visszacsábítani.

Korábban már foglalkoztunk kiemelten a második résszel, de ma újabb információk láttak napvilágot a játékról, melyeket szintén érdemes megismerni. Azt már korábban is tudtuk, hogy a Dragon Age 2-ben új hőssel kalandozhatunk - ő lesz Hawke, Kirkwall hőse - most azonban megismerhetjük Kirkwall városát is.



A Dragon Age 2-ben nem a világ megmentése a feladatunk. Helyette azt ismerhetjük meg, hogy hogyan jutott Hawke arra a sorsra, ami végül megadatott neki. Persze nem elképzelhetetlen, hogy a döntéseink következményeképpen végül mégis eljutunk a világ megmentéséig, de ez nem következik be majd mindenkinél. De először is fel kell fedeznünk egy hatalmas világot, melynek egyik központi helszíne lesz Kirkwall.

Kirkwall egy kikötői központ, ahol a Dragon Age világának legnagyobb tengeri forgalmát bonyolítják. Azonban a város vezetőit megölték vagy megvesztegették és ennek következményeképpen a helyet most egy elhízott és zsarnok képviselő vezeti, ami meg is látszik a helyen. Az nem egészen biztos, hogy hogyan lett Hawke a hely bajnoka, de Mike Laidlaw, a játék kreatív direktora szerint "a hős jókor volt jó helyen" és célzott arra is, hogy pár Chantry is szerepet játszott benne.

A Chantry nem más, mint egy börtön, melyben a varázslókat gyerekkoruktól fogva tartják és kényszerítik, hogy különböző démonokkal harcoljanak és közben bedrogozzák őket, hogy ne akarjanak megszökni onnan. A főhős testvére, Bethany is egy ilyen toronyban raboskodott, de sikerült megszöknie onnan és a játék elején ő lesz az egyetlen társunk.



Visszatér az első részben megismert Isabelle is, aki megtanított minket párbajozni. A második részben azonban már kalózkapitányként éli életét és ha akarjuk, akkor csatlakozhat csapatunkhoz is. Szintén a toborozható tagok listáján szerepel egy vérbeli női harcos, Adeline, aki korábban együtt menekült velünk, ám aztán beállt a kirkwalli őrséghez.

A csapattagok elismerését és bizalmát is ki kell érdemelnünk, de ehhez nagyon oda kell figyelnünk tetteinkre. Vannak azonban olyan karakterek is, akik riválisként tekintenek ránk és őket semmi pénzért nem nyerhetjük meg magunknak. Tisztelnek minket, elismerik tetteinket, de akkor is egy tökfejnek tartanak. És természetesen a Mass Effectben megszokott romantikus szál sem maradhat el.

A Dragon Age 2 márciusban jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Justil #20
    "És azért azt tegyük hozzá, hogy mindkét játék játékidejének 70%-át a lövöldözés teszi ki."

    Nos, azt hiszem, a múltkori eszmecserénk fényében ez egy elég érdekes kijelentés részedről. Ne haragudj meg rám nagyon, ha most egy picit igazolva érzem magam...
  • Justil #19
  • keysersoze #18
    "Kirkwall ... a város vezetőit ... megvesztegették"

    Kirkwall = Budapest? ^^
  • petere16 #17
    A Chantry nem egy börtön, hanem az egyház.
    http://dragonage.wikia.com/wiki/Chantry
    És a "Mage tower"-ben nem a varázslókat drogozzák be, hanem azokat akik nem vesznek részt egy rituálison.
    http://dragonage.wikia.com/wiki/Mage_Tower
    A "szer" amit kapnak elveszi az érzelmeket,stb stb..
    Chantry felügyeli/őrzi a "Circle of Magi"-t, bla bla bla..
    Na szóval a cikk nem valami pontos. :(
  • Fec papa #16
    Kit érdekel a Mass Effect egy Dragon Age-s cikknél, istenem, inkább azt mondja meg valaki, hogy felcsináltam a boszorkát a játék végén, és látni akarom a gyerekemet, mi lesz vele? látni akarom!! :D
  • Pares #15
    Bár azzal is tudnék vitatkozni, hogy gyengébb a 2-es története, mint elődjének. Én a végigjátszásokkor semmiféle hiányt nem éreztem történetileg. A két történet gyakorlatilag teljesen más jellegű. A 2-es "hátránya" ott van, hogy csapatot gyűjtünk a fináléra... Mindegy, én kíváncsi vagyok a 3-asra, nagyon várom, és biztos vagyok, hogy a BW nem fogja elrontani, és atomjó lesz (pont most rontanák el, egy ilyen szériát?).

    A Dragon Age más tészta. Az egyes rettenetes hosszú volt (nekem vagy 60-70 órám is benne volt egy végigjátszásban). A történet is nagyon jó volt. Csak eléggé lezárult az egész. Vagyis a 2-es egy új hőssel indul, új helyszínen, "csak" az univerzum más. Mondjuk néhány szereplő visszaköszön. Kíváncsian várom. A 2-es rész egész biztosan jobban fog koncentrálni a különböző karakterekre és a köztük lévő párbeszédekre meg ilyenekre. Csak a történet is legyen bomba jó, és akkor simán elnézem, hogy a régi főhős már a múlté...
  • Pares #14
    "inventory és több más elemet is vissza tesznek az elsö részböl ami mérföldekkel jobb lett mint a második."

    Szerintem olvasgass utána a dolgoknak egy pöppet, mert egy kicsi máshogy van az. Nem az a helyzet, hogy a 2-es szar, és mindent visszahoznak az elsőből. A 2-es egy "picit" több ember szerint jobb lett mint az elődje, viszont megvoltak a hibái is, ezért van az, hogy a 3-as részben lesznek dolgok ebből is és abból is.

    Hogy az első része mérföldekkel jobb lett volna mint a 2.? Hahaha. Mind a kettő a kedvencem, de be kell hogy valljam, az első csak a története, a környezete meg a hangulata miatt. Az inventory és a harcrendszer egy szemét darab volt, úgy ahogy van. A 2-es lehet, hogy egy kicsit gyengébb történettel lett megáldva, bár ez betudható annak is, hogy összekötő , 2. rész., de magát a játékmenetet összehasonlíthatatlanul jobban élveztem. A hangulat és a környezet viszont bomba jó, szerintem sokkal jobb, mint elődjében. És azért azt tegyük hozzá, hogy mindkét játék játékidejének 70%-át a lövöldözés teszi ki. Szó mi szó nekem a 2-es jobban tetszett (olyannyira, hogy az 1-es végigjátszására valahogy nem tudom mégegyszer rávenni magam, mondjuk ez lehet azért is, mert vagy 5x kijátszottam, a történetet kívülről tudom, a gameplay meg elég kuka kategória szerintem).

    Mellesleg a Bioware hivatalos fórumán a szavazások elég egyértelműen kimutatják, hogy az emberek a 3-as résznek amolyan ME1+ME2 vegyüléket akarnak. Például a páncél rendszert egyértelműen úgy akarja a többség, mint a 2-esben volt, csak azzal a különbséggel, hogy minden csapattagnak moduláris legyen, amivel én 100%-ig egyet értek. Meg hasonlók.

    Ezt meg csak úgy :D

    Mindegy nem akarok ilyen ME1 v. ME2 vitát nyitni, csak a gondolataimat írtam le.
  • Bhalage #13
    felesleges azon baszakodni, hogy a ME vagy a DAO a jobb, mind 2 kurvajo a maga nemeben
    mind2t vegigtoltam, mind2 kurvaa teszett, mind2 fajta polot vettem a bioware storetol elismeresbol : )
  • Koge #12
    Ez teny, a ME2 csak egy szokasos atvezeto epizod mint minden masodik epizod:)
  • wednes #11
    Az ME2 jó játék volt, a mellékszálak jól kidolgozottak, de a főküldetés valami rém gyenge. Jah mellékesen van egy bázis a mély űrben, meg kéne nézni mi történik ott. És mikor ott vagyunk, olyan érzése van az embernek, hogy erre kellett az a szuper csapat? Ide bárki jó lett volna a sarki kocsmából is.

    ME1 végjátéka 100x izgalmasabb volt.