Berta Sándor
Arcválogatást tartott a BioWare
A válogatásra Edmontonban, a BioWare székhelyén került sor és a vállalat elsősorban olyan 18 és 99 év közötti korú helyi lakosok jelentkezését várta, akik szerették volna viszontlátni magukat a jövő szerepjátékaiban.
A hét elején egy casting keretében gyakorlatilag bárki arcát adhatta egy a jövőben kifejlesztett játékhoz. A BioWare cég neve ismerősen cseng a játékiparban. Ez a cég fejlesztette ki többek között a Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR), a Neverwinter Nights játékokat és a Baldur's Gate-sorozatot. A játékfejlesztő cégnek folyamatosan újabb és újabb karakterek és arcokra van szüksége az új játékokhoz. Egy átlagos BioWare-játékban például több mint 300 arckaraktert használnak fel.
A felhívásra olyan sokan jelentkeztek, hogy a kétnaposra meghirdetett esemény jelentősen elhúzodott, a vállalat munkatársainak folyamatosan fényképezniük kellett. Egy-egy ilyen válogatás során mindenkinek az arcáról fényképeket készítenek és ezek a fotók bekerülnek egy adatbázisba. Amikor eldől, hogy milyen típusú lesz az új játék, akkor megpróbálják kiválasztani az ahhoz illő arckaraktereket. A kiválasztott embereket ekkor értesítik, és az érdemi munka csak ezután kezdődik meg.
Először is tájékoztatják a lehetőségekről az illető személyt, majd ha nincs semmi kifogásolnivalója (bárki dönthet utólag is úgy, hogy ő egy játékhoz vallási vagy egyéb okok miatt mégsem adja az arcát), szerződést kötnek vele. Ezután egy háromdimenziós felvétel készül a fizimiskáról. Ez az arcszkennelési folyamat legalább egy-másfél órát vesz igénybe. Aki aláírja a szerződést, az utólag viszont már nem mondhat nemet és abba sincsen beleszólása, hogy az ő arcát éppen egy jó vagy gonosz szereplőhöz társítják-e, ám egy-egy ilyen "szereppel" nagyon is jól lehet keresni. A BioWare szerint sokan szeretnek felvágni is ezzel a dologgal, elvégre nem mindenki szerepelhet egy játékban.
Mindenesetre az elgondolás sikeres, eddig ugyanis főleg profi ügynökségektől kértek arcokat a játékfejlesztő stúdiók, ám lehet, hogy a jövőben inkább ők maguk tartanak majd válogatásokat.
A hét elején egy casting keretében gyakorlatilag bárki arcát adhatta egy a jövőben kifejlesztett játékhoz. A BioWare cég neve ismerősen cseng a játékiparban. Ez a cég fejlesztette ki többek között a Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR), a Neverwinter Nights játékokat és a Baldur's Gate-sorozatot. A játékfejlesztő cégnek folyamatosan újabb és újabb karakterek és arcokra van szüksége az új játékokhoz. Egy átlagos BioWare-játékban például több mint 300 arckaraktert használnak fel.
Egyszerűbb és jobb digitalizálni, mint újat alkotni |
Először is tájékoztatják a lehetőségekről az illető személyt, majd ha nincs semmi kifogásolnivalója (bárki dönthet utólag is úgy, hogy ő egy játékhoz vallási vagy egyéb okok miatt mégsem adja az arcát), szerződést kötnek vele. Ezután egy háromdimenziós felvétel készül a fizimiskáról. Ez az arcszkennelési folyamat legalább egy-másfél órát vesz igénybe. Aki aláírja a szerződést, az utólag viszont már nem mondhat nemet és abba sincsen beleszólása, hogy az ő arcát éppen egy jó vagy gonosz szereplőhöz társítják-e, ám egy-egy ilyen "szereppel" nagyon is jól lehet keresni. A BioWare szerint sokan szeretnek felvágni is ezzel a dologgal, elvégre nem mindenki szerepelhet egy játékban.
Mindenesetre az elgondolás sikeres, eddig ugyanis főleg profi ügynökségektől kértek arcokat a játékfejlesztő stúdiók, ám lehet, hogy a jövőben inkább ők maguk tartanak majd válogatásokat.