Berta Sándor

Arcválogatást tartott a BioWare

A válogatásra Ed­mon­ton­ban, a Bio­Ware szék­he­lyén ke­rült sor és a vál­la­lat el­ső­sor­ban olyan 18 és 99 év kö­zötti korú he­lyi la­ko­sok je­lent­ke­zé­sét várta, akik sze­rették vol­na vi­szont­lát­ni ma­gu­kat a jö­vő sze­rep­já­té­ka­iban.

A hét elején egy casting keretében gyakorlatilag bárki arcát adhatta egy a jövőben kifejlesztett játékhoz. A BioWare cég neve ismerősen cseng a játékiparban. Ez a cég fejlesztette ki többek között a Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR), a Neverwinter Nights játékokat és a Baldur's Gate-sorozatot. A játékfejlesztő cégnek folyamatosan újabb és újabb karakterek és arcokra van szüksége az új játékokhoz. Egy átlagos BioWare-játékban például több mint 300 arckaraktert használnak fel.


Egyszerűbb és jobb digitalizálni, mint újat alkotni
A felhívásra olyan sokan jelentkeztek, hogy a kétnaposra meghirdetett esemény jelentősen elhúzodott, a vállalat munkatársainak folyamatosan fényképezniük kellett. Egy-egy ilyen válogatás során mindenkinek az arcáról fényképeket készítenek és ezek a fotók bekerülnek egy adatbázisba. Amikor eldől, hogy milyen típusú lesz az új játék, akkor megpróbálják kiválasztani az ahhoz illő arckaraktereket. A kiválasztott embereket ekkor értesítik, és az érdemi munka csak ezután kezdődik meg.

Először is tájékoztatják a lehetőségekről az illető személyt, majd ha nincs semmi kifogásolnivalója (bárki dönthet utólag is úgy, hogy ő egy játékhoz vallási vagy egyéb okok miatt mégsem adja az arcát), szerződést kötnek vele. Ezután egy háromdimenziós felvétel készül a fizimiskáról. Ez az arcszkennelési folyamat legalább egy-másfél órát vesz igénybe. Aki aláírja a szerződést, az utólag viszont már nem mondhat nemet és abba sincsen beleszólása, hogy az ő arcát éppen egy jó vagy gonosz szereplőhöz társítják-e, ám egy-egy ilyen "szereppel" nagyon is jól lehet keresni. A BioWare szerint sokan szeretnek felvágni is ezzel a dologgal, elvégre nem mindenki szerepelhet egy játékban.

Mindenesetre az elgondolás sikeres, eddig ugyanis főleg profi ügynökségektől kértek arcokat a játékfejlesztő stúdiók, ám lehet, hogy a jövőben inkább ők maguk tartanak majd válogatásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TeszteloPontHu #17
    Miért nem írnak egy arcgenerátort? :)
  • Killgore #16
    Hehh, ha így fog kinézni egy játék, akkor be fogok f.sni tőle, az eccer biztos, vagy szétütöm a monitort :)
  • Tetsuo #15
    A többi dolgot úgy értettem h nem a grafikára.
    Tehát ha a grafikát ilyen sablonokból meg egyéb tárgygenerátorokkal csinálják, akkor talán újra több idő jut a történetnek, a játékélmény kidolgozásának is. Elegem van a benchmarkokból.
  • SirLord #14
    én tudom mi:
    az ami az UT-ben, minden köjök arra gyur hogy minél masszivabban tudjon hejtállni az arénában
    Unreal tournament Children
  • Cat #13
    http://img24.exs.cx/img24/2053/HalfLife3.jpg

    Ugyan ez csak egy poén kép a képzeletbeli half life 3ról, de érdemes elgondolkozni, hogy mi lesz a valóság tökéletes lemodellezése után. Ha még tizenöt évig élsz, simán meg fogod tapasztalni.
  • FTeR #12
    remélem nem élem meg, hogy az abszrakt játékok legyenek a menők. LOL
  • Yossarian #11
    sztem kellett kreativitás egy C64-es játékhoz, mert annak a cuccnak nem csak szépnek, hanem minél kisebbnek is kellett lennie...
  • Killgore #10
    Jah, eléggé nehéz összehozni egy jó játékot, ami mindenkinek megfelel. Ez a válogatással csak magukon segítenek, így legalább ezzel nem megy el több év.
  • Zsoldos #9
    ja es erre 20 ember van kb. (atlag ennyibol all egy fejleszto csapat)
  • Zsoldos #8
    "csak meg kell nézni a mai játékokat.."

    Megnezve a mai jatekokat, van par szep darab.
    A regi lehetosegekkel ez nem volt lehetseges, vagy szerinted olyan baromi kreativ es muveszi a super mario, vagy a c64 16 szinu 100*100-as hatterei?? Legyetek mar esznel.. Mar nem 1 hetvege osszedobni egy jatekot.

    Es hiaba dolgoznak rajta szazan, mikor tobbezer objekt van, soktucat palya, soktucat-szaz modell, stb stb.