Ötvös Tibor

Bemutatkozott a Driver: San Francisco

A Ubisoft idei kínálata nagyon impozáns hiszen számos sikergyanús címmel rukkolnak elő 2010-ben. Ezúttal azonban az eddig szigorúan őrzött ötödik Driver játékot vesszük szemügyre, mely az E3-on mutatta meg magát először.

A Driver sorozat nagyon jól indult. Az autós játék a hollywoodi filmek legjobb és leglátványosabb autós üldözéseit próbálta felidézni – sikerrel. A második rész tovább tökéletesítette a receptet, ám a Driv3r címen kiadott harmadik rész óriási csalódást okozott a rajongóknak.

A Reflections a negyedik, Parallel Lines alcímű epizóddal valamennyire kiköszörülte a csorbát, ám végül mégis leállt a sorozat. Sokan már temették a címet, ám szerencsére az Ataritól átkerültek a jogok a Ubisofthoz, aki egyből utasítást adott az ötödik rész elkészítésére – de kikötötték, hogy nem egy GTA klónt akarnak, hanem egy Driver játékot. A jelek szerint meg is kapjuk.



A hivatalos bejelentés szerint a játék Driver: San Francisco címmel jelenik majd meg és mindössze 3 hónappal a Driv3r történései után játszódik. A korábbi két főszereplő, Tanner és Jericho is egy isztambuli kórházban fekszik. Előbbit egyébként épp utóbbi lőtte le, majd Jericho is balesetet szenvedett, de végül mindketten túlélték.

A kórházból kikerülvén Tanner ezúttal hatalmas balesetet szenved (a Ubisoft több részletet nem árult el a sztoriról és a körülményekről) és bekómál. Ám ettől függetlenül mégis ő a főszereplő, hiszen a Driver: San Francisco legnagyobb újítása éppen az ebből adódó „szuperképesség”.

Tanner ugyanis képes a Shift/Váltás végrehajtására, mely annyit jelent, hogy az egyik autóból képesek vagyunk úgy átülni egy másikba, hogy nem szállunk ki belőle. Mindössze annyit kell tennünk, hogy vezetés közben kiválasztjuk a nekünk tetsző céljárművet, majd kétszer lenyomva a megadott gombot már ott is vagyunk.


A magyarázat rém egyszerű. Tanner kómában van és mi tulajdonképpen a lelkét irányítjuk és így végeredményben különböző testeket szállunk meg. A Reflections alapítója, Martin Edmondson hozzátette, hogy „a kocsiban ülő családtagok vagy utasok nem veszik észre, hogy ismerősüket már mi irányítjuk és ezért számos érdekes beszélgetést hallgathatunk majd végig.”

Váltani nem csak így tudunk. A képességet fejlesztvén San Francisco bármely pontjára eljuthatunk, ha a térképen rákattintunk egy autóra és megszálljuk a vezetőjét. Ezzel a megoldással a GTA-s autólopásokat illetve az unalmas „elautózom A-ból B-be, hogy felvegyem a küldetést” részeket próbálták meg kiiktatni.

Természetesen nem áll végtelen számú Váltás a rendelkezésünkre és érdemes lesz mindig tartalékolni egy keveset, hiszen ha esetleg széttörjük az autónkat, akkor Shift nélkül mi is felrobbanunk, ám ha van valamennyi Váltásunk, akkor szabadon választhatunk egy autót és megúszhatjuk a dolgot.



Újabb jó pont, hogy a Driver: San Francisco valós autókat használ és összesen 120 járművet licenszeltek (Fiat 500, DeLorean, McLaren F1, Bugatti Zonda stb.). Visszatér a népszerű Director Mode is, melyben a leglátványosabb üldözéseket, jeleneteket vághatjuk meg és tölthetjük fel a Ubisoft szerverére. Az azonban most már teljesen biztos, hogy csak négy keréken száguldozhatunk. Motorok, csónakok nem lesznek a játékban.
Melyik volt a kedvenc Driver részed?
(Összesen 388 szavazat)
  • Driver
    48 % (188 szavazat)
  • Driver 2
    14 % (56 szavazat)
  • Driv3r
    11 % (41 szavazat)
  • Driver: Parallel Lines
    13 % (50 szavazat)
  • Nem tetszik a stílus
    11 % (42 szavazat)


És természetesen lesz multiplayer is. Osztott képernyőn és hálózaton keresztül is játszhatunk, egyszerre maximum hatan és a Reflections elmondása szerint 9 különböző játékmód vár majd ránk. A Driver: San Francisco nagyon ígéretes és szerencsére valóban visszatér az alapokhoz. A Váltás pedig igazi újdonság, mely új színt vihet a műfajba. A játék év végén jelenik meg PC-re és konzolokra egyaránt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gery13 #11
    ja
  • bippo #10
    Mondjuk az akkoriban megjelent fps-ek valóban doom klónok voltak :)
    Hexen, Heretic, Blood.
  • SimonC #9
    Mókás érdekesség, h anno, mikor a Doom megjelent, utána néhány évig minden hasonszőrű játék (azaz FPS) doom-klónként volt definiálva. még nem is ismerték azt a kifejezést, h first person shooter. "nahát itt egy újjabb lövölde, egy újabb doom-klón..." - vmelyik '95-ös 576Kbyte újságból. a gta-knál is ez volt, csak főleg a gta3 megjelenése utáni 2-3 évben, nem kevés gta-klón jelent meg (csak a példa kedvéért: mafia, driver3, stb). később vált használttá a gengszterszimulátor, v a "nyílt terepen, minden bejárható, használható, lelőhető, külső nézetes, autós, akció játék" fogalma.
  • Ender Wiggin #8
    Hát ha ez GTA klón, akkor minden FPS Doom klón...Semmi köze a GTA-hoz.
    De sajnos már az első játék is nagyon nehéz volt az AI csalása miatt, a két folytatás meg majd nem játszhatatlan.
  • ffxi #7
  • zsottya #6
    ffxi: itt egy másik link amin van hang.
  • RoyalPredator #5
    Na fasza, kapunk egy GHOST BUSTERES GTA !!!KLÓNT!!! :D
  • ffxi #4
    Nálatok van hang a videóban? Nálam siri csend :(
  • ldavid #3
    tetszik a stílus, de a driverek nem
  • szabod #2
    Bugatti Zonda?
    Talán Pagani Zonda vagy Bugatti Veyron (vagy vmelyik másik típus)