SG.hu

A Diablo-rajongók túl öregek a régimódi időrabló gyűjtögetéshez

A fejlesztők szerint a játékostábor már nem akar hosszú időt tölteni ritka dolgok megtalálásával.

A Diablo II régi rajongói nagyon jól ismerik azt az extrém időrablást, amit a játékban a legjobb zsákmányért való grindelés jelent. De amikor a Diablo IV készítői megpróbálták újraalkotni ezt a fajta unalmas és monoton tevékenységet a sorozat legújabb játékában, rájöttek, hogy a játékosok ízlése az eltelt évek alatt eléggé megváltozott. A Blizzard Diabloért felelős általános igazgatója, Rod Fergusson elmondta, hogy a Diablo IV-et azzal a feltételezéssel indították el, hogy "a D4-nek inkább D2-szerűnek kellene lennie". Ez részben azt jelentette, hogy megnövelték a játék legértékesebb tárgyainak felfedezéséhez szükséges időt, miután az aukciósház bevezetése utáni Diablo 3 sokkal egyszerűbbé tette a ritka tárgyak megszerzésének esélyét.

"Az egyik feltételezés az volt, hogy az embereknek nem lesz gondjuk a hosszú grindeléssel Unique (egyedi) vagy különösen Uber Unique tárgyak megszerzésénél, mert a Diablo II-ben ez évekig is eltarthatott" - mondta Fergusson. "Három év is volt, mire megtaláltad azt az Ubert, amit keresel... és így azt gondoltuk, hogy oké, ez az, amit az emberek szerettek a D2 fejlődésében." De miután a Diablo IV elindult, Fergusson szerint a fejlesztőcsapat meglepődött a játékosok panaszkodásán, miszerint túl sokáig tart egyes tárgyak megszerzése. Aggódni kezdtünk a "'zsákmány taposómalom' megközelítés miatt a végjátékban" és hogy "a tárgydobási esélyek az ízléshez képest egy kicsit alacsonyra vannak hangolva". "Nagyon hamar rájöttünk, hogy ha nem adjuk meg az Ubert egy hónapokig tartó szezonban, akkor baj lesz" - mondta Fergusson.

Hogy segítsen megnyugtatni a feldúlt játékosokat, a Diablo IV későbbi frissítései megkönnyítették a Resplendent Sparks megszerzését, amivel ezek a játékosok olyan magas színvonalú Uber Unique tárgyakat készíthetnek, amiket nem tudtak véletlenszerű tárgydobásokból megtalálni. Azzal, hogy lett egy lehetőség a véletlenszerű tárgykeresés kihagyására, Fergusson szerint segítettek kielégíteni a modern játékosok vágyait. "Ez egyfajta felismerése volt annak, hogy a játékosok mennyit változtak 20 év alatt" - mondta. "Tudjátok, az élő szolgáltatás fogyasztó jellege, és hogy az idő pénz, és nekem nincs sok időm, szóval haladjunk, rendben? Az volt az elképzelés, hogy félévente kapsz egy egyedi dolgot, de az elvárás az volt, hogy 'hat hónap alatt akarok minden egyedit megszerezni'."

Ez a felismerés, hogy "mennyit változtak a játékosok", azt tükrözi, hogy az idő múlása mennyire megváltoztatta a Diablo közönségét az évek során. Egy 16 éves, aki a Diablo II 2000-es megjelenésekor minden szabadidejét a játékba ölte, manapság már a negyvenes éveiben van. Ez azt jelenti, hogy a sorozat nosztalgikus közönsége ma már nagy valószínűséggel karrierrel, családdal és/vagy egyéb kötelezettségekkel rendelkezik, amelyek felemésztik a szabadidejét. A néhány évtizednyi öregedés miatt kevésbé tűnik vonzónak az a kilátás, hogy több száz órát töltsenek el egy adott zsákmány dobására várva.

A Diablo III esetében a Blizzard kezdetben azt feltételezte, hogy azok a játékosok, akiknek több pénzük van, mint idejük, egyszerűen licitálni fognak a játék legjobb tárgyaira a játék valódi pénzes aukciós házában. Azok a játékosok pedig, akiknek több idejük van a grindelésre, a legritkább véletlenszerű tárgyaik eladásából profitálhatnak. Ehelyett a Blizzard hamarosan rájött, hogy az aukciós rendszer "rövidre zárta a játék alapvető jutalomhurkát", triviálissá téve a magas szintű zsákmány megvásárlását, ami gyorsan irrelevánssá tette az egész végjátékot.

A Diablo IV-vel a Blizzard úgy tűnik, jobb egyensúlyt talált azon játékosok számára, akik egyszerűen csak megbízhatóbb jutalmat szeretnének az időbefektetésükért. A Resplendent Sparks segítségével a játékosok, akik hajlandóak beletenni a játékon belüli munkát, biztosak lehetnek abban, hogy végül megkapják azokat a legmagasabb szintű tárgyakat, amiket keresnek. Ez a következetesség sokkal vonzóbb az időhiányos játékosok számára, mintha egyszerűen csak reménykednének egy alacsony esélyű virtuális kockadobásnál a szerencséjükben, vagy kinyitnák a pénztárcájukat, hogy teljesen megkerüljék a játékmenetet.

A Diablo tárgyak fejlődési rendszerének átalakulása fontos emlékeztetője annak, hogy a játékosok idejének relatív értéke hogyan változhat, ahogy a játékosok különböző életszakaszban vannak. Ki tudja, lehet, hogy 25 év múlva a Diablo VI sikert fog aratni az ultraritkán előforduló tárgydobásokkal, amelyek elszívják a nyugdíjas korú játékosok törzsközönségének minden szabadidejét, akiknek egyébként sem lesz jobb dolguk, mint 500 órát tölteni egy digitális kardért való grindeléssel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • starfun #10
    Ez pont így van .Anno még a Diablo hellfiret grindeltük.A diablo 4 et megvettem,de már unalmas vele játszani.Játszottam vele talán 2x1órát. A repatatív grindelés a valós élet pénz hajkurászása.A jobb loot manapság egy jobb autó,vagy egy “all inclusive repülős út a családdal”. Relaxálni a saját edző termemben,utánna egy lazulós szaunázás . Nem pedig a dió 4ben valami szett item hajkurászása.Játszani szeret ez a generáció ,de ha összefutok a régi gamer haverokkal csak legyintenek.Nincs idő,és nincs arra érdemes game. Inkább retrózok egy Heroes 3-4 el .Mint a diablo 4 et indítsam el.
  • CommieSlayer #9
    You will never be a woman!
  • avman #8
    ne igyál annyi szellemi kannást a gyógyszidra, incelke.
  • grobs #7
    A d2 rajongók 99%-a soha nem szerzett teljes gear-t a legjobb darabokból. A ~100 óra azzal ment el, hogy _játszottunk_. Nem farmolással. Ha esett valami jó, akkor szuper, de 99% tehenészett párat, és a pályákon kiegészítette a cuccait. Aztán örült, hogy végigment.
    Volt aki nekiment még 100x, vagy 10 ezerszer, de ez a játékosok töredéke volt, és még ezek nagyrésze is a multi miatt tette. Majdnem mindegy volt mi esett.

    Most viszont nincs kedvük 100 órányi játékot keszíteni, ezért azt mondják, hogy a grindelésből van elege van a játékosoknak. A repetitív szarból elege is van. Ahogy d2-ben sem a dzsungel volt a játékosok kedvence. De volt sok más benne, és nem a grinddel töltöttük az időt.
    Nomeg ma már nem nagy szám a multi. Mindenben van ... sőt csak az van. Ha valami nem öregedett jól, akkor az a diablo multi.
  • ZenMillitia #6
    nagyon is szeretik a diablot. foleg a season 4 most kiraly, elon musk is tolja, jo kikapcsolodas szakado esoben
  • CommieSlayer #5
    Mindig kiadnak valami woke lélektelen trágyát, aztán megállapítják, hogy valami tök más a probléma.
    Az emberek már nem szeretik a diablot, az emberek már nem szeretik a star wars-t, az emberek már nem szeretik a star trek-et, az emberek már nem szeretik a képregény filmeket, stb. Aztán mennek és tönkre teszik a következő frachize-t.
  • Vanek úr #4
    Szerintem viszont egy dolgot nem vesznek számításba: méghozzá, hogy változott a világ. Nem csak a régi rajongók lettek öregebbek és családosak, hanem mostanában már dömping van 1-1 adott stílusú játékból is. Ezért ha megunsz valamit, akkor tudsz váltani, nem úgy, mint régen, amikor volt a Dió, és szinte semmi más - így nem tudtál mással játszani (ha ezt a stílust szeretted), és maradtál a 'megszokott' játékod mellett, amiből megpróbáltál kihozni mindent. Ráadásul manapság az élet is felgyorsult, amihez a fiatalok is csatlakoztak, így nekik a hosszú, egy játékkal játszás csak akkor működik, ha az folyamatosan újat és újat tud mutatni (különben megunják, és ahogy feljebb említettem, jöhet a következő hasonló játék). Egy folyamatos grind-olás ugyanabban a világban, térképen, ... már ezért sem menő (mondom ezt úgy, hogy a WoW még mindig hatalmas táborral rendelkezik, de ott legalább van újdonság, mert jönnek újabb és újabb kiegészítők - igaz, már azért ott is látszik a lemorzsolódás, hiszen a kiegészítők 'lecsengése' után már ott is pangás van, illetve már hatalmas mennyiségű az abbahagyók létszáma is).
    Utoljára szerkesztette: Vanek úr, 2024.06.16. 10:48:08
  • kvp #3
    A rajongok nagyreszenek lett elete azota es mar nem tini. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rajongotaborukbol egyre kevesebben egyre kevesebbet jatszanak barmilyen jatekkal. Viszont van penzuk, tehat a ceg probalkozhat a pay to progress strategiaval. Ebbol van a szerencsejatek alapu, azaz a loot box-os es a pay to win amikor az aruhazbol, bankkartyaval veszik meg a kinezett felszerelest. A harmadik lehetoseg csinalni egy rovidebb, de elvezetes jatekot, folyamatosan bovitve a veget, hogy mindig erdemes legyen vele jatszani. Ez utobbi kerul a legtobbe a cegnek es hozza a legkisebb hasznot, viszont minden mas opcio csak a penzrol tud szolni.

    ps: En anno csak vegigjatszottam parszor a ket elso jatek tortenetet, szoloban es lan party-ban is, tobb eltero karakterrel. Nekem a tobbjatekosos, tortenet nelkuli mod nem igazan volt akkor sem erdekes.
  • Ender Wiggin #2
    Mondjuk 98-ban az első résszel is elment vagy 100 óra, mert próbáltam minél jobb páncélt találni...
  • ZenMillitia #1
    Nagyon helyes. nem fenntarthato 500 orat farmolni amikor van jobb dolgod is