SG.hu
11 évvel a megjelenés után még mindig 49 millióan használják a PS4-et
Ez megegyezik a PS5-ös játékosok számával, de utóbbiak több pénzt költenek rá és többet játszanak rajta.
Négy éve jelent meg a PS5, de még mindig nagyon nagy a PS4 tábora. A Sony új adatai azt mutatják, hogy a PS4 és a PS5 jelenleg egyaránt körülbelül 49 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. Az adatok a Sony legutóbbi üzleti értekezletének részeként bemutatott átfogó Game & Network Services jelentésből származnak. Ezek a számok arra utalnak, hogy a valaha eladott 117 millió PS4-nek körülbelül 42 százaléka van még aktív használatban, szemben az eddig eladott 56 millió PS5-ös 86 százalékával.
Az aktív konzolok paritása ellenére a Sony arra is rámutat, hogy a PS5 lényegesen több játékóráért felelős, mint a PS4: 2,4 milliárd az új rendszer esetében, míg elődje 1,4 milliárd (nem világos, hogy ez az összehasonlítás milyen időszakra vonatkozik). A Sony havi felhasználói számai minden olyan konzolt tartalmaznak, amelyet „játékra vagy a PlayStation Network szolgáltatásainak elérésére használnak”. Így egy régi PS4, amely kényelmes Netflix-dobozként szolgál a vendégszobában, még mindig felduzzasztja a régebbi rendszer számait.
Mégis elég lenyűgöző, hogy még mindig közel 50 millió ember használja rendszeresen az először 2013-ban megjelent konzolt (még a 2016-os Pro frissítést is figyelembe véve). Ez részben azért lehet, mert a PS4 még jóval a PS5 megjelenése után is kiterjedt szoftveres támogatást kap; a Sony PSN Store listáján jelenleg 189 „most megjelent” PS4-kompatibilis játék szerepel, köztük számos olyan „bestseller” cím, amelyhez egyáltalán nem szükséges PS5. Az a tény, hogy ezek a PS4-kompatibilis címek a PS5-ön is játszhatók, valószínűleg segített meggyőzni néhány kiadót, hogy a kevésbé grafikaigényes játékaikhoz a régebbi konzolt célozzák meg.
Úgy tűnik, a PS4 hosszú élettartama sem volt jelentős negatív hatással a PS5 eredményére. A Sony játékipari részlege a PS5-generáció közel négy éve alatt a 106 milliárd dolláros eladásokból már 10 milliárd dollár nyereséget termelt, míg a PS4 hét éve alatt a 107 milliárd dolláros eladásokból 9 milliárd dollárt. A PS5-tulajdonosok átlagosan 731 dollárt költöttek fejenként játékokra, szolgáltatásokra, perifériákra és kiegészítő tartalmakra. Ez jelentősen meghaladja az átlagos PS4-tulajdonosok 580 dolláros nominális költését a konzol életciklusának ugyanezen pontján, bár ami nagy növekedésnek tűnik, az valójában eléggé stagnál, ha figyelembe vesszük az inflációt.
A konzolonkénti játékkiadások most kevésbé koncentrálódnak a „teljes játék” vásárlására - amely 12 százalékkal csökkent a PS4 és a PS5 generáció között -, és sokkal inkább az úgynevezett kiegészítő tartalmakra - amely 176 százalékkal nőtt a generációk között. Valószínűleg a költekező, loot-boxokat hajszoló „bálnáknak” van némi közük ehhez a növekedéshez.
Négy éve jelent meg a PS5, de még mindig nagyon nagy a PS4 tábora. A Sony új adatai azt mutatják, hogy a PS4 és a PS5 jelenleg egyaránt körülbelül 49 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. Az adatok a Sony legutóbbi üzleti értekezletének részeként bemutatott átfogó Game & Network Services jelentésből származnak. Ezek a számok arra utalnak, hogy a valaha eladott 117 millió PS4-nek körülbelül 42 százaléka van még aktív használatban, szemben az eddig eladott 56 millió PS5-ös 86 százalékával.
Az aktív konzolok paritása ellenére a Sony arra is rámutat, hogy a PS5 lényegesen több játékóráért felelős, mint a PS4: 2,4 milliárd az új rendszer esetében, míg elődje 1,4 milliárd (nem világos, hogy ez az összehasonlítás milyen időszakra vonatkozik). A Sony havi felhasználói számai minden olyan konzolt tartalmaznak, amelyet „játékra vagy a PlayStation Network szolgáltatásainak elérésére használnak”. Így egy régi PS4, amely kényelmes Netflix-dobozként szolgál a vendégszobában, még mindig felduzzasztja a régebbi rendszer számait.
Mégis elég lenyűgöző, hogy még mindig közel 50 millió ember használja rendszeresen az először 2013-ban megjelent konzolt (még a 2016-os Pro frissítést is figyelembe véve). Ez részben azért lehet, mert a PS4 még jóval a PS5 megjelenése után is kiterjedt szoftveres támogatást kap; a Sony PSN Store listáján jelenleg 189 „most megjelent” PS4-kompatibilis játék szerepel, köztük számos olyan „bestseller” cím, amelyhez egyáltalán nem szükséges PS5. Az a tény, hogy ezek a PS4-kompatibilis címek a PS5-ön is játszhatók, valószínűleg segített meggyőzni néhány kiadót, hogy a kevésbé grafikaigényes játékaikhoz a régebbi konzolt célozzák meg.
Úgy tűnik, a PS4 hosszú élettartama sem volt jelentős negatív hatással a PS5 eredményére. A Sony játékipari részlege a PS5-generáció közel négy éve alatt a 106 milliárd dolláros eladásokból már 10 milliárd dollár nyereséget termelt, míg a PS4 hét éve alatt a 107 milliárd dolláros eladásokból 9 milliárd dollárt. A PS5-tulajdonosok átlagosan 731 dollárt költöttek fejenként játékokra, szolgáltatásokra, perifériákra és kiegészítő tartalmakra. Ez jelentősen meghaladja az átlagos PS4-tulajdonosok 580 dolláros nominális költését a konzol életciklusának ugyanezen pontján, bár ami nagy növekedésnek tűnik, az valójában eléggé stagnál, ha figyelembe vesszük az inflációt.
A konzolonkénti játékkiadások most kevésbé koncentrálódnak a „teljes játék” vásárlására - amely 12 százalékkal csökkent a PS4 és a PS5 generáció között -, és sokkal inkább az úgynevezett kiegészítő tartalmakra - amely 176 százalékkal nőtt a generációk között. Valószínűleg a költekező, loot-boxokat hajszoló „bálnáknak” van némi közük ehhez a növekedéshez.