SG.hu

11 évvel a megjelenés után még mindig 49 millióan használják a PS4-et

Ez megegyezik a PS5-ös játékosok számával, de utóbbiak több pénzt költenek rá és többet játszanak rajta.

Négy éve jelent meg a PS5, de még mindig nagyon nagy a PS4 tábora. A Sony új adatai azt mutatják, hogy a PS4 és a PS5 jelenleg egyaránt körülbelül 49 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. Az adatok a Sony legutóbbi üzleti értekezletének részeként bemutatott átfogó Game & Network Services jelentésből származnak. Ezek a számok arra utalnak, hogy a valaha eladott 117 millió PS4-nek körülbelül 42 százaléka van még aktív használatban, szemben az eddig eladott 56 millió PS5-ös 86 százalékával.

Az aktív konzolok paritása ellenére a Sony arra is rámutat, hogy a PS5 lényegesen több játékóráért felelős, mint a PS4: 2,4 milliárd az új rendszer esetében, míg elődje 1,4 milliárd (nem világos, hogy ez az összehasonlítás milyen időszakra vonatkozik). A Sony havi felhasználói számai minden olyan konzolt tartalmaznak, amelyet „játékra vagy a PlayStation Network szolgáltatásainak elérésére használnak”. Így egy régi PS4, amely kényelmes Netflix-dobozként szolgál a vendégszobában, még mindig felduzzasztja a régebbi rendszer számait.


Mégis elég lenyűgöző, hogy még mindig közel 50 millió ember használja rendszeresen az először 2013-ban megjelent konzolt (még a 2016-os Pro frissítést is figyelembe véve). Ez részben azért lehet, mert a PS4 még jóval a PS5 megjelenése után is kiterjedt szoftveres támogatást kap; a Sony PSN Store listáján jelenleg 189 „most megjelent” PS4-kompatibilis játék szerepel, köztük számos olyan „bestseller” cím, amelyhez egyáltalán nem szükséges PS5. Az a tény, hogy ezek a PS4-kompatibilis címek a PS5-ön is játszhatók, valószínűleg segített meggyőzni néhány kiadót, hogy a kevésbé grafikaigényes játékaikhoz a régebbi konzolt célozzák meg.


Úgy tűnik, a PS4 hosszú élettartama sem volt jelentős negatív hatással a PS5 eredményére. A Sony játékipari részlege a PS5-generáció közel négy éve alatt a 106 milliárd dolláros eladásokból már 10 milliárd dollár nyereséget termelt, míg a PS4 hét éve alatt a 107 milliárd dolláros eladásokból 9 milliárd dollárt. A PS5-tulajdonosok átlagosan 731 dollárt költöttek fejenként játékokra, szolgáltatásokra, perifériákra és kiegészítő tartalmakra. Ez jelentősen meghaladja az átlagos PS4-tulajdonosok 580 dolláros nominális költését a konzol életciklusának ugyanezen pontján, bár ami nagy növekedésnek tűnik, az valójában eléggé stagnál, ha figyelembe vesszük az inflációt.


A konzolonkénti játékkiadások most kevésbé koncentrálódnak a „teljes játék” vásárlására - amely 12 százalékkal csökkent a PS4 és a PS5 generáció között -, és sokkal inkább az úgynevezett kiegészítő tartalmakra - amely 176 százalékkal nőtt a generációk között. Valószínűleg a költekező, loot-boxokat hajszoló „bálnáknak” van némi közük ehhez a növekedéshez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #6
    A PUBG lett sikeres, de a Quake 2 érában is voltak már last man standing meccsek, nem csak deathmatch meg team deathmatch.
    Nehéz a jó új ötlet? Valóban. De akkor ha nincs meg az ötlet, vagy csak azt hisszük hogy megvan, akkor is ott van pár évtizednyi játékfelhozatal amiből lehet meríteni! Na ez az amit el szoktak felejteni a fejlesztők! Mindannyian vagy stílusteremtők akarnak lenni, vagy minden ötletet kihagyva szolgaian másolnak le sikeres címeket. Aztán meg megy a pislogás és hüppögés amiért a kutyának sem kell a termékük.

    Nem kell az ordas nagy költségvetés sem egy sikeres játékhoz, elég ha jól működik, átgondolt, hangulata van, és újrajátszható. Amit legtöbbször a modokkal lehet elérni, mert a Paradox féle adjuk ki minden játékhoz két tucat semmitmondó kiegészítőt hogy a végén 3-400$ legyen a teljes játék kissé.. khm.. túlzás. Vagy amit az EA művel a sims szériával.

    Én meg csak rontom a statisztikát, mertnagyon új játékkal nem játszom, és a legutolsó ps amit megvettem az a ps3 és az havonta egy két napot megy is rendesen. De legtöbbet PC-n tolom vagy erős történetű, vagy újrajátszható fajta játékokkal. Shootereket pl kerülöm vagy egy évtizede.
    Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2024.06.10. 11:38:32
  • takysoft #5
    Hát még nincs vége az életciklusának. Mai napig támogatott rendszer ugye. Store-ral meg update-ekkel.
    (ezért is röhögök folyton, amikor egyes emberek szerint a PS5 már életciklusa felénél van... könyörgöm... ötödénél se)

    A legtöbb játék a mai napig megjelenik PS4-re is.
    Jó, nem a AAA húzócímek, de többi 900 indie cucc simán elfut rajta.
    Teljesen korrekt rendszer, és nem látom okát, miért ne játszana vele az, akinek az van.
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2024.06.08. 02:23:31
  • t_robert #4
    Azért igen nehéz jó játékokat és ötleteket kitalálni egy játékba mára. Az meg, hogy megjelenik egy játék mód vagy ötlet 18-ik változata azért nem olyan lelkesítő, hogy rohanjon megvenni az ember. Példul a PUBG behozta a Battle Royal stilusu játékot, amit leginkább úgy lehet leírni, hogy csak egy maradhat a végén. Ehhez egy egyre kisebb méretű pályára szoritják be szüküléssel a fogyatkozó játékosokat, hogy a végén végezni ekkelen egymással és csak egy maradjon, aki nyer. Az ötlet persze nem a PUBG ötlete elötte már voltak hasonló elven működő játékok csak azok nem lettek felkapottak és sikeresek. Na azóta, hogy sikeres lett a PUBG született vagy 3 tucatnyi azonos elvekre épülő klón játék. Így a 37. verzió már nem igen fogja lázba hozni az embereket.
  • zola2000 #3
    "Hát, látványban a PS5 nem tudott akkorát ugrani, mint a PS3->PS4"

    Hát én emlékszem hogy a ps3-ps4 váltás idején sem voltak elragadtatva az emberek a PS4 grafikával a PS3 után.
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Szerintem a lenyeg nem is feltetlen a grafika, hanem az, hogy egyre kevesebb a normalis single player jatek.
  • Kotomicuki #1
    Hát, látványban a PS5 nem tudott akkorát ugrani, mint a PS3->PS4 váltás és a "valódi" PS5 még csak ősszel jön a PRO képében.
    De szerepet játszik ebben a költségek elszabadulása is: a játékok&előfizetések árváltozásai az utóbbi években.
    ...és miért költsön százezreket az, aki nem tud érdemi előrelépést felfedezni a két generáció között - vagy csak az árnövekmény többet nyom nála a latba, mint amennyit a grafika előrelépett és így inkább nem vált.

    Ill. az egyre apadó, fizetőképes keresletről sem szabad megfeledkezni, mert ez is fontos része a képletnek...