SG.hu

11 évvel a megjelenés után még mindig 49 millióan használják a PS4-et

Ez megegyezik a PS5-ös játékosok számával, de utóbbiak több pénzt költenek rá és többet játszanak rajta.

Négy éve jelent meg a PS5, de még mindig nagyon nagy a PS4 tábora. A Sony új adatai azt mutatják, hogy a PS4 és a PS5 jelenleg egyaránt körülbelül 49 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. Az adatok a Sony legutóbbi üzleti értekezletének részeként bemutatott átfogó Game & Network Services jelentésből származnak. Ezek a számok arra utalnak, hogy a valaha eladott 117 millió PS4-nek körülbelül 42 százaléka van még aktív használatban, szemben az eddig eladott 56 millió PS5-ös 86 százalékával.

Az aktív konzolok paritása ellenére a Sony arra is rámutat, hogy a PS5 lényegesen több játékóráért felelős, mint a PS4: 2,4 milliárd az új rendszer esetében, míg elődje 1,4 milliárd (nem világos, hogy ez az összehasonlítás milyen időszakra vonatkozik). A Sony havi felhasználói számai minden olyan konzolt tartalmaznak, amelyet „játékra vagy a PlayStation Network szolgáltatásainak elérésére használnak”. Így egy régi PS4, amely kényelmes Netflix-dobozként szolgál a vendégszobában, még mindig felduzzasztja a régebbi rendszer számait.


Mégis elég lenyűgöző, hogy még mindig közel 50 millió ember használja rendszeresen az először 2013-ban megjelent konzolt (még a 2016-os Pro frissítést is figyelembe véve). Ez részben azért lehet, mert a PS4 még jóval a PS5 megjelenése után is kiterjedt szoftveres támogatást kap; a Sony PSN Store listáján jelenleg 189 „most megjelent” PS4-kompatibilis játék szerepel, köztük számos olyan „bestseller” cím, amelyhez egyáltalán nem szükséges PS5. Az a tény, hogy ezek a PS4-kompatibilis címek a PS5-ön is játszhatók, valószínűleg segített meggyőzni néhány kiadót, hogy a kevésbé grafikaigényes játékaikhoz a régebbi konzolt célozzák meg.


Úgy tűnik, a PS4 hosszú élettartama sem volt jelentős negatív hatással a PS5 eredményére. A Sony játékipari részlege a PS5-generáció közel négy éve alatt a 106 milliárd dolláros eladásokból már 10 milliárd dollár nyereséget termelt, míg a PS4 hét éve alatt a 107 milliárd dolláros eladásokból 9 milliárd dollárt. A PS5-tulajdonosok átlagosan 731 dollárt költöttek fejenként játékokra, szolgáltatásokra, perifériákra és kiegészítő tartalmakra. Ez jelentősen meghaladja az átlagos PS4-tulajdonosok 580 dolláros nominális költését a konzol életciklusának ugyanezen pontján, bár ami nagy növekedésnek tűnik, az valójában eléggé stagnál, ha figyelembe vesszük az inflációt.


A konzolonkénti játékkiadások most kevésbé koncentrálódnak a „teljes játék” vásárlására - amely 12 százalékkal csökkent a PS4 és a PS5 generáció között -, és sokkal inkább az úgynevezett kiegészítő tartalmakra - amely 176 százalékkal nőtt a generációk között. Valószínűleg a költekező, loot-boxokat hajszoló „bálnáknak” van némi közük ehhez a növekedéshez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #8
    Amúgy úgy látom a statisztika nem tesz különbéget az eredeti 2013 karácsonyára megjelent PS 4 és a 4 évvel késöbbi PS 4 PRO közt. pedig van köztük jelentős teljesítmény különbség. Jól példázza a dolgot a CP 2077 esete 2020-ból. Bár probálták optimalizálni a játékot a soma PS 4-re de elég bána lett az eredmény. A dolog vége az lett, hogy vissza kellett tériteni a program árát a csalódott PS 4 tulajoknak. A PS 4 PRO-n azért használhatobb volt a játék. Mivel nem konzolozok nem tudom aztán sikerült -e a mára 11 éves sima PS 4-re optimalizálni a CP 2077-et végül. Persze a mai napig rengeteg játék jelenik meg amihez bőven elég egy PS 4 teljesítménye is. Nem csak csupa AAAAAAAAAAAA....AAAAAA játékból áll a megjelenő új játékok köre. PC-re is számos játék jelenik meg, ami simán eljátszható akár egy 6 éves 4 magos procival és egy 5-6 éves grafikával is. na nem 4K-ban, de azért FHD-ben jól játszaható. Azért bár növekszik a játékok általános teljesítmény igénye követve a hardverek fejlődését, de máig nem kell mindenhez szuperszámítógép. Régen rábasztak volna a játék fejlesztők, ha az aktuális játékukat csak Richie RIch gépén(20 ezer dollár) lehetne játszani rendesen Beverly Hillsen. :) A sikeres jéték teljesítményét úgy kell méretezni, hogy jól játszható legyen az átlag ember John Smith 1000 dolláros gépén is. Nivel John Smith-ből van 1 millió Richie Richből meg 500 darab így John a cél közönség és nem Richie a bevétel szempontjából. Persze nyilván ahogy telik az idő John Smith gépe is fejlödik az idővel és más teljesítmény fér bele ma az 1000 dollárba, mint mondjuk 10 éve.
  • t_robert #7
    pedig ugrott akkorát teljesítményben. Mind grafikában, mind CPUban. A ps 3 pS 4 CPU-ban a 7+1 magos CELL CPU-ról 2*4 magos AMD jaguar architektura. Ami egy 2012 környékén munkaállomásokba szánt CPU volt csak igen hamar túl lépett az idő a 4 magos CPU-n, mint munkakállomás és mint szerver is. Így csak egy technika történeti kitérő lett volna a CPU, ha nem jön a konzolokba. és gyártanak még világszerte 200-300 millió darabot mid PS és XBOX-ban is használt. A grafika is jelentősen gyorsut a maga 1,91 TLOP körűli lebegőpontos értékével. majd jött a PS 4 PRO 2016-17 környékén a CPUt. feltolták 1,6-1,7 Ghz-ről 2,1-2,2 Ghzre a grafikát meg 4,3 TFLOP körüli értékre. Nagyjából beduplázva a nyers számítási teljesítményt. Aztán jött a PS 5 2020 körül. A CPU egy ZEN 2-es kicsit visszafogott Ryzen R7 3700X let 8 mag 16 szállal. Nagyjából mintha 3700X helyett egy 3700 került volna a gépbe. 200 Mhzel lejebb hajtva. A CPU teljesitmény azért igen csak megugrott a dupla annyi végrehajtó szálas 8 évvel fiatalabb CPU-val. A grafikában meg egy RDNA 2-es grafikát kaptak a konzolok. PS 5 esetében 10,2 TFLOP a nyers lebegőpontos teljesítmény az XBOX series X esetében 12 TFLOPS Vagyis jól rádupláztak a teljesítményre mind a CPU, mind a Grafika tekintetében a PS 4 PRO-hoz képest. A kiszivárgott adatok szerint a PS 6 nagyjából rátripláz a grafikára valami féle RDNA 3-mas grafikával. a becsült adatok 32-34 Tflops a lebegőpontos számitásban. A CPU marad, de kap 1-200 plusz órajelet. Vagyis amikor jön egy új generáció azért lazán rádupláznak általában a teljesítményre. Vagyis azért hasonló volt az elöre lépés a PS 4(PRO)->PS 5 tekintetben, mint a PS 3-> PS 4 tekintetben. Persze azért nem annyire feltünő mert a nagyjából 7 év alatt, amig generációt váltanak a konzolok a PC-k teljesítménye is igen csak megugrik, mind grafika, mind CPU tekintetében. Mire eltelik a generáció váltás, addigra azért igen csak elmaradnak a konzolok a PC-khez képest így mindig van hová előre lépni a teljesítményben az új generációkban. A PS 6 várható érkezése 2028 körül esedékes. addig leszz egy ránc felvarrt PS 5 PRO(?) Azért látható, hogy igen csak elöre fog lépni a PC-k grafikája és CPU-ja a következő 4 évben. Nagyjából 1-1,5 évente jönnek új sorozatok ki a CPU és GPU tekintetében. Simán lehet, hogy 2028-ra ZEN 7-es AMD CPU lesz és Intel 19-ik generáció és NVIDIA RTX 7000-es kártyák és nem tudom milyen számú Radeonok.... Bár talán mostanában nem is csak a nyers számításban lépnek elöre, hanem a egyébb tudásokban, mint AI funkciók. Igen csak durván fejlödnek a meghajtó programokba beintegrált eljárások és programok a teljesítmény és a kép minőség javitásában. Tehát nem feltélenül az lesz a szempont, hogy 500 FPS mellett játszunk, hanem olyan minőségben, mintha élőben látnánk. Amúgy se érzékelik a különbéget az emberi érzékszervek már a 240 HZ és a 480 Hz közt. Hazudik aki azt állitja, hgy ő érzékeli a különbséget a 240 képkocka és a 480 képkocka közt. És egy esetleges 8K vagy (16K se fog lényegesn többet adni a 4K-hoz képest....
  • Szefmester #6
    A PUBG lett sikeres, de a Quake 2 érában is voltak már last man standing meccsek, nem csak deathmatch meg team deathmatch.
    Nehéz a jó új ötlet? Valóban. De akkor ha nincs meg az ötlet, vagy csak azt hisszük hogy megvan, akkor is ott van pár évtizednyi játékfelhozatal amiből lehet meríteni! Na ez az amit el szoktak felejteni a fejlesztők! Mindannyian vagy stílusteremtők akarnak lenni, vagy minden ötletet kihagyva szolgaian másolnak le sikeres címeket. Aztán meg megy a pislogás és hüppögés amiért a kutyának sem kell a termékük.

    Nem kell az ordas nagy költségvetés sem egy sikeres játékhoz, elég ha jól működik, átgondolt, hangulata van, és újrajátszható. Amit legtöbbször a modokkal lehet elérni, mert a Paradox féle adjuk ki minden játékhoz két tucat semmitmondó kiegészítőt hogy a végén 3-400$ legyen a teljes játék kissé.. khm.. túlzás. Vagy amit az EA művel a sims szériával.

    Én meg csak rontom a statisztikát, mertnagyon új játékkal nem játszom, és a legutolsó ps amit megvettem az a ps3 és az havonta egy két napot megy is rendesen. De legtöbbet PC-n tolom vagy erős történetű, vagy újrajátszható fajta játékokkal. Shootereket pl kerülöm vagy egy évtizede.
    Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2024.06.10. 11:38:32
  • takysoft #5
    Hát még nincs vége az életciklusának. Mai napig támogatott rendszer ugye. Store-ral meg update-ekkel.
    (ezért is röhögök folyton, amikor egyes emberek szerint a PS5 már életciklusa felénél van... könyörgöm... ötödénél se)

    A legtöbb játék a mai napig megjelenik PS4-re is.
    Jó, nem a AAA húzócímek, de többi 900 indie cucc simán elfut rajta.
    Teljesen korrekt rendszer, és nem látom okát, miért ne játszana vele az, akinek az van.
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2024.06.08. 02:23:31
  • t_robert #4
    Azért igen nehéz jó játékokat és ötleteket kitalálni egy játékba mára. Az meg, hogy megjelenik egy játék mód vagy ötlet 18-ik változata azért nem olyan lelkesítő, hogy rohanjon megvenni az ember. Példul a PUBG behozta a Battle Royal stilusu játékot, amit leginkább úgy lehet leírni, hogy csak egy maradhat a végén. Ehhez egy egyre kisebb méretű pályára szoritják be szüküléssel a fogyatkozó játékosokat, hogy a végén végezni ekkelen egymással és csak egy maradjon, aki nyer. Az ötlet persze nem a PUBG ötlete elötte már voltak hasonló elven működő játékok csak azok nem lettek felkapottak és sikeresek. Na azóta, hogy sikeres lett a PUBG született vagy 3 tucatnyi azonos elvekre épülő klón játék. Így a 37. verzió már nem igen fogja lázba hozni az embereket.
  • zola2000 #3
    "Hát, látványban a PS5 nem tudott akkorát ugrani, mint a PS3->PS4"

    Hát én emlékszem hogy a ps3-ps4 váltás idején sem voltak elragadtatva az emberek a PS4 grafikával a PS3 után.
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Szerintem a lenyeg nem is feltetlen a grafika, hanem az, hogy egyre kevesebb a normalis single player jatek.
  • Kotomicuki #1
    Hát, látványban a PS5 nem tudott akkorát ugrani, mint a PS3->PS4 váltás és a "valódi" PS5 még csak ősszel jön a PRO képében.
    De szerepet játszik ebben a költségek elszabadulása is: a játékok&előfizetések árváltozásai az utóbbi években.
    ...és miért költsön százezreket az, aki nem tud érdemi előrelépést felfedezni a két generáció között - vagy csak az árnövekmény többet nyom nála a latba, mint amennyit a grafika előrelépett és így inkább nem vált.

    Ill. az egyre apadó, fizetőképes keresletről sem szabad megfeledkezni, mert ez is fontos része a képletnek...