SG.hu

Lemez nélküli Xboxot jelentett be a Microsoft

A Microsoft bejelentette az Xbox Series X fehér változatát, az új konzol nem tartalmaz majd lemezmeghajtót, és teljesen digitális lesz.

Az Xbox elnöke, Sarah Bond az Xbox Games Showcase során mutatta be az új fehér Xbox Series X-et, melynek belseje megegyezik az eddigi verziókéval, így a meglévő Xbox-játékok ugyanolyan teljesítményt nyújtanak rajta. Ez az új fehér modell még idén elérhető lesz 1 TB-os tárhellyel, 449,99 dolláros áron. A bevonata megegyezik az Xbox Series S-en, a Microsoft kisebb, 299 dolláros konzolján, az Xbox Series S-en található „robotfehérrel”.

Jön az eredeti Xbox Series X 2 TB-os „Galaxy Black” változata és egy 1 TB-os Xbox Series S is érkezik fehérben, 349,99 dolláros áron. Az új Galaxy Black különleges kiadású Xbox Series X lemezmeghajtóval együtt 599,99 dollárért kerül szintén még idén forgalomba. "Ez az új különleges kiadású Xbox Series X ugyanazt a sebességet, teljesítményt és funkciókat nyújtja, mint az Xbox Series X, de kétszer akkora tárolóval és egyedi dizájnnal” - írja Roanna Sones, az Xbox hardverekért felelős vezetője blogbejegyzésében.


A fehér Xbox Series X létezése megerősíteni látszik, hogy a Microsoft törölte vagy eltolta az Xbox Series X konzol felfrissített változatát, amely tavaly egy per során kikerült dokumentumokban jelent meg. A Brooklin kódnevű, be nem jelentett Xbox Series X frissítés a meglévő konzolnál hengeresebb kialakítással rendelkezett, és nem lett volna benne lemezmeghajtó sem. A Microsoft belső dokumentumokban „imádnivalóan digitálisnak” írta le ezt a konzolt, és állítólag új kontrollerrel és Xbox Wireless 2 csatlakozással szállították volna. A Microsoft az előzetes tervek szerint novemberre tervezte ezt a Brooklin konzolt, 499 dolláros áron.


Phil Spencer Xbox-vezér tavaly szeptemberben foglalkozott a frissített Xbox Series X dizájn körüli kiszivárogtatásokkal, utalva arra, hogy a tervek változhattak az Xbox hardverrel kapcsolatban. „Nehéz így megosztani a csapatunk munkáját, mert annyi minden változott, és annyi minden van, ami miatt izgatottak lehetünk most és a jövőben is” - mondta Spencer egy szeptemberi X-en közzétett bejegyzésében. „Meg fogjuk osztani a valódi terveket, amikor készen állunk”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andrevv #5
    Nekem már rég elegem van az új rendszerekből. Már csak gog-on vásárolok néha játékokat, azok is jó régiek amik még nem foglalnak sok helyet és nem kell erős gép sem. Ezeket ott tárolom ahol akarom és soha nem kell féljek, hogy elfogy a hely. Nincs DRM, nincs kötelező launcher, offline működnek. A régi sárga kazettás játekaim ROM-jait is begyűjtöttem, probléma megoldva. A mai konzolok meg pusztuljanak, nem érdekelnek.
  • takysoft #4
    Ez pontosan az a gondolkodásmód, amivel nem nagyon mész semmire.

    Mindig szoktam mondani, hogy nem ágálni kell a jövő ellen, hanem úgy megvalósítani, hogy az jó legyen.

    Nem szidni kell az AI-t, hanem használni. Nem küzdeni kell a kártyás fizetés ellen, hanem szorgalmazni, hogy jó banki szolgáltatások legyenek.

    És hasonlóképp: Az offline dolog tök szép. De a régi jó sárga kazetták 90%-a már nem működik. A régi CD-k java is megy már tönkre. Egy átlagos vásárolt CD élettartana 10-50 év. Ha egy játékor 2000-ben vásároltál, kb 50%, hogy már olvasási hibás a lemez.

    Arról nem is beszélve, hogy nincs nagyon alternatíva. Oké, ez indie játékok nem túl tárhelyigényesek, de egy combos AAA játék manapság kényelmesen 150+ gigát lezabál úgy, hogy ebben még nincs DLC :D

    Mindezt lemezcserélgetéssel telepítgetni... azt Te is érzed, hogy nonszensz, ugye?

    Szóval amit el kell érni, az nem egy ilyen harc a offline létért...
    (bár azt aláírom, hogy a játékhoz is kötelezően szükséges online jelenlét kicsit overkill), hanem az, hogy a megvásárolt tartalmakat sajátunknak érezhessük.

    -Ha megvásároltam egy játékot, legyne hozzá valódi jogom. Minden platformon. Ha megvettem pl Steam-en, hadd tudjam játszani Playstation-ön, Xbox-on, Epic-en is, ha akarom és fordítva. Oké, erős kérés, és a mostani jogrendszerrel és business modellekkel elég nehézkesen összeegyeztethető... De ha már tényleg küzdeni akarunk valamiért, legyen az EZ.

    -Legyen a Steam library örökölhető. Erről mostanság nagyon megy a vita, és ez EU-ban lehetséges, hogy lesz is ebből valami pár éven belül. Ha más nem is, egy komolyabb tanulmány, elemzés, beszélgetés.

    -A játékaim legyenek elérhetőek ha nem is feltétlen örökre, de minimum addig, amíg a cég él.
    Szóval amit a Nintendo eljátszott a Wii és Wii U rendszerekkel, na annak a pofátlanságnak illegálisnak kéne lennie.

    Kérlek próbáld meg Te is megérteni, hogy a visszafelé menekülés a múltba, az SOSEM működött, és nem is fog soha.
    A jövőt kell jól felépíteni!
  • t_robert #3
    A korábbi tapasztalatok alapján a konzolok életciklusa úgy 7 év körül van. PS 3 és PS 4 alapján. Nagyjából tudjuk, hogy várható még az idén a ráncfelvarrt változat amit hívjunk PS 5 PRO-nak. És várhatóan majd 2028 körül fog megjelenni majd a PS 6. ez egybe vág a kb. 7 éves életciklussal. Az XBOX is valami hasonló lesz, de arról sokkal kevesebb a kiszivárgott infó.
  • kvp #2
    Eloszor is nem latom a cikkben a tarhely nelkuli konzolt. Ez technikailag nem megvalosithato. Az, hogy merevlemez vagy memoria adja a belso hattartarat igazabol teljesen mindegy. Az, hogy az optikai adathordozokat megszuntetik eleg egyertelmu, nem igazan tudjak tartani a versenyt kapacitasban a memoriakkal.

    A fentiektol fuggetlenul az, hogy csak letoltesi vagy memoriakartyas lehetoseg van egy adott konzolhoz teljesen fuggetlen attol, hogy mukodik-e offline allapotban. A mai konzolok elettartalma limitalt es ezen limit utan se az online szolgaltatasok, se maga a konzol mukodese nem garantalt. Ne felejtsuk el, hogy nem megvasaroljuk a keszuleket, hanem egy adott dijert cserebe limitalt ideju hasznalati licenszet kapunk (a hardverrel egyutt). Ez azt jelenti, hogy a gyarto ceg megtartja a jogot ahhoz, hogy barmikor megszuntesse az adott keszulek mukodeset vagy kizarjon minket a hasznalatbol es ezt barmikor megteheti jogi es anyagi felelossegrevonas nelkul. Ezt vagy elfogadja a licensz vasarlo fel (tovabbiakban vasarlo) vagy nem hasznalhatja a keszuleket legalis modon. A legtobb mai auto eseten ugyanez a licensz szerzodes kotodik, tehat az autot nem megvasaroljuk, csak licenszeljuk a gyartotol. Ezert is kell jopar tipus eseten a gyarto hozzajarulasat kerni a licensz szerzodes masik felnek torteno atadasahoz (azaz a jarmu ertekesitesehez).

    Ahoz nem irjak oda, hogy a tenyleges hardvert es ertekesitik es a gyarto semmilyen jogi vagy penzugyi jogot nem tart meg, ott jellemzoen csak licensz jogot lehet vasarolni.

    Ezt jo lenne ha a tulajdoni lapokon is bevezetnek, tehat pl. autok eseten a bejegyzett tulajdonos tovabbra is a gyar lenne es csak uzemben tartokent jelenne meg a licensz vasarlo. Jo lenne ha az EU ezt bevezetne kotelezokent amennyiben csak felhasznalasi licenszet ad a gyarto a jarmu hardver/szoftver komponenseihez.

    ps: Offline szamitastechnika jelenleg teljes mertekben csak open source szoftver alapon valosithato meg, teljes mertekben (as is) ertekesitett, licensz mentes hardvereken. Nagyon keves ilyen van a piacon, azok is foleg kinai termekek es a nyugati vilagban egyre inkabb tiltottak. Ez olyan mint a teljes mertekben hatosagi engedely fuggetlen auto. Letezik, csak nem lehet vele kimenni maganteruletrol.
  • end3 #1
    Remélem, az emberek egy idő után felismerik majd a rájuk kényszerített, tisztán csak online szolgáltatásként igénybe vehető számítástechnika "jelentőségét". És néhány kevéssé felelősen gondolkodón kívül nem vesznek az ilyen módon kínált IT-megoldásokból semmit.

    (Mert az a végtelen, életeken keresztüli zsarolhatóság, a kiszolgáltatottság, - azaz, - adott időpontig ténylegesen leélt életünk akár pillanatok alatt történő beszántását is jelentheti, nullázva minden értékes, adott területen leélt percünket. - Ha az ilyen szolgáltatások elterjednek, egy örök függést fognak jelenteni a techóriásoktól, és a kemény munka árán megszerzett pénzeink gyors eltüntetését is jelenteni fogják. (Aki egy ilyen "IT-kaptárban" szocializálódik, annak a kaptár hierarchiája szabja meg az egész életét.)

    Ragaszkodni kell az offline is használható számítástechnikához. Az esetleg adja a felhasználóknak munkához vagy a játékokhoz, az általunk komoly pénzekért megvásárolt eszközhasználat szabadon történő megvalósítását. Nem pedig az örök függőségeket. Az emberek életében a játék szabadsága fontos, nem lehet a techóriásoknak a haszonszerzés maximizálása céljából, kiszolgáltatottságot fabrikálni belőle..

    (És még ez a gondolkodás is esetleges, a vélt fontosságú vágyaink kielégítéséhez. - Érdemes priorizálni azokat a személyes fejlődésünk szempontjából is, hogy majd a végéről, - a leélt életünkre visszatekintve, - képesek legyünk mosolyogni is.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2024.06.11. 09:29:13