Ötvös Tibor

Az első XCOM-információk

Júniusban, az OXM kiemelten foglalkozik a 2K Australia korábban bejelentett új XCOM játékával, ám a cikk közel egy hónappal hamarabb kikerült a netre, így mi is tudunk foglalkozni a témával.

Eredetileg úgy volt, hogy a BioShockot készítő 2K Marine és a 2K Australia közösen dolgozik a továbbra is csak XCOM címen futó játékon, ám a mai napon kiderült, hogy csak utóbbi fejleszti a programot. Mindenesetre azt nem lehet mondani, hogy nem tesznek meg mindent az ügy érdekében, hiszen a fejlesztést vezető Ed Orman első körben minden munkatársának kiadta, hogy játszanak végig legalább kettő régebbi UFO vagy X-Com játékot így kapva képet a klasszikus cím világáról.

Klikk ide!
De lássuk, mit derítettek ki az újságírók. Első körben immáron biztos, hogy az új rész egy FPS lesz, ám nem az agyatlanabb fajtából. Számos taktikai megoldásra lesz lehetőségünk és a készítők szerint minden egyes küldetés nagymértékben különbözik majd az előzőtől. A játékos egy titkos földalatti bázison kezdi meg kalandját, mely egyben az otthonunk és a csapatunk központja is.

Főhősünk a Carter nevet viseli, de a múltjáról a 2K Australia egyetlen szót sem volt hajlandó elárulni. A bázist egyébként a briliáns elmével megáldott Dr. Goldberg vezeti, amely amúgy több részlegre van osztva. Az egyik részlegben a különböző rádióadásokat hallgatják le erre kiképzett emberek és ezekből számos segítséget nyerhetünk, melyekkel megkönnyíthetjük a küldetéseinket.

Egy másik részlegben a technikus Malcolm Quinn különböző hasznos kütyüket próbál kifejleszteni a számunkra. Ő a mi saját bejáratú M-ünk. A tervezőszobában a következő lépésünket választhatjuk ki. Itt lép be a stratégiai rész, hiszen a térkép előtt állva mi dönthetjük el, hogy mely területekre szállunk ki és melyeket vizsgáljuk meg.

Klikk ide!
A falon található hatalmas Amerika-térkép több részre van osztva, de az újságírók által látott változatban "csak" Kansas, Maine és Arizona államba juthattak el. A küldetést érdemes körültekintően kiválasztani, hiszen az események folyamatosan zajlanak, így attól, hogy az egyik helyszínen ezerrel osztjuk az áldást, attól a másikon is történnek a dolgok. Vagyis simán lecsúszhatunk egy-egy fontosabb momentumról, küldetésről.

Minden misszióra kapunk legalább két társat. A 2K Australia elmondása szerint az ügynökök jelenléte hozza be a régi X-Comokban látott stratégiázást, ám a látottak alapján ezen kijelentés elég merész, hiszen a rendszer az amúgy nagyszerű Rainbow Six: Vegas megoldásait veszi át. Vagyis utasíthatjuk társainkat, de csak adott határokon belül (Menj oda!, Fedezz! stb).

Bár a játékot az Unreal Engine 3 hajtja és ezért a grafikával nem lesz gond. Ám a beszámoló szerint a játékosok meglepődve vették tudomásul, hogy a küldetés helyszínére megérkezvén egy teljesen kihalt városba jutottak. Egyetlen járókelő vagy élőlény sem volt a városban. Mindenesetre a történetet nem ismerjük, így erről még nem alkotnánk véleményt.

Innen azonban teljes szabad kezet kapunk. Akár azt is megtehetjük, hogy egyet lövünk a levegőbe és visszautazunk a bázisra. Ekkor azonban a pályán található és a fejlesztéseinkhez létfontosságú Elerium nevezetű ásvány mind kárba vész. Jó hír, hogy minden házba, épületbe bemehetünk és a pincétől a padlásig átkutathatjuk őket. Ráadásul a városok hatalmasak és több szintből is állnak (bányajáratok, alagutak stb), így a fejlesztők szerint egy-egy küldetés TELJES végigjátszása akár több órát is igénybe vehet.



Még nem szóltunk a fegyverekről. A megszokott puskák és pisztolyok mellett bal kezünkben folyamatosan valamely extra "találmányunk" lesz. Ilyen például a Dr. Goldeberg által adott Petri-csésze, melyben egy titokzatos fekete anyag "él". Ez úgy működik, mint egy iránytű, hiszen a csészében egy idegen anyag található, mely folyamatosan próbál visszatalálni "társaihoz" és így mindig elvezet minket az ellenfelekhez.

Másik, a demóban is bemutatott találmányunk a Blobatov nevet viseli. Ez tulajdonképpen egy gránát, melyet megtörve képesek vagyunk "felszívni" a tüzet és így az ezzel támadó ellenségeket hatástalanítani vagy a lángoló épületeket megmenteni.

Első körben ennyit sikerült kideríteni az új XCOM játékról, mely azért jóval több mint azt a bejelentéskor vártuk. A jelek szerint a fejlesztők valóban odafigyelnek a programra és talán egy újabb klasszikus résszel bővülhet a sorozat. A megjelenés dátuma még nem ismert, de konzolok mellett PC-re is jön majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gombost #17
    Tökéletesen visszaadja a hangulatát. Kb. 10 éve vagyok nagy rajongója a Fallout sorozatnak (számtalanszor végigvittem az összes részt) és nekem nagyon tetszik a 3. Mindig is vágytam rá, hogy ilyen formában is kipróbálhassam és tessék. Abban pedig talán megegyezhetünk, hogy nem egy tipikus FPS.
    Ugyanígy vagyok az X-Com-mal is. Sokat játszottam a régi verziókkal és szerintem érdekes lehet FPS nézetből egy ilyen játék. Az már más kérdés, hogy több órás küldik azért elég idegesítőek lehetnek, főleg, ha közben más helyszíneken fontos dolgok történhetnek.
  • n3whous3 #16
    és miért kéne visszaadnia a hangulatát?...... jó játék az jó játék, most akkor nevezzék el pl. Postapocalyptic FPS-nek és akkor nem húzod a szádat, hogy nem lett jó a "remake"?
  • astrobal #15
    ezzel nem értek egyet, a játék valóban jó, de semmi köze az eredeti fallout 1-2-höz aminek a hangulatát egyáltalán nem tudja visszaadni.
  • Loverman #14
    "Minek az új köntös kérdem én?"

    Miért NE lenne új köntös? Ha te a régire vered akkor szedd elő azt és játssz vele, minek ugyanazt kiadni kicsit jobb grafikával? Akkor meg a hozzád hasonló fikagépek (akik amúgyis letöltenek) azon rinyálnának hogy "ez csak pénzlehúzás"
  • Anotino #13
    mindent megmozdit, amint valtoztatsz a nezopontodon (ha nem full 2D-s a kornyezet, ilyenekkel nem tudsz sporolni)
  • n3whous3 #12
    fallout 3 és utódai is kibaszott jók lettek, nem tudom mit károgsz...
  • MaskimXul #11
  • MaskimXul #10
    Itt egy normális remake, ingyenes és open source. Itt pedig a legújabb verzió ami ugyan még fejlesztés alatt van, de így is rengeteg tartalom van benne.
  • Bounti #9
    Ez így egy nagy rakás xxxx. Ugyanúgy elxxxxxxx mint a Fallout sorozatot. Ezek a kedvenc játékaim, és FPS-t csinálnak belőle bakker...

    Minek az új köntös kérdem én?
    Az egyre-másra kiadott NFS szériától (vagy FIFA stb...stb...)sem várja senki, hogy (ennyire más) stílusban próbálkozzon.

    Szépen is nézne ki egy hack & slash Red Alert... csak példának okáért mondom...

    Szóval köszi, hogy megint a gondolkodós (és igen.. az "elfelejtettem a jobb alsó sarok utolsó kockáját átkutatni") stílusú játékból csinálnak egy nagy rakás FPS xxxx.

    Köszi a fejlesztőknek...
  • Szefmester #8
    ugyanmár.. az FPS nézettel már gyalázzák.. simán lehetett volna egy szabad kameramozgatású, fizikával ellátott körökreosztott cuccost is csinálni, és a körökre osztottság miatt még a grafikát is meg lehetne nyomni mert nem mindent mozdít meg egyszerre..