MTI

Az online szerepjátékok a valós életet szimulálják

A valódi társadalmak működését, illetve a társadalmakon belüli kölcsönös viszonyokat szimulálják a közösségi online szerepjátékok, ezért olyan népszerűek - állapították meg a University of Minnesota kutatói.

A társadalomkutatók megegyeznek abban, hogy ezek az online közösségek többek között azért tükrözik ennyire tökéletesen a hagyományos, valódi társadalmakat, mert ekkora hatalmas tömegek játszanak velük - írta a ScienceDaily című amerikai tudományos portál. A kutatók az EverQuest II közösségi online szerepjáték játékosainak viselkedését, csevegéseit és online viszonyait vizsgálták, nem kevesebb mint három év alatt összegyűlt 60 terabájtnyi adatot letöltve és felhasználva. A tudósok egy speciális szoftver segítségével a játékosok viselkedésének minden aspektusát elemezték.

Bár az EverQuest II-vel "mindössze" 300 000 aktív játékos foglalkozik, ám ők hetente 26 órát játszanak átlagban, így ennek köszönhetően a kutatók az emberi reakciók társadalmi szintű vonatkozásait is tökéletesen követni tudták. Az adatokból a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a közösségi online szerepjátékok tökéletesen modellezik különféle csoportok, hálózatok, közösségek, illetve egyének társadalmi viselkedését, az egymás közötti viszonyokat. A vizsgálat bizonyítékul szolgált arra, hogy a társadalomtudományoknak alapvetően kell megváltozniuk nem csak abból a szempontból, ahogy a kutatók napjainkban az eredményeket értelmezik, hanem felhasznált módszerek és fókuszcsoportok tekintetében is.

A közösségi online szerepjátékok és a virtuális világok egyre népszerűbbek, többmilliós közösséget foglalva magukba. A World of Warcraft például 11,7 milliós előfizetővel büszkélkedhet világszerte, és bár ez a Magyarország lakosságát is több mint egymillióval túllépő döbbenetes populáció több száz játékszerverre van felosztva, még így is tömérdek játékos érintkezik egymással virtuális játékbeli karaktereiken keresztül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kisdead99 #14
    Ha a közösség hiányzik, regisztráljatok az erepublikon, böngészős szociális/társadalmi stratégia. Rohadt sok ember van, és mivel maga a játék napi 9-10 klikk, igazán a közösségen van a hangsúly.
    Bővebb információ a http://mibbit.com/chat/ oldalon az #erep szobában.
  • savior #13
    par peldat is mondanek:
    hellgate london: csapatban nagyobb gepigeny, tobb bug. minel tobben voltunk annal erosebbek voltak az ellenfelek, igy nehezebben haladtam mint egyedul. mindenki csak ott olhetett, ahol epp a kuldeteseben jart. a tul rovid dungeonok miatt sokszor olyan csapathoz csatlakoztam, akivel kb 5 percet tudtam egymassal jatszani. a nem elofizetosok nem erhettek el bizonyos palyakat.
    zu online: a kezdeti jatekmenet baromira tetszett. aztan kitalaltak hogy 120as szinttol csak olyan teruleten lehet jatszani, ahol barhol barkit megolhet. nagy elvezet volt hogy 10 percenkent leutott az aki arra jart. a szornyeket 10esevel is tudtam olni igy nem is volt ertelme csapatolni. az item mall miatt kiegyensulyozatlanna valt(aki nem fizetett az lehuzhatta magat).
    atlantica: tulsagosan behatarolt a jatekmenet. mindenki pont ugyanazt az utat jarja vegig a kuldetesek altal. emiatt csapatolni alig lehet, mert mindig olyan embereket kell keresni, akik pont ugyanott tartanak mint en. rengeteg olyan targy van a jatekban ami az egyedul jatszasra keszteti az embereket(pl potion amitol tobb xp-t kap, de csapatban nem. olyan tekercs, amitol a szornyek lesznek a csapattarsai. egyedul celiranyosan tud fejlodni...).
    aztan vannak ahol 5-10mp egy szornyet megfektetni. teljesen felesleges a csapat, mert mire meglatja hogy kit tamadok es odajon besegiteni, addigra mar felholt a celpont.
    aztan nezzuk az mmo-s kommunikaciot: lol, rolf, help, wow, noob. aki ezt az 5 szot olvassa, az gyakorlatilag latta az egesz mmos beszelgetest.
    pl a battle net az elvileg jo lenne. van egy kozos chat, ahol lehet dumalni es onnan elerhetok a jatekok. csakhogy ott is az van, hogy 4-8 ember osszeverodik aztan 10 percig egyutt hentelnek, utana mar el is felejtettek egymast. a chaten meg nagyreszt a noob-ozas megy.
  • savior #12
    nem a raforditott idovel van a gond. van aki napi 8 orat dolgozik, milyen ember lesz abbol? szinte mindenkinek van olyan tevekenyseg, amire rengeteg idot szan. tanulas, munka, tv, szamitogep, sport, buli, kocsma. altalaban ezek a verziok. maga az mmo-k felepitese szar. ahhoz kepest hogy multi jatek, tulsagosan alkalmi vagy egyeduli jatekra epul. lenyegeben: menj el egy teruletre, es ott old a szornyeket, vagy keress ott valakit akivel egyutt olitek es fel ora mulva mar a nevere sem emlekszel. tul keves olyan elemet tartalmaznak, ami osszetartana az embereket. nincs senki sem a masikra utalva. maga a jatekmenet is olyan, hogy ha 5 szinttel magasabb vagy, vagy ha nem pont ugyanazt a kuldetest csinaljatok, akkor szinte mar nem is tudtok egymassal jatszani.
  • Balumann #11
    A WoW-ban az a rossz, hogy rengeteg időt igényel, attól lesz valaki sikeres, hogy minél több tapasztalatot, XP-t szerez, és minél jobban megismeri a játékban lévő képességeket, megismeri a pályát. Emellett a játék nem igényel különösebb stratégiát és ügyességet, ami valamit is fejleszteni, a játékban megtanult dolgokból az égvilágon semmit nem tud hasznosítani, raádásul elfelejt egy csomó mindent ami kellene a normális élethez. És nemcsak hogy elfelejt, hanem általában pont abban a korban játszanak legtöbben, amikor a tudásukat kellene bővíteni és testüket "fejleszteni", hogy később tudjanak rendesen élni.

    Nem rossz játék, nem arról van szó. Csak megoldhatták volna úgy is, hogy ne lehessen napi 3-4 óránál többet játszani, vagy ne is legyen értelme, és ez a játékfejlesztők hibája. Milyen ember lesz abból, aki napi 6-10 órát játszik?
  • FlyingV #10
    nem érted.. ezek az emberek 16 órát játszanak, mert ott könyebb pénzt keresni (jó, nyilván kell a 'való' világban is dolgozniuk), ott könyebb minden.. Vagy szerinted (most egy szélsőséges példa) mi a könyebb? lenyomni a bal egérgombot háromszor, és kapsz egy mittomén ezüstpénzt, vagy kiásol egy gödröt és azért 500at.. Valakinek még többet is ér a virtuális világ virtuális pénze, mint 500 forint, amit mondjuk a barátnőjére/szórakozásra/családra/kiskutyára/magára költhetne.. Jó nem azt mondom, hogy kész vagy :D De így sarkítva talán már te is érted..
  • savior #9
    egyaltalan nem konnyebb. csak az sikeres, aki napi 16 orat jatszik, bot-ot hasznal es penzt kolt ra. aki ezt nem teszi az mindig csak az elboly mogott fog kullogni
  • savior #8
    nem tokeletesen kellene mintazni a valodi tarsadalmat, hanem a hibait kijavitani. nem ertem miert nincs annyi eszuk a kedves mmo keszitoknek, hogy kozossegcentrikus es emberbarat jatekot keszitsenek. ehelyett kapunk egy penz es teljesitmenycentrikus szart. amig mondjuk egy mud-on vagy egy bongeszos online jatekban lehet ugymond tarsasagi eletet elni, addig az mmo arra korlatolozik, hogy az emberek szornyeket jarnak olni es gyujtik a penzt.
    most is ahol jatszom olyan faszsagokkal van tele, hogy a nagy klanvezerek buntetlenul megolhetnek akarkit es meg 1 cuccat is megkapjak, de a tobbi jatekos nem pk-zhat. vagy pl ha egy 50 tagu klan kipucol nagy nehezen egy szornyekkel teli helyet, akkor a klanvezer kapja meg az osszes jutalmat. meg ot t az item mall. minel tobb penzt kolt ra valaki annal sikeresebb. tok jo, hogy a szar eletbol szar mmo-ba kell menni
  • FlyingV #7
    valószínűleg amit szerencsétlen nem tudott megvalósítani az életben, azt a játékban éli ki. ezért lehet nagyon rászokni, mert sokkal könyebb sikert/megbecsülést/eredményt elérni egy játékban. és valakinek ennyi öröm elég is. 'kicsit' zsákutca a dolog..
  • FoodLFG #6
    Gyúrni nem is lehet, csak venni ? De gáz..
  • MrBlowfish #5
    Pontosítok. Van ahhoz köze, hogy hogyan él ha nem játszik, hiszen a személyisége az teljes mértékben nem tud megváltozni, de abszolut nincs arányban valaki játékon kivüli egzisztenciális és szociális, helyzete a játékon belülivel.

    Én nem MMO-zom, csak CoDozok, de ott is van olyan srác akinek diplomája jó állása, saját családja és 350k-s gépe van, meg olyan is aki épp munkanélküli. Attól még a játékban mind2 egyaránt sikeres.