SG.hu
Új csúcsot ért el a Counter-Strike 2 digitális tárgyainak piaca

A játékosok ész nélkül veszik a Counter-Strike 2 videojátékban használható digitális kiegészítőket, az ilyen áruk piaci értéke pénteken először lépte át a 4,3 milliárd dollárt. A Pricempire.com adatai szerint - amely a rajongóknak segít a virtuális tárgyak, például fegyverek, kulcstartók és matricák kereskedelmében - a korábbi csúcs 2023 áprilisában volt.
A Pricempire piaci adatai 46 piactérről származó árakat és a játékosok által nyilvánosan a készletükben tartott tárgyakat összesítik. Júniusban egy Counter-Strike 2 skin - amelyet egy fegyver díszítésére használnak - 1 millió dolláros rekordáron kelt el. A skin fa és kék-sárga, nyakkendős mintát tartalmaz. "A digitális eszközök gazdasága saját fundamentumok alapján működik” - mondta Joost van Dreunen, az Aldora videojáték-elemző cég vezérigazgatója. A Counter-Strike 2 skinek egy különálló befektetési osztályt képviselnek, amely a tárgyak ritkaságától, a játékosok játékban való részvételétől és más, nem hagyományos gazdasági mutatóktól függően ingadozik- mondta.
A játékosok véleménye szerint a videojátékok tárgyai hasznosabbak, mint az NFT-k, pedig ugyanúgy csak rivális játékosok előtt mutogathatják őket. A skineket arra is használják, hogy például esport-meccsek kimenetelére fogadjanak. Stefán Bórarinsson, az Eve Online-t gyártó CCP Games gazdasági vezetője és az izlandi központi bank korábbi közgazdásza szerint a Counter-Strike 2 népszerűsége minden idők legmagasabb szintjén áll. "A digitális javak piacai gyorsan alkalmazkodnak az új információkhoz” - mondta -, "ami különösen érzékennyé teszi őket a spekulációra."
A Pricempire piaci adatai 46 piactérről származó árakat és a játékosok által nyilvánosan a készletükben tartott tárgyakat összesítik. Júniusban egy Counter-Strike 2 skin - amelyet egy fegyver díszítésére használnak - 1 millió dolláros rekordáron kelt el. A skin fa és kék-sárga, nyakkendős mintát tartalmaz. "A digitális eszközök gazdasága saját fundamentumok alapján működik” - mondta Joost van Dreunen, az Aldora videojáték-elemző cég vezérigazgatója. A Counter-Strike 2 skinek egy különálló befektetési osztályt képviselnek, amely a tárgyak ritkaságától, a játékosok játékban való részvételétől és más, nem hagyományos gazdasági mutatóktól függően ingadozik- mondta.
A játékosok véleménye szerint a videojátékok tárgyai hasznosabbak, mint az NFT-k, pedig ugyanúgy csak rivális játékosok előtt mutogathatják őket. A skineket arra is használják, hogy például esport-meccsek kimenetelére fogadjanak. Stefán Bórarinsson, az Eve Online-t gyártó CCP Games gazdasági vezetője és az izlandi központi bank korábbi közgazdásza szerint a Counter-Strike 2 népszerűsége minden idők legmagasabb szintjén áll. "A digitális javak piacai gyorsan alkalmazkodnak az új információkhoz” - mondta -, "ami különösen érzékennyé teszi őket a spekulációra."