Dojcsák Dániel
Még több reklám a játékokban
Az Electronic Arts nagy volumenű szerződést kötött a következő időszakban megjelenő sportjátékainak reklámfelületeire, amivel egyértelműen elkötelezte magát a játékbeli hirdetések elterjesztése mellett.
Az Electronic Arts korábban sem rejtette véka alá, hogy játékain belül bizonyos felületeket ne fiktív plakátokkal és reklámnak tűnő textúrákkal töltsön ki, hanem nagyon is valóságos cégek hirdetéseit helyezze el. A cég most megkötött megállapodásában a Massive úgynevezett környezet-érzékeny hirdetési technológiájának használata mellett kötelezte el magát, ami a közeljövőben a Nascar 08, NHL 08, Tiger Woods PGA Tour 08 és a Skate című programokban debütálhat.
"Az Electronic Arts elkötelezett abban, hogy egyszerre nyújtson nagyszerű szórakozási lehetőséget a játékosoknak és hatásos hirdetési megoldásokat a piaci szereplőknek és márkáknak." - mondta Shelby Cox, az EA in-game hirdetési vezetője. Szerintük a Massive megoldása már most bebizonyította, hogy képes releváns hirdetéseket olyan módon elhelyezni a játékokban, hogy azok ne legyenek zavaróak, sőt javítsák a játék környezetek valósághűségét. A cég nyilatkozataiból kiderül, hogy ez a kezdeti lépés nem egyedi eset, hanem egy komoly stratégia része. A Massive-ot egyébként nemrégiben vásárolta fel a Microsoft, így talán nem meglepő, hogy a hirdetések egyelőre csak a PC és Xbox változatokban tűnnek majd fel.
A játékokon belüli hirdetés komoly lehetőség azon cégek számára, akik számítógép vagy konzolfüggő fiatalokat akarnak megcélozni, hiszen ez a csoport már réges-régen elérhetetlen a klasszikus marketing megoldásokkal, lévén alig néznek televíziót és nem olvasnak nyomtatott lapokat. A számítógépes játékok nagy része egy jól behatárolható demográfiai csoportot vonz, így hatékonyan érhetőek el ezen a módon.
Egyes kutatások az elmúlt években azt is megpróbálták bebizonyítani, hogy a valós világot modellező játékok esetében a valósághűséget növelik az igazi márkák reklámjai. A legegyértelműbb választás valóban a sportjátékok, hiszen a közvetítések sem képzelhetőek el reklámtáblák nélkül, de a legtöbb FPS játékban sem okozna disszonanciát egy létező kólamárka automatája vagy éppen bármilyen létező cég óriásplakátja a pixel-utcákon.
Ellenben a fantasy világokon belül szinte elképzelhetetlen lenne egy közvetlen marketing megjelenés, de a jövőben erre is biztosan találnak megoldást az agyafúrt marketingesek. Ezzel a tendenciával a jövőben is tarthatóvá válik a csúcsjátékok rekord összegű költségvetése anélkül, hogy magát a játékot magasabb egységáron kelljen értékesíteni. Olyan megoldásokról viszont egyelőre nem esett szó, hogy az aktív játékon kívül, mondjuk a betöltő képernyőn kívánnak e a kiadók hirdetési felületeket eladni.
Az Electronic Arts korábban sem rejtette véka alá, hogy játékain belül bizonyos felületeket ne fiktív plakátokkal és reklámnak tűnő textúrákkal töltsön ki, hanem nagyon is valóságos cégek hirdetéseit helyezze el. A cég most megkötött megállapodásában a Massive úgynevezett környezet-érzékeny hirdetési technológiájának használata mellett kötelezte el magát, ami a közeljövőben a Nascar 08, NHL 08, Tiger Woods PGA Tour 08 és a Skate című programokban debütálhat.
"Az Electronic Arts elkötelezett abban, hogy egyszerre nyújtson nagyszerű szórakozási lehetőséget a játékosoknak és hatásos hirdetési megoldásokat a piaci szereplőknek és márkáknak." - mondta Shelby Cox, az EA in-game hirdetési vezetője. Szerintük a Massive megoldása már most bebizonyította, hogy képes releváns hirdetéseket olyan módon elhelyezni a játékokban, hogy azok ne legyenek zavaróak, sőt javítsák a játék környezetek valósághűségét. A cég nyilatkozataiból kiderül, hogy ez a kezdeti lépés nem egyedi eset, hanem egy komoly stratégia része. A Massive-ot egyébként nemrégiben vásárolta fel a Microsoft, így talán nem meglepő, hogy a hirdetések egyelőre csak a PC és Xbox változatokban tűnnek majd fel.
A játékokon belüli hirdetés komoly lehetőség azon cégek számára, akik számítógép vagy konzolfüggő fiatalokat akarnak megcélozni, hiszen ez a csoport már réges-régen elérhetetlen a klasszikus marketing megoldásokkal, lévén alig néznek televíziót és nem olvasnak nyomtatott lapokat. A számítógépes játékok nagy része egy jól behatárolható demográfiai csoportot vonz, így hatékonyan érhetőek el ezen a módon.
Egyes kutatások az elmúlt években azt is megpróbálták bebizonyítani, hogy a valós világot modellező játékok esetében a valósághűséget növelik az igazi márkák reklámjai. A legegyértelműbb választás valóban a sportjátékok, hiszen a közvetítések sem képzelhetőek el reklámtáblák nélkül, de a legtöbb FPS játékban sem okozna disszonanciát egy létező kólamárka automatája vagy éppen bármilyen létező cég óriásplakátja a pixel-utcákon.
Ellenben a fantasy világokon belül szinte elképzelhetetlen lenne egy közvetlen marketing megjelenés, de a jövőben erre is biztosan találnak megoldást az agyafúrt marketingesek. Ezzel a tendenciával a jövőben is tarthatóvá válik a csúcsjátékok rekord összegű költségvetése anélkül, hogy magát a játékot magasabb egységáron kelljen értékesíteni. Olyan megoldásokról viszont egyelőre nem esett szó, hogy az aktív játékon kívül, mondjuk a betöltő képernyőn kívánnak e a kiadók hirdetési felületeket eladni.