Alex
Letölthető játékok jönnek Nintendo DS-re
A Nintendo nem csak egy termék karácsonyi sikerének örülhet, hiszen kategóriájában a DS kézikonzol is a legkelendőbb eszköznek számít.
Arról már többször beszámoltunk, hogy a karácsonyi vásárlási lázban a Nintendo teljesen kifogyott a készletekből, nem tudott annyit szállítani, amennyi ne kelt volna el azonnal. Azonban nem csak mozgásérzékelős konzolja szégyeníti meg sikerével a konkurenciát, hanem a DS is rekordokat dönt: az NPD piackutató cég szerint míg Wii-ből 981 000 kelt el novemberben az Egyesült Államokban, addig DS-ből 1,53 millió darab. A Nintendo várhatóan 6 millió eladott DS-el fejezte be a 2007-es évet, azaz a 2004 novemberi bemutatása óta 15,2 millió kézikonzolja kelt el az amerikai boltokban. Ezzel szemben a Sony alig pár hónappal később, 2005 márciusában mutatta be a PSP-t, és kétharmad annyit, 9,5 millió darabot adott el belőle.
Tekintve, hogy egy három éves masináról van szó, ez különösen nagy sikernek számít, mely főként az alacsony árnak köszönhető: míg riválisa, a Sony PSP 170 dollárba, addig a DS sak 130-ba kerül, azaz ugyanaz a helyzet, mint a nagyobb testvér alázásánál (PS3 - 400 dollár, Xbox360 - 350 dollár, Wii - 250 dollár). A cég taktikája, miszerint olyan játékokat készít, mely nemcsak a fiatalokat fogja meg, hanem szüleiket, de még nagyszüleiket is, a jelek szerint kirobbanóan sikeres. A felhasználói tábor életkora is azt mutatja, hogy a szülők veszik meg gyerekeiknek, hiszen míg a PSP használók jórésze 16 - 24 év közötti fiatal felnőtt, addig a DS a gyerekek eszköze, 80 százalékuk 8 - 16 éves.
Ezt meglovagolva a Nindendo a középkorúaknak és az időseknek is készített logikai játékokat. A Brain Age vagy a Big Brain Academy a memória karbantartására szolgálnak, és mivel a szülők is jól szórakoznak vele, azok szívesebben hagyják gyerekeiket is a géppel játszani. "A YouTube-on számtalan nyugdíjasokat mutató videó van, amint Wii-vel vagy DS-el játszanak" - büszkélkedett a New York Timesnak Reggie Fils-Aime, a Nintendo America elnöke.
A DS vezetéknélküli kapcsolaton át kommunikálni tud más játékosokkal illetve a Wii-vel, és ezt a cég a jövőben még jobban ki fogja használni. Reggie Fils-Amie nyilatkozata szerint teljes DS játékokat és demókat is letölthetővé tesznek a Wii szélessávú internetkapcsolatán át, amiket azután vezeték nélkül lehet majd a DS-re átlőni. Első a sorban a Professor Layton fejtörő lesz, melyet új pályákkal lehet majd kiegészíteni így.
Japánban persze a DS funkcionalitása túlmutat a játékokon, még múzeumi idegenvezetőként is alkalmazzák. Ezek a képességek más országokban is meg fognak jelenni, mivel a cégnek - Amie nyilatkozata szerint - "a fogyasztók megnyerésére a szórakoztatás egyéb formáit is biztosítania kell." Egy Seattle-ben lévő baseball pályán már tesztelnek egy olyan rendszert, melynél a szurkolók DS-ükön a meccs közben látják a statisztikákat, és akár ennivalót is rendelhetnek a készüléket használva.
A PSP ezzel szemben neves játékokkal próbálkozik, hiszen például a Grand Theft Auto 1,5 millió példányban kelt el rá, de ott van még a SOCOM Fire Team Bravo, a Star Wars: Battlefront II, vagy a Need for Speed: Most Wanted is. A Sony szerencsétlenségére azonban a PSP filmlejátszási lehetőségei egyáltalán nem érdeklik az embereket, aminek főként a filmek magasra pozicionált ára (25 dollár, vagy felette) az oka.
Arról már többször beszámoltunk, hogy a karácsonyi vásárlási lázban a Nintendo teljesen kifogyott a készletekből, nem tudott annyit szállítani, amennyi ne kelt volna el azonnal. Azonban nem csak mozgásérzékelős konzolja szégyeníti meg sikerével a konkurenciát, hanem a DS is rekordokat dönt: az NPD piackutató cég szerint míg Wii-ből 981 000 kelt el novemberben az Egyesült Államokban, addig DS-ből 1,53 millió darab. A Nintendo várhatóan 6 millió eladott DS-el fejezte be a 2007-es évet, azaz a 2004 novemberi bemutatása óta 15,2 millió kézikonzolja kelt el az amerikai boltokban. Ezzel szemben a Sony alig pár hónappal később, 2005 márciusában mutatta be a PSP-t, és kétharmad annyit, 9,5 millió darabot adott el belőle.
Tekintve, hogy egy három éves masináról van szó, ez különösen nagy sikernek számít, mely főként az alacsony árnak köszönhető: míg riválisa, a Sony PSP 170 dollárba, addig a DS sak 130-ba kerül, azaz ugyanaz a helyzet, mint a nagyobb testvér alázásánál (PS3 - 400 dollár, Xbox360 - 350 dollár, Wii - 250 dollár). A cég taktikája, miszerint olyan játékokat készít, mely nemcsak a fiatalokat fogja meg, hanem szüleiket, de még nagyszüleiket is, a jelek szerint kirobbanóan sikeres. A felhasználói tábor életkora is azt mutatja, hogy a szülők veszik meg gyerekeiknek, hiszen míg a PSP használók jórésze 16 - 24 év közötti fiatal felnőtt, addig a DS a gyerekek eszköze, 80 százalékuk 8 - 16 éves.
Ezt meglovagolva a Nindendo a középkorúaknak és az időseknek is készített logikai játékokat. A Brain Age vagy a Big Brain Academy a memória karbantartására szolgálnak, és mivel a szülők is jól szórakoznak vele, azok szívesebben hagyják gyerekeiket is a géppel játszani. "A YouTube-on számtalan nyugdíjasokat mutató videó van, amint Wii-vel vagy DS-el játszanak" - büszkélkedett a New York Timesnak Reggie Fils-Aime, a Nintendo America elnöke.
A DS vezetéknélküli kapcsolaton át kommunikálni tud más játékosokkal illetve a Wii-vel, és ezt a cég a jövőben még jobban ki fogja használni. Reggie Fils-Amie nyilatkozata szerint teljes DS játékokat és demókat is letölthetővé tesznek a Wii szélessávú internetkapcsolatán át, amiket azután vezeték nélkül lehet majd a DS-re átlőni. Első a sorban a Professor Layton fejtörő lesz, melyet új pályákkal lehet majd kiegészíteni így.
Japánban persze a DS funkcionalitása túlmutat a játékokon, még múzeumi idegenvezetőként is alkalmazzák. Ezek a képességek más országokban is meg fognak jelenni, mivel a cégnek - Amie nyilatkozata szerint - "a fogyasztók megnyerésére a szórakoztatás egyéb formáit is biztosítania kell." Egy Seattle-ben lévő baseball pályán már tesztelnek egy olyan rendszert, melynél a szurkolók DS-ükön a meccs közben látják a statisztikákat, és akár ennivalót is rendelhetnek a készüléket használva.
A PSP ezzel szemben neves játékokkal próbálkozik, hiszen például a Grand Theft Auto 1,5 millió példányban kelt el rá, de ott van még a SOCOM Fire Team Bravo, a Star Wars: Battlefront II, vagy a Need for Speed: Most Wanted is. A Sony szerencsétlenségére azonban a PSP filmlejátszási lehetőségei egyáltalán nem érdeklik az embereket, aminek főként a filmek magasra pozicionált ára (25 dollár, vagy felette) az oka.