Alex
A Nintendo nyeri a 2007-es karácsonyt
Míg a boltok raktáraiban bálákban áll az Xbox 360 és PS3, addig a Wii világszerte hiánycikk, a cég képtelen kielégíteni a keresletet.
A Nintendo és a Sony tavaly adták ki újgenerációs konzoljukat. Akkor még mindenki a lelkesen várta a jövevényeket, de az általános vélemény egyértelmű volt: a Wii ötletes, kizárólag a játékélményre koncentráló gépe hosszútávon esélytelen lesz a piacon, és a Sony erős, Blu ray olvasóval is felszerelt masinája gyorsan átveszi a piacvezetői pozicíót az Xbox 360-tól. Ehhez képest a PS3 elterjedését megbénítja a drága alkatrészek miatti magas ár, a Nintendo pedig gyakorlatilag nem tud annyi Wii-t termelni, ami nem fogyna el szinte azonnal a boltokban. A cég jelenleg 1,8 millió Wiit gyárt havonta, és reményeik szerint 2008 márciusára az eladásokat 14-ről 17,5 millió darabra tudják növelni.
A Microsoft konzolja ugyan műszakilag egyértelműen magasabbrendű, de csak a fanatikus játékosok körében népszerű. A Nintendonak sikerült a mozgásérzékelő nyújtotta újszerű kezelési móddal a számítógépjátékoktól eddig tartozkodó tömegeket maga köré vonni, így az idei karácsonyi szezon nyertesének vita nélkül ez a társaság tekinthető, olyannyira, hogy a vállalat kénytelen volt beszüntetni Angliában karácsonyi reklámkampányát, mivel képtelen elegendő Wii leszállítására. A hatalmas kereslet ráadásul nem csak helyi jelenség, világszerte, így például Ausztráliában is nehézségekkel küzd a cég.
A piac a kereskedők szerint is megváltozott: Európa legnagyobb játékszoftver forgalmazója, a Game Group jelentése szerint éves forgalmuk 44%-al nőtt, főként a Nintendo DS és Wii gépekre eladott termékeknek köszönhetően. "Teljesen más a piac, mint néhány évvel ezelőtt. Ugyan most is nagy az igény az olyan hagyományos játékok iránt, mint a Need for Speed, de a Brain Training és a High School Musical családi játékok is a TOP20-as listára kerültek." nyilatkozta Lisa Morgan, a cég vezetője.
A trendfordulóra a Microsoft is reagál: a 4 millió fontos angliai hirdetésözön nem a Halo 3-mat, a konzol húzónevét állítja középpontba, hanem azokat akarják megnyerni, akik Wiit akarnának venni, de mivel azt nem kapni a boltban, nem tudnak. A reklámok kulcsszavai szerint az Xbox "összehozza a barátokat és a családokat", illetve "mindenkinek" ajánlják a gépet. Steve McGill, a Microsoft képviselője szerint "ugyan büszkék vagyunk, hogy mi ajánljuk a legjobb címeket a játékos közösségnek, de ezeken kívül számtalan olyan játékunk van, amikkel bárki jól szórakozhat."
A Nintendo és a Sony tavaly adták ki újgenerációs konzoljukat. Akkor még mindenki a lelkesen várta a jövevényeket, de az általános vélemény egyértelmű volt: a Wii ötletes, kizárólag a játékélményre koncentráló gépe hosszútávon esélytelen lesz a piacon, és a Sony erős, Blu ray olvasóval is felszerelt masinája gyorsan átveszi a piacvezetői pozicíót az Xbox 360-tól. Ehhez képest a PS3 elterjedését megbénítja a drága alkatrészek miatti magas ár, a Nintendo pedig gyakorlatilag nem tud annyi Wii-t termelni, ami nem fogyna el szinte azonnal a boltokban. A cég jelenleg 1,8 millió Wiit gyárt havonta, és reményeik szerint 2008 márciusára az eladásokat 14-ről 17,5 millió darabra tudják növelni.
A Microsoft konzolja ugyan műszakilag egyértelműen magasabbrendű, de csak a fanatikus játékosok körében népszerű. A Nintendonak sikerült a mozgásérzékelő nyújtotta újszerű kezelési móddal a számítógépjátékoktól eddig tartozkodó tömegeket maga köré vonni, így az idei karácsonyi szezon nyertesének vita nélkül ez a társaság tekinthető, olyannyira, hogy a vállalat kénytelen volt beszüntetni Angliában karácsonyi reklámkampányát, mivel képtelen elegendő Wii leszállítására. A hatalmas kereslet ráadásul nem csak helyi jelenség, világszerte, így például Ausztráliában is nehézségekkel küzd a cég.
A piac a kereskedők szerint is megváltozott: Európa legnagyobb játékszoftver forgalmazója, a Game Group jelentése szerint éves forgalmuk 44%-al nőtt, főként a Nintendo DS és Wii gépekre eladott termékeknek köszönhetően. "Teljesen más a piac, mint néhány évvel ezelőtt. Ugyan most is nagy az igény az olyan hagyományos játékok iránt, mint a Need for Speed, de a Brain Training és a High School Musical családi játékok is a TOP20-as listára kerültek." nyilatkozta Lisa Morgan, a cég vezetője.
A trendfordulóra a Microsoft is reagál: a 4 millió fontos angliai hirdetésözön nem a Halo 3-mat, a konzol húzónevét állítja középpontba, hanem azokat akarják megnyerni, akik Wiit akarnának venni, de mivel azt nem kapni a boltban, nem tudnak. A reklámok kulcsszavai szerint az Xbox "összehozza a barátokat és a családokat", illetve "mindenkinek" ajánlják a gépet. Steve McGill, a Microsoft képviselője szerint "ugyan büszkék vagyunk, hogy mi ajánljuk a legjobb címeket a játékos közösségnek, de ezeken kívül számtalan olyan játékunk van, amikkel bárki jól szórakozhat."