Berta Sándor
Játékkal népszerűsíti gyógyszerét a Bayer
A német gyógyszergyártó konszern úgy döntött, hogy teljesen új, a mai világ igényeinek megfelelő módon reklámozza egyik készítményét.
Az Aleviator nevű online játékot a Bayer megbízásából kifejezetten az Aleve Liquid Gel nevű fájdalomcsillapító népszerűsítésére fejlesztették ki a szakemberek. A terméket elsősorban olyan 50 éves vagy annál idősebb betegek számára ajánlja a cég, akik Arthritisben vagy hátfájdalmakban szenvednek. Maga az Aleve egyébként már 13 éve létezik a gyógyszerpiacon, de a Bayer vezetői most úgy gondolták, a vállalatnak ideje valami újjal előrukkolni. A kampánnyal a konszern elsősorban a fiatalok figyelmét akarja felhívni az új készítményre.
Az akciónak egyúttal egy másik része is van. A Bayer ugyanis annyiszor 5 vagy 10 dollárt utal át a Conservation Fund nevű környezetvédelmi szervezetnek, ahányan végigviszik a játékot. "A résztvevők csak később tudják meg, hogy a játékukkal adományokhoz segítettek egy környezetvédelmi szervezetet" - jelentette ki Jay Kolpon, a Bayer HealthCare marketingmenedzsere.
A program két főszereplője Al, a kutató és Eve, a riporternő, akiknek videoklipeket és weboldalakat kell megtalálniuk, hogy azok által felderíthessék a People Against Internet Networking (P.A.I.N. - Emberek az Internet ellen, de a betűszó angolul fájdalmat jelent) nevű szervezet online összeesküvését és hogy így újra megindulhasson a világhálón a forgalom. "Amennyiben az ötletünk működik, akkor jó elképzelés volt. A kérdés csak az, hogy beválik-e? A virtuális kampányoknak ugyanis megvan az a veszélyük, hogy nem érik el a kellő hatást" - nyilatkozta Jez Frampton, az Interbrand vezetője.
Mindenesetre ez az első olyan alkalom, amikor egy gyógyszeripari cég online módon, egy játékkal szeretné megismertetni az embereket egy készítményével. Kérdéses azonban, hogy a közeljövőben hány gyógyszerkonszern követi a Bayer példáját és hogy a felhasználók találkozhatnak-e majd gyógyszerreklámokkal más játékokban is.
Az Aleviator nevű online játékot a Bayer megbízásából kifejezetten az Aleve Liquid Gel nevű fájdalomcsillapító népszerűsítésére fejlesztették ki a szakemberek. A terméket elsősorban olyan 50 éves vagy annál idősebb betegek számára ajánlja a cég, akik Arthritisben vagy hátfájdalmakban szenvednek. Maga az Aleve egyébként már 13 éve létezik a gyógyszerpiacon, de a Bayer vezetői most úgy gondolták, a vállalatnak ideje valami újjal előrukkolni. A kampánnyal a konszern elsősorban a fiatalok figyelmét akarja felhívni az új készítményre.
Az akciónak egyúttal egy másik része is van. A Bayer ugyanis annyiszor 5 vagy 10 dollárt utal át a Conservation Fund nevű környezetvédelmi szervezetnek, ahányan végigviszik a játékot. "A résztvevők csak később tudják meg, hogy a játékukkal adományokhoz segítettek egy környezetvédelmi szervezetet" - jelentette ki Jay Kolpon, a Bayer HealthCare marketingmenedzsere.
A program két főszereplője Al, a kutató és Eve, a riporternő, akiknek videoklipeket és weboldalakat kell megtalálniuk, hogy azok által felderíthessék a People Against Internet Networking (P.A.I.N. - Emberek az Internet ellen, de a betűszó angolul fájdalmat jelent) nevű szervezet online összeesküvését és hogy így újra megindulhasson a világhálón a forgalom. "Amennyiben az ötletünk működik, akkor jó elképzelés volt. A kérdés csak az, hogy beválik-e? A virtuális kampányoknak ugyanis megvan az a veszélyük, hogy nem érik el a kellő hatást" - nyilatkozta Jez Frampton, az Interbrand vezetője.
Mindenesetre ez az első olyan alkalom, amikor egy gyógyszeripari cég online módon, egy játékkal szeretné megismertetni az embereket egy készítményével. Kérdéses azonban, hogy a közeljövőben hány gyógyszerkonszern követi a Bayer példáját és hogy a felhasználók találkozhatnak-e majd gyógyszerreklámokkal más játékokban is.