Gyurkity Péter
Európaiak adják a Second Life többségét
A felmérések szerint az USA-ban létrehozott virtuális világ lakosainak többsége európai, különösen a németek törnek gyorsan előre. A Second Life lakosainak száma rohamosan nő.
Az összeírásra, valamint a lakosok megoszlásának vizsgálatára a comScore Networks vállalkozott, amely a napokban részletes adatokkal szolgált az érdeklődőknek. Eszerint nemcsak az összes regisztrált internetező száma (ez a hivatalos oldal szerint immár meghaladja 6,1 millió főt), hanem az aktív résztvevők tábora is gyors ütemben növekszik. Március hónapban csaknem 1,3 millió felhasználó építgette második életét, amelynek nagyobb része Európából jelentkezett be.
Az aktív lakosok (a "játékosok" kifejezést maguk a fejlesztők igyekeznek mellőzni, kiemelve, hogy a Second Life nem játék) 61 százaléka volt európai márciusban, míg az alapító amerikaiak a comScore adatai szerint mindössze az összes résztvevő 16 százalékát adták, ez Kanadával együtt is csak 19 százalékot tett ki. Az öreg kontinensen belül különösen a németek jelenléte erősödik, akik immár ugyanannyian vannak, mint az Egyesült Államokból bejelentkezők, igaz, utóbbiak száma gyorsabban emelkedik, januárhoz képest a 207 ezres adat 92 százalékos növekedést jelent, míg Németországot illetően 70 százalékos növekedést regisztráltak.
A világot fejlesztő Linden Lab saját adatai némileg ellentmondanak a kutatócég felmérésének, hiszen a márciusi összegzés szerint az Egyesült Államok vezet csaknem 27 százalékos részesedéssel. Németország itt a második 13,5 százalékkal, míg a franciák a harmadik helyre szorultak vissza 8,1 százalékkal. A negyedik Nagy-Britannia, míg az ötödik helyre a kicsiny Hollandia kapaszkodott fel. Magyarország a nem túl előkelő, de nem is túl rossz 39. helyen tanyázik 0,19 százalékos eredménnyel, olyan országokat utasítva ezzel maga mögé, mint Oroszország, Horvátország, vagy Csehország.
A rohamos növekedés mindenesetre elvitathatatlan, igaz ebben nyilván nagy szerepet játszik a sajtó kitüntetett figyelme. A második élet ugyanakkor gyakran kap keserédes ízt a különböző hálózati és hardvergondok miatt, a folyamatos nagy sebességű letöltés - lévén a világ maga is streamelt, azaz folyamatosan töltődik le a gépünkre, ahogy utazgatunk - sok elérésre ró túlzottan nagy terhet, ami állandó szaggatásban, vagy akár leszakadásokban mutatkozik meg. A fejlesztők azonban nem riadnak vissza az új funkciók integrálásától, és hamarosan bemutatkozik az úgynevezett Voice opció, ami az élőbeszédes kommunikációt teszi lehetővé a világon belül, bármilyen külső szoftver - TeamSpeak 2 vagy Ventrilo - nélkül.
Az összeírásra, valamint a lakosok megoszlásának vizsgálatára a comScore Networks vállalkozott, amely a napokban részletes adatokkal szolgált az érdeklődőknek. Eszerint nemcsak az összes regisztrált internetező száma (ez a hivatalos oldal szerint immár meghaladja 6,1 millió főt), hanem az aktív résztvevők tábora is gyors ütemben növekszik. Március hónapban csaknem 1,3 millió felhasználó építgette második életét, amelynek nagyobb része Európából jelentkezett be.
Az aktív lakosok (a "játékosok" kifejezést maguk a fejlesztők igyekeznek mellőzni, kiemelve, hogy a Second Life nem játék) 61 százaléka volt európai márciusban, míg az alapító amerikaiak a comScore adatai szerint mindössze az összes résztvevő 16 százalékát adták, ez Kanadával együtt is csak 19 százalékot tett ki. Az öreg kontinensen belül különösen a németek jelenléte erősödik, akik immár ugyanannyian vannak, mint az Egyesült Államokból bejelentkezők, igaz, utóbbiak száma gyorsabban emelkedik, januárhoz képest a 207 ezres adat 92 százalékos növekedést jelent, míg Németországot illetően 70 százalékos növekedést regisztráltak.
A világot fejlesztő Linden Lab saját adatai némileg ellentmondanak a kutatócég felmérésének, hiszen a márciusi összegzés szerint az Egyesült Államok vezet csaknem 27 százalékos részesedéssel. Németország itt a második 13,5 százalékkal, míg a franciák a harmadik helyre szorultak vissza 8,1 százalékkal. A negyedik Nagy-Britannia, míg az ötödik helyre a kicsiny Hollandia kapaszkodott fel. Magyarország a nem túl előkelő, de nem is túl rossz 39. helyen tanyázik 0,19 százalékos eredménnyel, olyan országokat utasítva ezzel maga mögé, mint Oroszország, Horvátország, vagy Csehország.
A rohamos növekedés mindenesetre elvitathatatlan, igaz ebben nyilván nagy szerepet játszik a sajtó kitüntetett figyelme. A második élet ugyanakkor gyakran kap keserédes ízt a különböző hálózati és hardvergondok miatt, a folyamatos nagy sebességű letöltés - lévén a világ maga is streamelt, azaz folyamatosan töltődik le a gépünkre, ahogy utazgatunk - sok elérésre ró túlzottan nagy terhet, ami állandó szaggatásban, vagy akár leszakadásokban mutatkozik meg. A fejlesztők azonban nem riadnak vissza az új funkciók integrálásától, és hamarosan bemutatkozik az úgynevezett Voice opció, ami az élőbeszédes kommunikációt teszi lehetővé a világon belül, bármilyen külső szoftver - TeamSpeak 2 vagy Ventrilo - nélkül.